Gå till innehåll

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

• Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10

Recommended Posts

Postad
Flop: Woho vi har nöten på en snustorr bräda, vi synar och låter han skjuta ev. bluffar på turn också. Har han AQ etc. kommer vi ändå stacka honom.

Turn: Vi degar då han har för lite bakom för att kunna bluffa river samtidigt som han kan ha nåt random färgdrag och Ax vi får värde av.

När du analyserar händer kan du inte bara utgå från vad han faktiskt hade utan sätt honom på en range och basera dina beslut utifrån det.

Och i handen ovan kvittar det nästan vilka odds han får - du kunde ändå inte gå mycket mer än minraise-allin på turn :)

Ja, min tankegång löd så. Låta honom fortsätta skjuta. Raise på flopp känns dumt då vi förmodligen bara får syn av bättre. Min engelska pokerpolare förespråkade nämligen att jag skulle raisa flop men det känns helt fel.

Sätter honom på Ax , TT-KK, 66. I och med betten på turnen försvinner TT-KK ur hans range och kvar är bara Ax, 66, samt möjliga färgdrag. Färgdragen kändes inte så möjliga eftersom att jag satt på nutflushblockern.

Postad

raisa flopp är ju jätteslakt imo :P

Tycker f.ö handen är ganska tråkig/onödig att diskutera eller vad man ska säga ;). Bortsett ifrån att 4beta flopp så finns det inte så mycket man kan/bör göra annorlunda. Det finns säkert andra händer som är mer värda din tid!

Postad

Nu ska vi ju dock ta med i beräkningarna att detta utspelar sig på svs.

Verkligen inte slakta av handen att raisea flop då majoriteten av fiskarna inte vill släppa Ax.

Men håller med föregående talare att syna flop är bäst.

Postad
raisa flopp är ju jätteslakt imo :P

Tycker f.ö handen är ganska tråkig/onödig att diskutera eller vad man ska säga ;). Bortsett ifrån att 4beta flopp så finns det inte så mycket man kan/bör göra annorlunda. Det finns säkert andra händer som är mer värda din tid!

Jo det är ju rätt standard :)

Minns inte någon nämnvärd hand som jag spelade som fick mig att tänka till.

Var rätt standard-spots. Folda mot fiskars raise. Träffa och få betalt.

Postad
Nu ska vi ju dock ta med i beräkningarna att detta utspelar sig på svs.

Verkligen inte slakta av handen att raisea flop då majoriteten av fiskarna inte vill släppa Ax.

Men håller med föregående talare att syna flop är bäst.

Sant! MEn en större del av hans range kommer han ju att skjuta turn än att syna en raise :D

Längtar för övrigt till jag kan gå upp i nivå!

Har dock jämt varit den som har haft svårt att pusha sina gränser. Det blir lätt att jag nöjer mig och har ingen strävan till att utvecklas. Jag gillar inte att gå ur min comfort-zone men det är exakt det som kommer behövas för att bli en bättre spelare och klättra i nivåer.

Så jag har en del att jobba på/kämpa för.

Om någon känner igen sig, hur tacklar ni detta?

Postad

Jag har tacklat det genom att fortfarande lira på 0.25/0.5. Beror väl dels på begränsningar som pokerspelare, dels på att jag gillar att plussa o hatar att torska för att vinna tillbaka (eventuellt då) senare. Sen så har jag när jag skottat åkt på en massa skit. Set mot överset, Khög färg mot Ahög osv... Händer givetvis på nuvarande nivå också, men det blir tyngre o dyrare när man skottar. Däremot har jag varit för lat att leta firrar på 0.5/1, vilket jag rekommenderar om du vill gå upp i nivå. Kanske offra ett bord att lira på, o istället raila på 0.5/1, o göra frisknotes o lira när det blir ett bra läge.

Sen så är det ju bekvämt att sitta med en winrate, istället för att gå upp i nivå, som du säger. Gäller att ta tag i det, det har jag inte gjort. Sen så är det så tragiskt att de summor jag drar in, någon/några tusenlappar i månaden, behöver jag. Det gör ju att motivationen att gå upp minskar, eftersom jag behöver vinster.

Postad

Nu spelar jag fullring men upplever definitivt inte det som om det kryllar av regs bara för att du kommer upp en bit. Även på /2 är det inga problem att hittta dubbelt så många fiskar som halvduktiga eller bättre regs på varje bord.

Det är givetvis olika beroende på din spelstil men jag har tappat ca 25% av min bb/100 för varje nivå jag gått upp. Så på /2 har jag ungefär halva bb/100 som på /0.5. Det blir ju ungefär dubbla timlönen.

Ångrar faktiskt att jag väntade så länge med att flytta upp. Spelade 70-80k händer på varje nivå. På dom lägre nivåerna har man dock ganska bra koll på sin nivå redan efter 10-20k. Jag tänkte att jag ville vänta tills man tappade respekten för summorna i en stor pott. I början blir man ju helknäckt om man förlorar en 200 kr pott och bara tanken på att förlora en på dubbla känns ju helt idiotisk.

På SvS finns ju dock fördelen att man kan börja varje nivå med 100bb och sen gå upp till 200bb. Om du sen börjar nästa nivå med 100bb igen så känns det inte som om man dubblat insatserna omedelbart.

Postad
Jag har tacklat det genom att fortfarande lira på 0.25/0.5. Beror väl dels på begränsningar som pokerspelare, dels på att jag gillar att plussa o hatar att torska för att vinna tillbaka (eventuellt då) senare. Sen så har jag när jag skottat åkt på en massa skit. Set mot överset, Khög färg mot Ahög osv... Händer givetvis på nuvarande nivå också, men det blir tyngre o dyrare när man skottar. Däremot har jag varit för lat att leta firrar på 0.5/1, vilket jag rekommenderar om du vill gå upp i nivå. Kanske offra ett bord att lira på, o istället raila på 0.5/1, o göra frisknotes o lira när det blir ett bra läge.

Sen så är det ju bekvämt att sitta med en winrate, istället för att gå upp i nivå, som du säger. Gäller att ta tag i det, det har jag inte gjort. Sen så är det så tragiskt att de summor jag drar in, någon/några tusenlappar i månaden, behöver jag. Det gör ju att motivationen att gå upp minskar, eftersom jag behöver vinster.

Det lät lite konstigt att du tacklade "utvecklings-inbromsningen" med att stanna kvar på nivån :D Vill ju finna något sätt att överkomma att behöva stanna kvar på 0.5 liksom.

Men jag förstår din situation och det är ju olika vad som passar sig för var och en :) Ditt sätt låter smart och bra för din situation, och kul att det funkar!

Själv är jag inte i något större behov av vinsten jag vinner (ta det inte fel :D,). Jag har ett pokerkonto och ett bankkonto. Dock om pokerkontot gulas gång på gång så kommer det ju i slutändan påverka bankkontot, men vi får hoppas att det inte händer än på ett tag!

Nu spelar jag fullring men upplever definitivt inte det som om det kryllar av regs bara för att du kommer upp en bit. Även på /2 är det inga problem att hittta dubbelt så många fiskar som halvduktiga eller bättre regs på varje bord.

Det är givetvis olika beroende på din spelstil men jag har tappat ca 25% av min bb/100 för varje nivå jag gått upp. Så på /2 har jag ungefär halva bb/100 som på /0.5. Det blir ju ungefär dubbla timlönen.

Ångrar faktiskt att jag väntade så länge med att flytta upp. Spelade 70-80k händer på varje nivå. På dom lägre nivåerna har man dock ganska bra koll på sin nivå redan efter 10-20k. Jag tänkte att jag ville vänta tills man tappade respekten för summorna i en stor pott. I början blir man ju helknäckt om man förlorar en 200 kr pott och bara tanken på att förlora en på dubbla känns ju helt idiotisk.

På SvS finns ju dock fördelen att man kan börja varje nivå med 100bb och sen gå upp till 200bb. Om du sen börjar nästa nivå med 100bb igen så känns det inte som om man dubblat insatserna omedelbart.

Tack för din "historia"! :D

Jag kommer förmodligen klättra upp till /1 om några veckor om allt inte går åt helvete.

Det du nämner att man blir helknäckt att förlora en jättestor pott är något jag är rätt rädd för. Har alltid varit sparsam och varit försiktig med pengar.

Att förlora 1 BI (50 kr) på 0.5 har jag liksom kommit över nu. Det är 1 BI. Men så fort jag spelar en 200 kr pott och istället har lagt in 100 kr blir jag helt nervig.

Som ett exempel. Satt med 300 bb (150 kr) på ett 0.5 bord och blev HU med en annan snubbe med dryga 200 kr. Jag floppade bottom-set och blev helt skakis. Det var nästan som att jag skulle kunna folda direkt där för att jag inte vill bli involverad i en sån stor pott! Bör väl nämna att brädan var superdragig :D

Postad

Jag gör som så att jag bokar månaden nu! Hinner kanske slänga in ett antal händer ikväll/imorgon men det får vara :D

Det är min första månad som jag tagit pokern seriöst. Den började riktigt tungt med ett back som grävde sig ända ner till 20 BIs innan det vände upp. Skulle inte vilja kalla detta varians till största del utan även ofokuserat/odisciplinerat spel. Lyckades dock vända detta till ett plus vilket jag är nöjd med :)

Har verkligen känt att jag utvecklats. Detta har skett från att ha rekordvolym, pluggat mycket och att ha denna dagbok! Uppskattar verkligen all feedback man får från er här i forumet och alla diskussioner som uppstår, hoppas att ni fortsätter läsa och kommentera! :)

Här kommer graf:

~5,4bb/100 hands, haha :D

2ihxezk.jpg

Juni månad uppnått:

[ X ] 30K händer

[ X ] Regelbunden uppdatering här i dagboken

[ X ] Plugg!

I Juli skulle jag vilja sätta ett mål på 35-40K händer, men eftersom att jag kommer jobba i Uppsala under hela månaden från 9-6 varje vardag så kommer jag vara rätt upptagen.

Sätter därför målet på att hålla uppe volymen på 30K händer :)

Ett annat mål är också att komma upp till /1 nivån!

So long!

Postad

Att förlora 1 BI (50 kr) på 0.5 har jag liksom kommit över nu. Det är 1 BI. Men så fort jag spelar en 200 kr pott och istället har lagt in 100 kr blir jag helt nervig.

Som ett exempel. Satt med 300 bb (150 kr) på ett 0.5 bord och blev HU med en annan snubbe med dryga 200 kr. Jag floppade bottom-set och blev helt skakis. Det var nästan som att jag skulle kunna folda direkt där för att jag inte vill bli involverad i en sån stor pott! Bör väl nämna att brädan var superdragig :D

Vad jag gjorde i början var att räkna varje femtilapp som en öl på krogen. Så varje gång jag kom i en lite större pott var det bara att tänka att förlorar man får man dricka några öl mindre till helgen. Och det är ju egentligen bara bra så då riskera man inget ...

Funkar ju sämre när det börjar bli större potter men dricker du drinkar på krogen kan du ju räkna sådana istället.

Dricker du ingenting spar du så mycket pengar på det att det inte gör nått om du förlorar ändå.

Postad

Bra jobbat. Gäller att inte ge upp bara för lite motgångar i början.

Du ligger ju ganska långt under allin grafen också. Nu är ju den ju inte korrekt på SvS men över många händer borde man nog ligga någonstans runt 60-80% och du verkar ju ligga på 35-40% Så känns som om du sprungit lite halvdåligt dessutom.

Kan du se specifika typer av händer du spelat annorlunda efter hand 15.000? Eller vissa du struntar i att spela? Verkar ju så med tanke på att både din röda och blå graf bytte riktning där.

Postad

Målmedveten, det är bra! Bara fortsätta i samma spår! :-)

Skulle rekommendera att vara ganska aggressiv med bankrullen. Gå upp till nästa när du har 20 inköp och gå ner om du hamnar under 15 och grinda upp igen. Blir mer varians men du kommer bli bättre snabbare!

Postad

Det du nämner att man blir helknäckt att förlora en jättestor pott är något jag är rätt rädd för. Har alltid varit sparsam och varit försiktig med pengar.

Åh vad jag känner igen mig här :D Minns framförallt när jag klev upp till /4 första gången och det faktiskt var femhundringar man spelade om. Då var man fan inte kaxig vid borden :mrgreen:

Jag vande mig efter ett par tusen händer och kan nästan garantera att du också gör det efter någon/några veckor på den nya nivån. Har man vunnit och förlorat X antal kronor hundratals gånger så blir det ingen stor grej till slut :)

Postad
Vad jag gjorde i början var att räkna varje femtilapp som en öl på krogen. Så varje gång jag kom i en lite större pott var det bara att tänka att förlorar man får man dricka några öl mindre till helgen. Och det är ju egentligen bara bra så då riskera man inget ...

Funkar ju sämre när det börjar bli större potter men dricker du drinkar på krogen kan du ju räkna sådana istället.

Dricker du ingenting spar du så mycket pengar på det att det inte gör nått om du förlorar ändå.

Smart tänkt! :D

Dricker inte mycket öl , men pepsi max! En flarra kostar 15 kr så det är lite för lite att jämföra till 50 kr pott! Blir ju 4 st liksom, och det är ju många! :D

Får hitta något att jämföra med!

Bra jobbat. Gäller att inte ge upp bara för lite motgångar i början.

Du ligger ju ganska långt under allin grafen också. Nu är ju den ju inte korrekt på SvS men över många händer borde man nog ligga någonstans runt 60-80% och du verkar ju ligga på 35-40% Så känns som om du sprungit lite halvdåligt dessutom.

Kan du se specifika typer av händer du spelat annorlunda efter hand 15.000? Eller vissa du struntar i att spela? Verkar ju så med tanke på att både din röda och blå graf bytte riktning där.

Tack!

Nej exakt. Blev otroligt less efter att ha backat konstant under 15K händer (som jag tyckte var otroligt stor volym) men det går ju att vända! Bara att gå tillbaka några sidor så kan man se mitt whine :D

Jag tror att jag började tighta till mig främst i SB/BB efter 15K händer. 3bettade ofta SB/BB och fick ge upp osv. på missade floppar

Försökte även sitta i position så ofta det gick samt folda mot fiskars raise. Fram till hand 15K så var det rätt mycket "han kan inte ha det hela tiden"-tankar, vilket inte alls visade sig vara bra :).

Postad
Målmedveten, det är bra! Bara fortsätta i samma spår! :-)

Skulle rekommendera att vara ganska aggressiv med bankrullen. Gå upp till nästa när du har 20 inköp och gå ner om du hamnar under 15 och grinda upp igen. Blir mer varians men du kommer bli bättre snabbare!

Tack, det ska jag!:)

Har läst att 30 BIs är någon slags standard så det är det jag har siktat på! Vet inte hur väl jag hanterar varians men det kanske är bra att bli "van" vid dessa nivåer då det kommer hända högre också.

Åh vad jag känner igen mig här :D Minns framförallt när jag klev upp till /4 första gången och det faktiskt var femhundringar man spelade om. Då var man fan inte kaxig vid borden :mrgreen:

Jag vande mig efter ett par tusen händer och kan nästan garantera att du också gör det efter någon/några veckor på den nya nivån. Har man vunnit och förlorat X antal kronor hundratals gånger så blir det ingen stor grej till slut :)

Haha vad kul att du kan reflektera!:)

Ja jag får nog ta mig i kragen och ta mig igenom den jobbiga starten! Det är ju nu i början som det är som läskigast :)

Postad

Fyfan så skönt! Sista sessionen här hemma innan jag drar till Uppsala så springer jag som en gud :D Ligger till och med över EV!

9fs7d4.jpg

Raisen pre-flopp känns riktigt loose. QJo är ingen hand jag vill spela 3bettad, hade tur som träffa.. Iallafall. Har jättesvårt att sätta honom på en range här. Limp preflop, call raise preflop samt på flopp? Sedan synen på turn. Jag är helt vilsen och vet inte alls vad han kan ha, men i och med min starka hand så är jag inte rädd för att skjuta. Jag bör ha bettat större på turn också för att få ett större riverbet.

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2247880

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Tar initativ här på flopp, TPGK med 2 fiskar bakom så kan jag få värde av vekare par samt Ax. Minraisen från BTN får mig att sätta honom på händer så som 55-TT, 43/42/32/Ax/3x/2x/5x. Om man pokerstovear detta så är det väl förmodligen -EV att calla här men mindre än 3 bbs i en 11 bb pott känns för vekt att slänga med top pair.

Leder ut på turn igen eftersom att vi nu slår alla hans 55-TT samt alla kombinationer utan en 4 i. När han då raisar tänker jag att det lika bra att få in det med tanke på att vi ändå kommer få in det på river mtp att han inte ens har ett PSB bakom plus att vi nu slår en större del av hans range.

Hero (BTN): $142.70 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 39713

SB: $98.75 - VPIP: 17, PFR: 9, 3B: 1, AF: 1,0, Hands: 540

BB: $77.63 - VPIP: 27, PFR: 13, 3B: 0, AF: 0,7, Hands: 77

UTG: $181.68 - VPIP: 59, PFR: 9, 3B: 0, AF: 0,7, Hands: 32

CO: $93.44 - VPIP: 50, PFR: 5, 3B: 0, AF: 1,9, Hands: 42

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with Q :spade: J :heart:

UTG calls $0.50, CO calls $0.50, Hero raises to $2.75, SB calls $2.50, 1 fold, UTG calls $2.25, 1 fold

Flop: ($9.25) Q :heart: 4 :club: J :spade:(3 players)

SB checks, UTG bets $5.50, Hero raises to $15.62, SB folds, UTG calls $10.12

Turn: ($40.49) J :diamond:(2 players)

UTG checks, Hero bets $20.24, UTG calls $20.24

River: ($80.97) T :spade:(2 players)

UTG checks, Hero bets $60.72, UTG calls $60.72

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2247885

Hero (BB): $128.33 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 39713

UTG: $30.16 - VPIP: 74, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,1, Hands: 72

CO: $42.00 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 4, AF: 3,2, Hands: 92

BTN: $44.64 - VPIP: 70, PFR: 13, 3B: 17, AF: 0,7, Hands: 23

SB: $92.33 - VPIP: 22, PFR: 16, 3B: 0, AF: 5,5, Hands: 447

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 4 :club: K :spade:

UTG calls $0.50, 1 fold, BTN calls $0.50, 1 fold, Hero checks

Flop: ($1.75) 4 :diamond: 3 :heart: 2 :spade:(3 players)

Hero bets $1.31, UTG folds, BTN raises to $2.62, Hero calls $1.31

Turn: ($6.99) 4 :heart:(2 players)

Hero bets $5.24, BTN raises to $13.48, Hero raises to $125.21, BTN calls $28.04 all in

River: ($90.03) K :club:(2 players - 1 is all in)

Postad

Jag tänkte att alla PP försvinner ur hans range när han raisar oss på turn, men å andra sidan så kan det ju se ut som att vi sitter på ett drag i och med att vi bara synade hans raise på flop så 55-TT kan säkert vara med i rangen på turn. Hade vi haft 2par/bättre hade vi förmodligen tryckt in det på flopp :)

K4- handen alltså

Postad

Börjat lira lite på /1. Blir slaktad. Spelar 1 bord /1 och 3-4 /0.5 bord. Slänger in lite händer, uppskattar kritik!

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2249330

UTG: $19.15 - VPIP: 54, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 56

CO: $92.75 - VPIP: 62, PFR: 36, 3B: 13, AF: 2,2, Hands: 42

BTN: $101.67 - VPIP: 17, PFR: 6, 3B: 0, AF: 1,3, Hands: 18

Hero (SB): $57.45 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 40698

BB: $87.67 - VPIP: 93, PFR: 50, 3B: 42, AF: 3,2, Hands: 42

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with T :club: 9 :heart:

1 fold, CO raises to $1.50, BTN calls $1.50, Hero calls $1.25, BB calls $1

Flop: ($6.00) J :club: 2 :heart: 8 :heart:(4 players)

Hero checks, BB checks, CO checks, BTN bets $4.50, Hero raises to $12, BB folds, CO folds, BTN calls $7.50

Turn: ($30.00) 9 :diamond:(2 players)

Hero bets $22.50, BTN calls $22.50

River: ($75.00) 3 :heart:(2 players)

Hero bets $21.45, BTN calls $21.45

-----------------------

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2249331

UTG: $90.38 - VPIP: 49, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,4, Hands: 39

CO: $115.54 - VPIP: 39, PFR: 6, 3B: 0, AF: 3,4, Hands: 88

BTN: $198.99 - VPIP: 30, PFR: 22, 3B: 7, AF: 1,4, Hands: 46

SB: $80.83 - VPIP: 43, PFR: 4, 3B: 5, AF: 1,2, Hands: 56

Hero (BB): $246.59 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 40698

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with A :spade: Q :diamond:

UTG calls $1, 3 folds, Hero raises to $3.50, UTG calls $2.50

Flop: ($7.50) Q :spade: 8 :heart: 9 :diamond:(2 players)

Hero bets $5.62, UTG calls $5.62

Turn: ($18.74) T :club:(2 players)

Hero bets $9.37, UTG calls $9.37

River: ($37.48) 8 :club:(2 players)

Hero bets $18.74, UTG calls $18.74

-----------------------------

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2249332

SB: $153.35 - VPIP: 49, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,4, Hands: 39

BB: $190.91 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

CO: $235.84 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

Hero (BTN): $176.89 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 0

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with T :heart: 8 :diamond:

1 fold, Hero raises to $2, SB calls $1.50, BB calls $1

Flop: ($6.00) J :club: Q :diamond: J :heart:(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $3.00, SB calls $3, BB folds

Turn: ($12.00) 9 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $6.00, SB raises to $30, Hero calls $24

River: ($72.00) 9 :heart:(2 players)

SB bets $36.00, Hero folds

---------------------

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2249333

UTG: $114.62 - VPIP: 49, PFR: 15, 3B: 0, AF: 1,4, Hands: 39

CO: $115.24 - VPIP: 39, PFR: 6, 3B: 0, AF: 3,4, Hands: 88

BTN: $209.41 - VPIP: 30, PFR: 22, 3B: 7, AF: 1,4, Hands: 46

SB: $110.00 - VPIP: 19, PFR: 13, 3B: 17, AF: 4,0, Hands: 16

Hero (BB): $216.14 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 40698

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K :heart: 8 :spade:

3 folds, SB raises to $3, Hero calls $2

Flop: ($6.00) 7 :heart: Q :diamond: Q :club:(2 players)

SB bets $4.50, Hero calls $4.50

Turn: ($15.00) K :club:(2 players)

SB bets $11.25, Hero calls $11.25

River: ($37.50) 3 :heart:(2 players)

SB bets $16.00, Hero calls $16

--------------

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2249334

CO: $20.08 - VPIP: 45, PFR: 18, 3B: 11, AF: 0,9, Hands: 22

BTN: $69.76 - VPIP: 62, PFR: 36, 3B: 13, AF: 2,2, Hands: 42

SB: $134.18 - VPIP: 22, PFR: 15, 3B: 7, AF: 3,5, Hands: 1225

Hero (BB): $65.75 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 40698

UTG: $92.91 - VPIP: 93, PFR: 50, 3B: 42, AF: 3,2, Hands: 42

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 6 :heart: A :heart:

UTG raises to $1, CO calls $1, 2 folds, Hero calls $0.50

Flop: ($3.25) A :spade: J :diamond: 6 :spade:(3 players)

Hero checks, UTG bets $2.50, CO folds, Hero raises to $6.62, UTG calls $4.12

Turn: ($16.49) J :club:(2 players)

Hero bets $12.36, UTG raises to $24.72, Hero folds

-------------------------

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2249335

CO: $143.04 - VPIP: 39, PFR: 6, 3B: 0, AF: 3,4, Hands: 88

BTN: $202.00 - VPIP: 30, PFR: 22, 3B: 7, AF: 1,4, Hands: 46

SB: $97.66 - VPIP: 43, PFR: 4, 3B: 5, AF: 1,2, Hands: 56

Hero (BB): $102.01 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 40698

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 4 :club: 4 :diamond:

1 fold, BTN raises to $4, SB calls $3.50, Hero raises to $13, BTN calls $9, SB calls $9

Flop: ($39.00) 7 :diamond: 5 :heart: 3 :heart:(3 players)

SB checks, Hero bets $19.50, BTN calls $19.50, SB folds

Turn: ($78.00) 7 :club:(2 players)

Hero bets $69.51, BTN calls $69.51

River: ($217.02) 9 :diamond:(2 players)

Postad

hand 1 fold pre, som spelad skjut större river/ge upp.

hand 2 gillar jag check-fold river alternativt check-syn turn check/x river. Som spelad tror jag inte han bettar sämre river här om du checkar.

hand 3 utan reads foldar jag turn här, känns som att en split är best-case scenario.

hand 4 fold pre, som spelad pre foldar vi flop. Som spelad flop får vi betala av turn/river.

hand 5 fold/3bet pre. Som spelad är ju turn svår men tar nog syn här vs 93/50/42 spelare och utvärderar river.

hand 6 squeezar jag pre så gör jag det större. Resterande delen av handen spelar sig självt tror vi måste pusha turn här.

Postad
hand 1 fold pre, som spelad skjut större river/ge upp.

hand 2 gillar jag check-fold river alternativt check-syn turn check/x river. Som spelad tror jag inte han bettar sämre river här om du checkar.

hand 3 utan reads foldar jag turn här, känns som att en split är best-case scenario.

hand 4 fold pre, som spelad pre foldar vi flop. Som spelad flop får vi betala av turn/river.

hand 5 fold/3bet pre. Som spelad är ju turn svår men tar nog syn här vs 93/50/42 spelare och utvärderar river.

hand 6 squeezar jag pre så gör jag det större. Resterande delen av handen spelar sig självt tror vi måste pusha turn här.

Hand 1: Det var det enda jag hade bakom efter turnskottet. Skulle ha shoveat turn isåfall?

Hand 2: Okej, tack för feedbacken! Kände bara att ett Top pair kunde stå sig mot en 49 VPIP fisk. Men som sagt brädan blir riktigt vidrig.

Hand 3: Okej! Jag var kluven över vad jag skulle göra.. Call känns helt OK här, eller är jag ute och cyklar? Jag bestämde mig nämligen för att check-syna alla blanka rivers (alltså ej parad bräda).

Hand 4: okej! En K hög på en sådan torr bräda kan ofta vara den bästa handen, samt att K på turn är ett bra barrel-kort så det kändes som att jag hade honom.

Hand 5: Vill vi verkligen 3betta med A6s mot UTG raise? Får vi syn är vi väl dominerade de flesta gångerna? Har ju spelat 0.5 innan och det är väl en helt annan taktik där, men du får gärna hjälpa mig och argumentera för ett 3-bet :D

Hand 6: Hur stor sizing? Runt 16?

Postad
Hand 1: Det var det enda jag hade bakom efter turnskottet. Skulle ha shoveat turn isåfall?

Hand 2: Okej, tack för feedbacken! Kände bara att ett Top pair kunde stå sig mot en 49 VPIP fisk. Men som sagt brädan blir riktigt vidrig.

Hand 3: Okej! Jag var kluven över vad jag skulle göra.. Call känns helt OK här, eller är jag ute och cyklar? Jag bestämde mig nämligen för att check-syna alla blanka rivers (alltså ej parad bräda).

Hand 4: okej! En K hög på en sådan torr bräda kan ofta vara den bästa handen, samt att K på turn är ett bra barrel-kort så det kändes som att jag hade honom.

Hand 5: Vill vi verkligen 3betta med A6s mot UTG raise? Får vi syn är vi väl dominerade de flesta gångerna? Har ju spelat 0.5 innan och det är väl en helt annan taktik där, men du får gärna hjälpa mig och argumentera för ett 3-bet :D

Hand 6: Hur stor sizing? Runt 16?

Spelar själv nästan exklusivt 200bb så tyvärr har jag inget bra svar på din fråga angående hand 1. Kanske kan sizea mindre flop/turn så vi får en bättre riverpush?

I hand 3 skulle jag personligen folda men har du reads och tror att han kan göra detta med sämre händer/random spazz/bluffar så kanske ditt tänk är rätt alternativ.

Hand 4 så missade jag att det var sb-vs-bb och då blir ju syn pf och flop ett mindre dåligt/ok spel här.

I hand 5 har UTG 93 vpip, need i say more? :lol:

16-20 sizing i hand 6 tycker jag ser bra ut

Postad

En grej du bör göra när du spelat något tusental händer på en ny nivå är att kolla hur dina öppningsstats på den nivån ser ut jämfört med din vanliga nivå. Tänk på att bara jämföra med en kortare period på vanliga nivån. Kanske sista månaden. Inte alla händer någonsin.

Det är väldigt vanligt att det visar sig att du spelat tajtare. Är det bara marginellt är det inget problem även om det är bra att vara medveten om det. Är det rejäl skillnad bör du justera ditt spel.

Postad
Spelar själv nästan exklusivt 200bb så tyvärr har jag inget bra svar på din fråga angående hand 1. Kanske kan sizea mindre flop/turn så vi får en bättre riverpush?

I hand 3 skulle jag personligen folda men har du reads och tror att han kan göra detta med sämre händer/random spazz/bluffar så kanske ditt tänk är rätt alternativ.

Hand 4 så missade jag att det var sb-vs-bb och då blir ju syn pf och flop ett mindre dåligt/ok spel här.

I hand 5 har UTG 93 vpip, need i say more? :lol:

16-20 sizing i hand 6 tycker jag ser bra ut

Okej :)

Hand 5 där, missa at han hade 93 VPIP, haha :D

En grej du bör göra när du spelat något tusental händer på en ny nivå är att kolla hur dina öppningsstats på den nivån ser ut jämfört med din vanliga nivå. Tänk på att bara jämföra med en kortare period på vanliga nivån. Kanske sista månaden. Inte alla händer någonsin.

Det är väldigt vanligt att det visar sig att du spelat tajtare. Är det bara marginellt är det inget problem även om det är bra att vara medveten om det. Är det rejäl skillnad bör du justera ditt spel.

Okej! Tack för feedbacken, det låter smart. Känner att jag tajtar till mig lite och är lite "rädd" när det är en ny nivå med mer pengar :)

Hur ser jag det? Just nu kan jag bara se öppningsstats från varje position, men då är det alla händer på alla nivåer.

Och hur ser jag öppningsstats över en viss period? Låt oss säga en månad som du förslog.

Postad

Tankar kring denna? Blev helt paff när han raisade mig på turn, ser inte det spelet på 0.5 ofta.. Svårt att sätta honom på något

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2249531

SB: $357.91 - VPIP: 27, PFR: 7, 3B: 20, AF: 1,0, Hands: 30

BB: $127.66 - VPIP: 50, PFR: 41, 3B: 25, AF: 2,3, Hands: 34

UTG: $245.03 - VPIP: 22, PFR: 18, 3B: 9, AF: 1,4, Hands: 250

CO: $78.01 - VPIP: 66, PFR: 5, 3B: 0, AF: 1,6, Hands: 85

Hero (BTN): $110.02 - VPIP: 28, PFR: 20, 3B: 7, AF: 3,4, Hands: 40698

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with J :club: T :diamond:

UTG raises to $3, CO calls $3, Hero calls $3, 2 folds

Flop: ($10.50) 5 :heart: T :spade: 3 :spade:(3 players)

UTG bets $7.00, CO folds, Hero raises to $19.25, UTG calls $12.25

Turn: ($49.00) K :club:(2 players)

UTG checks, Hero bets $24.50, UTG raises to $87, Hero folds

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa nytt...