Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Maaars gick inte så bra. Får dra en semi-okej mål-komma-i-mål-grej lite senare. Är iallafall nöjd över tentan, tror vi är på håret men kände att jag gjorde så gott jag kan. Och atm e det det viktigaste. Vikten går sådär. Pokern går åt helvete. Men när resultat uteblir i poker så får man tura sönder på aktier istället.

 

Btw ni som kan träning. Funderar på att slänga in 10-15 min semi-intensiv cykling efter gympass och/eller på vilodagar för att få den extra lilla cardion. Pros/cons? Inb4 cardio kills gains, men jag tror inte jag står på den nivån riktigt än att jag behöver oroa mig för sånt. Meta? Starfitter? Killerwolf? Fram med facit, I am waiting. Tänker detta som ett semi-substitut för när jag orkar inte dra ut o köra en seriös gå/intensiv-jogg intervall grej. Borde ju slås över till ungefärlig samma kcal-förbrukning/vecka om jag ser till att få in några minuter varje dag.

 

Tappat lite sug för att skriva men det kanske återkommer. Vad vill ni läsa om ens? Jag själv är ju rätt uttråkad på mitt eget liv så jag får känslan av att skriva om det inte heller blir så kul :-D "hej bloggen idag tog jag sovmorgon och åt havregrynsgrörre me kvarre till frulle". Älskar kvarg dock :h:

 

Har iaf valt att rikta in mig på Nationalekonomi nu på civ. ekonom programmet. Tanken är att sen fördjupa mig inom finansiell ekonomi. Är så brutalt taggad och det ska bli riktigt kul. Vill bara få omtentor överstökat så jag kan glida in på det ordentliga.

 

Hade kvinnobesök av en fin liten flicka i förrgår också. Det var niiiiiiiiiiiiiice. Blir nog fler ggr.

 

Längtar sommaren, ska fara ut me farsan o pela massa massa golf. Han har ett hus mktmkt nära en golfklubb så det kommer reggas. Är väl ungefär lika bra på golf som obvspeltorsk tycker jag e bra på CS:GO, men det e kul iallafall. (OBS OBS, jag e iallafall bättre än slow på CS 8-) , o de e allt som matters atm)

 

Det var nog allt. Pumpar maggio i lurarna nu o hälsar på morgan o pepsi, det e lite då jag får inspiration till att skriva. Hoppas alla har en god påsk! Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på imo. HIIT-träning är inte unheard of bland välsvarvade svenskar(tycker vi håller oss till människor nu och inte overlords). High Intensity Interval Training. Populärast är väl backintervaller typ fast vilket som helst går väl egentligen an. Bara det är grisjobbigt i väldigt kort tidsintervall, repeat ett gäng ggr i typ 15-20min. Personligen äter jag hellre bara bättre/mindre än att utsätta mig för sån oerhörd tortyr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på imo. HIIT-träning är inte unheard of bland välsvarvade svenskar(tycker vi håller oss till människor nu och inte overlords). High Intensity Interval Training. Populärast är väl backintervaller typ fast vilket som helst går väl egentligen an. Bara det är grisjobbigt i väldigt kort tidsintervall, repeat ett gäng ggr i typ 15-20min. Personligen äter jag hellre bara bättre/mindre än att utsätta mig för sån oerhörd tortyr :)

 

Just löpning verkar sabba en del gains dock. Varit lite research om att intervall på cykel är GTO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just löpning verkar sabba en del gains dock. Varit lite research om att intervall på cykel är GTO.

 

Har oxå hört att just cykling skulle vara det som påverkar muskelbyggandet minst, dock är det inte opti att just cykla i samband (varken direkt innan eller efter) med styrketräningen. Sen så är det ju inte jordens undergång direkt om man nu skulle göra det, beror väl helt på vilka mål man har etc.

 

Cykla på vilodagar, kondis morgon/styrka kväll lr tvärtom, ät lite mindre funkar ju oxå handlar trots allt inte om några stora mängder kcal eller så kör du helt enkelt bara på i samband med styrketräningen.

 

Här finns en hel del att läsa: http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på imo. HIIT-träning är inte unheard of bland välsvarvade svenskar(tycker vi håller oss till människor nu och inte overlords). High Intensity Interval Training. Populärast är väl backintervaller typ fast vilket som helst går väl egentligen an. Bara det är grisjobbigt i väldigt kort tidsintervall, repeat ett gäng ggr i typ 15-20min. Personligen äter jag hellre bara bättre/mindre än att utsätta mig för sån oerhörd tortyr :)

 

HIIT e jag familjär vid! Gillar det skarpt och det ska ju tydligen hämma muskeltillväxten mindre än en hederlig 5km jogg.

 

 

Ah sry

 

 

Kollar videon när jag nyktrat till :D

 

Har oxå hört att just cykling skulle vara det som påverkar muskelbyggandet minst, dock är det inte opti att just cykla i samband (varken direkt innan eller efter) med styrketräningen. Sen så är det ju inte jordens undergång direkt om man nu skulle göra det, beror väl helt på vilka mål man har etc.

 

Cykla på vilodagar, kondis morgon/styrka kväll lr tvärtom, ät lite mindre funkar ju oxå handlar trots allt inte om några stora mängder kcal eller så kör du helt enkelt bara på i samband med styrketräningen.

 

Här finns en hel del att läsa: http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/

 

Nej exakt, sambandet med cykling o styrketräning har jag också hört varit big no-no. Men en hobbygymmare som mig som inte ska upp o tävla borde det ändå inte påverka sååååååååååååååååååå mycket, eller?

 

Ska ta o läsa länken imorgon med =)

 

 

 

F.ö rolig utekväll, Samir&Viktor var dock riktigt keffa. Var iofs inte där jag var där, så de va fiiiiiiiiiiine. Nu sitter jag mest här, rastlös o vet inte vad jag ska göra. Småchattar med kvinnobesöket á la tisdag o tycker hon borde vara här. Men snart somnar man la. Hoppas ni haft en bra quell PF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kuggade juridiktentan :(

3 omtentor då, 5e 7e 11e.

Blir typ att man får boka månaden redan nu med pokers. Segt.

Men fixat Hitta Kursvinnare o pillar lite med börsen.

Gjorde min första lilla trade idag i Electrolux @ 235,3. Se hur det går.

Beställde hem ett par nya pjucks, bruna mocka-loafers.

 

E la typ en snabb genomgång av el lifeo de name

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuggade juridiktentan :(

3 omtentor då, 5e 7e 11e.

Blir typ att man får boka månaden redan nu med pokers. Segt.

Men fixat Hitta Kursvinnare o pillar lite med börsen.

Gjorde min första lilla trade idag i Electrolux @ 235,3. Se hur det går.

Beställde hem ett par nya pjucks, bruna mocka-loafers.

 

E la typ en snabb genomgång av el lifeo de name

Juridik i Karlstad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuggade juridiktentan :(

3 omtentor då, 5e 7e 11e.

Blir typ att man får boka månaden redan nu med pokers. Segt.

Men fixat Hitta Kursvinnare o pillar lite med börsen.

Gjorde min första lilla trade idag i Electrolux @ 235,3. Se hur det går.

Beställde hem ett par nya pjucks, bruna mocka-loafers.

 

E la typ en snabb genomgång av el lifeo de name

 

Electrolux blev säljrekad i Börspanelen idag. Vad fick dig att kliva in i den? Kan lägga till att jag inte själv har någon vidare koll på just det bolaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UL sir! Mer plugg, mindre poker och aktier kanske :roll:

 

:mrgreen:

Heheh joo, ändå tycker jag att det gick bra :/ Jekla universitet.

 

Electrolux blev säljrekad i Börspanelen idag. Vad fick dig att kliva in i den? Kan lägga till att jag inte själv har någon vidare koll på just det bolaget!

 

 

24azluc.jpg

 

 

Tyckte att aktien slog emot o gick upp idag vid ett stöd. Inte riktigt alla signaler inne som man ville ha, så blev lite av en chansning på att det e vändning. Också signal om att kursen är mer än 5% ifrån MA50 (glidande medelvärde för 50 senaste perioderna = den röda kurviga linjen), och det enligt tobbe rosén va lite "wow, nu går kursen en bit ifrån sitt medelvärde, kanske dags för en rekyl". Satte en rätt så tight stop-loss för sälj ngn krona under stödet ifall jag skulle ha fel.

 

Egentligen ska (längst ner i bild) den blåa linjen korsa den röda linjen underifrån + ökning av volym för att visa på en vändning i kursen. Som det ser ut nu så har iallafall blåa linjen börjat peka åt rätt håll, och dagens volym var någorlunda hög jämfört med dagarna innan (de olivgröna staplarna där nere). Därför blir traden en liten chansning, eftersom att det man vill se inte riktigt gått i hamn.

 

E jääääättegrön på detta så ta allt med en skottkärra salt. Men kanske e någon annan än mig som tycker allt sånt här e lite roligt :mrgreen: Hittar jag någon krona upp här så är jag supernöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbered dig på en shitstorm angående ditt val av Teknisk Analys för dina börsköp om någon med mer insikt än noobs som mig och Staash läser här :lol:

 

Haha, ja teknisk analys är åtminstone inte verktyget jag använder mig av när jag väljer aktier att investera i kan jag erkänna. Kör säkert och långsiktigt! Tråkigt men effektivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag väl inte en expert heller, precis färdigutbildad civilekonom och hängt mycket på avanza sen 1-2 år tillbaka + massa podcasts.

 

Men en sak måste jag säga, Teknisk Analys kan ju vara det största bullshit jag hört om. Finns inget "vetenskapligt" i hur en aktie ska bete sig, är återigen ett misslyckad försök att applicera naturvetenskapliga regler i ett socialvetenskapligt sammanhang (ekonomi). Läs lite Nassim Taleb (Fooled by randomness) så har du snart samma pessimistiska livsinsikt som jag ;)

 

Men att hänga på avanza, läsa nyheter, lära sig grundligt om produkter är alltid bra. Men köp bolag för att du tror på affärsidén, inte pga nån sketen TA. Just i dessa dagar är ju annars nyintroduktioner ett enkelt sätt att tjäna några tusenlappar iaf, får se hur länge det fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbered dig på en shitstorm angående ditt val av Teknisk Analys för dina börsköp om någon med mer insikt än noobs som mig och Staash läser här :lol:

 

Haha, jag förvånas inte om det kommer in någon o knäpper mig på näsan! Men vafan, jag måste börja nånstans :-)

 

Haha, ja teknisk analys är åtminstone inte verktyget jag använder mig av när jag väljer aktier att investera i kan jag erkänna. Kör säkert och långsiktigt! Tråkigt men effektivt!

 

Jag gillar också det tråka långsiktiga. Tanken är väl att dela upp o ha ngn slags swingtradingportfölj vid sidan om en långsiktsportfölj :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag väl inte en expert heller, precis färdigutbildad civilekonom och hängt mycket på avanza sen 1-2 år tillbaka + massa podcasts.

 

Men en sak måste jag säga, Teknisk Analys kan ju vara det största bullshit jag hört om. Finns inget "vetenskapligt" i hur en aktie ska bete sig, är återigen ett misslyckad försök att applicera naturvetenskapliga regler i ett socialvetenskapligt sammanhang (ekonomi). Läs lite Nassim Taleb (Fooled by randomness) så har du snart samma pessimistiska livsinsikt som jag ;)

 

Men att hänga på avanza, läsa nyheter, lära sig grundligt om produkter är alltid bra. Men köp bolag för att du tror på affärsidén, inte pga nån sketen TA. Just i dessa dagar är ju annars nyintroduktioner ett enkelt sätt att tjäna några tusenlappar iaf, får se hur länge det fortsätter.

 

Hehe :D Måste ställa mig emot o säga att TA verkar (hittills vad jag sett) vara fungerande. Att en kurs vänder ner o upp vid förutspådda nivåer i en trendkanal och medelvärden som agerar stöd allt för ofta känns inte som en ren slump :). Tror det är en god idé att blanda både TA och FA. FA för att hitta de bra bolagen, för att sedan använda TA och hitta en bra entry.

 

Har fått den där jekla boken som rek flertal ggr och har väl som plan att någon gång dra igenom den, men man vill ju inte bli pessimist :D

 

Påtal om nyintroduktioner. Aptahem introduceras imorgon på aktietorget. Ska bli kul o följa, kanske slänger in en korv med!

 

EDIT: Vet du nånstans där man kan se alla nyintroduktioner 2015?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.nyemissioner.se/

 

Funkar helt ok, men inte alltid jättelätt att hitta allting.

 

Jag har undvikit aktietorget, känns som att vad som helst kan hända där. Men har tecknat varje nyintroduktion som erbjudits genom avanza sista året (du hittar dem under erbjudanden), samt några till som jag hört om genom poddar men då har det varit på antingen OMX eller First North.

 

Som sagt funkat bra hitills, 9/10 stiger första handelsdagen och då säljer jag. Kommer såklart inte fortsätta så förevigt men tills börsen surnar i allmänhet känns det som en taktik med klart bättre uppsida än nersida.

 

Dock är det ju limit på hur mycket man kan tjäna, då aktien enbart stiger om den blir övertecknad, vilket innebär att du inte kan få ett så stort belopp i nyintroduktionen. Men som sagt, alla tusenlappar små :)

 

Tobii som kommer nu snart känns ju given för mig iaf (obs följ på egen risk såklart! inte som jag gjort nå egen analys, kör bara på allt haha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde aldrig att jag skulle skriva detta... Men saknar poker-name..

 

why not both

 

http://www.nyemissioner.se/

 

Funkar helt ok, men inte alltid jättelätt att hitta allting.

 

Jag har undvikit aktietorget, känns som att vad som helst kan hända där. Men har tecknat varje nyintroduktion som erbjudits genom avanza sista året (du hittar dem under erbjudanden), samt några till som jag hört om genom poddar men då har det varit på antingen OMX eller First North.

 

Som sagt funkat bra hitills, 9/10 stiger första handelsdagen och då säljer jag. Kommer såklart inte fortsätta så förevigt men tills börsen surnar i allmänhet känns det som en taktik med klart bättre uppsida än nersida.

 

Dock är det ju limit på hur mycket man kan tjäna, då aktien enbart stiger om den blir övertecknad, vilket innebär att du inte kan få ett så stort belopp i nyintroduktionen. Men som sagt, alla tusenlappar små :)

 

Tobii som kommer nu snart känns ju given för mig iaf (obs följ på egen risk såklart! inte som jag gjort nå egen analys, kör bara på allt haha)

 

Thnx för länk! Sitter kikar på Tobii som du nämnde faktist. Blir nog att försöka hugga några aktier, skickar in papprena imorgon (lols såg man kunde teckna vi avanza, wiie) :) Har ju varit lite omtalad i Privata affärer och nån börspodd såg jag!

 

Varför undviker du Aktietorget btw? Är det ngt speciellt som gör att "allting kan hända där" till skillnad från t.ex First North?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...