Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2231283

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $100.00 - VPIP: 30, PFR: 23, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 14919

UTG: $24.20 - VPIP: 50, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 2

CO: $160.79 - VPIP: 39, PFR: 31, 3B: 0, AF: 4,6, Hands: 99

BTN: $102.41 - VPIP: 44, PFR: 11, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 9

SB: $43.31 - VPIP: 67, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,8, Hands: 9

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 9 :diamond: 7 :heart:

UTG calls $0.25, 1 fold, BTN calls $0.25, SB calls $0, Hero checks

 

Flop: ($1.25) 6 :heart: 9 :heart: 7 :diamond:(4 players)

SB bets $0.50, Hero raises to $1.50, UTG folds, BTN calls $1.50, SB calls $1

 

Turn: ($5.75) 3 :spade:(3 players)

SB checks, Hero bets $4.87, BTN calls $4.87, SB calls $4.87

 

River: ($20.36) Q :spade:(3 players)

SB checks, Hero bets $15.83, BTN folds, SB folds

 

Final Pot: $20.36

Hero wins $15.83

(Rake: $-0.23)

 

 

Vad anser ni om den här linjen? Själv satt jag och var nojjig över att jag var beat när båda två började syna ner mig. När ingen hjärter landade så kände jag mig dock lite säkrare, men stegen låg ju fortfarande ute.

 

Helt std. men sizar nog mindre river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, inte för att vara nedlåtande eller så. Men om jag skulle spela så så skulle mitt spel bli oerhörligt see-through och det känns inte alls optimalt. Att bara betta när du har det, och inte betta när du inte har det känns helt fel.

 

Jag har tagit ned många småpottar med en c-bet då jag missat (många bäckar små). Det är ett så otroligt starkt del av spelet så det kan man ju inte ge upp!

 

Du vill ju kunna lura motståndarna. Efter att ha gjort flera c-bets på missad bräda så kommer du även c-betta på träffad bräda. Motståndaren ska inte få kunna få reda på din hand redan på floppen! Då skulle man ju lika gärna kunna visa korten direkt.

 

Men å andra sidan förstår jag ditt tänk! Det är många fiskar på SVS som glatt synar ner med bottompair, om du då missat och c-bettar och är OOP så får du förmodligen ge upp någon gata fram (beroende på brädans struktur).

 

Skitbra! Det är rätt tänk! Du kommer bli läst som en öppen bok om du gör som Kilo säger.

 

Sedan självklart kan man köra lite mer face up mot fiskar och betta tungt när du har något och typ ge upp när du inte har något för fiskarna kommer inte reflektera över ditt spel!

 

Tycker du själv ska börja fundera mer över händerna. Ge dig in i andras händer som folk postar och ge dina tankar. Att bara posta händer här och sedan fråga "Hur spelar ni" kommer inte utveckla dig lika mycket som om du själv tänker och skriver! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl inte ge konkurrenter tips, men ska göra det ändå, brukar skippa dina bord, eftersom du har mer koll än många andra. Bara mina åsikter, skaffade under uteslutande 0.25/0.50 på slutet. Tycker din öppningshöjning på 1.5 är för liten, öka den till 2 eller 2.5 tror jag är bättre. Tycker du ganska ofta får med dig för många till flopp, vilket ibland bäddar för kostsamma händer o svårare beslut när det är multiway, bara min åsikt, inte pokerteoretiskt grundad, utan enbart från nåt års lirande på denna nanonivå. Nästa tips är att jag ibland tyckt at du ger action åt bordets nit som liksom aldrig lirar annat än jävligt bra händer, o då har du haft sämre. Detta är bara ett fåtal observationer, men jag har inte fattat varför du lirar mot dessa lirare utan nötterna. Meningslöst liksom, bara attfolda när de synar cb, då har dom triss, tvåpar eller ännu bättre. Mitt nick kommer jag inte att outa, men numera lirar vi inte så ofta, jag tableselectar hårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitbra! Det är rätt tänk! Du kommer bli läst som en öppen bok om du gör som Kilo säger.

 

Sedan självklart kan man köra lite mer face up mot fiskar och betta tungt när du har något och typ ge upp när du inte har något för fiskarna kommer inte reflektera över ditt spel!

 

Tycker du själv ska börja fundera mer över händerna. Ge dig in i andras händer som folk postar och ge dina tankar. Att bara posta händer här och sedan fråga "Hur spelar ni" kommer inte utveckla dig lika mycket som om du själv tänker och skriver! :)

 

 

Tack, det ska jag börja göra :) Som du säger blir det lite enspårigt att bara posta här!

 

 

Borde väl inte ge konkurrenter tips, men ska göra det ändå, brukar skippa dina bord, eftersom du har mer koll än många andra. Bara mina åsikter, skaffade under uteslutande 0.25/0.50 på slutet. Tycker din öppningshöjning på 1.5 är för liten, öka den till 2 eller 2.5 tror jag är bättre. Tycker du ganska ofta får med dig för många till flopp, vilket ibland bäddar för kostsamma händer o svårare beslut när det är multiway, bara min åsikt, inte pokerteoretiskt grundad, utan enbart från nåt års lirande på denna nanonivå. Nästa tips är att jag ibland tyckt at du ger action åt bordets nit som liksom aldrig lirar annat än jävligt bra händer, o då har du haft sämre. Detta är bara ett fåtal observationer, men jag har inte fattat varför du lirar mot dessa lirare utan nötterna. Meningslöst liksom, bara attfolda när de synar cb, då har dom triss, tvåpar eller ännu bättre. Mitt nick kommer jag inte att outa, men numera lirar vi inte så ofta, jag tableselectar hårt

 

Okej, tack för din feedback! :) Jag har sett folk öppna till 2 eller 2.5, och jag foldar oftast marginella händer då. Det känns som att jag då vill följa med i handen med en bra hand om jag ska offra 1-2 BBS till. Därför väljer jag inte att raisa så högt (förutsätter att alla tänker som mig, haha).

Och jag vet inte om fiskar bryr sig så mycket om det är 1,5-2,5.

 

Att raisa till 2-2,5 med premiums skulle funka dock, men vet inte om det blir genomskinligt efter ett tag.

 

Det angående nits, där känner jag igen mig lite ja :D

 

De sitter på låg VPIP, och jag cbettar (tänker "de är så tighta så jag får ofta en fold"), men när jag inte får det så fortsätter jag ändå betta på turn, vet ej varför.

 

Tar åt mig dina tips, tack så mycket! Riktigt roligt att höra att du undviker mig också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en liten session nu.

Efter att ha tittat på "Poker Theory by David Sklansky" så öppnade det upp mitt sinne lite. Istället för att tänka "nu ska jag vinna" så bör jag istället gå in med tanken att "jag ska spela mitt bästa". Och att man ska inte se spelet ur dagsperspektiv, utan under en månad/år.

 

Förmodligen många av er som redan kommit in i detta, men för mig var det riktigt nyttigt. Dem som inte har sett serien så kan ni se den på tuben!

 

https://www.youtube.com/watch?v=hpg7AQ2c_dM&list=PLyG2IERbJJdGOGmnPCnFee6LgRsRUmmCT&feature=mh_lolz

 

Har två händer att bjuda på också :)

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2231321

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (UTG): $165.82 - VPIP: 30, PFR: 22, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 15628

CO: $59.32 - VPIP: 79, PFR: 13, 3B: 0, AF: 4,6, Hands: 47

BTN: $151.95 - VPIP: 45, PFR: 12, 3B: 3, AF: 0,7, Hands: 356

SB: $118.54 - VPIP: 18, PFR: 14, 3B: 2, AF: 4,5, Hands: 616

BB: $57.28 - VPIP: 38, PFR: 13, 3B: 0, AF: 2,3, Hands: 60

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with Q :club: K :spade:

Hero raises to $1.50, CO calls $1.50, 2 folds, BB calls $1

 

Flop: ($4.75) 3 :spade: 4 :heart: K :club:(3 players)

BB checks, Hero bets $3.56, CO folds, BB calls $3.56

 

Turn: ($11.87) 7 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $8.90, BB calls $8.90

 

River: ($29.67) 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Jag checkar bakom för att inte betta och bli raisad. Något av en fisk jag möter också så han kan ju vara den som chasear stege.

 

----------------------------------------

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2231324

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $185.50 - VPIP: 18, PFR: 14, 3B: 2, AF: 4,5, Hands: 616

Hero (BB): $102.39 - VPIP: 30, PFR: 22, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 15628

UTG: $78.17 - VPIP: 45, PFR: 22, 3B: 9, AF: 1,9, Hands: 1144

CO: $60.55 - VPIP: 47, PFR: 11, 3B: 0, AF: 0,9, Hands: 97

BTN: $157.83 - VPIP: 28, PFR: 10, 3B: 0, AF: 0,2, Hands: 39

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with K :spade: 3 :diamond:

1 fold, CO calls $0.50, 2 folds, Hero checks

 

Flop: ($1.25) 9 :spade: Q :spade: 2 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $1.25, Hero raises to $4.50, CO calls $3.25

 

Turn: ($10.25) J :heart:(2 players)

Hero bets $7.68, CO folds

 

Kände mig otroligt bekväm i denna hand. Är rätt nöjd över denna faktist :) (men det kanske mer är för att det gick så bra som det gick)

 

 

Nu blir det ut i poolen igen! Om 1-2 timmar kommer gänget hit och så blir det homegame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen anledning till att raisea mer än 4bb i någon position så länge det inte är en storfisk som inte viker för något.

 

Ha istället 3.5-4bb i tidig post och mindre ju närmare knappen du hamnar. Jag brukar ha 2-2.5bb som standard på knapp.

 

Ser ingen anledning till att betta 5bb då det bara blir jobbigt när folk börjar 3betta oss och onödigt att bygga stora potter preflop med marginella händer.

 

Att betta olika beroende på handstyrka är ju återigen rätt dåligt mot avg spelare då de kommer använda detta mot dig. Mot fiskar kan du återigen betta hur mkt du vill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, inte för att vara nedlåtande eller så. Men om jag skulle spela så så skulle mitt spel bli oerhörligt see-through och det känns inte alls optimalt. Att bara betta när du har det, och inte betta när du inte har det känns helt fel.

 

Jag har tagit ned många småpottar med en c-bet då jag missat (många bäckar små). Det är ett så otroligt starkt del av spelet så det kan man ju inte ge upp!

 

Du vill ju kunna lura motståndarna. Efter att ha gjort flera c-bets på missad bräda så kommer du även c-betta på träffad bräda. Motståndaren ska inte få kunna få reda på din hand redan på floppen! Då skulle man ju lika gärna kunna visa korten direkt.

 

Men å andra sidan förstår jag ditt tänk! Det är många fiskar på SVS som glatt synar ner med bottompair, om du då missat och c-bettar och är OOP så får du förmodligen ge upp någon gata fram (beroende på brädans struktur).

 

Skitbra! Det är rätt tänk! Du kommer bli läst som en öppen bok om du gör som Kilo säger.

 

Sedan självklart kan man köra lite mer face up mot fiskar och betta tungt när du har något och typ ge upp när du inte har något för fiskarna kommer inte reflektera över ditt spel!

 

Tycker du själv ska börja fundera mer över händerna. Ge dig in i andras händer som folk postar och ge dina tankar. Att bara posta händer här och sedan fråga "Hur spelar ni" kommer inte utveckla dig lika mycket som om du själv tänker och skriver! :)

 

I beg to differ, att bli "läst som en öppen bok" är verkligen inget troligt scenario på /.50 svs där du enkelt kan spela bord beståendes av bara fiskar. Av min erfarenhet lönar det sig verkligen inte att ha en hög cbet eller överhuvud taget göra några fullblodade bluffar, du kommer alltid bli nedsynad och du kommer få ge upp för mycket på turn och river för att de ska bli profitabelt. Semi-bluffa endast och light värdebetting är i min mening the way to go på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 men vet inte hur explo det är att alltid beta ½ pott med drag.

 

Det sa jag ingenting om, verkar inte som att namehere tog åt sig så mycket av den kommentaren ändå. Men att förespråka balans så mkt som vissa här inne gör är inte rätt på dessa nivåer imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to differ, att bli "läst som en öppen bok" är verkligen inget troligt scenario på /.50 svs där du enkelt kan spela bord beståendes av bara fiskar. Av min erfarenhet lönar det sig verkligen inte att ha en hög cbet eller överhuvud taget göra några fullblodade bluffar, du kommer alltid bli nedsynad och du kommer få ge upp för mycket på turn och river för att de ska bli profitabelt. Semi-bluffa endast och light värdebetting är i min mening the way to go på den nivån.

 

Du kan ha rätt, men det känns också bra att kunna spela med c-bets för att någon gång kommer jag att gå upp i nivå och där används det frekvent.

Jag håller med dig på bluffbiten dock. Det synas ner väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, inte för att vara nedlåtande eller så. Men om jag skulle spela så så skulle mitt spel bli oerhörligt see-through och det känns inte alls optimalt. Att bara betta när du har det, och inte betta när du inte har det känns helt fel.

 

Jag har tagit ned många småpottar med en c-bet då jag missat (många bäckar små). Det är ett så otroligt starkt del av spelet så det kan man ju inte ge upp!

 

Du vill ju kunna lura motståndarna. Efter att ha gjort flera c-bets på missad bräda så kommer du även c-betta på träffad bräda. Motståndaren ska inte få kunna få reda på din hand redan på floppen! Då skulle man ju lika gärna kunna visa korten direkt.

 

Men å andra sidan förstår jag ditt tänk! Det är många fiskar på SVS som glatt synar ner med bottompair, om du då missat och c-bettar och är OOP så får du förmodligen ge upp någon gata fram (beroende på brädans struktur).

 

För det första skrev jag endast detta som svar på ditt klagande att du inte vinner (tillräckligt) på /0.5 nivån.

 

Sen handlar poker väldigt mycket om att anpassa sitt spel till motståndet, detta är min grundanpassningen jag gör, inte mitt spel 100% men till stor del.

 

Ditt spel kanske är vinnande på högre nivåer (där ex. c-bet och bluffar är en stor del av spelet) vad vet jag men på /0.5 gör det i min erfarenhet mer skada än nytta att tänka på sånt. Därför jag tidigare också sa att du kanske borde hoppa upp på /1 och se hur det går.

 

Slutligen klagade du över att du inte vinner, kanske du ska testa en annan strategi och se hur det går för det du gör idag funkar enligt dig själv inte.

 

Åter igen önskar jag dig all lycka och hoppas du kan ha ett öppet sinne inför spelet i stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv inte 5-manna så kanske har helt fel för mig men efter att ha tittat på statsen många har på dina bord verkar dom rätt låga för att vara /.50. På 10-manna några nivåer högre hittar man ofta bord där snittet är i närheten av många av dina 5-manna.

 

Oavsett om jag har rätt eller fel där så får jag en klar känsla av att du inte table selectar alls. Även på så här låga nivåer är det väldigt lönsamt. Eftersom du ändå inte kan spela mer än 5 bord borde det vara en självklarhet.

 

Tror jag tagit upp detta innan. Kan dock varit i annan tråd.

 

Ett tips är att konsekvent färgmarkera alla som spelar över ett visst stat. Vet inte riktigt vad det skulle vara på 5 manna men kanske >40/>20 och >40/<5.

 

Om du gör detta med SvS egna markeringar (tar 2 sek per markering) så ser du hur bordet ser ut utan att sätta dig och vänta på att HUDen ska poppa upp.

 

Gör sen likadant med hajar. De kommer att vara typ 1/10 så många.

 

Sätt dig sen inte på några bord där du inte har 2-0 eller 3-1 i fisk/haj ratio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första skrev jag endast detta som svar på ditt klagande att du inte vinner (tillräckligt) på /0.5 nivån.

 

Sen handlar poker väldigt mycket om att anpassa sitt spel till motståndet, detta är min grundanpassningen jag gör, inte mitt spel 100% men till stor del.

 

Ditt spel kanske är vinnande på högre nivåer (där ex. c-bet och bluffar är en stor del av spelet) vad vet jag men på /0.5 gör det i min erfarenhet mer skada än nytta att tänka på sånt. Därför jag tidigare också sa att du kanske borde hoppa upp på /1 och se hur det går.

 

Slutligen klagade du över att du inte vinner, kanske du ska testa en annan strategi och se hur det går för det du gör idag funkar enligt dig själv inte.

 

Åter igen önskar jag dig all lycka och hoppas du kan ha ett öppet sinne inför spelet i stort.

 

Ursäkta om jag lät aggro i förra posten, menade inte så :D

 

Ser din poäng, och du har nog rätt i att jag kan försöka överspela "flashigt" osv. Det är rätt mycket ABC- poker på /0.5 SVS.

 

Lycka till vid borden du också!

 

Spelar själv inte 5-manna så kanske har helt fel för mig men efter att ha tittat på statsen många har på dina bord verkar dom rätt låga för att vara /.50. På 10-manna några nivåer högre hittar man ofta bord där snittet är i närheten av många av dina 5-manna.

 

Oavsett om jag har rätt eller fel där så får jag en klar känsla av att du inte table selectar alls. Även på så här låga nivåer är det väldigt lönsamt. Eftersom du ändå inte kan spela mer än 5 bord borde det vara en självklarhet.

 

Tror jag tagit upp detta innan. Kan dock varit i annan tråd.

 

Ett tips är att konsekvent färgmarkera alla som spelar över ett visst stat. Vet inte riktigt vad det skulle vara på 5 manna men kanske >40/>20 och >40/<5.

 

Om du gör detta med SvS egna markeringar (tar 2 sek per markering) så ser du hur bordet ser ut utan att sätta dig och vänta på att HUDen ska poppa upp.

 

Gör sen likadant med hajar. De kommer att vara typ 1/10 så många.

 

Sätt dig sen inte på några bord där du inte har 2-0 eller 3-1 i fisk/haj ratio.

 

Nej, jag skulle inte påstå att jag table-selectar så hårt som jag borde.

Kommer jag in i ett bord och ser massa nits så försöker jag dock lämna så fort jag kan. Men lämnar jag det bordet och köar upp så kommer jag ofta tillbaka in i samma bord. Får nog börja med att leta individuella bord istället för sätta mig i kö på nästa bord som får 4 deltagare.

 

Minns att du sa att jag skulle fiskmarkera i början på dagboken andra och det har jag tagit till mig och gjort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag skulle inte påstå att jag table-selectar så hårt som jag borde.

Kommer jag in i ett bord och ser massa nits så försöker jag dock lämna så fort jag kan. Men lämnar jag det bordet och köar upp så kommer jag ofta tillbaka in i samma bord. Får nog börja med att leta individuella bord istället för sätta mig i kö på nästa bord som får 4 deltagare.

 

När du färgmarkerat tilllräckligt många så bör du se att det är nittigt innan du ens köper in.

 

Du ska absolut köa till individuella bord. Det går ju dessutom oftast fortare att få upp 5 bord då. Om du köar för första bästa bord hamnar du ju sist i kön till andra resp tredje osv bordet.

 

Öppna första bordet, ser det bra ut ställ dig i kö till just det bordet. Öppna sen nästa och kolla det. Ser det inte bra ut skippa det och gå vidare till nästa. När du ställt dig i kö till 7-8 bord eller så är det bara att vänta. När du får det första så står ju dina övriga köplatser kvar och det brukar gå fort att få upp 5 stycken eller hur många du vill köra. Såg ett riktigt smarrigt ut medan du kollade så spara alltid en plats till det kommer upp. Sätt dig alltså på max 4 och tacka nej till andra som poppar upp tills bästa bordet kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du färgmarkerat tilllräckligt många så bör du se att det är nittigt innan du ens köper in.

 

Du ska absolut köa till individuella bord. Det går ju dessutom oftast fortare att få upp 5 bord då. Om du köar för första bästa bord hamnar du ju sist i kön till andra resp tredje osv bordet.

 

Öppna första bordet, ser det bra ut ställ dig i kö till just det bordet. Öppna sen nästa och kolla det. Ser det inte bra ut skippa det och gå vidare till nästa. När du ställt dig i kö till 7-8 bord eller så är det bara att vänta. När du får det första så står ju dina övriga köplatser kvar och det brukar gå fort att få upp 5 stycken eller hur många du vill köra. Såg ett riktigt smarrigt ut medan du kollade så spara alltid en plats till det kommer upp. Sätt dig alltså på max 4 och tacka nej till andra som poppar upp tills bästa bordet kommer.

 

Okej, ska börja med att göra detta istället för att bara ta första bästa bord, tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte dra en liten pre-workout session.

Ger mig på och försöker table-selecta hårdare :)

 

EDIT: Gick sådär. Första handen fick jag in det med K8s på JTs4 bräda. Han hade AJo och det höll.

 

Angående table-selecten så gick det också sådär. Kändes som att mycket fokus lades på att hitta bra bord istället för spelet, men jag kommer vänja mig efter ett tag.

 

Overall så är jag inte så nöjd med sessionen. Fortsatte att sätta mig i dumma spots. Typ såhär:

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2232007

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $140.51 - VPIP: 41, PFR: 31, 3B: 4, AF: 2,7, Hands: 312

Hero (SB): $99.41 - VPIP: 29, PFR: 22, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 16336

BB: $173.07 - VPIP: 23, PFR: 16, 3B: 8, AF: 4,7, Hands: 148

UTG: $26.49 - VPIP: 33, PFR: 5, 3B: 0, AF: 0,3, Hands: 21

CO: $95.25 - VPIP: 31, PFR: 19, 3B: 5, AF: 1,6, Hands: 202

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is SB with A :diamond: Q :club:

UTG calls $0.50, CO calls $0.50, BTN raises to $2.75, Hero raises to $8, 2 folds, CO calls $7.50, BTN calls $5.25

 

Flop: ($25.00) K :club: 9 :diamond: Q :heart:(3 players)

Hero bets $10.50, CO folds, BTN raises to $33.50, Hero folds

 

Final Pot: $46.00

BTN wins $23.00

(Rake: $1.14)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte hela jävla skiten riggad så säg

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2232290

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $120.09 - VPIP: 51, PFR: 43, 3B: 29, AF: 21,0, Hands: 35

CO: $146.99 - VPIP: 60, PFR: 3, 3B: 0, AF: 0,5, Hands: 35

BTN: $99.75 - VPIP: 39, PFR: 28, 3B: 14, AF: 2,3, Hands: 199

SB: $21.02 - VPIP: 54, PFR: 12, 3B: 0, AF: 1,7, Hands: 50

Hero (BB): $153.14 - VPIP: 29, PFR: 22, 3B: 9, AF: 3,4, Hands: 16488

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with A :spade: A :club:

UTG raises to $120.09, 2 folds, SB calls $20.77 all in, Hero calls $119.59

 

Flop: ($261.20) 7 :club: 2 :heart: 4 :spade:(3 players - 1 is all in)

 

Turn: ($261.20) 4 :heart:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($261.20) K :heart:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $261.20

UTG shows 4 :club: 6 :club:

UTG wins $254.68

(Rake: $6.52)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världens värde inatt men jag har snart gulat rullen

 

EDIT: Räknade ut att efter att ha torskat 120 kr på AA handen så är jag faktist bara 25 kr back efter det. Jag trodde det var mer. Den bad beaten satte prägel på hela session. Vågade knappt spela någon hand och så fort fiskar synade kände jag mig beat..

 

Jag blev så osäker att jag inte vågade betta turn då jag var säker på att villain skulle syna och träffa bättre hand på river -.-

 

Det var inte bara AA-handen som gjorde detta dock. Det kändes verkligen som att korten var emot mig. När jag turnar och han 2 par så blir det stege på bordet på river. Villains bottom-pair trissas. Skjuter med top2 par för att sedan se runner runner flush som villain såklart sitter på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte det kunde vara på tiden med en liten kommentar iaf. Brukar läsa runt här lite bland dagböckerna, men skriver nästan aldrig.

 

Jäkligt trist det går segt för dig. Hoppas du har tålamodet att fortsätta kämpa för vänder det inte så är något konstigt. Får känslan av att du läst ganska mycket teori (långt mer än mig troligtvis), men att du kanske inte spelat så mycket. Du lär dig mest av att spela, spela och åter spela iaf, men det är väl knappast en hemlighet.

 

Sen till lite tankar kring att slå denna micronivå :)

 

Tror helt klart att det skulle gynna dig att tajta till dina stats lite, även om jag diggar den lite mer aggro spelstilen, som jag själv inte klarar hantera så bra även om jag försöker förbättra mig där. Tror du hamnar i fler jobbiga positioner än vad du plockar in på blinds och små potter.

 

Detta hänger ihop lite med ovan, men tänk också mycket mer på position, vilket du kanske redan gör, men det var en stor aha upplevelse för mig. Försök bli bekväm med de händer och från de positioner du spelar och inte bara tänk så här och så här "måste" jag spela. Teorin och psyket/känslan går oftast inte hand i hand om du förstår vad jag menar.

 

Sen det här med c-bets. Själv föredrar jag att nästan uteslutande betta 3/4 pot iaf på /0,50 nivån. Men det är också något jag blivit bekväm med och som jag tycker funkar för mig. Klart man justerar där ibland vid lite speciella fall. Tycker det är bra om man kan göra detta ganska frekvent. Då känns det lättare att få bra betalt med fina träffar. Och i pos kan lätt plocka hem ganska mkt potter även på turn när fi visar svaghet. Bara till att känna av moståndet och uttrycket bomba på tills du får motstånd funkar rätt bra :) Tycker det också blir svårare att läsa om man försöker hålla någorlunda likadana size.

 

Har ett ganska bra exempel på det sista jag skrev nu när vi spelade nyss. Tror du 3 betta mig i pos, jag syna med 77. Flopp typ 3 st överkort alla hjärter (har inget själv). Du kändes direkt svag när du betta halvpot så testa syna för att sedan betta ut turn oavsett, ville testa dig lite :). Med 3/4 c bet där hade troligtvis fått mig att folda iaf.

 

Jaja mina texter tenderar oftast att bli alldeles för långa, vilket också är en anledning varför jag inte kommeterar så ofta. Men hoppas du får någon nytta av vad jag svamlat om nu. Lirat under tiden jag skrivit och dragit in 400 på ett plo bord:shock: så är det rörigt i texten finns där en anledning.

 

 

EDIT

Bara för det kom jag på lite till saker som jag tänkte skriva. Om jag förstod det rätt så spelar du typ 2-3 bord? Tycker helt klart du ska försöka att öka till 5 så fort som möjligt ju mer du känner dig bekväm. 5 bord ska inte vara några svårigheter kan jag tycka. Kan dock förstå ett lägre antal bord nu om rullen är lite begränsad samt att du vill bli lite varm i kläderna. Det kanske skulle hjälpa dig att inte sätta dig i för många jobbiga situationer för då blir det extra jobbigt om du har 5 bord. Dessutom kanske det hjälper dig att inte brusa upp för mkt på potter du torskar. Försök strunta i att kommentera överdrivet mkt om där sitter en jättefisk t.ex. Det tar så mkt energi och tålamod från en, speciellt om det är relativt små potter även om handen i sig var sjuk.

 

Även om visa justeringar kanske krävs för att det ska gå bättre så blir spelet kanske lite mer "mindre utvecklande". Men jag ser det mest som en anpassning. När du väl klättrar kommer du förmodligen vara väl förberedd med tanke på den spelstil du försöker använda nu. Har själv varit tvungen stanna kvar pga väldigt mkt uttag, men har börjat köra smått på /1. Har väl direkt inga större planer, men vara duktig på några nivåer högre hade varit okej iaf.

 

Och kommer det inte fram i min ton så menar jag bara väl och hoppas det vänder för dig. Nej nu får det räcka! Känner redan att nivån på det här är kanske inte på topp, men vafan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte det kunde vara på tiden med en liten kommentar iaf. Brukar läsa runt här lite bland dagböckerna, men skriver nästan aldrig.

 

Jäkligt trist det går segt för dig. Hoppas du har tålamodet att fortsätta kämpa för vänder det inte så är något konstigt. Får känslan av att du läst ganska mycket teori (långt mer än mig troligtvis), men att du kanske inte spelat så mycket. Du lär dig mest av att spela, spela och åter spela iaf, men det är väl knappast en hemlighet.

 

Sen till lite tankar kring att slå denna micronivå :)

 

Tror helt klart att det skulle gynna dig att tajta till dina stats lite, även om jag diggar den lite mer aggro spelstilen, som jag själv inte klarar hantera så bra även om jag försöker förbättra mig där. Tror du hamnar i fler jobbiga positioner än vad du plockar in på blinds och små potter.

 

Detta hänger ihop lite med ovan, men tänk också mycket mer på position, vilket du kanske redan gör, men det var en stor aha upplevelse för mig. Försök bli bekväm med de händer och från de positioner du spelar och inte bara tänk så här och så här "måste" jag spela. Teorin och psyket/känslan går oftast inte hand i hand om du förstår vad jag menar.

 

Sen det här med c-bets. Själv föredrar jag att nästan uteslutande betta 3/4 pot iaf på /0,50 nivån. Men det är också något jag blivit bekväm med och som jag tycker funkar för mig. Klart man justerar där ibland vid lite speciella fall. Tycker det är bra om man kan göra detta ganska frekvent. Då känns det lättare att få bra betalt med fina träffar. Och i pos kan lätt plocka hem ganska mkt potter även på turn när fi visar svaghet. Bara till att känna av moståndet och uttrycket bomba på tills du får motstånd funkar rätt bra :) Tycker det också blir svårare att läsa om man försöker hålla någorlunda likadana size.

 

Har ett ganska bra exempel på det sista jag skrev nu när vi spelade nyss. Tror du 3 betta mig i pos, jag syna med 77. Flopp typ 3 st överkort alla hjärter (har inget själv). Du kändes direkt svag när du betta halvpot så testa syna för att sedan betta ut turn oavsett, ville testa dig lite :). Med 3/4 c bet där hade troligtvis fått mig att folda iaf.

 

Jaja mina texter tenderar oftast att bli alldeles för långa, vilket också är en anledning varför jag inte kommeterar så ofta. Men hoppas du får någon nytta av vad jag svamlat om nu. Lirat under tiden jag skrivit och dragit in 400 på ett plo bord:shock: så är det rörigt i texten finns där en anledning.

 

 

EDIT

Bara för det kom jag på lite till saker som jag tänkte skriva. Om jag förstod det rätt så spelar du typ 2-3 bord? Tycker helt klart du ska försöka att öka till 5 så fort som möjligt ju mer du känner dig bekväm. 5 bord ska inte vara några svårigheter kan jag tycka. Kan dock förstå ett lägre antal bord nu om rullen är lite begränsad samt att du vill bli lite varm i kläderna. Det kanske skulle hjälpa dig att inte sätta dig i för många jobbiga situationer för då blir det extra jobbigt om du har 5 bord. Dessutom kanske det hjälper dig att inte brusa upp för mkt på potter du torskar. Försök strunta i att kommentera överdrivet mkt om där sitter en jättefisk t.ex. Det tar så mkt energi och tålamod från en, speciellt om det är relativt små potter även om handen i sig var sjuk.

 

Även om visa justeringar kanske krävs för att det ska gå bättre så blir spelet kanske lite mer "mindre utvecklande". Men jag ser det mest som en anpassning. När du väl klättrar kommer du förmodligen vara väl förberedd med tanke på den spelstil du försöker använda nu. Har själv varit tvungen stanna kvar pga väldigt mkt uttag, men har börjat köra smått på /1. Har väl direkt inga större planer, men vara duktig på några nivåer högre hade varit okej iaf.

 

Och kommer det inte fram i min ton så menar jag bara väl och hoppas det vänder för dig. Nej nu får det räcka! Känner redan att nivån på det här är kanske inte på topp, men vafan! :)

 

Haha nämen tjena pumans! Vi hade en del fighter :D Kul att du skriver här!

 

Exakt som du säger så spelar jag svåra situationer och det ska jag finslipa på.

Angående 5-bord lir. Jag lirar 4 bord max. Då kunde jag gå in med 200 bbs på varje bord plus lite buffert. Nu får jag köpa in för 100 bbs istället på 4 bord, men det ska funka :)

 

Tack för feedbacken, ska ta till mig den i nästa session och framåt!

 

Lycka till vid borden i framtiden! KK-handen du hade mot fisken var riktigt goo btw ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världens värde inatt men jag har snart gulat rullen

 

EDIT: Räknade ut att efter att ha torskat 120 kr på AA handen så är jag faktist bara 25 kr back efter det. Jag trodde det var mer. Den bad beaten satte prägel på hela session. Vågade knappt spela någon hand och så fort fiskar synade kände jag mig beat..

 

Jag blev så osäker att jag inte vågade betta turn då jag var säker på att villain skulle syna och träffa bättre hand på river -.-

 

Det var inte bara AA-handen som gjorde detta dock. Det kändes verkligen som att korten var emot mig. När jag turnar och han 2 par så blir det stege på bordet på river. Villains bottom-pair trissas. Skjuter med top2 par för att sedan se runner runner flush som villain såklart sitter på

 

Känner igen mig själv grymt mycket i just detta. Tänkte alldeles för mycket så här förr. Dessa tankar måste jobbas bort! Handlar mycket om självförtroende och bekvämligheten vid de olika situationerna. Går inte alls att spela när man börjar tänka så här. Försök sätta fi på händer så ofta du bara kan så ska du se att efter ett tag får du rätt bra koll på att läsa brädor och pricka hans hand ganska ofta. Då blir det förstås lättare att betta för mer värde, bli mer passiv eller kanske lägga in en bluff då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...