DallasTower Postad 9 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2004 Här kommer ytterliggare en av mina kassa HH, fan att dem inte kan fixxa nått vettigt på LB Sitter och spelar 0.25/0.5 NL med 10 pers, detta är ganska tidigt å jag har ingen bra koll på motståndet. De inblandade i potten har alla runt 50$ stackar. Jag blir tilldelad K K i tidig pos. Höjer till 2$ och Fi1 i mid-pos höjer till 3,5$. Syn av Fi2 från sen pos, och även jag synar. 11.75$ i potten. Borde jag ha spelat annorlunda redan här, och re-raisa igen? Misstänker ju ganska högt PP efter en re-raise pre-flop. Floppen kommer Q 5 10 . Ingen spektakulär flop, men jag har överpar och backdoor straight och flush draw. Jag checkar och Fi1 bettar 4$. Fi2 synar och jag synar. Pot 20.75$ Fold här? Jag har ju inget monster, men överpar som kan förbättras. Turn kommer 9 Trevligt kort för mig, inside straight flush draw. Jag checkar igen, Fi1 bettar återigen 4$, syn av Fi2 och mig. 32.75$ i potten. Borde jag ha höjt här på en semi-bluff? River kommer 4 No luck. Checkar igen, Fi1 bettar 6$, Fi2 fold, jag synar. Fi1 vänder upp QQ. Här borde jag förmodligen ha foldat, både straight och flush möjligheter på bordet, och jag har trots allt bara ett par. Tacksam för alla synpunkter på hur jag skulle ha spelat denna annorlunda. Har märkt på sistone att jag förlorar ganska mycket på att jag spelar mina par för hårt, fast här hade jag ju en hel del outs att förbättra handen. Och återigen, ledsen för den kassa HH:n... * Minipill i rubriken - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Augusti , 2004 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2004 Här kommer ytterliggare en av mina kassa HH, fan att dem inte kan fixxa nått vettigt på LB Borde jag ha spelat annorlunda redan här, och re-raisa igen? Misstänker ju ganska högt PP efter en re-raise pre-flop. HÖÖÖJ. Det är ju skitbra om någon har stora pockets så länge det inte är AA (här kommer ju folk överspela QQ-TT ganska hårt). Potten är ~1/5 av din stack, så den här vill du ju inte strula vidare med. Dessutom så vill du ju inte ge någon tomte med A8s chans att floppa ut dig. Jag skulle höja pott här och hoppas på omslag. Jag checkar och Fi1 bettar 4$. Fi2 synar och jag synar. Pot 20.75$ Fold här? Jag har ju inget monster, men överpar som kan förbättras. Tja du har ju problem om någon har set, men tror du att du får syn av AQ så tycker jag att du ska ställa in här. Turn kommer 9 Trevligt kort för mig, inside straight flush draw. Mnja. En av dina motspelare representerar ju par/set och den andre ett drag, båda dragen gick just in. Jag checkar igen, Fi1 bettar återigen 4$, syn av Fi2 och mig. 32.75$ i potten. Borde jag ha höjt här på en semi-bluff? Nej, du får nästan bara syn av färg/stegen och då har du nästan inga outs. River kommer 4 No luck. Checkar igen, Fi1 bettar 6$, Fi2 fold, jag synar. Måste nästan syna här, eftersom det är ett så pass litet bet. Tacksam för alla synpunkter på hur jag skulle ha spelat denna annorlunda. Har märkt på sistone att jag förlorar ganska mycket på att jag spelar mina par för hårt, fast här hade jag ju en hel del outs att förbättra handen. Ok, du spelade inte ditt par hårt du spelade jättevekt och extremt passivt. Klassiskt synstationsmanér. Höj preflopp när du nästan säkert är favort, resten av handen kommer du ju nästan säkert inte ha någon aning om vart du står. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts