Gå till innehåll

Semidagboken -


Sladdafan

Recommended Posts

Kan nog svara på det där.

 

Att få barn påverkar en nåt djävulskt. Mycket p g a förväntningarna som byggts upp. Först så upplever man en chock mentalt när man får reda på att man ska bli pappa (oavsett om man ser det som positivt eller negativt). De enda gångerna i mitt liv som jag krockat var veckorna efter jag fått reda på det och det var helt enkelt p g a att jag hade huvet i molnen.

Sen är det alla nojor som drivs på av mammatidningar och böcker. Ska fostret överleva de första veckorna, vad kommer dom att hitta vid första ultraljudet, kommer ungen födas för tidigt eller för sent osv...

Sen, när du minst anar det, hör du mamman säga med allvar i rösten att "nu är det dags". Panik till sjukhuset och typ 18 timmar senare har du en grå-rosa slemmig alien liggandes på mammans bröst. Då har du varit uppe i 43 timma på raken och på en och samma gång släpper all ångest och oro som du jobbat upp de senaste 9 månaderna.

Så ja, det är inte helt ovanligt att pappan kan ta åt sig rätt hårt. Särskilt om han varit dum nog att inte hålla sig norr om skynkena (vem vill egentligen se sin älskade uppspräckt i underlivet med blod, skit och en halv unge på väg ut ur sig?). Alternativt svarat jakande på frågan "Vill ni se moderkakan?" ( it's a trap I tell ya)

 

typ så.

Sen finns det ju tuffingar som inte bryr sig tillräckligt för att engagera sig, men jag hoppas att dom är i minoritet.

 

Låter som förståliga argument! Kanske är svårt för en som enbart praktiserat tillverkningsprocessen men aldrig uppnått något faktiskt resultat.

Dedär men att inte hålla sig norr om skynket... Det har jag aldrig förstått! Varför skulle man vilja förstöra bilden av något så ljuvligt!?

 

 

Internetfenomen nr.2

 

Tjejer som lägger upp en bild på sig själv (gärna tagen i spegeln). Deras kvinliga kompisar "ska" skriva att man är söt/snygg/fint osv i kommentarerna och uppläggaren ska svara "du kan va/du ja/du är" och det behöver inte vara speciellt djupa relationer vad jag har förstått. Ytliga relationer fungerar lika bra och man behöver inte ens tycka om personen.

 

Appliceras nog främst på yngre tjejer (läs >22ish?)

 

Begriper mig inte på detta heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sen är det alla nojor som drivs på av mammatidningar och böcker. Ska fostret överleva de första veckorna, vad kommer dom att hitta vid första ultraljudet, kommer ungen födas för tidigt eller för sent osv...

Min dam jobbar på Barnintensiven. Jag fick min beskärda del av oro från dag 1 av graviditeten. Hon trodde ungen skulle ha alla möjliga och omöjliga sjukdomar.

 

Men blir väl så när man bara ser sjuka ungar dagarna i ända.

 

Så ja, det är inte helt ovanligt att pappan kan ta åt sig rätt hårt. Särskilt om han varit dum nog att inte hålla sig norr om skynkena (vem vill egentligen se sin älskade uppspräckt i underlivet med blod, skit och en halv unge på väg ut ur sig?). Alternativt svarat jakande på frågan "Vill ni se moderkakan?

 

Jätteplus, jag höll ögonen så långt bort ifrån allt som jag bara kunde. Svarade även nej på frågan om jag ville klippa navelsträngen, sjukt äckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Appliceras nog främst på yngre tjejer (läs <22ish?)

 

 

;-)

 

 

Vi fick se en film om graviditet under sex-undervisningen i årkurs 8-9. Kameran stod söder om skynket vid förlossningen och vi fick se miraklet ske :-( Vi fick förvarning om att äckliga bilder kommer att visas och det var valfritt att kolla på filmen, grupptryck gör ju att i princip alla stannade kvar....

 

Vad tycker ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jätteplus, jag höll ögonen så långt bort ifrån allt som jag bara kunde. Svarade även nej på frågan om jag ville klippa navelsträngen, sjukt äckligt.

 

Haha precis. "Skaa du inte klippa av navelsträngen? då får du ju ett sånt fint band med barnet och mamman"

Eeeh näeee. Känner inget behov av att klippa av en kladdig bunt blodådror med en slö nagelsax. Mycket bättre att något proffs får göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade in samt klippte navelsträngen. "Nu ser du skallen där?" -Vart då? Är det navelsträngen det där? "Va? Det är huvudet"...

 

Jag hade inga problem med vad jag såg där nere, men barnmorskan var tydlig med att demonstrera funktioner av- SAMT hålla moderkakan mot solen för att visa alla ådror i den. Det kan jag ibland när jag blundar se ett halvår efter. Så det skulle jag dodga om det blir fler gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU-SM ikväll. HU är inte riktigt min spelform. Föredrar 5/6-max. Har spelat ett par småsjuka HUs back in the days. Bla haft en riktigt svängig session på nl400 mot en kille som turade till sig ett riktigt fint plus. Satt tom på smekts turarlina men det hjälpte icke. Droppa nog $7-8k till denna killen. Kom ihåg nicket och hittade honom på http://www.highstakesdb.com/profiles/pokerstars/Berndsen12.aspx

 

Nu är han iofs back på hsdbs trackning vilket glädjer mig något :twisted: men har verkar kommit en bit längre än en annan i pokersvängen...

Eller beror på hur man ser de. Tror inte jag hade haft några problem att smälla iväg $532k på highstakes så går kanske jämnt ut :roll:

 

Kommer köra på dambesök istället för HUSM. Laddat upp med jordgubbar, choklad från Malmö Chokladfabrik (rekas!) och bubbel. Ingen aning om vad jag ska laga för mat än dock. Tjejen sa iofs att hon kanske behöver skriva lite på sin hemtenta ikväll = grindtid för Sladdafan :lol:

 

EDIT: F.ö har jag träffat förra årets HU-vinnare KALLEMYDIA på ett tåg en gång. Kom in på poker och visade sig att det var han. Riktig legend. Hans polare kom allri in på utestället vi skulle till eftersom han valde att gå ut i foppatofflor. Good times!

 

EDIT2:

För att öka pokerinnehållet i dagboken kommer här en hand från HU-matchen

 

$4 NL (2 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $469.00

Hero (SB): $553.00

 

Hero posts SB $2.00, BB posts BB $4.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero has 6:diamond: 7:diamond:

 

Hero raises to $12.00, BB raises to $42.00, Hero calls $30.00

 

Flop: ($84.00, 2 players) 9:club: 6:club: 5:diamond:

BB bets $62.00, Hero calls $62.00

 

Turn: ($208.00, 2 players) K:diamond:

BB checks, Hero bets $134.00, BB raises to $365.00 and is all-in, Hero raises to $449.00 and is all-in

 

River: ($938.00, 2 players) 2:club:

 

BB shows 6:spade: 8:spade: (One Pair, Sixes) (Pre 66%, Flop 63%, Turn 51%)

Hero shows 6:diamond: 7:diamond: (One Pair, Sixes) (Pre 34%, Flop 37%, Turn 49%)

BB wins $937.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semipersonalfest ikv. Jag o 8 tjejer. Tjejer är kanske fel ord då de är lite äldre.

 

När ämnet:när förlorade du oskulden kommer upp blir det lite konstig stämning tkr jag men ingen av de andra...

 

mvh

semipryd kille inför kollegorna

 

What? Är du sån typisk pryd svensk? :D Är väl inget jobbigt att prata om :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What? Är du sån typisk pryd svensk? :D Är väl inget jobbigt att prata om :)

 

Haha absolut inte! Är snarare åt andra hållet och inte alls ovanligt att man råkar ta det steget för långt.

 

Men med kollegorna där ålderspannet är mellan 30 och 64 kändes det inte som the time and place.

 

Verkligen inte jobbigt. Träffade faktiskt tjejen jag förlorade oskulden till för någon vecka sen. Skulle aldrig få för mig att göra ngt med henne igen men umgås med gemensamma vänner och får väl anses som helt ok vänner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intagit huvudstaden. Inget planerat för kvällen. CCs turre var omaha ikv.

 

hur är det på krukan? Kommer jag in där utan att vara medlem samt har de nån turre ikv.

 

Varit där 3 ggr tidigare men aldrig blivit medlem osv då jag ej är från stockholm

 

Kollade Krukans FB-sida och finns ingen info om kvällens spel, men du kan nog skicka mess till dom därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle egentligen dratt till CC igår och mött upp en forumit som hörde av sig när han såg jag var i storstan. Det blev dock inget med det så stannade på hotellrummet och tryckte in några händer online och kollade på World War Z. Eller ivf första halvtimmen på den. Gillar zombiefilmer men tyckte ej denna verkade vara någon höjdare.

 

Ska snart försöka ta mig från Stockholm till Uppsala och kolla på Betraying The Martyrs.

 

F.ö tyckte jag detta var lite skoj: http://thebladebrownshow.wordpress.com/2013/11/13/lawsuit-paid-in-full-samsung-pays-apple-1-billion-sending-30-trucks-full-of-5-cent-coins/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och kollade på World War Z. Eller ivf första halvtimmen på den. Gillar zombiefilmer men tyckte ej denna verkade vara någon höjdare.

http://thebladebrownshow.wordpress.com/2013/11/13/lawsuit-paid-in-full-samsung-pays-apple-1-billion-sending-30-trucks-full-of-5-cent-coins/

 

Haha, då missar du ju världens fulaste produktplacering, ever.

 

btw, http://www.theguardian.com/technology/blog/2012/aug/29/apple-samsung-trucks-nickels-fake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, då missar du ju världens fulaste produktplacering, ever.

 

btw, http://www.theguardian.com/technology/blog/2012/aug/29/apple-samsung-trucks-nickels-fake

 

Tvek om de blir att det blir att se klart den så får nog aldrig veta vad världens fulaste produktplacering är :)

 

 

Haha som med allt annat: låter det för bra.för att vara sant så är det antagligen inte sant. Shame on me som inte läste på innan post. Läste faktiskt inte ens hela artikeln ja posta:oops:

 

Betraying the martyrs var riktigt bra igår. Men de var kasst ljud vilket drog ner upplevelsen. Dödstrött idag men hotellfrukosten skriker efter mitt namn så får gå loss på den och hoppas man piggnar till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs spoilern så kan jag förklara lite enkelt, men bästa är att se scenen.

 

 

 

 

Haha, han är fast i en avdelning med massa zombies och har gjort sig "osynlig". När han skall gå ifrån avdelningen så går han förbi en läskautomat och skall självklart ta en pepsi och softa lite innan han går och räddar jorden!

 

 

20131121141341-49.181.236.132.png

 

20131121141350-49.181.236.132.png

 

Hela scenen är typ 30sekunder hahahaha

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm Pepsiscenen var bisarr. Annars tyckte jag den var bra för att vara zombiefilm åtminstone.

 

 

 

Tvek om de blir att det blir att se klart den så får nog aldrig veta vad världens fulaste produktplacering är :)

 

 

Haha som med allt annat: låter det för bra.för att vara sant så är det antagligen inte sant. Shame on me som inte läste på innan post. Läste faktiskt inte ens hela artikeln ja posta:oops:

 

Betraying the martyrs var riktigt bra igår. Men de var kasst ljud vilket drog ner upplevelsen. Dödstrött idag men hotellfrukosten skriker efter mitt namn så får gå loss på den och hoppas man piggnar till!

 

Jag gillar faktiskt också BTM, tro det eller ej 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom aldrig så långt faktiskt. Men verkar rätt B!

 

Mmm Pepsiscenen var bisarr. Annars tyckte jag den var bra för att vara zombiefilm åtminstone.

 

 

 

 

 

Jag gillar faktiskt också BTM, tro det eller ej 8-)

 

Riktigt bra! Gillar Aaron som frontman. Tror han bidragit väldigt mkt till deras tillväxt fansmässigt. Skojfrisk kille på scen som är både lång och spänstig och ser verkligen bekväm ut på scenen och det ser ut som att han har roligt.

 

8401849106_d2fb4140dd_z.jpg

 

Drömde en mkt konstig dröm. Drömde att jag vann en plats i någon form auktion på att köpa inträden till SM. Jag budade hem ett av inköpen som jag kunde köpa för 699. hade 60 sekunder på mig att bestämma mig så jag köpte de. Efteråt kollade jag och jag hade köpt Omaha Hi/Low som i vanliga fall då kostar 490+10... Jag kan inte ens spela Omaha Hi/low och änmindre kunde jag spela på utsatt datum (på lördag).

 

Mkt konstig dröm men tydligen kunde man avregga sig i lobbyn och jag fick pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom aldrig så långt faktiskt. Men verkar rätt B!

 

 

 

Riktigt bra! Gillar Aaron som frontman. Tror han bidragit väldigt mkt till deras tillväxt fansmässigt. Skojfrisk kille på scen som är både lång och spänstig och ser verkligen bekväm ut på scenen och det ser ut som att han har roligt.

 

8401849106_d2fb4140dd_z.jpg

 

 

 

Sett denna ett antal gånger :) Bra trummis!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett denna ett antal gånger :) Bra trummis!

 

Mjoo de klippet har jag me sett ett par ggr innan =)

 

Rev av en session på CC ikväll. Slog nog rekord i dryghet då det i princip inte hände ngt under de 4 timmar jag orkade sitta där. Blev verkligen påmind om varför man inte spelar Cg live så ofta. Lyckades iaf hitta ett lillplus på 700-ish trots allt så får väl anses som heltOK då det ej ska pluswhineas.

 

Fredag imorgon och vet inte riktigt vad jag ska göra. Killen jag ska bo hos i helgen vart tvungen att jobba både imorgon kväll samt lördag och killen jag skulle va med imorgon fick med förhinder. Ev bli att sitta av ett par timmar på CC imorgon också i brist på annat om jag inte hittar någon att öla med. Köra SVS en fredakväll när jag är så sällan i Stockholm känns lite semi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagen blev lite utav ett misslyckande. Började med att ta mig vilse i huvudstans fantastika kollektivtrafikdjungel.

 

Hamnade på ett tåg utan giltig biljett och fick gå av i Märsta. Kontrollanten var aningen bitter men förstående om att det var okunskap som fått mig att ta fel och slapp en eventuell straffavgift.

 

Drog en pizza och blev dödstrött och orkade inte ta mig in till CC och körde SVS istället och gödde på några torskas helgkassa som borde tryta då det inte är löning förrän måndag. Bra för karmakontot dock!

 

Blir att avsluta stockholmsvistelsen med en klassisk fylla som troligtvis kommer spåra mtp senaste tidens alkoholintagsfrekvens.

 

MVH

för gammal för att dricka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...