Gå till innehåll

LevaLeva1 SvS Vegas i sommar?


LevaLeva1

Recommended Posts

Startat upp med pokern lite smått igen efter ett långt uppehåll. Spelat lite högre förut men tänkte börja lågt och arbeta mig uppåt. Studerar på heltid och pengar vid sidan av CSN vore underbart.;-)

 

Kommer att spela holdem /1kr på svenska spel. Min startrulle är 1870kr, la först in 2000kr men har gått lite upp och ner.

 

Blev coachad 1h av en på detta forum och det kändes redan bättre och jag känner mig lite säkrare i vissa situationer. Jag har framförallt ökat min vpip samt 3bet en massa. Coachen har tyvärr inte tid över för mig framöver och jag tänkte då leta efter en ny.

 

Jag kommer besöka CC i Stockholm när jag kan, diverse sessions-rapporter kan komma upp här också.

 

edit: Hittat coach. Tack för alla pm!

 

edit: Gick upp till 1/2 8 maj.

 

edit: Gick upp till 2/4 /5 någon gång efter 8 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+668kr 1990 händer.

 

Det mesta var standard men spewade lite i några händer.

Största potten för dagen

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $236.53

CO: $218.26

BTN: $400.00

SB: $430.67

Hero (BB): $332.49

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 8 :spade: 7 :spade:

UTG calls $1, 3 folds, Hero raises to $3.50, UTG calls $2.50

 

Flop: ($7.50) 6 :spade: 8 :diamond: 9 :spade:(2 players)

Hero bets $5.62, UTG raises to $11.24, Hero raises to $41.22, UTG raises to $233.03, Hero calls $191.81

 

Turn: ($473.56) 6 :club:(2 players)

 

River: ($473.56) T :heart:(2 players)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det jag har svårast med är ur positions 3bets. Vet inte riktigt vad jag ska göra på turn när han synar flopp. Men antar att ett till bet av mig på turn vore bra. Han kan väl ofta ha AQ, KQ, AK.

 

Ska jag syna pre istället för raisa?

 

35/23/13 ft3bet 50%

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $328.89

CO: $91.24

BTN: $393.40

Hero (SB): $401.81

BB: $133.24

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :club: T :club:

UTG raises to $3, 2 folds, Hero raises to $11, 1 fold, UTG calls $8

 

Flop: ($23.00) 4 :spade: J :club: T :diamond:(2 players)

Hero bets $14.00, UTG calls $14

 

Turn: ($51.00) 6 :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: ($51.00) 4 :diamond:(2 players)

Hero bets $13.00, UTG raises to $70.75, Hero folds

 

35/23/13 fold to 3bet 50%

 

/

 

vs reg. Synpunkter på hela handen? Bettar nog vidare på turn om en spader kommer.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($172)

Hero ($100)

BTN ($534)

 

Dealt to Hero J:spade: T:spade:

 

BTN raises to $3.50, fold, Hero raises to $12, BTN calls $8.50

 

FLOP ($24.50) 6:spade: 9:club: 7:club:

 

Hero bets $14, BTN calls $14

 

TURN ($52.50) 6:spade: 9:club: 7:club: 4:diamond:

 

Hero????

 

/

fi range = 1010, QQ, 99, AK, KQ, AA ??

reg

Borde väl betta turn här också, men känns som man bettar in i K här ofta, potten blir så enormt stor om jag bettar turn också. Men lätt för honom att ta potten när jag checkar till honom

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($111)

BB ($222)

UTG ($284)

CO ($159)

BTN ($137)

 

Dealt to Hero J:club: J:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $3.50, Hero raises to $11.50, fold, BTN calls $8

 

FLOP ($24) 3:diamond: K:club: 7:spade:

 

Hero bets $14, BTN calls $14

 

TURN ($52) 3:diamond: K:club: 7:spade: 7:heart:

 

Hero checks, BTN bets $38, Hero folds

 

BTN wins $50.71

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 Fold känns bättre pre än 3bet imo. Om du får syn av utg kommer du ofta vara dominerad om du träffar och får action... Syna pre istället.

 

Hand 2 Om du väljer att 3beta J10s ur pos måste du obv fortsätta bomba turn med två överkort och gutshot!

 

Hand 3 Som joke123 skrev beror det helt på fi. Om fi floatar en massa tycker jag du måste check-syna turn iaf, och så får du väl tro honom om han betar river.

 

GL med dagbok och lir! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undvik att 3beta från blinds om du känner dig obekväm med det.

 

hand 1 Syn pre. Är ditt bet på river missklick eller hur tänkte du med sizingen?

 

hand 2 bet

 

hand 3 beror helt på fi, kan gå check/call check/fold bet/call bet/fold

 

Hand 1 så tänkte jag att han kanske ville hitta synen med skräp som han checkade turn. Ville inte betta för stort ifall han satt med en dålig hand samt inte för mkt om han skulle calla med någon sorts Jx hand.

 

A10 synar jag där vs utg vill gärna ha med bb också och vill inte bli 4bettad, 3betsbluffar hellre lite svagare axs .

J10s är på tok för bra för att 3b bluffa.

JJ standard 3b , checksynar flopp mot de flesta.

 

GL

 

Hand 1 Fold känns bättre pre än 3bet imo. Om du får syn av utg kommer du ofta vara dominerad om du träffar och får action... Syna pre istället.

 

Hand 2 Om du väljer att 3beta J10s ur pos måste du obv fortsätta bomba turn med två överkort och gutshot!

 

Hand 3 Som joke123 skrev beror det helt på fi. Om fi floatar en massa tycker jag du måste check-syna turn iaf, och så får du väl tro honom om han betar river.

 

GL med dagbok och lir! :)

 

Tack för era svar! Skönt att få input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A10 synar jag där vs utg vill gärna ha med bb också och vill inte bli 4bettad, 3betsbluffar hellre lite svagare axs .

J10s är på tok för bra för att 3b bluffa.

JJ standard 3b , checksynar flopp mot de flesta.

 

GL

 

Facit här.

 

Se över dina 3bet-ranges i olika positioner, det gör under!

 

JJ'n kan ju vara lite either way, tycker din linje funkar bra. Vi checkar aldrig TPTK+ eller air så vi har lite mellanpar eller svaga kungar kvar i våran range och sätta oss i svåra positioner. Inte jättekul att syna ner 3 gator med andrapar.

 

Inte särskilt kul flop att floata heller så Fi lär inte spela ut oss särskilt ofta och vi kan ta rätt beslut relativt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A10 synar jag där vs utg vill gärna ha med bb också och vill inte bli 4bettad, 3betsbluffar hellre lite svagare axs .

J10s är på tok för bra för att 3b bluffa.

JJ standard 3b , checksynar flopp mot de flesta.

 

GL

 

hand1: varför måste man syna AT pre? (dom är ju obv deep) Jag hade oftast flattat också men just saying, behöver inte vara fel att 3betta den här imo.

 

hand2: Jag tycker det är ok att 3b JTs i balanserande syften här, även om en flat är det vanligaste (edit:). Om man vet att BTN synar 3bs lätt tycker jag att man kan 3b JTs för värde och få action. Det kan vara roligt ibland

 

hand3: ska man alltid cbetta flop och eventuellt c/c på turn och c/c på river beroende på vad man har för reads på fi och kommande kort. är det en nit så tycker jag det är rätt spelat

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard att nsdw dyker så här ibland? Över 4bi-. Blivit c/r, donkad, utdragen, missat kort att kunna barrla på osv hela dagen. Bryr mig inte så värst mycket om nsdw men kan ju inte gå + om den ligger som den gör ibland. Kan nog ha en läcka eller två. Men brukar ligga runt +-0.

 

http://fuskbugg.se/dl/RSAAr8/idag.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard att nsdw dyker så här ibland? Över 4bi-. Blivit c/r, donkad, utdragen, missat kort att kunna barrla på osv hela dagen. Bryr mig inte så värst mycket om nsdw men kan ju inte gå + om den ligger som den gör ibland. Kan nog ha en läcka eller två. Men brukar ligga runt +-0.

 

http://fuskbugg.se/dl/RSAAr8/idag.jpg

 

På microstakes är det vanligast att dina vinster kommer från sw eftersom du kan vara vinnande genom att bara spela dina kort och värdebeta skiten ur dåliga fiskar. När du kliver upp ett par steg i nivå blir det viktigare att konstruera en bredare handrange och bluffa/semi-bluffa mer och implementera ett allmänt aggressivare spel för att inte bli överkörd. Om din redline brukar ligga runt +-0 är det ju fint, 989 händer är ingenting. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att denna är standard? Var mot en reg(24/21/10) ganska hög ft3b. Ville inte att han skulle folda ut sina händer som jag slår ifall jag 4bettade. Sedan tänkte jag på stacksen, 4betta ur position och missa floppen totalt med 200bb's deep. Vet inte riktigt om det är optimalt. Synpunkter please.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($51.94)

BB ($164)

Hero ($206)

CO ($415)

BTN ($238)

 

Dealt to Hero A:spade: K:spade:

 

Hero raises to $3.50, CO raises to $12, fold, fold, fold, Hero calls $8.50

 

FLOP ($25.50) 4:spade: J:heart: 2:spade:

 

Hero checks, CO bets $14, Hero raises to $54.12, CO calls $40.12

 

TURN ($133) 4:spade: J:heart: 2:spade: T:diamond:

 

Hero bets $100, CO raises to $200, Hero calls $40.25 (AI)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att denna är standard? Var mot en reg(24/21/10) ganska hög ft3b. Ville inte att han skulle folda ut sina händer som jag slår ifall jag 4bettade. Sedan tänkte jag på stacksen, 4betta ur position och missa floppen totalt med 200bb's deep. Vet inte riktigt om det är optimalt. Synpunkter please.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($51.94)

BB ($164)

Hero ($206)

CO ($415)

BTN ($238)

 

Dealt to Hero A:spade: K:spade:

 

Hero raises to $3.50, CO raises to $12, fold, fold, fold, Hero calls $8.50

 

FLOP ($25.50) 4:spade: J:heart: 2:spade:

 

Hero checks, CO bets $14, Hero raises to $54.12, CO calls $40.12

 

TURN ($133) 4:spade: J:heart: 2:spade: T:diamond:

 

Hero bets $100, CO raises to $200, Hero calls $40.25 (AI)

 

Jag skulle väl säga att en anledning till att 4b är just att du sitter ur pos mot en bred 3b range. Det blir ju minst sagt svårspelat ur pos. Som spelat degar jag turn istället alternativt sizar det betydligt mindre än du gör. Ända anledningen till att välja din size är väl att få han att dega för att slippa en showdown vid förlust men då kan du ju ändå siza det större...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väl säga att en anledning till att 4b är just att du sitter ur pos mot en bred 3b range. Det blir ju minst sagt svårspelat ur pos. Som spelat degar jag turn istället alternativt sizar det betydligt mindre än du gör. Ända anledningen till att välja din size är väl att få han att dega för att slippa en showdown vid förlust men då kan du ju ändå siza det större...

 

Foldar han inte sina AQ,AJ,A10,KQ,KJ, Ax händer om jag 4bettar här? Det enda jag ser är att han foldar allt utom sina premium.

 

Varför degar du hellre turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...