Gå till innehåll

chobos omahadagbok!


chobo

Recommended Posts

Ingen som har tänkt seriöst på detta?

 

Jo, jag tror det finns supersäkra strategier i omaha men det är inget jag tänker prova än, tills vidare vill jag försöka finna en strategi som maximerar EV, variansen kan jag tåla än så länge även om den gör mig lite galen. Idag ska jag i alla fall försöka tighta till mig en hel del, jag har varit för loose hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Resultat hittills:

 

b2b -€7362, stars -$3977, party -$215, prima +$2674, lads -$1747, ub +$1952, crypto +€15854

 

Crypto har verkligen räddat mig hittills, har haft flyt där. Jag ligger en aning plus totalt men inte alls tillräckligt. Folk gör verkligen grova misstag när de spelar omaha, det ska gå att tjäna mycket pengar, bara jag slutar göra grova misstag själv så hoppas jag att resultaten börjar bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant avart jag sett är en kille som alltid köper in sig för minimum, väntar på ässen, och trycker in före floppen. Till saken hör väl att en hand utan pre-flop raise är sjukt sällsynt (så han har nästan alltid 70%+ av stacken inne innan floppen; dessutom har han ofta 2 syn och en del EV från de som foldat). Vinner han en hand lämnar han bordet, och kommer tillbaka med nytt mini-inköp. Nåt mattesnille kan säker räkna ut om det är vinnande spel...

 

Ingen som har tänkt seriöst på detta?

 

Går iofs inte att kliva ut och sen in igen med mindre än man lämna med(på de flesta klienterna).

 

Men mot en sån snubbe är det ju bara att invänta monster ??

 

Kliv in på ett annat bord bara. Eller ta en kaffe. Strategin kräver inte direkt hög attention till spelet. Och hur i helvette (ursäkta språket) hade du tänkt invänta monster mot en kille som är inne med 70% av stacken pre-flop? (Håller helt med om att folk som överspelar äss är något av det mest profitabla annars)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant avart jag sett är en kille som alltid köper in sig för minimum, väntar på ässen, och trycker in före floppen. Till saken hör väl att en hand utan pre-flop raise är sjukt sällsynt (så han har nästan alltid 70%+ av stacken inne innan floppen; dessutom har han ofta 2 syn och en del EV från de som foldat). Vinner han en hand lämnar han bordet, och kommer tillbaka med nytt mini-inköp. Nåt mattesnille kan säker räkna ut om det är vinnande spel...

 

Ingen som har tänkt seriöst på detta?

 

Går iofs inte att kliva ut och sen in igen med mindre än man lämna med(på de flesta klienterna).

 

Men mot en sån snubbe är det ju bara att invänta monster ??

 

Det man ska göra är väl att vänta och låta honom bli antgul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kliv in på ett annat bord bara. Eller ta en kaffe. Strategin kräver inte direkt hög attention till spelet. Och hur i helvette (ursäkta språket) hade du tänkt invänta monster mot en kille som är inne med 70% av stacken pre-flop? (Håller helt med om att folk som överspelar äss är något av det mest profitabla annars)

 

Med tanke på att han spelar alla ess är det väl bara att vänta in händer som AAKTds etc, AA'n med re-draws, och så låter ni honom gå antgul så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inte riktigt ades, menar du att man skall vänta tills han trycker in (förmodligen med äss) OCH man har äss själv?

 

Ja... Du väntar ut hans all-in idioti tills du håller i ett riktigt monster... Ett av de största nybörjarfelen i omaha(iaf enligt mig :S) är att man överskattar AAXX i allmänhet.

Då han antagligen kommer gå all-in på alla AA'n är det bara att vänta in en egen AA fast med bättre wingmens ;)

 

Ex. AAKKds, AAJTds etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur dum var jag nu?

 

------HAND 3------

Game #782201243: Omaha High Pot Limit (US$10/US$20) - 2005/08/04 - 19:14:19 (GMT)

Table "Vardo" Seat 6 is the button.

Seat 1: Wilhelm (US$4874.50 in chips)

Seat 3: gullefin (US$3576 in chips)

Seat 6: Aage sits out

Seat 8: SunTzu (US$844 in chips)

SunTzu: posts small blind US$10

Wilhelm: posts big blind US$20

----- HOLE CARDS -----

dealt to gullefin [Ac 6s 6h 7h]

gullefin: calls US$20

SunTzu: calls US$10

Wilhelm: raises to US$80

gullefin: calls US$60

SunTzu: calls US$60

----- FLOP ----- [6c 9c Jh]

SunTzu: checks

Wilhelm: bets US$240

gullefin: raises to US$960

SunTzu: folds

Wilhelm: raises to US$3120

gullefin: folds

Returned uncalled bets US$2,160 to Wilhelm

Wilhelm: doesn't show hand

Wilhelm collected US$2157 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot US$2160 Main pot US$2157 Rake US$3

Board [6c 9c Jh]

Seat 1: Wilhelm (big blind) collected US$2157

Seat 3: gullefin folded on the Flop

Seat 8: SunTzu (small blind) folded on the Flop

 

Jag borde förmodligen bara synat floppen alternativt gambla och gå all in med mitt bottom set. Wilhelm är en typ av spelare som mycket väl kan ha haft ett drag där (tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är qpastsix som du snackar om är det mkt möjligt att dina 6or är bästa handen där, men mot wrap o färg är du ju underdog..... men det finns bättre lägen o smälla in degen på i omaha

så det är en bra fold, kompisen bredvid här gjorde precis en sådan fold, sämsta setet och näst högsta färgen o foldade mot en med bättre set o nötfärg draget.. omaha är lurigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är qpastsix som du snackar om är det mkt möjligt att dina 6or är bästa handen där, men mot wrap o färg är du ju underdog..... men det finns bättre lägen o smälla in degen på i omaha

så det är en bra fold, kompisen bredvid här gjorde precis en sådan fold, sämsta setet och näst högsta färgen o foldade mot en med bättre set o nötfärg draget.. omaha är lurigt :)

 

yep, jag är underdog mot vissa drag men mot alla drag måste jag ändå syna då jag har committat en del pengar. Om man räknar in risken att han har högre set så är nog ändå folden hyfsat rimlig. Hur som helst var det en dum situation jag satte mig i, jag borde synat bara på floppen, om turnkortet är bra så har jag mycket bättre odds mot drag och kan gambla då istället.

 

Jag tänkte inte på att det kanske var William, i så fall hade jag gamblat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter denna hand blir jag trakasserad för att jag har sån tur men jag spelar väl ändå handen ganska bra då motspelarna är veka och passiva?

 

Game # 105756339 - Omaha High Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Glasgow"

Game ended 2005-08-04 18:28:36 UTC

 

Players:

inssi (EUR 412,99 in seat 3)

chobo (EUR 1 215,75 in seat 4)

Hastkungen (EUR 808,75 in seat 5)

Pekka3 (EUR 984,97 in seat 6)

pia19 (EUR 117,76 in seat 8)

 

Dealer: Hastkungen

Small Blind: Pekka3 (2,00)

Big Blind: pia19 (4,00)

 

chobo was dealt: Ts - 7s - 8c - 9h

 

inssi Fold

chobo Raise (14,00)

Hastkungen Call (14,00)

Pekka3 Call (12,00)

pia19 Fold

 

Flop 8h - Kc - 3s

 

Pekka3 Check

chobo Bet (46,00)

Hastkungen Call (46,00)

Pekka3 Fold

 

Turn 8h - Kc - 3s - Td

 

chobo Bet (138,00)

Hastkungen Call (138,00)

 

River 8h - Kc - 3s - Td - Jc

 

chobo Bet (225,00)

Hastkungen Call (225,00)

 

chobo shows: Ts - 7s - 8c - 9h (a straight, jack high)

Hastkungen didn't show: Kh - Th - 9c - 6h (two pairs, kings and tens)

 

chobo wins: EUR 862,00 (with a straight, jack high)

Rake: EUR 2,00

 

(Rent imagemässigt funkade detta lir ganska bra oxå, Hastkungen tiltade lite i handen efter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt skönt flyt idag och det är kul att spela, har inte känt så på riktigt länge. Jag tightade till mig och det känns som att en del av spelet har fallit på plats. Det har varit en aning småtilt emellanåt men alls inga sinnessjuka misstag, det är jag riktigt nöjd med. Idag har jag kunnat lägga set utan att gräma mig speciellt mycket, jag har förstått att det måste man kunna göra i omaha. Jag har spelat 9 timmar nu och ligger +$12k för dagen, det mesta på ladbrokes 5/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet knappt hur jag tänkte nu...

 

------HAND 1------

Game #785505703: Omaha High Pot Limit (£5/£10) - 2005/08/05 - 02:13:33 (GMT)

Table "Red_Rum" Seat 4 is the button.

Seat 1: nrjpoker sits out

Seat 2: ramco (£5452.64 in chips)

Seat 3: Nich07129 (£1601.26 in chips)

Seat 4: gullefin (£1794.50 in chips)

Seat 5: Mafews (£902.75 in chips)

Seat 6: sugarray (£381.48 in chips)

Seat 7: WinCash2 sits out

Seat 8: -Forest- (£973.25 in chips)

Seat 9: luckypunk (£1227.25 in chips)

Seat 10: Rhaegar (£1085.25 in chips)

Mafews: posts small blind £5

sugarray: posts big blind £10

----- HOLE CARDS -----

dealt to gullefin [8d 5c Td Tc]

-Forest-: folds

luckypunk: calls £10

axxeman joins the table at seat #1

Rhaegar: calls £10

ramco: folds

Nich07129: folds

gullefin: calls £10

Mafews: calls £5

sugarray: checks

----- FLOP ----- [Th Ts Qc]

Mafews: bets £50

sugarray: folds

luckypunk: folds

Rhaegar: folds

gullefin: raises to £200

Mafews: raises to £650

gullefin: raises to £1100

Mafews: is all-in £242.75

Returned uncalled bets £207.25 to gullefin

----- TURN ----- [Th Ts Qc][7c]

----- RIVER ----- [Th Ts Qc 7c][2s]

----- SHOW DOWN -----

gullefin: shows [8d 5c Td Tc] (Four of a kind, Tens)

Mafews: shows [Jd 4c Qh Qd] (A Full House, Queens full of Tens)

gullefin collected £1832.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £1835.50 Main pot £1832.50 Rake £3

Board [Th Ts Qc 7c 2s]

Seat 2: ramco folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Nich07129 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: gullefin (button) showed [8d 5c Td Tc] and won (£1832.50) with Four of a kind, Tens

Seat 5: Mafews (small blind) lost

Seat 6: sugarray (big blind) folded on the Flop

Seat 8: -Forest- folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: luckypunk folded on the Flop

Seat 10: Rhaegar folded on the Flop

 

Kändes sjukt att reraisa med fyrtalet där.. Jag tänkte väl att den enda hand jag kan få betalt av är QQ och då kan jag lika gärna raisa på en gång. Är det så att han har QQ får jag visserligen hans pengar hur som helst så jag borde kanske slowspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är d på crypto.. mkt dåligare spelare på de högre limitarna??? har aldrig skaffat konto på william hill.. guide me..

 

Att döma av mina resultat är crypto ett riktigt bra ställe att lira på. Jag ligger +€18k där och på de andra sajterna totalt ligger jag ca -$4k. Varför jag tror jag har lyckats bäst på crypto är just för att det spelar en del sämre snubbar där. Dock har jag lärt mig att sajternas lukrativitet kan skifta ganska snabbt, jag håller koll på många sajter, det tror jag man tjänar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mafews är bland de bättre på cruypto så glad att du plocka honom på lite cash.ö. tror det är bra att slå utm ot enb ra spelare med monsterhand då det är svårt att sätta ngt på det monstert..

 

yep, Mafews har jag sjuk respekt för, det är nästan så att jag trodde att om jag slowspelar så kommer han kunna läsa det och hålla ner pottstorleken.. nej, så bra kan han inte vara men det var riktigt skönt att vinna mot han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite bitter, tycker jag spelar hyfsat bra men blir utdragen hela tiden. Jag tycker vissa spelare gör så sjuka misstag i omaha, typ konsekvent synar potbets ur position med inte alltför bra drag och går all in med färgdrag och sånt. Visst, det händer att jag också gör det men jag gör det inte hela tiden i alla fall. Det är fint med dessa spelare och jag hoppas de fortsätter vinna på 1/2 och sen provar sin lycka på högre bord.. Det jag är bitter på är att jag inte lyckas vinna mer än jag gör, jag gör förmodligen något uppenbart misstag själv eller så har jag helt enkelt väldigt mycket oflyt.. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag bust med chobokontot på 24h, har totalt torskat 10k där.. Idag hade jag onekligen oflyt, gick all in mot ett rätt stort antal färgdrag och torskade typ alla. Sen torskade jag en hel del med JJJ mot QQQ och QQQ mot KKK.. Jag börjar verkligen lära mig att man måste vara beredd att folda dessa händer.

 

Jag kommer nog envisas med att spela på b2b ett tag till men jag kommer nog byta till mitt andra konto Frideborg. Jag gillar verkligen att man kan köpa in för 200xbb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #2279002732: Omaha Pot Limit ($10/$20) - 2005/08/06 - 20:33:02 (ET)

Table 'Kraz II' Seat #7 is the button

Seat 1: ssshhh ($2000 in chips)

Seat 2: biotop ($2878.80 in chips)

Seat 3: Arena2 ($1743 in chips)

Seat 4: TOMATO_PRO ($2000 in chips)

Seat 7: chobo ($2396.50 in chips)

Seat 8: polly1 ($1357 in chips)

Seat 9: svesken ($3614 in chips)

polly1: posts small blind $10

svesken: posts big blind $20

TOMATO_PRO: posts big blind $20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to chobo [Qs 6c Ts 5c]

ssshhh: folds

biotop: calls $20

Arena2: folds

TOMATO_PRO: checks

chobo: calls $20

polly1: calls $10

svesken: checks

*** FLOP *** [4c 8c 7d]

polly1: checks

svesken: checks

biotop: bets $80

TOMATO_PRO: calls $80

chobo: raises $337 to $417

polly1: folds

svesken: folds

biotop: calls $337

TOMATO_PRO: calls $337

*** TURN *** [4c 8c 7d] [Qd]

biotop: checks

TOMATO_PRO: bets $1348

chobo: calls $1348

biotop: raises $1093.80 to $2441.80 and is all-in

TOMATO_PRO: calls $215 and is all-in

chobo: calls $611.50 and is all-in

*** RIVER *** [4c 8c 7d Qd] [7c]

*** SHOW DOWN ***

biotop: shows [8h Jh 6d 5d] (a straight, Four to Eight)

chobo: shows [Qs 6c Ts 5c] (a straight flush, Four to Eight)

chobo collected $793 from side pot

TOMATO_PRO: mucks hand

chobo collected $6037 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $6833 Main pot $6037. Side pot $793. | Rake $3

Board [4c 8c 7d Qd 7c]

Seat 1: ssshhh folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: biotop showed [8h Jh 6d 5d] and lost with a straight, Four to Eight

Seat 3: Arena2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: TOMATO_PRO mucked [3d 6h 5s 9d]

Seat 7: chobo (button) showed [Qs 6c Ts 5c] and won ($6830) with a straight flush, Four to Eight

Seat 8: polly1 (small blind) folded on the Flop

Seat 9: svesken (big blind) folded on the Flop

 

chobo: wohoo

biotop: fucing lucky

chobo: **

biotop: i git the freeroll for diamond

biotop: fuc

chobo: arsehole

Dealer: Game #2279013654: svesken wins pot ($57)

biotop: f u damn idiot

Dealer: Game #2279018730: svesken wins pot ($177)

chobo: don't u think we all have lost hands like that? I don't say fucing lucky when I do

chobo: I hate players who whine all the time

Dealer: Game #2279025061: svesken wins pot ($50)

biotop: * *

chobo: at least I got the money arsehole

chobo: reload fucer

 

 

Lite skadad konversation.. Kul tycker jag. Han spelar jämt och kommer från Zürich, jag vet inte om det är Vivaldi. Vore han fisk hade jag inte alls tjafsat men en stabil vinnare som honom ska bara ha.. Dessutom är det så illa skönt att dissa nån man precis har rånat. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...