feskekörka Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 Hej! Tänkte rycka mig i kragen och börja gå igenom händerna jag spelar offentligt. Kanske gör det att jag drar mig från att kallsyna med AK och köra explo med 20 händer på villain i databasen, vilket jag kommer på mig själv att göra ibland. Frivillig förödmjukan inför allmänhet, med andra ord. Mitt enda nuvarande mål är att bli bättre och spela mer disciplinerat. Att vinna (pengar) är en bonus, men i nuläget sätter jag hellre mål som händer/ och HH/dag (låt oss säga 500 respektive 3). Vi börjar med dagens tre: HAND 1 - when push comes to shove Villain är 85/5 på typ 100 händer och verkar inte vara särskilt aggressiv. Hero (CO): k133.51 BTN: k1.69 SB: k74.95 BB: k54.90 UTG: k114.48 SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50 Pre Flop: (k0.75) Hero has K:diamond: A:club: fold, Hero raises to k1.75, fold, SB calls k1.50, fold Flop: (k4.00, 2 players) 2:heart: 4:club: A:spade: SB checks, Hero checks Turn: (k4.00, 2 players) T:diamond: SB bets k0.50, Hero raises to k3.00, SB calls k2.50 River: (k10.00, 2 players) K:heart: SB bets k10.00, Hero raises to k30.00, SB raises to k70.20 and is all-in, Hero calls k40.20 SB shows 5:diamond: 3:diamond: (Straight, Five High) SB wins k146.65 PF: Standard. F: Riktigt torr bräda så jag testar check behind. När jag c-bettar vill jag representera TPTK och med TPTK på en så här torr flop vill jag nog betta turn - c-bettar jag med luft vill jag även betta turn då jag tycker det ser starkare ut. Tankar? Bettar jag flop kan jag bara hoppas att villain har Ax eller ett PP som synar ner. Allt annat måste även en calling station folda, känner jag. T: Min-bet efter att jag checkat behind på torr bräda ser jag som en svag hand, varken luft eller nuts. Jag raisar för värde då jag är övertygad om att han synar med sämre. R: Blir lite förbryllad över donken, men med AK-tvåpar i hand mot calling station känner jag att jag får syn av många sämre händer. Raisar för värde (hade inte gjort detta utan K). När han shovar hinner jag inte riktigt tänka om han skulle göra detta med sämre tvåpar utan snap-synar. C-betta flop från början, för att kunna göra med alla händer? Syna river istället? HAND 2 - Ska jag behöva fiska in det med AA? Hero (BB): k127.83 UTG: k97.25 CO: k134.82 BTN: k60.78 SB: k19.50 SB posts SB k0.25, Hero posts BB k0.50 Pre Flop: (k0.75) Hero has A:spade: A:heart: UTG calls k0.50, CO calls k0.50, fold, SB calls k0.25, Hero raises to k2.50, UTG calls k2.00, CO calls k2.00, SB calls k2.00 Flop: (k10.00, 4 players) 7:spade: J:club: 8:spade: SB checks, Hero bets k8.50, UTG raises to k17.00, fold, SB calls k17.00 and is all-in, Hero calls k8.50 Turn: (k61.00, 3 players) K:club: Hero checks, UTG bets k77.75 and is all-in, fold River: (k61.00, 2 players) 5:heart: UTG shows 7:heart: 7:diamond: (Three of a Kind, Sevens) UTG wins k59.48 PF: Standard. F: Äcklig flopp, men det ska kosta att se turn. Blir min-raisad. Börjar räkna på odds mot ett lägre set och hittar av någon anledning syn. Har bara 4 % chans att få A på turn. Backdoor nut flush förvisso, men här bör jag väl folda? Jag betalar 8,50 i 52,50 i hoppet om att över-setta och få in det men det skiter sig. T: Standard. Kommentarer? HAND 3 - dagens bottennapp Det här är den sämst spelade handen i dag och jag visar den bara i självspäkande syfte. UTG: k297.60 CO: k54.02 Hero (BTN): k49.00 SB: k60.05 BB: k44.49 SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50 Pre Flop: (k0.75) Hero has J:spade: K:spade: fold, CO raises to k1.12, Hero calls k1.12, SB calls k0.87, fold Flop: (k3.86, 3 players) 4:club: K:heart: 2:club: SB checks, CO checks, Hero checks Turn: (k3.86, 3 players) J:diamond: SB checks, CO bets k2.89, Hero calls k2.89, SB calls k2.89 River: (k12.53, 3 players) 9:club: SB checks, CO bets k6.26, Hero calls k6.26, SB raises to k12.52, CO calls k6.26, Hero calls k6.26 SB shows 5:club: 8:club: (Flush, Nine High) SB wins k48.84 PF: Jag tycker det finns mest värde i syn här. F: Egentligen vill jag nog betta och ta hem den mycket med luft här, samtidigt är jag bara rädd för ett A på turn och ser gärna att någon får ett sämre par. Planen är att betta turn om inget A. T: Bästa kortet som kan komma - kan få bra betalt av alla Kx och Jx här på denna nivån. Det finns inget annat alternativ här än bet/raise som jag ser det. R: Blir straffad av missen på turn och fisksynar två gånger. Hoppas på raise från ett lägre tvåpar men jag är rätt körd. Raise från SB i det där fallet är ju bara för värde. Nu sabbade jag ju handen på turn, men hur skulle jag spelat river här? Vill inte raisa denna river med tvåpar, samtidigt är det svårt att hitta fold (oddsmässigt) från en min-raise. Kanske ska man alltid default-folda typ allt annat än nuts mot min-raise på river multiway @micros? Citera
gnurfen Postad 11 April , 2013 Rapport Postad 11 April , 2013 Jag är också en firre som simmar omkring på 0.25/0.50. Hand 1: En passiv fi bettar rätt in idag på river. Inte helt lätt, men min erfarenhet är att det ofta betyder riktigt bra händer, typ slowad triss eller den mer rimliga QJ-stegen i detta fall. Jag skulle nog oftast bara syna här, o svära de gånger han har lägre tvåpar. Skulle också betta flop. Hand 2: tycker jag du spelar bra, jag skule nog (hoppas jag) foldat jag med på turn. riktigt jobbig flopp för övrigt. hand 3. Ja, betta pot på turn. River tror jag inte jag orkar folda mot dessa små skitbet iofs. Citera
Recommended Posts