Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Sådär! Liten kort update!

Sitter just nu på tåget från Washington till New York!

Haft grymma dagar hittills och ätit massa onyttiga saker, gått onödigt mycket och sett i princip allt som går att se! Även shoppat väldigt mycket!

 

Kommer skriva någon länge "reseberättelseskit" när jag kommer hem på onsdag! Inte för att jag tror någon här bryr sig utan mer för min skull när jag om några månader/år får för mig att läsa igenom min deprimerande db!

 

Har även tagit dryga 3500 bilder........ Så lär nog slänga upp en och annan bild här!

 

"Saker jag har insett hittills"

 

*tjejerna i Norge är snygga även 2013

*det börjar bli varmt ute och tjejerna börjar gå runt i tights!

*det börjar bli varmt ute och tjejer med helt fel kroppsbyggnad börjar gå runt i tights! :evil:

*KFC är inte speciellt gott.. Minnena från barndomen är nu krossade och jag en förstörd människa!

*vita huset är fruktansvärt litet

*att skoja med securityn att man inte har någon bomb och att dom därför inte behöver titta i min väska... UPPSKATTADES TYDLIGEN INTE

*kläder är väldigt billigt

*varje taxichaufför har en kriminell sida.. En berättade bland annat att han skulle råna fort knox när han fick reda på vart det låg

*efter en dag på arlington så inser man att amerikanarna borde träna sina soldater mer

*att amerikanarna inte är så tjocka trotsallt

*att jag säkert har gått upp 50kg denna resa!

 

 

Over and out! Hörs på onsdag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 :-(

 

Rolig db!

 

Kommer ihåg dig från 2+2! :-) Gick 3:e året på gymnasiet och har nu tagit ett år ledigt?

 

GL

 

Tackar!

Yes tog studenten i somras och har just nu 2 jobb som tillsammans blir någon typ av halvtid-nästan heltid-tjänst!

 

"Drömmen" är väl att plugga utomlands, Aussie eller USA. Problemet är ju dock att jag gärna spenderar pengarna så det blir lite svårt! Har nog bränt 40.000 på kläder sedan december :lol: om inte mer :roll:

 

Men ska väl skriva högskoleprovet till hösten då mina gymnasiebetyg är rätt usla (1 MVG, 10-12VG, 3 IG och resten G!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul med lite reserapporter, så kör en sån när du kommer hem!

 

det där med att skämta om att man inte har någon bomb på sig har jag också testat, och nej det var verkligen inte uppskattat:-D jag gjorde det iofs på flygplatsen i skellefteå tror jag det var när jag var 16 så kanske kunde varit värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missa in att käka på "Shake Shack" i NY, om du inte redan varit där. Dubbelcheese och en cheesefries!

 

Tyvärr! Åker hem imorgon och idag ska vi tydligen ut och käka middag med någon "motsvarighet" till morsan i USA. Får bli nästa gång jag kommer hit!

 

najs mannen

Hahahaahahaha, tror jag vet vem du är :twisted:

 

 

kul med lite reserapporter, så kör en sån när du kommer hem!

 

det där med att skämta om att man inte har någon bomb på sig har jag också testat, och nej det var verkligen inte uppskattat:-D jag gjorde det iofs på flygplatsen i skellefteå tror jag det var när jag var 16 så kanske kunde varit värre.

 

Kul att höra! Lär nog dock bli mest bilder! :lol:

 

*******

 

Funderar på att börja kötta igång med HU'andet på svs! Någon som lirar NLHU på svs förtillfället och vill berätta lite? Kommer nog hänga på NL50-200 i början, troligtvis NL50-100 nu första dagarna för att komma in i det samt då rullen troligtsvis inte tillåter högre, beroende på hur mycket jag shoppar sista dagen... köpte en ny väska idag för att få plats med mer så risken finns att jag är IRL gul när jag landar och då får jag panta burkar tills jag har en rulle :twisted:

 

Men finns det pengar att hämta på NL50-100HU? Trotts den "brutala raken"? Hur länge är det värde på NL borden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har gått för långt nu.. det känns nästan skönt att lämna NYC nu!

Näst sista köpet var ett par fotbollsskor, jag slutade spela fotboll runt 2009 och har inte haft på mig ett par skor sedan dess.. på somrarna kör jag alltid fotboll barfota. Men tänkte "Äsch 80$ för ett par sjysta fotbollsdojor är ju snapköp direkt....."

 

Sista köpet var ett par jeans... orkade inte stå i kön för att testa dom då jag hade bråttom.. tänkte "Äsch 90$ för ett par jeans, är ju inget speciellt om dom nu inte skulle passa".... pengarna bara flyger iväg.. jag är en idiot :-P

 

Aja, IRL rulle på dryga 5000:-.... frågan är hur mycket av det jag ska slänga in på svs.. 4990:-? :lol:

 

Nu packa och sedan dra till flygplatsen! Vi hörs imorgon !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma!

Har varit hemma ett par dagar nu men då jag tydligen jobbade igår samt har sovit en hel del och mött upp lite polare så har jag inte kunnat skriva här! Har även depositat 2000:- på svs, som nu är på 1633:- FML.

 

Tänkte att det var dags att slänga upp lite bilder osv från resan! Kommer bli en hel del bilder så detta kommer bli ett långt inlägg! Enjoy!

 

New York 2013

 

20130329152208-83.183.119.139.JPG

 

I princip det första vi såg när vi gick ut på Times Square! Tyckte det var väldigt roligt då det stod ett par poliser ett par meter ifrån! Detta insåg vi dock snabbt var en riktig turistfälla då vi inom loppet av 2 dagar hade sett 10 liknande skyltar! Men men det var värt ett par dollar för att skratta lite!

 

20130329152515-83.183.119.139.JPG

 

Något som var mindre kul var vädret som var när vi anlände! Detta kompenserades dock upp de andra dagarna förutom 1! Var inte speciellt kallt även fast det snöade och tyckte nästan att Times Square var coolare när det snöade än när det var "uppehåll" 8-)

 

20130329152607-83.183.119.139.JPG

 

Andra dagen spenderades bara till shopping och tog inga bilder värda att nämnas! Utan istället tredje dagen gick vi ut på stan och gick, helt plötsligt stod vi framför Empire State building som vi hade bestämt sedan innan att vi skulle skita i då det tydligen alltid ska vara mycket köer! Dock beslöt vi oss för att iallafall gå in och titta, väl där inne ser vi att det är väldigt lite folk, trotts skinande sol och beslutar oss för att åka upp iallafall!

 

20130329152825-83.183.119.139.JPG

 

Utsikten från toppen av Empire State building går väl inte att klaga på! Den röda cirkeln är "Strykjärnsbyggnaden" om någon bryr sig! Helt sjuk utsikt där uppe och ångrar inte för en sekund att vi åkte upp, förutom dödsångesten man hade när man åkte hissen upp... hatar hissar

 

20130329152942-83.183.119.139.JPG

 

En liten fågel uppe på toppen av Empire State!

 

20130329153014-83.183.119.139.JPG

 

Efter besöket på Empire State så beslöt vi oss för att pallra oss ner till downtown för att besöka WTC memorial samt Wall Street! Det som ses på bilden är grunden för ett av world trade center tornen, de har gjort såhär för båda tornen. Ner från sidorna rinner det vatten som sedan rinner ner i hålet i mitten. Var väldigt många människor som gick runt och grät!

 

 

20130329153305-83.183.119.139.JPG

 

På sidorna runt "vattenpoolen" så stod namnen, flight nummer samt brandkårsområdesnamnen (bl.a. Ladder 49).

 

 

20130329153441-83.183.119.139.JPG

 

Efter många underbara dagar i NYC så bar det av mot Washington! Staden där National Treasure till största delen utspelar sig! Var tvungen att se 1a filmen medans jag var där borta och hela tiden under filmen så sa man "DÄR HAR JAG VARIT!" "DÄR VAR VI" osv! :roll: Detta är sista bokstäverna som de behöver "Pass and Stow" för hitta skatten eller något!

 

20130329153639-83.183.119.139.JPG

 

Här är Library of Congress! Återigen utspelar sig National Treasure här, dock 2an om jag inte kommer ihåg fel!

 

 

20130329153737-83.183.119.139.JPG

 

Bjuder på en bild! Bakom oss har vi Senaten! Där lyckades vi till och med komma in och se på budgetförhandlingarna! Var lite småcoolt och sitta ovanför och se massa politiker och även Vice Presidenten sitta och diskutera! Efter besöket här blev det taxi till hotellet och relaxande efter det!

 

20130329154254-83.183.119.139.JPG

 

Dagen efter inleddes med att ta taxi till Pentagon! Väl där ser vi massa skyltar som säger "No cameras". Men inte fan kan man åka från Washington utan ta bilder på Pentagon? Så drog till med ett välkänt "YOLO".

 

20130329154457-83.183.119.139.JPG

 

Även vid Pentagon så hade de ett "Memorial" från vita huset! Förstår fortfarande inte vad de ska symbolisera, vet att det fanns en person som hade hand om det som förklarade men har glömt! På bilden nedan så visas lite bättre hur det ser ut.

 

20130329154629-83.183.119.139.JPG

 

Såhär såg varje "memorialsak" ut! Stod namn på var och en som representerade en person som dog i attacken mot Pentagon. Sedan gick det från yngst till äldst!

 

20130329154733-83.183.119.139.JPG

 

Precis vid Pentagon så låg Arlington, militärkyrkogården. Detta har nog det flesta sett ifrån många krigsfilmer eller från annat! Även jag har sett detta på filmer innan men hade aldrig uppfattat hur jääävla stort det egentligen är. Det som ses på bilden är i princip en promille av alla "gravar". Något som jag även lärde mig var att;

1. De behöver inte vara begravna här för att ha en gravsten!

 

2. Man har inte behövt ha dött "In duty" för att hamna här utan det räcker att man har tjänstgjort i något krig och sedan kan man ha dött hemma i USA.

 

Här ligger över 400.000 gravstenar! Även JFK samt familj ligger här!

 

20130329155040-83.183.119.139.JPG

 

Efter besöket på Arlington så gick vi över till Lincoln Memorial! Även detta besöks i National Treasure :roll: Mitt emot Lincoln memorial så ligger Obelisken samt pool of reflection, se nedan!

 

20130329155211-83.183.119.139.JPG

 

Tagen nedanför Lincoln Memorial! Pool of reflection samt Obelisken!

 

20130329155237-83.183.119.139.JPG

 

På vägen till Obelisken så gick vi även förbi ett World War 2 memorial! På texten står det:

Freedom Wall holds 4,048 gold stars. Each gold star represents one hundred American service personnel who died or remain missing in the war. The 405,399 American dead and missing from World War 2 are second only to the loss of more than 620,000 Americans during our civil war.

 

 

20130329155527-83.183.119.139.JPG

 

Slänger även in en bild på vita huset! Som ligger i mitten av Washington! Tyvärr såg vi inget av Obama!

 

20130329155728-83.183.119.139.JPG

 

Sista kvällen i Washington avslutades på en kubansk restaurang! Cuba Libre hette den och den kan jag verkligen rekommendera! Riktigt cool inredning och man fick känslan av att man satt på ett torg i Cuba medans man egentligen satt inomhus!

 

20130329155840-83.183.119.139.JPG

 

Lite 10årig, 15årig och 21årig rom!

 

~~~~

 

Hoppas någon orkade läsa igenom! Eller iallafall titta på alla bilder! Nu blir det att käka lite middag sedan iväg och kröka! Cyaaaaaaa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare! Blev en och annan flaska sprit igår och sedan skulle jag och en polare sparras! Var väl hemma runt 09 imorse, blev ett par timmars sömn och sedan spenderades dagen med att harva runt på /1!

 

 

20130331005320-83.183.119.139.png

(Inte min jacka f.ö.)

 

Helt stört vilket varde man hittade på /1 idag! Dagen spenderades med att se på Psych och grinda samtidigt! Får se om månaden bookas redan nu då det är allsvensk premiär imorgon och sedan iväg till släkten på middag!

 

Men avvaktar med månadsupdate tills imorgon kväll så endast dagens graf länkas!

 

20130331010049-83.183.119.139.png

 

Sista ~125ish händerna satte jag mig på HU-borden och harvade! Kommer i dagarna bestämma mig hur jag gör med pokern, står inför 3 val!

 

1. Fortsätta på 5max /1 och bygga rulle

2. Skola om till Heads Up och bygga rulle

3. Hoppa på staken och gå upp till /2 återigen!

 

Största potten idag;

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

PartyPoker

2 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

SB minibiff ($256.52) 257bb

BB Vigilante ($200) 200bb

 

Pre-Flop: ($1.50, 2 players) minibiff is SB A:heart: K:heart:

minibiff raises to $2, Vigilante raises to $8, minibiff raises to $19, Vigilante raises to $190, minibiff goes all-in $256.52, Vigilante calls $10

 

Flop: 6:club: 5:heart: 8:diamond: ($400, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: 2:spade: ($400, 2 players, 1 all-in)

 

River: 4:heart: ($400, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $400

minibiff shows

A:heart: K:heart:

 

minibiff wins $508.04 (net +$251.52)

 

Vigilante lost $200

 

~~~

 

 

 

Lite halvtsegt att jag cashade ut pokerrullen inför USA resan! Men ångrar inget, fått ordning på garderoben nu med för en gång skull.

 

20130331010442-83.183.119.139.JPG

 

Även "spritskåpet" blev lite iordningstädat!

 

20130331010556-83.183.119.139.JPG

 

Avslutar denna posten med en ny update av grindstugan som återigen har blivit omgjord! Fixade upp en lampa bakom skärmarna nu som är rejält skön att ha igång medans man grindar på nätterna :)

 

20130331010924-83.183.119.139.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara en skön snubbe, så kommer följa denna dbn, GRATTIS typ? ses på borden

 

Tackar! :-D Det gör vi absolut!

 

Underbara bilder!

Tackar! :lol:

 

Viktig förstamatch idag :) Väldigt fin grindsetup och snygga fotbollsskor med ;)

 

Absolut! Tackar, är väldigt nöjd för tillfället med setupen! Men lär väl snart ändra om ännu mer! Hahaha dom där jävla fotbollsskorna, kommer dra en update här när dom används för första gången!

 

Nu mot Ullevi! Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :-D Det gör vi absolut!

 

 

Tackar! :lol:

 

 

 

Absolut! Tackar, är väldigt nöjd för tillfället med setupen! Men lär väl snart ändra om ännu mer! Hahaha dom där jävla fotbollsskorna, kommer dra en update här när dom används för första gången!

 

Nu mot Ullevi! Ciao!

 

Ser löjligt bra ut atm :D Hoppas jag inte jinxar nu.. Sam Larsson och två löpande forwards.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt nice med dina texter och bilder, ett skönt komplement till HHs! Keep it up :)

 

Tackar! :-D Känns som jag har satt ribban lite för högt nu och folk förväntar sig massa bilder! :ola:

 

Men får la försöka leverera med jämna mellanrum!

 

Kul med en levande db :)

 

Riktigt skon grindhorna! Va ar det for skrivbord du har?

 

Tack! Något glas-ish skrivbord från IKEA!

 

Ser löjligt bra ut atm :D Hoppas jag inte jinxar nu.. Sam Larsson och två löpande forwards.

 

Ingen jinx här inte! Helt underbart att för en gång skull få gå in i säsongen med en vinst men var ändå inte helt nöjd med spelet men låter det gå ett par säsonger innan jag höjer yxan!

 

 

~~~

#IRL CRAP

 

Det blev inget mer grindande idag! Dagen började med att vakna och inse att klockan var 13:00 när den "egentligen" är 12:00, fick lite panik då jag hade en del saker att göra innan matchstart! Bland annat att dra och fixa en iphone 5 till morsan, som hade glömt sitt leg hemma och jag hade säkert kunna fixa det iallafall då jag jobbar i butiken men orkade inte försöka så det sköts upp till imorgon istället.

 

Sedan var det bara att skynda sig iväg till Ullevi, väl där var det kaos, vi hade tydligen kommit in på fel sektion? Så när vi sa det till publikvärden så sa hon "Ah det är många som har kommit fel, men visa bara upp er biljett till tjejen där så fixar hon det"! Ah sweet tänker vi, tills jag inser att biljettfanet slängde jag ju i papperskorgen såfort vi kom in på arenan. Kärringen i entren tjafsar och säger att jag får skylla mig själv medans vi tjafsar tillbaka och säger "hur jävla svårt kan det vara att släppa in oss där bara?" osv och tillslut så har vi dragit till oss sektionschefen som leder oss till rätt sektion via någon specialgång som vaktades av några vakter.

 

Efter det var det raka vägen till moster och käka påskmiddag!

 

~~~

#POKER CRAP

Det blev som sagt inget mer grindande för marsmånad! Är helnöjd med volymen då man får räkna in ~10 dagar USA, 1 födelsedag, 3 utgångar samt en hel del allmänt slappande!

 

20130331220614-83.183.119.139.png

 

För att ändå få in lite pokerrelaterat här så får jag väl sätta upp några mål inför April! Nu är det ju lite svårt då jag inte har bestämt mig om jag ska lira stejkat eller fortsätta på /1 och sedan gå upp!

 

:c: 45.000 händer

:c:10.000:- profit

:c: Få en sexigare redline

:c: Inte slaska bort massa deg på PLO

 

Ska koka lite te och sedan grinda! Tänkte ta och sätta mig heads upa lite! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...