Gå till innehåll

HU PLO med Pele08


Pele08

Recommended Posts

Finns det intresse att spela en friendly på typ PLO100 medans du väntar på fisk någon dag Pele? Är inne i en liten svacka så hade varit kul att spela en reg HU utan att det ska bli så dyrt! :)

 

aah jag vet inte. Hatar sådana matcher. När det är vänskapsmatch så sitter och levlar ut mig själv till max och blir tiltad för resten av dagen haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pinsammare än så. Mina parkskidor som är ett par Line afterbang har inte samma belag som mina andra skidor så fick på tok för lite fart, fick höjd men ingen längd och träffa kanten på platån och gjorde ett par frontflips med markkontakt för att avsluta med att landa med fingret under skidan.

 

De jag åkte parken med satte fina flippar i svarta samma dag och tyckte den var hur skön som helst, dock haschpulkeåkare.

 

Aa ok, segt! Hoppas inte det var det brutna fingret som hamnade under! De e bara o ladda om o försöka igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa ok, segt! Hoppas inte det var det brutna fingret som hamnade under! De e bara o ladda om o försöka igen!

 

Nejdå. Var pekfingret i andra handen men är lugnt. Känns inte ens längre och idag fick jag dessutom bli av med gipset på den andra armen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar logiken hos SVS fiskarna.

 

Först vinner de allin med 5%, för att sedan förlora en allin senare där jag har 40% och då är allt så riggat, SVS är den mest riggade siten, de säger att de inte brukar gnälla men detta är bara så sjukt osv osv.

 

haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket som har hänt sen sist jag skrev.

 

Grinda lite igår. Gjorde dåliga spel på flop efter syn av 3bet, dinga mirakelkort turn. Får in det äckligt bra och blir sedan utdragen. Var ett helt gäng sådana för att sedan bli hit&runnad. Hitta dock plus iaf efter fisk på PLO600 och PLO400 donera lite.

 

Idag har det också blivit grind. Snabbt plus typ 1k€, inga roliga händer alls, varken intressanta, fiskiga eller något sådant så blir ingen HH nu. Får se vad kvällen producerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu får jag nog posta lite HH om jag ska hålla denna dagbok vid liv.

 

Blivit kalasfylla söndag och måndag så ingen direkt poker. Påbörja morgongrinden vid lunchtid idag. En av favoriterna på SVS vill lira och där tackar man inte nej. 120 händer senare så har man 9k mer på kontot.

 

Var lite ringrostig och spelade lite händer fel men gick vägen iaf.

 

 

Solklar värdebet river där han inte kommer göra om några händer till bluff.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

Hero ($4,427)

($4,699)

 

Dealt to Hero T:club: 2:diamond: J:spade: K:heart:

 

raises to $60, Hero calls $40

 

FLOP ($120) 3:club: T:spade: J:diamond:

 

Hero checks, bets $90, Hero calls $90

 

TURN ($300) 3:club: T:spade: J:diamond: 6:spade:

 

Hero checks, bets $225, Hero raises to $930, calls $705

 

RIVER ($2,160) 3:club: T:spade: J:diamond: 6:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, checks

 

Hero shows T:club: 2:diamond: J:spade: K:heart:

 

Hero wins $2,155

 

 

100bb stackdjup så kan jag lika gärna gå syn hela vägen här istället. Han kommer inte stänga av om det parar sig iaf eller med sämre set. Tanken var mest att låta han pusha blockers som han älskar alt. inte döda action om han sitter på lägre set. Hade gillat mitt spel bättre om vi hade varit bra mycket djupare

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

($1,900)

Hero ($2,095)

 

Hero posts (SB) $10

 

Dealt to Hero 7:spade: 8:heart: 7:heart: 5:spade:

 

Hero raises to $60, calls $40

 

FLOP ($120) 6:club: 5:heart: 7:diamond:

 

checks, Hero bets $90, raises to $315, Hero raises to $880, raises to $1,840 (AI), Hero calls $960

 

TURN ($3,800) 6:club: 5:heart: 7:diamond: Q:spade:

 

RIVER ($3,800) 6:club: 5:heart: 7:diamond: Q:spade: A:club:

 

shows 8:spade: 9:diamond: K:spade: 4:club:

(Pre 46%, Flop 57.2%, Turn 73.8%)

 

Hero shows 7:spade: 8:heart: 7:heart: 5:spade:

(Pre 54%, Flop 42.8%, Turn 26.2%)

 

wins $3,795

 

 

Då han älskar att jaga flushdrag i dessa spots så var planen att checkfolda river då han har lite betsize tells där. Men med betsizen han valde blev den en snapsyn och jag förväntade mig att se en bluff 75% och Qhög flush eller sämre 25% av ggrna.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

Hero ($9,317)

($3,691)

 

Dealt to Hero T:spade: K:diamond: 7:spade: 9:heart:

 

raises to $60, Hero calls $40

 

FLOP ($120) J:spade: 6:diamond: 8:spade:

 

Hero checks, bets $90, Hero raises to $340, calls $250

 

TURN ($800) J:spade: 6:diamond: 8:spade: A:heart:

 

Hero bets $580, calls $580

 

RIVER ($1,960) J:spade: 6:diamond: 8:spade: A:heart: 2:spade:

 

Hero checks, bets $1,470, Hero calls $1,470

 

shows 5:diamond: 7:heart: 4:club: 3:spade:

(Pre 32%, Flop 10.2%, Turn 12.5%)

 

Hero shows T:spade: K:diamond: 7:spade: 9:heart:

(Pre 68%, Flop 89.8%, Turn 87.5%)

 

Hero wins $4,895

 

 

Spelar sig själv, lite light av FI men får ju in det mot bästa tänkbara för honom.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

($3,089)

Hero ($6,008)

 

Hero posts (SB) $10

 

Dealt to Hero Q:club: 9:spade: Q:diamond: A:club:

 

Hero raises to $60, calls $40

 

FLOP ($120) J:heart: Q:heart: 4:diamond:

 

checks, Hero bets $90, raises to $315, Hero raises to $960, raises to $3,000, Hero calls $2,040

 

TURN ($6,120) J:heart: Q:heart: 4:diamond: 7:spade:

 

bets $29.07 (AI), Hero calls $29.07

 

RIVER ($6,178) J:heart: Q:heart: 4:diamond: 7:spade: 5:spade:

 

shows 9:diamond: K:heart: T:diamond: 4:club:

(Pre 38%, Flop 48.0%, Turn 37.5%)

 

Hero shows Q:club: 9:spade: Q:diamond: A:club:

(Pre 62%, Flop 52.0%, Turn 62.5%)

 

Hero wins $6,173

 

 

Här ska det jagas flush och bästa kortet i leken kommer för mig.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $20(BB) Replayer

($3,720)

Hero ($12,037)

 

Hero posts (SB) $10

 

Dealt to Hero A:heart: T:spade: A:club: 2:club:

 

Hero raises to $60, calls $40

 

FLOP ($120) A:diamond: 4:heart: T:diamond:

 

checks, Hero bets $90, raises to $240, Hero raises to $750, calls $510

 

TURN ($1,620) A:diamond: 4:heart: T:diamond: 7:heart:

 

checks, Hero bets $1,440, raises to $2,910 (AI), Hero calls $1,470

 

RIVER ($7,440) A:diamond: 4:heart: T:diamond: 7:heart: T:club:

 

shows 7:diamond: Q:diamond: 2:diamond: 7:club:

(Pre 25%, Flop 24.0%, Turn 20.0%)

 

Hero shows A:heart: T:spade: A:club: 2:club:

(Pre 75%, Flop 76.0%, Turn 80.0%)

 

Hero wins $7,435

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör ett nytt HH inlägg.

 

Denna skulle jag vilja ha lite synpunkter på. Men vad i helvete. Nu har jag inga stats alls kvar på mina spelare i Omahamanager. Jag hitta statsen nu fast måste gå på "popup player detail window". Öppnar jag en hand i replayer så står det 0 på allt i huden, även på mig och på alla andra spelare jag mött också. Någon som har en en aning om hur man löser detta?

 

Aja till handen. Fi har 3bet på 22.5% men har senaste 50 händerna börjat 3beta mycket mer. coldcall i BB på 60%. Potbet är lite av en standard för honom. Anser väl inte riktigt att min linje i denna handen är den bästa, blir dock lite mergedrange men vad är bästa linjen att ta på flop? fold,raise,call och som spelat var blir bästa linjen att ta på turn och eventuellt river om vi väljer att syna.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $6(BB) Replayer

($340)

Hero ($593)

 

Dealt to Hero 4:diamond: A:spade: 6:diamond: 7:spade:

 

Hero raises to $14, raises to $42, Hero calls $28

 

FLOP ($84) A:diamond: K:club: 6:spade:

 

bets $56, Hero calls $56

 

TURN ($196) A:diamond: K:club: 6:spade: J:club:

 

bets $196, Hero???

 

 

Denna handen är så dåligt spelad. Foldpre och solklar push river alt. checkfold.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($276)

($386)

 

Dealt to Hero 2:spade: 2:diamond: A:diamond: 8:heart:

 

raises to $6, Hero calls $4

 

FLOP ($12) J:diamond: 3:diamond: K:diamond:

 

Hero checks, bets $8, Hero raises to $30, calls $22

 

TURN ($72) J:diamond: 3:diamond: K:diamond: 9:diamond:

 

Hero bets $58, calls $58

 

RIVER ($188) J:diamond: 3:diamond: K:diamond: 9:diamond: K:heart:

 

Hero checks, bets $188, Hero calls $182 (AI)

 

Hero shows 2:spade: 2:diamond: A:diamond: 8:heart:

(Pre 39%, Flop 63.3%, Turn 77.5%)

 

shows 9:spade: J:spade: J:heart: Q:club:

(Pre 61%, Flop 36.7%, Turn 22.5%)

 

wins $551

 

 

Största Vinsten

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $6(BB) Replayer

($1,034)

Hero ($1,565)

 

Dealt to Hero 7:spade: T:spade: 8:club: 3:diamond:

 

Hero raises to $12, raises to $36, Hero calls $24

 

FLOP ($72) 8:diamond: 6:club: A:heart:

 

checks, Hero checks

 

TURN ($72) 8:diamond: 6:club: A:heart: 9:heart:

 

bets $72, Hero raises to $288, raises to $936, Hero raises to $1,529 (AI), calls $62.25 (AI)

 

RIVER ($2,068) 8:diamond: 6:club: A:heart: 9:heart: 9:club:

 

shows 4:heart: Q:spade: T:club: T:heart:

(Pre 69%, Flop 58.4%, Turn 30.0%)

 

Hero shows 7:spade: T:spade: 8:club: 3:diamond:

(Pre 31%, Flop 41.6%, Turn 70.0%)

 

Hero wins $2,068

 

 

Största Förlusten

Barrelwhale som alltid kommer beta pot på turn om jag synar så tappar inget värde.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $6(BB) Replayer

($1,011)

Hero ($1,290)

 

Dealt to Hero 8:heart: T:club: T:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $12, raises to $36, Hero calls $24

 

FLOP ($72) 9:diamond: 7:spade: 6:spade:

 

bets $72, Hero calls $72

 

TURN ($216) 9:diamond: 7:spade: 6:spade: A:diamond:

 

bets $216, Hero raises to $864, raises to $903 (AI), Hero calls $39

 

RIVER ($2,022) 9:diamond: 7:spade: 6:spade: A:diamond: 3:spade:

 

shows T:heart: T:spade: K:heart: 8:spade:

(Pre 53%, Flop 67.0%, Turn 50.0%)

 

Hero shows 8:heart: T:club: T:diamond: K:diamond:

(Pre 47%, Flop 33.0%, Turn 50.0%)

 

wins $2,021

 

 

En liten hand mot en synfisk, skulle kunna syna också men förväntar mig att han alltid kommer stacka av efter pot.

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $6(BB) Replayer

($410)

Hero ($741)

 

Dealt to Hero Q:spade: T:spade: Q:club: 9:diamond:

 

Hero raises to $18, raises to $54, Hero calls $36

 

FLOP ($108) Q:heart: 2:spade: 7:spade:

 

bets $108, Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt med intresse i dagboken så har inte blivit mycket uppdatering på sistone. Men ger det ett försök till.

 

Edit: Får gärna kommentera de ??? på de 2 posterna ovan

 

Haft ganska goa dagar sen pokerns heliga dag 25:e. 25:e var dock en besvikelse där jag grindar ihop en riktigt bra löningsdag men sätter sen igång och springa kasst på de högsta nivåerna.

 

Kör lite "Vad ska jag göra?" HH´s.

 

Och som vanligt uppskattar jag om det inte bara är svar som: "syn" eller "raise>syn>fold" osv utan mer utförliga svar så man kan föra en diskussion.

 

 

Semifisk men som kunde folda. På turn går jag för 2 gator för att få bort 2par/set(set ser jag som mycket extremt liten chans att han har) Jag skulle spela exakt så här med QQ,99,Aflush,Kflush,Q9 och tror han är tillräckligt bra för att förstå det. Hur spelar ni på flop/turn/river?

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

($311)

Hero ($323)

 

Dealt to Hero J:spade: T:heart: 9:club: 4:diamond:

 

Hero raises to $6, calls $4

 

FLOP ($12) 9:heart: 6:club: Q:heart:

 

bets $6, Hero raises to $24, raises to $42, Hero calls $18

 

TURN ($96) 9:heart: 6:club: Q:heart: 3:heart:

 

checks, Hero bets $68, calls $68

 

RIVER ($232) 9:heart: 6:club: Q:heart: 3:heart: 3:spade:

 

checks, Hero??

 

 

Strunta helt i 3beten och möjligtvis turncbeten, men vad gör vi på river. Push för mergedrange, checkfold, checksyn eller göra liten stopbetsize och folda mot push?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Replayer

Hero ($3,042)

($2,269)

 

Dealt to Hero 9:spade: T:club: 6:diamond: T:heart:

 

raises to $45, Hero raises to $135, calls $90

 

FLOP ($270) Q:diamond: 4:spade: 8:diamond:

 

Hero bets $200, calls $200

 

TURN ($670) Q:diamond: 4:spade: 8:diamond: 6:spade:

 

Hero bets $510, calls $510

 

RIVER ($1,690) Q:diamond: 4:spade: 8:diamond: 6:spade: T:spade:

 

Hero??

 

 

Slänger in en rolig pot jag fick precis. Vet inte riktigt hur han tänkte där :)

 

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $15(BB) Replayer

($1,093)

Hero ($3,590)

 

Hero posts (SB) $7.50

 

Dealt to Hero 4:spade: 7:heart: 6:diamond: K:heart:

 

Hero raises to $45, raises to $135, Hero calls $90

 

FLOP ($270) 6:heart: 5:spade: K:spade:

 

bets $202, Hero raises to $720, raises to $958 (AI), Hero calls $238

 

TURN ($2,186) 6:heart: 5:spade: K:spade: 7:club:

 

RIVER ($2,186) 6:heart: 5:spade: K:spade: 7:club: 7:spade:

 

shows Q:club: A:heart: T:spade: J:heart:

(Pre 61%, Flop 16.10%, Turn 0.0%)

 

Hero shows 4:spade: 7:heart: 6:diamond: K:heart:

(Pre 39%, Flop 83.9%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $2,181

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag blind sista handen eller fattar jag inte hur han kan ha 20% turn :D

 

Jag stängde ner bordet för snabbt så fick inte med handen i HEM så fick dra den i huvudet och copypaste ur en annan HH därför blev % fel. Trodde jag han åtgärda detta innan någon såg. Men snabb var du allt. Min hand är jag 100% på men hans hand kan ha lite andra färger dock hade han inte FD på flop, men stackdjup och allt annat stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt med intresse i dagboken så har inte blivit mycket uppdatering på sistone. Men ger det ett försök till.

 

Hmmm, jag gör väl ett försök, så får vi se hur sågad jag blir. Förhoppningsvis lär jag mig något :)

 

J T 9 4:

Du tror inte han har set och jag håller med, typ Q6 med nåt drag av något slag är väl rätt rimligt. Sen ger du honom cred för att vara observant. Synen på turn kan väl vara just de händerna (kanske nån icke nötflush?). Jag röstar för att spela den som om du har den, beta nånstans runt tredjedels pott, 80-90 dollar så det kostar att syna, men ändå ger möjlighet att göra en trovärdig fold mot omslag. No?

 

9 T 6 T

Nu vet jag såklart inte hur det funkar i rymden där du spelar, men nere i min värld så skriker dom betsizarna AA som inte vil ha syn längre. Jag skulle vilja checksyna där. Det är två drag som trillar in, men inget av dom är supertroliga att han tittat två gator med (undantag nån innerwrap med fd kanske?). Beroende på motståndare så hade jag checksynat olika stora belopp där (små respektive stora belopp. Mellanbelopp foldar jag ganska ofta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag gör väl ett försök, så får vi se hur sågad jag blir. Förhoppningsvis lär jag mig något :)

 

J T 9 4:

Du tror inte han har set och jag håller med, typ Q6 med nåt drag av något slag är väl rätt rimligt. Sen ger du honom cred för att vara observant. Synen på turn kan väl vara just de händerna (kanske nån icke nötflush?). Jag röstar för att spela den som om du har den, beta nånstans runt tredjedels pott, 80-90 dollar så det kostar att syna, men ändå ger möjlighet att göra en trovärdig fold mot omslag. No?

 

9 T 6 T

Nu vet jag såklart inte hur det funkar i rymden där du spelar, men nere i min värld så skriker dom betsizarna AA som inte vil ha syn längre. Jag skulle vilja checksyna där. Det är två drag som trillar in, men inget av dom är supertroliga att han tittat två gator med (undantag nån innerwrap med fd kanske?). Beroende på motståndare så hade jag checksynat olika stora belopp där (små respektive stora belopp. Mellanbelopp foldar jag ganska ofta)

 

1: Nja, typ hela min värderange kommer alltid vilja pusha river där så om jag betar runt 1/3 så tycker jag det skulle se riktigt konstigt ut i mina ögon. Jag tror ändå inte att så många kommer göra om en låg flush till bluff men jag tror de kommer syna oftare. Man kanske inte ska ge cred att någon orka folda en dålig flush i det läget och enbart försöka få bort 2par/samma stege. Men jag vill kunna tro att de förstår hur pass stark min range är på river.

 

2: Kanske missförstår dig men skriker det AA så är det en självklart värdebet. Jag tror jag kan få en del herocalls där men det kluriga är hur pass mycket oftare de värdebetar än bluffar och om man då kan gå CF river varje gång. SPR på under 1 gör ju att de enbart kommer ha en size på river om jag checkar både för bluff och värde, möjligt att någon Qx 2par kommer siza mindre men tror dessa kommer checka bakom typ varje gång.

 

Dragen är inte så otroliga ändå. Finns en hel del par som plockar upp FD turn och några flopFD+GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Nja, typ hela min värderange kommer alltid vilja pusha river där så om jag betar runt 1/3 så tycker jag det skulle se riktigt konstigt ut i mina ögon. Jag tror ändå inte att så många kommer göra om en låg flush till bluff men jag tror de kommer syna oftare. Man kanske inte ska ge cred att någon orka folda en dålig flush i det läget och enbart försöka få bort 2par/samma stege. Men jag vill kunna tro att de förstår hur pass stark min range är på river.

 

2: Kanske missförstår dig men skriker det AA så är det en självklart värdebet. Jag tror jag kan få en del herocalls där men det kluriga är hur pass mycket oftare de värdebetar än bluffar och om man då kan gå CF river varje gång. SPR på under 1 gör ju att de enbart kommer ha en size på river om jag checkar både för bluff och värde, möjligt att någon Qx 2par kommer siza mindre men tror dessa kommer checka bakom typ varje gång.

 

Dragen är inte så otroliga ändå. Finns en hel del par som plockar upp FD turn och några flopFD+GS.

Ha, gotcha. Lärde mig mer än dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Liten update!

 

Krascha hårt i fredags och smällde till axeln rejält. Så fick bli sjuktransport till hälsocentralen i Åre. Livrädd att nyckelbenet skulle vara sabbat men klarade mig där. Djävligt mycket livsEV+. Dock så har jag äckligt ont inuti axeln, så är typ helt handikappad. Självklart ska det vara strålande sol och perfekt temperatur denna vecka men men får bli grind istället vilket inte är helt fel det heller.

 

Ang grind så har helgen varit KATASTROF. Backa STORT till han jag vunnit mest emot på SVS och aldrig haft en backsession mot. Var inte mycket som fick stå där och alla setups åt fel håll. Tog väl en 30-40 min så han han torskat det mot andra spelare. Backa stort på annan site också mot megafisk enligt PTR och ännu mer fisk enligt mig. Var inte mycket som fick stå där heller och åkte på många runner runner. 3:e siten lyckades jag iaf plussa på trots att jag "donerade" 1k€ till flertalet mega fiskar med alla möjliga konstiga syner från dessa herrar.

 

Men men nu är det ny vecka och ny tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...