Gå till innehåll

PLO på Svenska Spel.


Daxxar

Recommended Posts

Tja!

 

Detta är väl ungefär dagbok nummer 10 jag gör men tionde gången gillt är vad jag hoppas på. Behöver inte ge så mycket bakgrund mer än att jag för tillfället inte är en vinnande pokerspelare. Anledningen är dålig mentalitet/livstilt och en övergång till PLO. Är 25 år gammal och vill inte jobba längre. Så dags att bli pokerproffs på heltid ca 8 år för sent.

 

Fattig som jag är så började jag med 1000kr vid löning som vuxit till ca 2200 på 650händer. Jag spelar max två bord för att maximera BB/100 och bli en grym "PLOare" och inte en robot.

 

Få se vad mer ska jag säga... Juste ni som vet mitt nick eller får reda på det genom HH:s eller andra sätt outa mig inte och jag hoppas att ni kan respektera detta.

 

Kommer spela aggressivt med bankrullen till 2/4 nivån inte för att jag vet att jag slår de längre nivåerna utan för att jag vill.

 

Jag tänkte mig något liknande:

 

0-3000 --> 0.25/0.50

3000-6000 --> 0.50/1

6000-12000 --> 1/2

12000+ --> 2/4

 

Jag hoppar ner i nivå om/när jag har 20 inköp för nivån under (5 inköps skott).

 

Blir en standard dagbok med grafer, HH:s och bankrulle uppdateringar. Inget jävla skitsnack dock som det är i många andra dagböcker, endast pokerrelaterat!

 

Ses på borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till.

 

Om jag var i dina skor hade jag snart försökt vänja mig vid 4 bord då $/h > bb/100 och eftersom din inlärningskurva förmodligen kommer vara nära på oförändrad.

 

Tack

 

Eventuellt gör jag detta då jag har en lite djupare bankrulle som tål större swings. Men just nu är jag nöjd med 2 bord.

 

Tycker dina bankrullekrav ser väldigt tunna ut, är du inte jättevinnande på alla nivåer kommer du nog gula om du åker på en fet downswing, men gl!;-)

 

Challenge accepted.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer 3 HH:s från dagens grind. Först en hand där jag är osäker på bästa spelet är för att få ut så mycket värde som möjligt sen 2 händer som jag ser som ett litet bevis att jag är lyckats täppa en stor läcka som jag hade/har. Slutar upp 120kr efter att ha varit ganska runbad.

 

Alla på bordet är fiskar. Vad gör vi på flopp för att få ut mest värde? Synar jag kanske man locka med spelarna efter men sitter färgen/kåken kanske jag inte får mer betalt av raisarn... Vad tycker ni?

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (UTG): k232.71

CO: k103.01

BTN: k128.83

SB: k300.33

BB: k97.98

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has 7:spade: 8:diamond: 8:club: Q:club:

 

Hero raises to k1.43, CO calls k1.43, BTN calls k1.43, fold, BB calls k0.93

 

Flop: (k5.97, 4 players) K:club: 6:club: 8:spade:

BB checks, Hero bets k4.47, CO calls k4.47, BTN calls k4.47, BB raises to k28.32, Hero ???

 

Här är en hand som jag 100% hade synat tidigare, men började tänka logiskt och kände att det var större chans att han hade 56 än A5 då jag blockade med AA.

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (SB): k283.56

BB: k81.02

UTG: k149.97

BTN: k72.09

 

Hero posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has A:diamond: J:diamond: A:spade: 5:spade:

 

UTG calls k0.50, BTN raises to k2.25, Hero raises to k6.37, BB calls k5.87, UTG calls k5.87, BTN calls k4.12

 

Flop: (k25.48, 4 players) 9:heart: 2:diamond: 4:heart:

Hero checks, BB checks, UTG checks, BTN checks

 

Turn: (k25.48, 4 players) 3:diamond:

Hero bets k17.50, BB calls k17.50, UTG raises to k95.48, fold, fold, BB calls k57.15 and is all-in

 

River: (k192.28, 2 players) 6:heart:

 

BB shows K:diamond: Q:heart: 4:diamond: J:heart: (Flush, Queen High) (Pre 54%, Flop 66%, Turn 42%)

UTG shows 5:heart: 6:club: 9:spade: 6:spade: (Straight, Six High) (Pre 46%, Flop 34%, Turn 58%)

BB wins k187.48

 

Gamla mig hade "bettat för värde" på river.

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k19.50

Hero (CO): k98.57

BTN: k100.00

SB: k197.63

BB: k383.90

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has Q:diamond: 4:diamond: T:spade: J:spade:

 

UTG calls k0.50, Hero raises to k1.81, fold, SB calls k1.56, BB calls k1.31, fold

 

Flop: (k5.93, 3 players) 6:heart: K:club: 9:spade:

SB checks, BB bets k5.93, Hero calls k5.93, SB calls k5.93

 

Turn: (k23.72, 3 players) 9:diamond:

SB checks, BB checks, Hero bets k16.50, fold, BB calls k16.50

 

River: (k56.72, 2 players) T:heart:

BB checks, Hero checks

 

BB shows 9:heart: 6:club: 8:diamond: J:club: (Full House, Nines full of Sixes)

BB wins k55.31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa HH

Hand 1 är det bara att pusha. Visst att du möjligtvis får med dig fler spelare men på turn kommer de ändå bara stoppa in mer om de dingar/plockar upp mer EQ. Är du uppe mot K8/66 osv så finns det många kort som eventuellt dödar ditt värde.

 

Hand 2 är en solklar push från dig på turn. Du har nFD återdraget om du inte leder. BB kommer aldrig ha dig slagen, UTG kan mycket väl försökt gå för CR med set på flop och tar den nu istället och kan även höja med mycket bredare range då du har 3betat och inte borde ha träffat denna bräda så hårt

 

Hand 3 är en betfold situation. Betar du inte händer som stege/A9 osv så blir du väldigt polariserad på river på dessa brädor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 är det bara att pusha. Visst att du möjligtvis får med dig fler spelare men på turn kommer de ändå bara stoppa in mer om de dingar/plockar upp mer EQ. Är du uppe mot K8/66 osv så finns det många kort som eventuellt dödar ditt värde.

 

Hand 2 är en solklar push från dig på turn. Du har nFD återdraget om du inte leder. BB kommer aldrig ha dig slagen, UTG kan mycket väl försökt gå för CR med set på flop och tar den nu istället och kan även höja med mycket bredare range då du har 3betat och inte borde ha träffat denna bräda så hårt

 

Hand 3 är en betfold situation. Betar du inte händer som stege/A9 osv så blir du väldigt polariserad på river på dessa brädor

 

Push på turn i hand 2 är solklart spew.

 

Vad vill du få syn av i hand 3 som du slår? Vilken kombination med en 9:a i tror du bettar flop och synar turn som inte kåkat på river? För det låter ju som om du du vill värdebetta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 är det bara att pusha. Visst att du möjligtvis får med dig fler spelare men på turn kommer de ändå bara stoppa in mer om de dingar/plockar upp mer EQ. Är du uppe mot K8/66 osv så finns det många kort som eventuellt dödar ditt värde.

 

Hand 2 är en solklar push från dig på turn. Du har nFD återdraget om du inte leder. BB kommer aldrig ha dig slagen, UTG kan mycket väl försökt gå för CR med set på flop och tar den nu istället och kan även höja med mycket bredare range då du har 3betat och inte borde ha träffat denna bräda så hårt

 

Hand 3 är en betfold situation. Betar du inte händer som stege/A9 osv så blir du väldigt polariserad på river på dessa brädor

 

Jag håller inte med dig gällande hand 2 eller 3. I hand 2 så har han enligt mig 56 mer än 60-70% av gångerna (med lite tur) och då ligger jag risigt till med enbart 9 outs till färgen.

 

I hand 3 var det för mig en situation där jag började tänka vad har han och helt plötsligt såg jag kåken i hans hand. Det kanske var en sån där situation som "you had to be there". Tidigare hade jag gått emot magkänslan och bettat för värde, inte längre. Jag förstår hur du tänker med polariserad men samtidigt så blir det svårt för mig att betta ut när jag känner mig så slagen. Man får nog ta det lite från gång till gång.

 

Edit: Checka bakom turn i hand 3, vi gör oss rätt dåligt vs deras fortsättningsrange

 

Det var ett försök från mig att sno potten. Det fungerar väldigt ofta på dessa nivåer. Jag tror att det är fortsatt ev+ att fortsätta göra det i liknande situationer.

 

Tycker bättre om gamla dig :(

 

Jag med... :( Han vägde mindre och hade bättre flyt med brudarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push på turn i hand 2 är solklart spew.

 

Vad vill du få syn av i hand 3 som du slår? Vilken kombination med en 9:a i tror du bettar flop och synar turn som inte kåkat på river? För det låter ju som om du du vill värdebetta?

 

Hand 2 missa vilken nivå det var och att det var 300bb deep. Men att sätta han på nuts i ett läge där hans range inte alls är polariserad och folda där vår stege är väldigt dold på en bräda som träffar vår 3betrange dåligt och där killen som höjer "vet" att killen som flatta aldrig kommer ha en stark hand.

 

Hand 3: Vilka händer förutom KK och K9 hade du tänkt beta river då förutom alla dina bluffar. Varje gång du betar denna river på dessa brädor så kommer du bara ha nuts, hur svårtspelat tror du det blir? Hur många kåkar tror du han har med bet/CS förutom 66,96? Hur många andra kombinationer av händer kan ha som tar den linjen. AKxy,AKTx,AKQx,KQTx,A9xy,987x,AK87, KQ87 osv osv osv osv som du kan få värde av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en seg 3 timmar session där jag börjar bra och avslutar sista timmen med att få in det marginellt i vissa situationer och spela lite för aggressivt med många spelare som ser floppen så slutar jag upp 30kr. Men dagens garv som räddar resultat är ändå denna hand mot en fisk.

 

:lol:

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: k100.00

Hero (UTG): k152.41

CO: k75.36

BTN: k202.10

SB: k49.50

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has Q:heart: J:spade: 7:heart: Q:diamond:

 

Hero raises to k1.43, CO calls k1.43, BTN raises to k6.47, fold, fold, Hero calls k5.04, fold

 

Flop: (k15.12, 2 players) 9:heart: 3:heart: 5:club:

Hero bets k11.34, BTN calls k11.34

 

Turn: (k37.80, 2 players) Q:club:

Hero checks, BTN bets k18.90, Hero raises to k56.70, BTN calls k37.80

 

River: (k151.20, 2 players) K:spade:

Hero bets k77.90 and is all-in, BTN calls k77.90

 

Hero shows Q:heart: J:spade: 7:heart: Q:diamond: (Three of a Kind, Queens) (Pre 37%, Flop 45%, Turn 88%)

BTN shows A:diamond: 6:spade: 2:club: A:heart: (One Pair, Aces) (Pre 63%, Flop 55%, Turn 13%)

Hero wins k299.33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 missa vilken nivå det var och att det var 300bb deep. Men att sätta han på nuts i ett läge där hans range inte alls är polariserad och folda där vår stege är väldigt dold på en bräda som träffar vår 3betrange dåligt och där killen som höjer "vet" att killen som flatta aldrig kommer ha en stark hand.

 

Hand 3: Vilka händer förutom KK och K9 hade du tänkt beta river då förutom alla dina bluffar. Varje gång du betar denna river på dessa brädor så kommer du bara ha nuts, hur svårtspelat tror du det blir? Hur många kåkar tror du han har med bet/CS förutom 66,96? Hur många andra kombinationer av händer kan ha som tar den linjen. AKxy,AKTx,AKQx,KQTx,A9xy,987x,AK87, KQ87 osv osv osv osv som du kan få värde av

 

Jag kommer ha lika många bluffar som nöthänder ungefär, väldigt få av varje. Stege ligger närmre rangemässigt att bluffa med än att värdebetta med i min bok.

 

Dina antaganden om folks range är åt skogen. Vår hand kan vara hur jävla dold som helst, det ändrar inte det faktum att du vill stacka av cpdjupt på turn utan nöt mot eventuellt tre spelare där floppen blivit checkad. Pissilla, jämt.

Förutom 987x är alla händer du beskriver väldigt orimliga enligt action och bara önsketänkande från din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ha lika många bluffar som nöthänder ungefär, väldigt få av varje. Stege ligger närmre rangemässigt att bluffa med än att värdebetta med i min bok.

 

Dina antaganden om folks range är åt skogen. Vår hand kan vara hur jävla dold som helst, det ändrar inte det faktum att du vill stacka av cpdjupt på turn utan nöt mot eventuellt tre spelare där floppen blivit checkad. Pissilla, jämt.

Förutom 987x är alla händer du beskriver väldigt orimliga enligt action och bara önsketänkande från din sida.

 

Skrev försej att jag missa att det var 300bb djupt, Men att folda är i min mening ändå katastrof. BB kommer "aldrig" ha en stark hand så att UTG kommer självklart ha en bredare range än enbart 65.

 

Om du anser att min range är helt orimlig varför ska du då ens ha en bluffrange river eftersom alla händer du anser att han har river har träffat hårt/semihårt?

 

Att du har lika många bluffhänder som värdehänder river är teoretiskt helt åt helvete, samt att du troligtvis värdebetar river låt oss säga ca 3/4 pot så kan han syna profitabelt varje gång du betar med t.ex AK. Därför ska du ha en bredare värderange river som inte är lika polariserad.

 

Skulle gärna vilja ha en förklaring hur du får att donk, CS är en sådan äcklig nötig linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bidra till er diskussion så anser jag personligen att jag spelade Hand 2 så bra man kan, finns bara fold där för mig.

 

I övrigt så har denna dag sugit pung. Kunde inte vinna en hand på ca 350 händer och är för tillfället back 270kr idag. :rolleyes:

 

Såhär ser dagens graf ut just nu (klicka på bilden för att se den stor).

Har lagt till lite ansikten för att visa hur jag kände mig under dagen för att ni ska få lite bättre inblick i mitt liv framför datorn.

 

FAIL! Hade gjort en sån fin graf och allt med lite humor i och så ser jag att nicket syns och nu pallar jag fan inte ändra det. Fan har ingen tur idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att potta som han gjorde kan jag personligen enbart ha 2 händer i detta läge. Det är dubbla FD(A-Qhög åtminstone) eller 56 helst med något redraw. Jag skulle aldrig bluffa några händer inte ens semibluffa med 99. Så för mig har han 56 nio av tio gånger här då 90% av spelarna på den här nivån inte kan spela aggressivt med grymma drag utan enbart med färdiga händer. Att du argumenterar för att fold är dåligt i det läget får mig att anse att du har en stor läcka när det blir djupt. (200bb+).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklar fold mot en av de bästa regsen?

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k85.32

Hero (BTN): k130.09

SB: k198.06

BB: k171.72

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has Q:diamond: J:diamond: K:club: 9:spade:

 

UTG calls k0.50, Hero raises to k1.81, SB calls k1.56, BB raises to k7.74, fold, Hero calls k5.93, SB calls k5.93

 

Flop: (k23.72, 3 players) 8:heart: T:heart: K:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets k17.79, SB raises to k77.09, fold, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan nit reads så är det rätt enkelt ståppa in spot.

 

BTW a5xx handen är så extremt solklart inte fold. Potten är trebetad, vi ser inte starka ut någonstans, vi har nästnöt, 300bb är inte så jättedjupt heller som du verkar tro. Utan cp mega nits read typ övningen style så är det grovt tjänstefel att betfolda. In med degen och le in skärmen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack! Velade fram och tillbaka efter att handen var spelad om jag gjorde rätt. Här har ni hela handen.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 4 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

UTG: k85.32

Hero (BTN): k130.09

SB: k198.06

BB: k171.72

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has Q:diamond: J:diamond: K:club: 9:spade:

 

UTG calls k0.50, Hero raises to k1.81, SB calls k1.56, BB raises to k7.74, fold, Hero calls k5.93, SB calls k5.93

 

Flop: (k23.72, 3 players) 8:heart: T:heart: K:spade:

SB checks, BB checks, Hero bets k17.79, SB raises to k77.09, fold, Hero raises to k122.35 and is all-in, SB calls k45.26

 

Turn: (k268.42, 2 players) 6:heart:

 

River: (k268.42, 2 players) A:heart:

 

Hero shows Q:diamond: J:diamond: K:club: 9:spade: (Straight, Ace High)

Hero wins k261.72

 

BTW a5xx handen är så extremt solklart inte fold. Potten är trebetad, vi ser inte starka ut någonstans, vi har nästnöt, 300bb är inte så jättedjupt heller som du verkar tro. Utan cp mega nits read typ övningen style så är det grovt tjänstefel att betfolda. In med degen och le in skärmen 8-)

 

Även om vi vet att de flesta (ja man kan nästan dra alla som inte sticker ut över en kam) på denna nivån inte spelar draghänder aggressivt?

 

Fick för övrigt in en riktigt skön rungood nu och dagen slutar upp 15kr efter att legat back som mest 350kr. För er som är intresserade är bankrullen nu på hela 2303kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att potta som han gjorde kan jag personligen enbart ha 2 händer i detta läge. Det är dubbla FD(A-Qhög åtminstone) eller 56 helst med något redraw. Jag skulle aldrig bluffa några händer inte ens semibluffa med 99. Så för mig har han 56 nio av tio gånger här då 90% av spelarna på den här nivån inte kan spela aggressivt med grymma drag utan enbart med färdiga händer. Att du argumenterar för att fold är dåligt i det läget får mig att anse att du har en stor läcka när det blir djupt. (200bb+).

 

Jag kanske övervärderar spelarna på den nivån.

 

Men om jag sätter mig själv i hans spot så har du 3betat, brädan är inte en sådan som du har träffat hårt särskilt ofta och har dessutom inte betat flop så turn har troligtvis inte hjälpt dig. BB har "aldrig" en stark hand. Den enda som jag behöver oroa mig över är BTN och han kan bara spela vidare med riktigt starka händer och har dessutom inte betat flop. Att vi är djupa är dessutom en fördel/ett måste då du inte kan stacka av light mot mig. Därför kommer till och med en ren bluff vara EV+ att höja. Och foldar du dessutom nästnöt+nFD i detta läge så kommer du aldrig kunna syna. Du kommer inte ha bra dubbelFD, set+FD osv. Jag kommer ha blockers, semibluffar, "rena" bluffar, 2par, och självklart A5,65 osv ja du förstår

 

ang. att jag har läcka djupt skulle jag vilja säga det motsatta istället då du endast kan tänka dig stacka av/syna av djupt med ballnöten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du tänker och till viss del har du rätt. Men på 0.25/0.50 på svenska spel spelar man bara nöten såhär om man inte är en tilt-tomte som pushar alla händer. Du ser ju t.ex. hur spelaren med dubbla färgdrag enbart synar för att hans hand inte är "färdig". Hursomhelst så kan det diskuteras i evigheter vad som är rätt eller fel och jag tror båda kan ha rätt baserat på motståndarna vi i vanliga fall möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...