DrSpooky Postad 11 Juli , 2005 Rapport Share Postad 11 Juli , 2005 Bordet NL $25. Stämningen halv-tight bord. Många folds preflop. Spelaren som jag kör heads-up mot postflop har foldat mycket och jag sätter honom som tight-passiv preflop, tight-passiv postflop. Sätter raisern preflop som aggro - men osäker på honom. ***** Hand History for Game 2343278692 ***** $25 NL Hold'em - Sunday, July 10, 20:17:08 EDT 2005 Table Table 37484 (Real Money) Seat 7 is the button Total number of players : 9 Seat 3: victory100 ( $32.02 ) Seat 6: rocklobster6 ( $24.9 ) Seat 7: orrismoa ( $23.28 ) Seat 8: DrSpooky ( $48.1 ) Seat 2: cookerrrrr ( $24.65 ) Seat 1: Damian0713 ( $24.75 ) Seat 9: letiss169 ( $23.1 ) Seat 10: SDPoage ( $18.75 ) Seat 4: UNNNDERDAWG ( $24.75 ) DrSpooky posts small blind [$0.1]. letiss169 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to DrSpooky [ Qs Ac ] SDPoage folds. Damian0713 calls [$0.25]. ZZZZ7777 has joined the table. cookerrrrr folds. victory100 folds. UNNNDERDAWG raises [$1]. rocklobster6 folds. orrismoa folds. DrSpooky calls [$0.9]. letiss169 folds. Damian0713 calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** [ Ah, Ts, Qh ] DrSpooky bets [$2]. Damian0713 calls [$2]. UNNNDERDAWG calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 2h ] DrSpooky bets [$2]. Damian0713 raises [$4]. UNNNDERDAWG folds. DrSpooky calls [$2]. Mitt resonemang: - Preflop. I eferhand med facit så skulle jag re-raisat. Satte UNDERDAWG på lågt par i bästa fall. Denna re-raise hade resulterat i folds från båda spelarna, något som hänt ett par gånger redan vid mina re-raises. Tänkte limpa in. - Floppen slår in med 2 fina par. MEN varför är det alltid så att när man får en fin flop alltid får massor extra baggage på köpet? Möjlig stege ligger ute och färgdrag finns. Vill dock inte sumpa denna hand och vill känna mig för. Raisar. - Turn - färg ligger ute nu. Vill känna mig för igen. Hur hade ni tagit denna re-raise? Vill han kolla av min hand?? Har han nötterna? Hade ni foldat här??? Har 4 outs - så egentligen borde jag foldat vid hans re-raise?? Så, hur hade ni spelat handen? Re-raisat pre-flop och plockat en 2 dollarspot eller? * RP och bort med resultatet enligt reglerna - QoS * *Gör QoS jobb ordentligt och plockar bort alla referenser till resultatet - Hjort * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 11 Juli , 2005 Rapport Share Postad 11 Juli , 2005 Jag friserade din post rejält eftersom du läckte alldeles för mycket information som du helt enkelt inte hade tillgång till när du fattade dina beslut och den kan du inte ge bedömarna av ditt spel heller eftersom det färgar deras åsikter alldeles för mycket. Nu har jag lite frågor: Preflopp: Varför synar du med AQo ur position mot en 4bb-höjning? Tror du att din motståndare ofta höjer med sämre händer än så? Om du inte tror att han höjer sämre händer än så särskilt ofta, varför synar du alls? Du startar i så fall i uppförsbacke och måste antingen förbättra din hand eller bluffa ut en hyffsat stark hand när du saknar position och knappt vet vad han kommer ta sig för. Om han ofta höjer sämre händer varför synar du bara och ger dessa händer en gratisflopp med position på dig? Vidare kommer du missa 2/3 av flopparna och blir då väldigt öppen för att bli utbluffad om du checkar och om du rutinmässigt betar när du missar så kommer du ofta råka ut för obehagligheter om du inte har bra koll på din motståndare? Har du bra koll på din motståndare, om floppen kommer A-hög kommer han syna med en dominerad hand (med färre än 4 outs) och hur långt kommer han syna? Vilka händer tror du att du kan få som ger dig en bra hand samtidigt som han får en sämre hand och är villig att betala av? Floppen: Varför betar du 2/3 pott? Tror du att du får syn av händer som inte kommer syna ett pottbet eller överbet? Vilka händer tror du du får syn av. Varför inte checkraisa? Turn: Varför gör du ett litet bet? Vad skulle du göra för bet med en stege eller färg? Vad tror du att din motståndare kommer tro om betet? När du synar, vad planerar du att göra på rivern om du inte förbättrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrSpooky Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Juli , 2005 Borde ha läst regelverket bättre. Ok svar på frågor - vissa svar har du redan friserat bort - Preflop. Ja, jag tror att han sitter med sämre än AQo. Betänk att detta är NL $25. Där kan folk gå in med A-rag och även Q6o... Sätter honom antingen på lågt par, kanske A-rag, men inte AK eller liknande. Så, ja - jag tror att han kan starta med en en 4BB höjning NL $25 med en hand som lätt kan bli dominerad. - Visst, jag är ur position, därför limpar jag. Enligt min uppfattning är AQo inte en alltför dålig hand... inte vid låg-stacks borden. Visst har jag en bit uppförsbacke, men en 4BB höjning vid dessa bord är inte så ovanliga! Dessutom motsvarar min call ca 1/3 av potten, med just 1/3 chans att floppa en gynnsam flop... detta om det blir heads-up mot raisern. Eller har jag fel? - Om jag sätter honom på lågt par så är han vinnare procentuellt, men inte med AT, A-rag osv. Då kommer min hand att dominera honom vid flop A eller Q. Med A-rag så kommer han att fortsätta en bit till. Även om han är dominerad. - Mitt flop-bet tänkte jag mer på raisern pre-flop. Sitter han med A-rag eller lågt par så vill jag plåga honom. Ett överbet skulle definitivt resultera i fold. Vill mjölka honom med till turn och sen plåga honom med ett överbet igen. Han foldar. Jag tar det som ett tecken på att han satt med lågt par. En check-raise? Kanske. Samtidigt vill jag inte ge ett frikort till färg - om han nu har det draget. Är det ett felaktigt resonemang? - Turn risk för färg. Bettar här ett underbet för att se vad Damian0713 reagerar. Mina ögon har varit på den andra spelaren. Jag vet, det är helt fel. Om jag skulle ha färgdrag så skulle jag checka eller göra just detta, ett underbett. Mjölka med mindre bett för att comitta mer av hans stack. Min tanke är att förvirra honom. Sitter jag på färg, stege, överpar? Är det oklokt? Att spela så att motståndaren inte vet? När han re-raisar så upplever jag att han gör det för att få ut information om vad jag sitter med. Är mitt resonemang oklokt? - Rivern ytterligare katastrof. Checkar här för att (som jag skrev innan frisering) se hur han tar det. Går han all-in, eller gör ett stort bet, då foldar jag. Ett underbet, då synar jag. Känns inte läge för bluff. Glöm inte att detta är NL low limit och där kan allt hända, möjligt som omöjligt. En call med KJo av Damian0713 är väl än mer 'fel' än AQo ?? Att han sen floppar stege är ju inte så vanligt... Tacksam för kommentarer och förslag på speförbättring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barf Postad 11 Juli , 2005 Rapport Share Postad 11 Juli , 2005 Personligen hade jag tagit kommandot pf för att definera min och fi's hand... Vilket väsentligen underlättar de senare besluten och undanröjer dessa gissningslekar som annars uppstår postflop =>inte bra!. IMHO! /Mvh Peter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 11 Juli , 2005 Rapport Share Postad 11 Juli , 2005 du skulle gått all-in på flop, hade iaf jag gjort på NL25^^ tycker personligen AQ är en helt ok hand att syna en höjning med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts