Gå till innehåll

SNG eller CG


Zurrano

Recommended Posts

Tjena

 

Jag undrar vad ni tycker är lättast att leva på? CG eller SNG?

Jag drar in extra inkomst på SNG i månaden , Men jag vill tjäna mer och kunna leva på det fullt ut . Det känns svårt att kunna göra det på SNG då det kan svänga rejält ibland ..

 

Jag vill egenltigen vara en CG spelare men alltid gått bättre för mig i SNG . Väldigt bra på att casha . Hur hade ni gått till väga om ni vill ändra erat spel? Från sng till CG?

 

Har ni tips på några böcker? Sjukt läs sugen nämligen.

 

Hare fint tacksam för svar ! GL alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nehee hur vet ni detta då? Är ni själva vinnare eller?

 

Ingen är vinnare, alla är solida!

 

På ämnet så är det rejält svårt att tjäna så stora pengar på poker (nu för tiden) att det är värt att faktiskt satsa på det.

En konventionell inkomstkälla har rätt många fördelar i säkerhet, pension, CV-byggande etc.

 

Sen går det ju självklart tjäna pengar på alla spelformer men de skiljer sig åt på många sätt.

- Värde: MTT>>>>CG>>SNG

- Varians: MTT>>SNG>>>CG (Hög till låg av någon anledning)

- Livsvärde: CG>>SNG>>>>>>>>>MTT

 

Poker kan vara nice som hobby och för många (inkl mig) bör det nog som bäst vara en bisyssla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen en positiv . jo jag vet att de är mycket svårare att leva på det nu förtiden. Har spelat det i flera år men mest som hobby och har stundtals levt på det. Alltid haft det som en extra inkomst och jag har en rätt skön bankrulle att kanske starta ett försök att tjäna mer på det. Jag jobbar ju och kommer vekrligen inte säga upp mig från jobbet och jag har diciplin och tiltar aldirg bort en rulle.

 

Men jag vill bli bättre i CG , vill göra ett försök att tjäna mer pengar så därför behöver jag cash game tips vill bli en vinnare där . jobba mig uppåt så letar efter boktips eller annat? videos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En alternativ fråga hade kunnat se ut så här :

Jag har spelat poker i drygt ett år. I början spelade jag bara freerolls, men sedan började jag köra för riktiga pengar. Det blev att jag fastnade för sng

och snart också för 45-manna på Stars. Jag har spelat drygt 2000st $7 och har en ROI på 16%. Jag spelar 12-15 bord i taget. Är lite sugen på att börja spela på heltid, men känner mig lite tveksam till om jag vågar satsa? Dessutom känns det ibland som det finns mer pengar att göra på cg. Eller MTT?

Btw jag är 21 år och bit hemma hos förädrarna ( låga fasta kostnader ).

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En alternativ fråga hade kunnat se ut så här :

Jag har spelat poker i drygt ett år. I början spelade jag bara freerolls, men sedan började jag köra för riktiga pengar. Det blev att jag fastnade för sng

och snart också för 45-manna på Stars. Jag har spelat drygt 2000st $7 och har en ROI på 16%. Jag spelar 12-15 bord i taget. Är lite sugen på att börja spela på heltid, men känner mig lite tveksam till om jag vågar satsa? Dessutom känns det ibland som det finns mer pengar att göra på cg. Eller MTT?

Btw jag är 21 år och bit hemma hos förädrarna ( låga fasta kostnader ).

Vad tycker ni?

 

Bra siffror. Om du kan/ska satsa vet du dock bara själv. Hur mycket mer tid SKULLE du kunna lägga på att spela?

Räkna inte med att ha samma fina siffror om du går upp i nivå.

 

Att gå över till CG är lite som att lära dig ett helt nytt spel. Även om du är bra på slutspelet i MTT-SnG ( finalbordsspel ) så finns det inget som säger att du har samma talang för vinnande CG.

 

Vanliga MTT är förmodligen den spelform där det fortfarande finns kvar förhållandevis många dåliga spelare. Dock så har man då nackdelen att variansen är enorm pga de stora startfälten.

 

Trots att motståndet är tuffare i MTT-SnG så är det nog så att en vinnande MTT-SnG-spelare har jämnare inkomster än en vinnande MTT-spelare. Därmed skulle MTT-SnG vara ett stabilare ( och bättre ? ) val för den som aspirerar på att leva på sitt spelande.

 

Mitt råd måste bli att ta det stegvis så att du inte hamnar i någon dålig sits. Det hjälper om föräldrarna vet om och samtycker till satsningen. Det är trots allt dom som betalar en hel del åt dig ( eftersom du har låga kostnader !!! ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett exempel på hur en fråga hade kunnat se ut.

Det blir lite svårt att avgöra om en spelare kan försörja

sig på pokrandet, när infon oftast är " oftast vinner jag, ibland förlorar jag, då oftast pga jag blir utdragen"

 

Mvh snart 40 och bor bara hos mina föräldrar vid storbråk med sambon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett bra svar Strappa. Ta till av det ni som har

liknande funderingar som den fiktive 21-årige MJ och OP.

När man postar ett resultat finns det oftast någon hjälpsam

själ som kan göra en kvalificerad analys om möjligheterna

till att leva på poker/ spela högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa spela 5max nitpoker 0,5/1 svs! öppna ca 15% utg , 20-25%co , mkt knapp (minraise kanske) men håll koll på vilka som sitter i blindsen, 3betta bara för värde speciellt ur pos. Du behöver inte defenda blindsen så hårt heller då inte så många stealar brett.

 

Lyckas du inte vinna på den nivån med dessa nittips har du en lång väg att vandra, vinner du lätt kan du börja plugga på hur du kan utveckla detta!

 

Så nu slapp du läsa massa böcker varsegod;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta vara så dirranti alltid om någon vill försöka bli bra på poker:-)

 

Standardsvar på frågan är väl: Skaffa och lär dig ett trackerprogram, jobba i pokerstove, se bra videos, posta händer här och troligtvis helst på 2+2, analysera ditt spel, lägg ner sjukt mycket tid, börja lågt, spela på svenska spel, läs mathematics of poker, disciplin, disciplin, disciplin, spela, spela, spela, spela och spela ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta vara så dirranti alltid om någon vill försöka bli bra på poker:-)

 

Standardsvar på frågan är väl: Skaffa och lär dig ett trackerprogram, jobba i pokerstove, se bra videos, posta händer här och troligtvis helst på 2+2, analysera ditt spel, lägg ner sjukt mycket tid, börja lågt, spela på svenska spel, läs mathematics of poker, disciplin, disciplin, disciplin, spela, spela, spela, spela och spela ännu mer.

 

Allt utom att spela på Svenska Spel håller jag med på. Deras attityd till säkerhetsarbete gör att jag aldrig någonsin skulle råda någon att spela där. Snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta vara så dirranti alltid om någon vill försöka bli bra på poker:-)

 

Standardsvar på frågan är väl: Skaffa och lär dig ett trackerprogram, jobba i pokerstove, se bra videos, posta händer här och troligtvis helst på 2+2, analysera ditt spel, lägg ner sjukt mycket tid, börja lågt, spela på svenska spel, läs mathematics of poker, disciplin, disciplin, disciplin, spela, spela, spela, spela och spela ännu mer.

 

Detta är facit (Svenska Spel/annan site spelar mindre roll)!..

 

Fast jag vill tillägga SPELA, SPELA, SPELA, SPELA!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni tips på några böcker? Sjukt läs sugen nämligen.

Om du är sjukt lässugen så är det väl inte så tokviktigt att tipsen du får är de bästa.

MoP som papiPope hintaded om är bra, men vill du läsa mycket så kan/bör du blanda in några dåliga böcker också, samt fundera över varför de är dåliga,

 

Vad gäller att posta händer så tycker jag (tvärt emot många andra) att det är gynnsammare för din utveckling att kommentera andras händer än att posta dina egna. Tankegången bakom detta är att du kanske inte kan hitta de händer som du borde posta eller att ett ego eller någon annan anledning hindrar dig från att exponera dina största läckor. Genom att analysera och presentera din analys av andras händer lägger du din analytiska förmåga under luppen.

Att träna på att tänka poker är viktigare än att träna på att folda 72o UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...