Beef__Cake Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 NL 0.25/0.50 10 bord. Får Q Q i position och raisar 5 ggr bb 3 som synar. Kommer typ 4 5 9 rainbow, potten är på $10. Check, Check, bet $3, jag raisar till $9 för att få lite info, han slår om till $18. Det osar set så jag foldar. Det jag undrar är helt enkelt vad ni tror han hade? Ingen read på honom eller så. Frågan är varför han väljer att betta ut 1/3 pott och sen när jag raisar så slår han om, ett set känns ju mindre troligt då faktiskt, han kör ju ut mig redan på floppen i så fall och det vill man ju inte med träffat set på ofarlig flopp. Såhär i efterhand så kanske jag skulle synat eller rent ut sagt ställt in, men det fanns fler händer som kunde ha mig, KK, AA, 2par, tex. Svårt läge faktist, vet inte hur man skall tolka deras bettande, skulle va kul med lite olika teorier om just ett sånt här läge där en callare bettar ut lite svagt och sen visar styrka genom re-rais. Citera
Waggho Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Jag tycker som du säger att det osar set lång väg och att du gjorde rätt som la dig. Att höja för information betyder ju i princip att fortsätter han att visa styrka så ger man sig. Många har svårt att lägga ett överpar i ditt läge och han vet att om du synar hans reraise så är du i princip commited. Citera
Beef__Cake Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Jo det osar ju set men jag kan inte riktigt greppa varför han ändå väljer att raisa mig, en bra spelare foldar förmodligen där om man inte har bra read och då har han absolut inte fått ut max av den, det fick han inte av mig. Hade han bara synat min rais till $9 så hade jag förmodligen bettat ut igen om inget farligt kort kommit och således hade han tjänat ett till bet från mig och kunde lagt in stöten på turn istället då jag kanske committat mig själv och fått lägga in mina resterande pengar. Jag tolkar hans $3 bet som så att han vill testa om jag har överpar och han vet att jag förmodligen kommer raisa med det och ta kommandot. Det är ju då dumt att slå om som han gjorde....greppar inte riktigt hans spel. Liten språkskola: Det heter slå om. Ska du ställa något så ställer du klockan eller så ställer du in. Så sant, nu är jag mera lärd det tackar vi för. Citera
Papa Kubo Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Liten språkskola: Det heter slå om. Ska du ställa något så ställer du klockan eller så ställer du in. Citera
Recommended Posts