Gå till innehåll

jobba sig uppåt på svenska spel


nashie1

Recommended Posts

Hejsan!!

Spelat från och till en del men mycket dom senaste 2 månaderna gått fram och tillbaka.

 

Började rätt krasst med mindre vinster men jobbade mig uppåt börja köra rätt aggo och byggde upp till 700kr men sen började jag möta motstånd som syna allt och det gick sådär emellanåt sen slog det tilt.

Började spela mer tight och safe. Läser mycket på sidan och andra sidor kollar en del videos försöker utvärdera och tänka så mycket ja kan och ha tankar och belägg för allt jag gör.

Byggde bara rullen plus minus noll ett bra tag.

Men sen vände det och jag tog lite ok potter på 100 uppåt osv men hade svårt med diciplin att fortsätta safe så gambla lite gick blandat men höll det hyffsat flytande men ofta har jag svårt behålla händer för gamblar på nån stege eller annat som jag sitter tidigt på sen vägrar motståndarna ge sig och de prickar bättre inte rädd för att lägga pengar i pott.

 

Mitt stora problem är att fortsätta köra tight och safe och inte ta onödig risker eller dumsynar utan att försöka bara ta säkra händer och spela dom.

 

När det går dåligt är lätt att inte ta kontroll och tilta.

 

Men lär mig mer hela tiden bygger stats på spelare.

Kör nivån 0.25-0.50 mest men funderar skita i den nivån gå direkt till 0.50.1 bra mycket lättare spela där de gånger ja varit uppe och spelat där har det gett mellan 50-75 % plus men har så svårt att säga nu är det nog nu är jag på väg neråt eller svårt att inte göra de dumsynarna.

 

diciplin.

 

Vad skulle ni rekomendera som rulle att börja med på nivån 0.50-1 ?

 

Pokertracker har ja kört lite men tyckte det var så kass så håller på med holdem manager och lär mig så smått.

Har Holdem indicator just nu som använder för föra stat kommer slänga ut den sen när jag har råd köpa holdem manager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo mannen. Lycka till! Svenska spel är helt klart bästa sidan att grinda upp en rulle på, bäst värde helt klart. Hade jag varit du hade jag degat in 4 lax och kört 200 kr inköp. Spela väldigt tight i början, och lägg till sakta men säkert mer och mer aggression, ju säkrare du känner att du blir. Spela så mycket som möjligt i position. Poker är så mycket enklare då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar.

Du tänkte att jag ska dega in 4 lax för nivå 0.5-1 som start?

Ja har ju själv märkt att man behöver lite större kapital att spela på än några kroner.

 

Kör lite på partypoker var mest för att få loss holdem indicator väldigt tråkig klient och tråkig poker där faktiskt.

ok spel lätt få lite pengar men gambla mest där

 

Jag har världens bästa läge spela mycket och ofta föräldraledig så har hela dagarna att lägga tid när lillen sover och leker själv på golvet osv.

Kan spela olika tider på dygnet hon lägger sig ganska sent så har möjlighet att köra av de olika tiderna också vilket är skönt.

Sen en bra tjej som inte klagar att jag spelar osv.

 

Några saker ni kan tipsa mig om kommer så småningom lägga upp händer osv.

Så man får lite feedback det är tips och feedback jag är ute efter och bli bättre på olika beslut och läsa osv.

 

Tips på bra filmer från basic till avancerat!?

 

Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja.

idag blir det lite spel och försöka bygga rulle och hålla diciplinen köra 3-4bord och bara nöta på bra händer. Inte köra på nåt onödigt, låta bli bluffa mer än nån enstaka gång.

Så ska nog rullen byggas.

Nåt mer tips att komma med, nån som har tips på bok eller video?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

jag skulle rekommendera att du lade ner tiden på "lillen" när han "leker på golvet osv" istället, super super win win för alla inblandade. du har inte ens chans inom pokern.

 

med all välmening

 

Väldigt vettigt. I dagens pokerklimat skulle jag inte reka någon att börja med spelet öht. Mindre familjetid och sämre ekonomi är vad det i bästa fall kommer leda till.

Bra sagt Boman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar.

Du tänkte att jag ska dega in 4 lax för nivå 0.5-1 som start?

Ja har ju själv märkt att man behöver lite större kapital att spela på än några kroner.

 

Kör lite på partypoker var mest för att få loss holdem indicator väldigt tråkig klient och tråkig poker där faktiskt.

ok spel lätt få lite pengar men gambla mest där

 

Jag har världens bästa läge spela mycket och ofta föräldraledig så har hela dagarna att lägga tid när lillen sover och leker själv på golvet osv.

Kan spela olika tider på dygnet hon lägger sig ganska sent så har möjlighet att köra av de olika tiderna också vilket är skönt.

Sen en bra tjej som inte klagar att jag spelar osv.

 

Några saker ni kan tipsa mig om kommer så småningom lägga upp händer osv.

Så man får lite feedback det är tips och feedback jag är ute efter och bli bättre på olika beslut och läsa osv.

 

Tips på bra filmer från basic till avancerat!?

 

Tack för svar.

 

+ på boman..

 

Visst finns det morsor och farsor som vinner osguld men de börjar sällan med sin sport för att de har svinmycket tid över med en bäbis på mattan. De började lång tid innan...

 

Kör vanligt jobb när du inte ska vara föräldraledig längre. Ha poker som en hobby. Vinner du, god for you. Torskar du så var/är det en kul grej. Föräldraledig är en bra tid att ta hand om kotten... el ta disk/städ/matplanering/matfix/sova osv när det blir tid över. Då ökar chansen att du kan höja liggration med din förstående tjej. Fan så mycket viktigare än pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni tolkar det fel jag skrev flummigt. ja tar inte illa vid mig alls tycker bra folk säger vad de tycker.

poker är inget nytt bara att jag ville börja dokumentera och få feedback på det man gör lära sig av misstag osv.

jag lägger väldigt mycket tid på lillen ute går flera timmar leker flera timmar.

jag spelar för det är kul som hobby och inte för tjäna det är bara plus.

nu kanske det klarna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

john liggration är hög:) den var bra.

tjejen spelar lite lätt med det är bara hobby nivå.

inget att jag ska bli proffs bara för jag har tid utan mer att om man ändå spelar varför inte diskutera och maximera sitt spelande, att harva utan plan och tanke ger inte utdelning osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...