Im4Smoke Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Omaha 6-handat. Semi långt kvar till pris. Avg 75k Blinds 1,5k/3k Täcker alla på bordet och det sker mest limpande med få uppslag pre. Vi spelar med 160k och plockar upp utg. Höjer till 8k. Fold till SB som säger syn (handens fiende ~100k), BB foldar. Flopp: Fi checkar Vi spelar 15k Fi synar Turn: Fi check Vi checkar bakom River: Fi steker och spelar 25k Upp till oss, vad gör vi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 syn /riktigt god PLOspelare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 1. Syn 2. Stapla dina nyvunna marker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Vore ju ganska orimligt av fi att beta flush eller stege där, så hans rimliga bethänder där är ju hus eller tom vilket ger att vi slår 2/5 av rimliga ranges förutsatt att det är en kompetent spelare, om det är en spelare som kan tänkas vara dålig nog att beta flush&stege där så är det superinstasyn, annars stekgråtsyn. Vik mot tight fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Travbana Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Vore ju ganska orimligt av fi att beta flush eller stege där, så hans rimliga bethänder där är ju hus eller tom vilket ger att vi slår 2/5 av rimliga ranges förutsatt att det är en kompetent spelare, om det är en spelare som kan tänkas vara dålig nog att beta flush&stege där så är det superinstasyn, annars stekgråtsyn. Vik mot tight fi. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Im4Smoke Postad 4 Januari , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Vore ju ganska orimligt av fi att beta flush eller stege där, så hans rimliga bethänder där är ju hus eller tom vilket ger att vi slår 2/5 av rimliga ranges förutsatt att det är en kompetent spelare, om det är en spelare som kan tänkas vara dålig nog att beta flush&stege där så är det superinstasyn, annars stekgråtsyn. Vik mot tight fi. Tack för input allihopa men väljer att quota det här inlägget. AT, AK, AQ, JTs spader och KK är väl de ända troliga händerna som fienden väljer att betta, inklusive diverse bluffar som i detta läget ändå blir svår att kunna få mig att folda emot? TT väljer han nog att checka river. Så det borde väl alltid luta åt fold i detta läget eller är jag fel ute? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Travbana Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Ja, Fi bluffar inte ofta här, nå random xcxc som missa färgen möjligtvis men jag skulle gissa på att Fi valutownar oss rätt hårt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Tack för input allihopa men väljer att quota det här inlägget.AT, AK, AQ, JTs spader och KK är väl de ända troliga händerna som fienden väljer att betta, inklusive diverse bluffar som i detta läget ändå blir svår att kunna få mig att folda emot? TT väljer han nog att checka river. Så det borde väl alltid luta åt fold i detta läget eller är jag fel ute? Som handen är spelad får du nog väga in mer bluffrange av fi, även valuebet av tt kan vara rimligt som spelat. Det kommer ner till fi's image för beslut imho Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 4 Januari , 2013 Rapport Share Postad 4 Januari , 2013 Tack för input allihopa men väljer att quota det här inlägget.AT, AK, AQ, JTs spader och KK är väl de ända troliga händerna som fienden väljer att betta, inklusive diverse bluffar som i detta läget ändå blir svår att kunna få mig att folda emot? TT väljer han nog att checka river. Så det borde väl alltid luta åt fold i detta läget eller är jag fel ute? Han kommer beta alla rivrar med alla kåkar / bluffar kanske tom färger då du checkar turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts