Incognito Postad 19 December , 2012 Rapport Postad 19 December , 2012 Ngn här som gjort flytten (av skattetekniska skäl el. andra)? Vad krävs egentligen för att bli klassad som utskriven ifrån Sverige ? Hur går det till rent praktiskt, vilka myndigheter skall kontaktas? Saker jag hört som låter rimligt: *Ej ha tillgång till ett permanent boende dvs lägenhet, hus etc (fritidshus ska vara okej) inom Sve. *kunna visa en utomlandsadress som påvisar sin nya (skatte)hemvist. (räcker en postbox?) Är det ngt annat som behövs ordnas? Kan jag ha kvar bankkonton , kapitalförsäkring (tvivlar på) o sånt? Är det bara att komma till england och säga att man vill flytta dit för att t ex "söka jobb" då det är ett annat EU-land? Vilken myndighet kontaktar jag där för att bli skriven i landet? Citera
Trillske Postad 20 December , 2012 Rapport Postad 20 December , 2012 Vet inget om skattereglerna etc, men här bör det mesta stå vad gäller visum och liknande: http://ukinsweden.fco.gov.uk/en/ Oklart om du får komma in om du har alla tänder kvar och ser okej ut, men de går väl att ordna. Citera
Recommended Posts