Gå till innehåll

corgi spelar svs


corgi

Recommended Posts

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

JJ och QQ-handen spelar jag ungefär likadant. Tror det är lika bra att få in det på flopp med JJ, 3betar han pre ur poss och sedan checkar flop så känns det inte som att han kommer syna oavsett hur du sizar imo. Det enda han kan checka och syna en push med är väl AA i princip känns det som.

 

QQ finns inte så mycket att säga om imo, wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade länge men kom fram till att jag gillar en bet för att hans range är väldigt svag jämfört med våran hand här. Som brädan ser ut samt hans position tror jag gör det troligt att han vill få in sina starka händer (2p+) på tidigare gator. Vet inte vad vi kan läsa av hans donkbet utan några reads.

 

Vet att vissa älskar extrem balans (läs Baros) så gillar en shove här också för att vi kommer ha missade drag rätt ofta.

 

AT och QJcc är väl nästan den enda händerna som slår oss här som jag ser det.

 

Edit: Stryk balansdelen, blev lite rörigt i skallen med hans donkbet. Tänkte att han var PFR och vi flatcallade. Meh donkbetten gjorde det hela knepigt, är nog inte kvalificerad att ge ett bra svar. Check som bet är nog bra så länge du inte foldar ;) En liten bet för att indusera av hans missade drag (stegdrag och sämre färgdrag?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 hade jag nog bara synat då vi sitter i position, 5bet/allin känns ganska obvious AA/KK och då han är en "solid" spelare lägger han nog ofta men känner du dig obekväm så kanske 5bet/allin är bättre.

 

 

Hand 2 luktar ju nöten eller inget, känns som du måste syna av där hur som helst.

 

Hand 3 Höja turn eller syna och folda river mot alla drag som sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du bara vi ska ha bluff i 5b rangen alltså? Eller ska vi spela helt utan 5b?

 

Mot denna typ av spelare(solid/tight som uppfattat) hade jag personligen valt att bara syna här, sedan vet jag ju inget om deras historik eller liknande men givetvis funkar det bra att 5beta/pusha också..

 

Detta är bara min åsikt kan säkert ha fel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1an är en given fold, känns onödigt att spela lotto mot en fisk som kan ha lite allt möjligt. Tror nog han leder bra många fler gånger än vad vi leder dessutom.

 

2an känns som att pushen är rätt meningslös. Då floppen är rainbow och vi har blockers så är väl i princip alla drag uteslutna (Även om han självklart kan ha ett öppet stegdrag). Känns som att det enda han kan ha är någon slags 7a, håller med om att han inte borde höja en 7a, men det är fortfarande mer realistiskt än att han skulle flatta något pp när alla foldar fram till SB och du antagligen kommer öppna upp det mesta (?). Har ju ingen aning om hur fi är, men rent generellt så bluffar väl inte folk med så liten stack heller. Mao tycker jag pushen är rätt meningslös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1an är en given fold, känns onödigt att spela lotto mot en fisk som kan ha lite allt möjligt. Tror nog han leder bra många fler gånger än vad vi leder dessutom.

 

Argumentet att han kan ha lite allt möjligt talar väl snarare för en syn? När jag synar ned överbetsshoves så springer jag förvisso in i nötter 10 gånger av 10 så jag borde väl lära mig använda fold-knappen på svenska spel, men det känns väl som att han lika gärna kan pusha massa kombohänder som KQ, KJ, QT, TJ, 9T osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska en fisk som kan ha lite allt möjligt kunna leda fler gånger än vad vi leder där?? syyyyyyyn

 

Ja vi får ju underbara odds. Syftade mer på att han antagligen har ett set, stege eller eventuellt tvåpar. Kanske på sin höjd ett drag.. visst vi leder en del gånger men oddsen är ju värdelösa så jag tycker inte det är värt det. Jag tror han har set eller stege oftare än något annat. Vi har ju knappt något inne i potten heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det var en rolig diskussion om handen i fråga så jag meckade igång PokerStove och gav fi följande range:

 

99-QQ, A10s/o, K10s/o, Q10s/o+, J9s/o+, 108s/o+

 

Då blev det nästan exakt 50/50.

 

Turn (oväsentlig svid):

 

2-7, 50/50

 

8, 20/80

 

9, 40/60

 

10, 50/50

 

J-Q, Dominering

 

K, 20/80

 

A, 50/50

 

Summering:

 

15% = 20/80

 

15% = Dominering

 

8% = 40/60

 

62% = 50/50

 

Vilket blir ungefär 52/48 i vår favör vid random turnkort. Och snack om odds tycker jag är oväsentligt då det är en så pass unik situation. Visst, hade fi gjort det här varje hand så hade det varit värt att syna varje gång i längden då vi kommer gå ungefär jämt ut om fi besitter den range jag gav honom och då kan man argumentera för fold och hitta en spot där vi dominerar istället, men i alla fall jag är nog för sugen för att inte syna här en tråkig dag på microstakes. Jag ser kanske det här en, max två gånger om dagen och det är väl en av få gånger det fortfarande kittlar till. Sen är frågan om glädjen väger upp mot när man bustar i en sådan här situation. I vilket fall så är pokern fortfarande inte riktigt död ännu.

 

Så någon "given fold" tycker jag är dumt att säga utan att visa upp underlag.

 

Hej på da' kalen, säger jag och blundar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...