Gå till innehåll

Oroande FTP-meddelande


rahm93

Recommended Posts

Jag använder mitt FTP-konto för att raila lite highstakes-games då och då men har inga pengar på det för nuvarande.

 

När jag satt med lobbyn uppe igår fick jag ett meddelande om att någon annan försökte logga in på mitt FTP-konto, klickade deny och skyndade mig att byta mail/lösenord på alla mina konton där jag har pengar (via mobilen).

 

Till frågan;

 

Finns det något virusprogram som är bra nog för att med 100% chans kunna hitta keylogger/trojanen, eller vad det nu är som någon använt sig av för att komma åt min dator eller är det bara att omformatera som gäller?

 

Följdfråga;

 

Länge sedan jag omformaterade datorn så har ingen aning om var windows-skivan ligger, finns det något annat sätt som inte kräver skiva? Vill minnas att jag tankade en .iso-fil för länge sedan och kunde via den omformatera.

 

Tacksam för svar,

 

Ickesådatorkunning,

 

Rahm93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon har försökt logga in på ditt konto, då drar du slutsatsen att du har malware på din dator?

 

Uhh, ja... Ger inte ut login + pass till folk jag träffar på gatan.

 

Lyckades hitta en Windows-skiva flickvännen fått med till sin dator så det löste sig! Tack ändå för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhh, ja... Ger inte ut login + pass till folk jag träffar på gatan.

 

Lyckades hitta en Windows-skiva flickvännen fått med till sin dator så det löste sig! Tack ändå för svar!

 

Om du inte vill betala för antivirus så installera avast free antivirus. Och se till att hålla flash och java uppdaterade så bör du kunna undvika det i framtiden.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, försökt. När jag får upp en ruta att någon från annan dator vill logga in på mitt konto och jag trycker deny utgår jag ifrån att de känner till mitt account name och lösenord. Tror inte jag skulle få upp ett sådant message ifall de endast kände till mitt accountname och försökte trycka in random passwords.

 

För övrigt har jag aldrig använt cash på kontot och det är inget username jag använder vanligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...