Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite pokerz också kanske.

Dynamiken i denna handen är att denna kille är ganska passiv och har foldat mot en liten riverbet flera gånger inom loppet av några minuter i mindre potter.

Gllar hans riverspel starkt. :)

 

SB: $53.71 (107.4 bb)

Hero (BB): $33.14 (66.3 bb)

 

Preflop: Hero is BB with 7:diamond: 4:diamond: 8:spade: 9:heart:

SB raises to $1.50, Hero calls $1

 

Flop: ($3) 6:heart: 5:club: A:club: (2 players)

Hero checks, SB checks

 

Turn: ($3) K:diamond: (2 players)

Hero bets $1.50, SB raises to $3, Hero calls $1.50

 

River: ($9) 7:spade: (2 players)

Hero bets $5.50, SB raises to $25.10, Hero raises to $28.64 and is all-in, SB folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju borta från pokervärlden mellan 2009 och 2012 så kan nån vänlig själ berätta vad pokermates var för nåt?

 

Haha! Ett av två (som jag känner till) stängda pokerforum som kom till när folk tröttnade på PF. Nu är det väl inte så mycket att folk är trötta på det som att det inte finns någon kvar som inte har insett att man när man skriver öppet om sig själv och sitt liv riskerar att få det i röven av alla idioter därute.

 

Båda forumen var sjukt bra i mitten där ett tag när dem hade kommit igång men obv blev det mindre och mindre action efterhand tills dem dog ut totalt. Som vanligt i forumvärlden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Gissade att det var nåt sånt.

Det här med hållbarhet hos ett forum har ju väldigt mycket med det skrivande klientelet att göra. Pf.se där jag var ganska aktiv körde ju med att man var tvungen att ha skrivit femti inlägg för att kunna läsa vissa delar och det var ändå betydligt mera levande än vad pf.nu är nu (på den tiden, då såklart .nu var mycket större). Sen funkade Fred upp det big time och låste hela skiten i ett år men det är en annan historia.

 

Men det kanske finns nåt annat man kan komma på? Det är ju inte så att det saknas varken kunskap eller resurser....

 

Finns väl inget knep mer än att alla får försöka hålla det levande. Det är värt det enbart för padrinos ocensurerade trip reports från sina festhelger 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agreed :)

 

Kom på ett koncept som jag tro skulle funka och kanske man t o m skulle kunna göra en affärsidé utav.

 

En sajt där du kan regga dig och skriva korta texter. Sen kan du skapa grupper där du kan ta in "vänner". Du skriver en text, klickar i vilka grupper som ska få läsa. Efter det får du en länk som du kan peta in i ditt forum, ungefär som du gör med en bild från imageshack eller med ett Youtube-klipp.

Dom som sen läser på forumet (och är inloggade på textpublicerarsajten) ser texten du skrivit, resten ser bara en sajtlänk.

 

Enkelt. Du kan blogga och jävlas och ändå kontrollera det gottiga materialet.

 

Kanske redan finns nåt sånt, men då kan ju nån tipsa om det så kan vi styra upp det. Eller så kan nån fixa det och ge mig en findersfee :)

 

Edit: enklast gör man om texten till en grafikfil så att alla forum publicerar det utan att gnälla och att ingen kan kopiera eller citera texten hur som helst.

 

Eller så fixar du allt själv och ger mig royalties för att jag hjälpte dig brainstorma fram idén.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ganska bestämt för mig att det finns något liknande. Konceptet är typ att det är ett sätt för brudar att sprida nakenbilder utan att mottagaren ska kunna sprida dessa vidare, men jag kommer inte ihåg hur det skulle funka närmare mer än att det var någon kryptovoodoo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...