Lundin89 Postad 16 Februari , 2015 Rapport Postad 16 Februari , 2015 <3Jag såg S.p.o.c.k på Blekingska nationen i Lund innan du var könsmogen. Men just nästa helg vill jag softa med flickvännen efter en misärvecka i Finland. Blekingska nationen var jag på första gången i fredags! Känns så distant att de fanns redan när du var ung
Katt3n Postad 16 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2015 Är inte alla veckor i Finland misärveckor? Jo, mer eller mindre. Stan jag ska till är som en kall version av Hässleholm.
Katt3n Postad 16 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2015 Blekingska nationen var jag på första gången i fredags! Känns så distant att de fanns redan när du var ung Haha var t o m medlem där ett tag när jag tröttnade på inaveln i huset med dom prickiga balkongerna.
Katt3n Postad 16 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2015 Äter väldigt sällan lunch ute på helger men här kommer lite tips. Jag är väldigt förtjust i Njutbar på stora nygatan (så nära ditt hotell). Bullen på Storgatan har bra husmanskost. La Bonne Vie på Davidshalls torg har jag bara ätit på kvällen men då var det bra. Såg att de öppnar 1 pm. Epicure är ett trevligt italienskt ställe nära dig. Drumbar på lilla torg för skotsk mat. Grazie! Finns det fortfarande nåt skoj ställe i pildammsparken?
Katt3n Postad 16 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2015 Testa lite finsk Sima, enklare blir det inte.. KLipper in førsta receptet jag hittade.. 27 liter vatten 3 - 6 stora citroner 2kg Strö socker 2kg farin socker 25gram bakjäst Detta är en klassisk måltidsdryck från Finland och det går verkligen inte att förklara vad det smakar, men när du väl har smakat är du fast! Sima dricks alltid till Valborg i Finland. Blir ungefär omkring 5 % eller strax under och är fruktansvärt gott. Sima ska helst efterjäsa på glasflaska i kylen med några russin i varje flaska. Tar ungefär 2 veckor att tillverka, sedan tillkommer efterjäsningen. Gör så här: Häll i 5 liter kokhet vatten i jäskärlet, och blanda i 2kg strösocker och 2 kg farinsocker. Rör om rejält så det löser sig. Fyll därefter jäskärlet med ljummet vatten upp till 27/28-litersstrecket. (Inte för varmt så jästen dör.) Tillsätt sedan 25 gram jäst och rör om. Skiva citronerna i lagom tjocka skivor, lägg dem i jäskärlet och rör om. Låt sedan detta stå tills det jäst klart. Rör du om en gång om dagen så är det alldeles perfekt. När Siman jäst klart så ska den tappas upp på flaskor och efterjäsas i kylen tills de tillsatta russinen flyter upp "eller om dom skulle sjunka" när detta inträffat ska det vara klart och njutes till maten eller till fest... Tar upp denna igen idag. Ökar på mängden ingefära, lägger på lite mosaic-humle på slutet och riktig jäst (inte turbojäst). Det blir kul.
hubbahubba Postad 16 Februari , 2015 Rapport Postad 16 Februari , 2015 Funderade precis på om man slutat äta mat i södra sverige. Att det dricks är ju alltid ett substitut, hantverksmässigt producerad dryck är ett godtagbart sådant. Mer mat i denna db bitte!
affe2000 Postad 16 Februari , 2015 Rapport Postad 16 Februari , 2015 Grazie! Finns det fortfarande nåt skoj ställe i pildammsparken? Bloom finns fortfarande men de har inte lunch på lördagar såvitt jag kan förstå. De har dessutom stängt denna veckan.
schumme Postad 16 Februari , 2015 Rapport Postad 16 Februari , 2015 Haha, kollade mello. Robin rappar framför mitt gamla hus. #kändfråntv Svinbra låt
Katt3n Postad 17 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2015 Malmö arena Förra helgen ja. Har sett mello live på plats en gång. Ingen hit.
Sladdafan Postad 17 Februari , 2015 Rapport Postad 17 Februari , 2015 Förra helgen ja.Har sett mello en gång. Ingen hit. FYP
Mecklenburgare Postad 17 Februari , 2015 Rapport Postad 17 Februari , 2015 Förra helgen ja.Har sett mello live på plats en gång. Ingen hit. Läste att det var i Malmö. Inte så insatt. Du måste iaf avsluta kvällen på Hipp då de kör "schlager" på lördagar.
Metaddict Postad 18 Februari , 2015 Rapport Postad 18 Februari , 2015 Aaah. Ett hotellrum på ett av byns två hotell. Det är kväll och jag befinner mig på finska landsbygden i en by som ser ut som en butter version av Hässleholm. Brandsta City Släckers comes to mind.."kom och ta mig långt härifrån...." Hittade lite barleywine på flygplatsen och kollar på den enda icke finskspråkiga kanalen på tv. Disney Channel. Livet. Leker. Confirmed jelly.
Katt3n Postad 19 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2015 Pussi betyder påse. Kunde dom ju sagt tidigare omss.
jimenez Postad 19 Februari , 2015 Rapport Postad 19 Februari , 2015 Pussi betyder påse. Kunde dom ju sagt tidigare omss. Besvikelsen när man får frågan om man vill ha pussy och man glatt svarar ja och sedan får en trött plastpåse
Metaddict Postad 19 Februari , 2015 Rapport Postad 19 Februari , 2015 Besvikelsen när man får frågan om man vill ha pussy och man glatt svarar ja och sedan får en trött plastpåse
Katt3n Postad 19 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2015 Besvikelsen när man får frågan om man vill ha pussy och man glatt svarar ja och sedan får en trött plastpåse Lite så ja.
devalanteriel Postad 20 Februari , 2015 Rapport Postad 20 Februari , 2015 "I ett senare skjede" betyder "i en senare fitta" också.
Katt3n Postad 20 Februari , 2015 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2015 Maaalmmöööuuu chalalalalaaa!
Recommended Posts