Adapa Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Bordstämningen är som på de flesta microbord, weaktight, med många som ser floppen men det blir aldrig några showdowns. Min hand var ju inte direkt svår att spela, men jag vill ha lite synpunkter på hur man kan dra in mer pengar på kvalitetshänder ** Game ID 416135412 starting - 2005-07-10 14:46:02 ** Ginger Quil [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - Bersdoghouse sitting in seat 1 with $2.25 - roztargnony sitting in seat 2 with $0.95 - lamdm83 sitting in seat 3 with $8.79 - Adapa sitting in seat 4 with $4.40 [Dealer] - Zuzi sitting in seat 5 with $7.80 - mrenberg sitting in seat 6 with $7.80 - mnordbeck sitting in seat 7 with $3.05 - sgtmajor1 sitting in seat 8 with $2.31 - idalgo sitting in seat 9 with $7.95 - Izesolo sitting in seat 10 with $5.75 Zuzi posted the small blind - $0.05 mrenberg posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Adapa: , mnordbeck folded sgtmajor1 called - $0.10 idalgo called - $0.10 Izesolo folded Bersdoghouse folded roztargnony folded lamdm83 called - $0.10 Adapa raised - $0.40 Zuzi called - $0.40 mrenberg folded sgtmajor1 folded idalgo called - $0.40 lamdm83 called - $0.40 ** Dealing the flop: , , Zuzi checked idlgo checked lamdm83 checked Adapa bet - $0.80 Zuzi folded idalgo folded lamdm83 folded Adapa mucks: , Adapa wins $2.50 from the main pot End of game 416135412 Hur mycket bör jag betta för att folk inte ska blixtfolda? Finns det överhuvudtaget folk som släpper TP på den nivån? Det är helt omöjligt att få folk att hänga med när man väl har en hand, men man vill ju inte ge odds för drag genom att mesbetta heller? Några generella tips på hur man kan maximera sin vinst på microlimit? Citera
jackbalsam Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Har nog inte så mycket med hur mycket dy bettar att göra. Har dom nåt callar dom. Tycker du borde bettat mer på floppen. Citera
Kotoryu Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Tja, enda sättet att dra in mycket pengar är ju om någon har en bra hand men du har en bättre. Det sägs ju att man antingen vinner en liten pott eller förlorar en stor med händer som AA, så 13bb är väl helt OK. Några saker jag tänkte på: - du får syn av 3 spelare på din höjning. Det känns som lite för många. Efter att 3 spelare redan har limpat tycker jag att du kan höja med mer än 4bb. Det är förstås rätt olika från bord till bord. Ibland höjer man till 4bb och alla lägger sig, inte mycket att göra. Ibland är folk glada i att syna all-in - då kan man ju rentav ställa in direkt och hoppas på syn. - jag tycker också att beta 1/2 pott på floppen är aningen för lite. Du vill som sagt inte ge alltför goda odds för eventuella drag. Om någon har träffat sin kung kommer han i alla fall att syna, eller rentav höja. - du har endast $4.40 i stacken. Varför inte fylla på till $10? - om många ser floppen är bordet löst (inte tight). Citera
Adapa Postad 10 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2005 Jupp...precis som du säger kan det vara en ide att bygga upp potten redan preflop. Floppade precis en kåk, undrar om han gjorde en uber laydown eller om han bara försökte köpa till sig potten? Hade han verkligen trissen så kan jag ju låta bli att spela poker överhuvudtaget, då alla läser mig som en öppen bok. ** Game ID 416506138 starting - 2005-07-10 21:03:12 ** Gleem Beam [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - rudolphe sitting in seat 2 with $8.33 - 6ofakind sitting in seat 3 with $4.97 - b20wnx sitting in seat 4 with $9.00 [Dealer] - jurekf sitting in seat 5 with $4.12 - Adapa sitting in seat 7 with $5.30 - idledice sitting in seat 8 with $10.00 [sitting out] - kroberge sitting in seat 9 with $4.10 - The_Pirate sitting in seat 10 with $4.15 jurekf posted the small blind - $0.05 Adapa posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Adapa: , kroberge folded The_Pirate folded rudolphe folded 6ofakind called - $0.10 b20wnx called - $0.10 jurekf folded Adapa checked ** Dealing the flop: , , Adapa checked 6ofakind bet - $0.40 b2wnx folded Adapa called - $0.40 ** Dealing the turn: Adapa checked 6ofakind bet - $0.40 Adapa raised - $1.20 6ofakind folded Adapa mucks: , Adapa wins $2.65 from the main pot End of game 416506138 [-------------------------------------------------------------------------------------------] Jag vet att check-syn checkraise spelet strålar ut en del styrka, men kan han verkligen ha lagt en triss där? Angående mitt stackdjup Jag ska sätta in en ordentlig bankrulle efter jag åtminstone har smakat lite på spelet, har ett halv inköp från en freeroll som jag tänkte känna lite på microlimits med. Tror ändå inte att det påverkar mitt problem nämnvärt. Kanske har en del med table image att göra, men det finns ju inte att dom har så stenkoll på mig vid ett fullbord...eller? Citera
Kotoryu Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Angående mitt stackdjup Jag ska sätta in en ordentlig bankrulle efter jag åtminstone har smakat lite på spelet, har ett halv inköp från en freeroll som jag tänkte känna lite på microlimits med. Tror ändå inte att det påverkar mitt problem nämnvärt. Kanske har en del med table image att göra, men det finns ju inte att dom har så stenkoll på mig vid ett fullbord...eller? Nej, knappast. Men om du får chansen att ställa in med en schysst hand (t.ex. AA preflopp) så är det ju bra om du har så mycket marker som möjligt. Om du inte har råd med att förlora ett antal inköp på det viset borde du gå ner i nivå. Nu kanske det inte finns någon lägre nivå, men då borde du kanske spela limit istället tills du har byggt upp en rulle. Edit: eller turneringar ... Ja, det är väl upp till dig hur du gör. Citera
Adapa Postad 10 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2005 Hehe...tänkte sätta in en bankrulle på 1000xBB, men såg detta som chansen att få prova på lite low limit cashgames och få en uppfattning om spelet på fullbord på så låga nivåer. Har spelat en del SH förut med en kompis, och behärskade det rätt väl, men nu när jag ska sätta in en egen rulle så tror jag inte att jag klarar av de swings som SH innebär. Nu när jag spelar med denna minirulle spelar det ju ingen roll om jag förlorar dom, ser det bara som prova på-pengar. Förlorar jag dom på AA vs 72o, fine. Bara jag känner att jag kan grinda stabilt på den här nivån. Har fått rätt schysst med betalt ett par händer nu, och jag upptäcker att AK är väldigt lönsamt med nån som har floppat A med lägre kicker. Fast akta slowplay bara Citera
Recommended Posts