Gå till innehåll

Vad krävs för att bli en vinnande pokerspelare?


Femtio

Recommended Posts

Vad krävs för att bli en vinnande pokerspelare i längden?

 

Föds man till en duktig pokerspelare eller är det endast hårt slit bakom det hela? Tror knappast att alla startar på ruta 1... men vad vet jag...

 

Precis som rubriken lyder så funderar jag på vad det krävs för att bli en vinnande pokerspelare i längden? Någon villig själ som är vinnande, som kan tala om detta?

 

Vad har ni för tips till andra som vill bli duktiga på poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller man föds till en bra pokerspelare men vissa är det lättare för än för andra. Att ha god analytisk förmåga och ett skarpt intellekt kommer såklart att hjälpa till-

 

Förvänta dig att det kommer ta lite tid innan du blir vinnande.

Kolla mängder med instruktionsvideos.

Snabbaste vägen är väl att anlita en coach och arbeta mycket med honom.

Inga grava tiltproblem.

Bankrollmanagment.

 

Och viktigast av allt: Spela, Spela, Spela

 

Att bara bli vinnande på microstakes så räcker det nog med lite spel och kolla instruktionsvideos men vill du klättra högre så krävs det mer saker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket att personer med den graden av kvalitéer antaligen har bättre förutsättningar att nå monetär rikedom på annat håll.

 

Någon som jag själv nyligen insåg (som kan vara till min för och nackdel) är att jag helt saknar gamblingpersonlighet.

Jag är långt mer rädd för att förlora pengar än jag är förväntansfull inför att vinna.

 

Vilket leder till att förluster är mkt mkt tyngre än vinster är sköna(så är de iof för de flesta), men även att innan spelet ha den infallsvinkeln kan nog ha legat mig tungt till last även under min hybris glansdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du beskriver starfitter är gemensamt för dom allra flesta, då det har gynnat våran evolution att ta hårt på förluster. riskbenägenheten är som störst mellan typ 18-25 (därför det militära plockar dessa), sedan går det bara utför.

 

man kan gå långt för att motverka stora risker inom pokern: större rulle, sämre motstånd, mer kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säkert själv förstår så föds inga till bra pokerspelare. :mrgreen:

Dock hjälper det att ha lätt för matematik, analytiskt tänkande osv..

 

Men det kanske viktigaste tror jag är att när man antingen spelar eller kollar videos etc att hela tiden försöka förstå varför ett visst sätt fungerar och tvärtom.

 

Att lyckas på låga nivåer och dra in lite extra $$ är inte särskilt svårt med lite jobb, men det går oftast inte på en dag men tycker man dessutom att det är roligt (eller roligare än att kolla tv) så är det bara att köra!

 

Mvh vinnande snåljåp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intelligens hit och disciplin dit... Det som framförallt krävs är en överjävlig vilja att vinna. Vissa är så kära i pengar att de lyckas vara rätt dåliga men alltid möta ännu sämre motstånd. Andra, som mig, ska vinna för vinnandets skull. Möter man då någon bättre slår det slint i hjärnan och man går boarderline tills man har passerat, och lärt sig en massa i processen.

 

Gissar att spelare som Blom går i det sistnämnda facket. Gissar ärligt talat det gäller de flesta av dem där på toppen, annars skulle de antagligen ta ut pengarna och göra något annat vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...