Gå till innehåll

Kräla på Svenska Spel!


foogel

Recommended Posts

Börjat på NL50 nu, bör vara vinnande på denna nivå med, men lär bli svårt på NL100. Kommer bli riktigt roligt att se nästa månad när man förhoppningsvis kan köra NL50 hela månaden, mycket mer RB nu med!

 

HmuukE2.png

 

Mycket roligare att spela nu när potterna faktiskt har lite betydelse!

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($50)

Hero (SB) ($92.43)

BB ($64.58)

UTG ($68.97)

MP ($108.31)

CO ($50.93)

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, A:diamond:

1 fold, MP bets $1.50, 2 folds, Hero raises to $5.50, BB calls $5, MP calls $4

 

Flop: ($16.50) 8:spade:, 7:spade:, 2:heart: (3 players)

Hero bets $9.50, BB calls $9.50, 1 fold

 

Turn: ($35.50) J:diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets $17.50, Hero raises to $77.43 (All-In), BB calls $32.08 (All-In)

 

River: ($134.66) 5:heart: (3 players, 2 all-in)

 

Total pot: $134.66 | Rake: $2.50

 

Spoiler!

Hero had A:club:, A:diamond: (one pair, Aces).

BB had K:heart:, J:heart: (one pair, Jacks).

Outcome: Hero won $132.16

 

Ingen som har något att säga om tidigare händerna? Är de för tråkiga? Är jag för dålig på att ta till mig kritik? Bara att säga så ska jag försöka förbättra mig! :-)

Hur många händer lirar du per dag?? Och hur många Zoom-bord? Sjuk volym imo!

Får in 800-1200 händer/timmen, spelar 3-4st bord. Riktigt skönt att bara kunna sätta sig och lira vilken tid som helst på dygnet, behöver inte anpassa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 249
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen som har något att säga om tidigare händerna? Är de för tråkiga? Är jag för dålig på att ta till mig kritik? Bara att säga så ska jag försöka förbättra mig! :-)

.

 

Tycker många av dina handhistoriker är helt sjuka, när jag spelade zoom tyckte jag alla var toknitiga. Men då lirade jag nl5-nl10 också. Efter att ha sett vad de får in det med så känns det svårt att klandra dig för att du får in det för light iaf ;)

 

Jag är nog för dum för att förstå levlandet också, till exempel i handen där han 5bettar 65s. Imo borde det väl vara mer rimligt att man gör detta med blockers/låga pp så man faktiskt har någorlunda equity. Men nu är jag ju inte vinnande på nl50 heller så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får in 800-1200 händer/timmen, spelar 3-4st bord. Riktigt skönt att bara kunna sätta sig och lira vilken tid som helst på dygnet, behöver inte anpassa sig.

 

Härligt! Lycka till på 50nl, enligt egen erfarenhet är skillnaden från 25nl mycket större än vad man tror, större än mellan 10 och 25 imo, alltid fastnat på 50. Men hoppas du fortsätter krossa även där, lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker många av dina handhistoriker är helt sjuka, när jag spelade zoom tyckte jag alla var toknitiga. Men då lirade jag nl5-nl10 också. Efter att ha sett vad de får in det med så känns det svårt att klandra dig för att du får in det för light iaf ;)

 

Jag är nog för dum för att förstå levlandet också, till exempel i handen där han 5bettar 65s. Imo borde det väl vara mer rimligt att man gör detta med blockers/låga pp så man faktiskt har någorlunda equity. Men nu är jag ju inte vinnande på nl50 heller så ;)

Ibland är själva läget viktigare än handen man har. Vi har kört flera sessioner där jag växlat mellan att ge hans 3-bets respekt och foldat och ibland 4-bettat och sen nu så får han tillslut ett perfekt läge att 5-betta BvB. Han tar ju hellre vara på det läget nu med vilken hand han än har än att vänta på en bättre hand och sen kanske aldrig få den chansen igen.

 

Händerna som du tycker är sjuka är mot motståndare som gör det okej. De flesta är ju som du säger nits, har dock blivit något lösare spel nu. :-)

Härligt! Lycka till på 50nl, enligt egen erfarenhet är skillnaden från 25nl mycket större än vad man tror, större än mellan 10 och 25 imo, alltid fastnat på 50. Men hoppas du fortsätter krossa även där, lycka till! :)

Tack! :-) Har swingat en hel del. Sprang över EV igår och under EV idag så är typ breakeven på nivån hittills efter 5k händer. Finns en del stora fiskar men även en hel del regs som det nog är bäst man håller sig undan ifrån, har sett 2-3st från Pokerstars Team Online hittills. DaWarSaw håller till runt NL50 Zoom.

Har du fått HUDen från HM2 att funka på zoom, eller kör du utan?

 

Ninjaedit: Vad menar du när du säger att du får rakeback från PS?

HUDen fungerade felfritt på en gång, se till att du har senaste versionen av HM2. Man får poäng när man spelar på Pokerstars som man sedan kan växla in till pengar. Desto högre man spelar och desto högre VIP nivå man är desto mer poäng = pengar = rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+10 inköp idag! :-D 6 inköp över EV. En sån där riktigt skön pokerdag där man bara njuter av att spela!

 

4NDfGfC.png

 

 

Största:

 

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($55.94)

SB ($57.84)

BB ($107.29)

UTG ($62.47)

Hero (MP) ($154.03)

CO ($75.05)

 

Preflop: Hero is MP with J:diamond:, K:diamond:

1 fold, Hero raises to $1.50, 3 folds, BB calls $1

 

Flop: ($3.25) 3:diamond:, 7:spade:, J:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets $1.75, BB calls $1.75

 

Turn: ($6.75) 6:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $4.75, BB raises to $13, Hero calls $8.25

 

River: ($32.75) 10:diamond: (2 players)

BB bets $22.50, Hero raises to $137.78 (All-In), BB calls $68.54 (All-In)

 

Total pot: $214.83 | Rake: $2.50

 

Spoiler!

BB had 8:diamond:, 7:diamond: (flush, ten high).

Hero had J:diamond:, K:diamond: (flush, King high).

Outcome: Hero won $212.33

 

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($50)

SB ($23)

Hero (BB) ($83.25)

UTG ($28.05)

MP ($96.56)

CO ($70.26)

 

Preflop: Hero is BB with 8:heart:, 8:diamond:

1 fold, MP raises to $1, 2 folds, SB calls $0.75, Hero calls $0.50

 

Flop: ($3) 6:spade:, K:heart:, 8:club: (3 players)

SB bets $1, Hero calls $1, MP raises to $2.50, SB raises to $5, Hero calls $4, MP calls $2.50

 

Turn: ($18) 10:heart: (3 players)

SB bets $17 (All-In), Hero calls $17, MP raises to $90.56 (All-In), Hero calls $60.25 (All-In)

 

River: ($189.50) 10:diamond: (3 players, 3 all-in)

 

Total pot: $189.50 | Rake: $2.50

 

Spoiler!

SB had 6:heart:, 6:diamond: (full house, sixes over tens).

Hero had 8:heart:, 8:diamond: (full house, eights over tens).

MP had K:spade:, A:club: (two pair, Kings and tens).

Outcome: Hero won $187

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIIIIILT!!!!

 

Hade ingen timebank kvar så autofoldas!! Sjukt äcklig känsla!

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($56.23)

SB ($39.33)

BB ($80.84)

UTG ($51)

MP ($50.18)

Hero (CO) ($60.44)

 

Preflop: Hero is CO with A:spade:, A:heart:

2 folds, Hero raises to $1.50, 1 fold, SB calls $1.25, BB raises to $6, Hero calls $4.50, SB calls $4.50

 

Flop: ($18) 6:diamond:, 9:club:, 10:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets $13, Hero folds, SB calls $13

 

Turn: ($44) 7:spade: (2 players)

SB checks, BB bets $21, SB calls $20.33 (All-In)

 

River: ($84.66) 9:heart: (2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $84.66 | Rake: $2.50

 

Spoiler!

SB had 10:heart:, A:diamond: (two pair, tens and nines).

BB had Q:spade:, Q:diamond: (two pair, Queens and nines).

Outcome: BB won $82.16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokar månaden, riktigt skön rush nu på slutet! Gick snabbare än jag trodde, har sprungit väldigt bra men motståndet var sämre än jag trodde också. Senast jag lirade här var innan jag började på SvS, så är ju ett tag sen. Väldigt förväntansfull på nästa månad, hinner troligtvis upp till NL100 då och blev platinumstjärna idag så lär kunna rakea en hel del (och förhoppningsvis vinna en hel del också!).

 

 

NL2 --> NL50

 

$$$

Qc6BDtT.png

 

bb

EV2O2kC.png

 

4BJXp5Y.png

 

 

Mot 19/17, 9% 3-bet, 40% F to 3-bet över 200 händer.

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($51.31)

SB ($52.83)

Hero (BB) ($79.25)

UTG ($94.14)

MP ($50)

CO ($121.93)

 

Preflop: Hero is BB with 10:spade:, 10:diamond:

3 folds, Button raises to $1.50, 1 fold, Hero raises to $5, Button calls $3.50

 

Flop: ($10.25) 8:diamond:, 9:club:, J:club: (2 players)

Hero bets $7, Button calls $7

 

Turn: ($24.25) 3:club: (2 players)

Hero checks, Button bets $6.50, Hero calls $6.50

 

River: ($37.25) 2:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets $32.81 (All-In), Hero ???

 

 

Sköna akustiska versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert! Jag kommer nog bli en fulltids zoomgrinder jag med. Nu har jag även fått igång HUDen (fråga mig inte hur :-) ).

Det är bättre motstånd än på SvS men man får in grymt mycket mer volym! :-) Hjälper en från att surfa eller lyssna på musik samtidigt som man spelar också, jag blir lätt distraherad av sånt annars.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak, när jag för några inlägg sedan frågade vad du menade med RB från stars hade jag inte kollat upp alla de "nya" VIP erbjudena. Förut när jag spelade på stars fanns inte cash for FPPs vad jag minns. Jag köpte då ett traveler pokerset från deras VIPstore med FPPs.

 

Nu hade jag över 2000 FPPs liggande att casha in! Sweetcakes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak, när jag för några inlägg sedan frågade vad du menade med RB från stars hade jag inte kollat upp alla de "nya" VIP erbjudena. Förut när jag spelade på stars fanns inte cash for FPPs vad jag minns. Jag köpte då ett traveler pokerset från deras VIPstore med FPPs.

 

Nu hade jag över 2000 FPPs liggande att casha in! Sweetcakes!

Sweeet! Om du har 2250 FPPs och är silverstar så kan du köpa $25. Jag siktar in mig på några $200 för 15.4k FPPs denna månad. Är lite sugen på det kompletta lermarkersetet för 14k också! Men lär inte använda det så ofta så är säkert onödigt. http://www.pokerstars.se/vip/store/store.shtml?cat=poker∏=8552

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geni eller idiot, jag vet inte. :-x:-?

 

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($112.32)

SB ($64.97)

BB ($50)

Hero (UTG) ($66.61)

MP ($107.59)

CO ($61.23)

 

Preflop: Hero is UTG with 10:diamond:, J:diamond:

Hero raises to $1.50, 3 folds, SB raises to $5.50, 1 fold, Hero calls $4

 

Flop: ($11.50) 3:spade:, 2:heart:, 10:heart: (2 players)

SB bets $7.50, Hero calls $7.50

 

Turn: ($26.50) 5:heart: (2 players)

SB bets $15, Hero calls $15

 

River: ($56.50) A:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets $38.61 (All-In), SB calls $36.97 (All-In)

 

Total pot: $130.44 | Rake: $2.50

 

Spoiler!

SB had Q:diamond:, Q:spade: (one pair, Queens).

Hero had 10:diamond:, J:diamond: (one pair, tens).

Outcome: SB won $127.94

:cry:

 

Antar han vet att jag inte synar flop med AK utan nötdraget, samt att han blockar Q. Men jag måste väl bluffa när jag väl tagit mig till rivern med denna hand, hade troligen funkat på alla andra hjärter, samt mot en mindre tänkade FI. Får göra en anteckning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara varit upp och ner hela dagen så känns bäst att sluta nu när man ligger på topp. Vann nyss min hittills största pott på PS!

 

fHce1MY.png

 

FI spelade 24/19 över 50st händer. Var inte direkt glad när jag synar river, har gjort det här så många gånger förr, man hoppas och ber att ens motståndare ska ha gått total bananas men nästa varje gång kollar man in i nötter. Skönt att han gjorde det denna gång! :-D Tur att jag var små tiltad, hade fan foldat denna hand om jag redan hade ett fint + idag.

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (Button) ($176.44)

SB ($47.09)

BB ($58.13)

UTG ($154.89)

MP ($265.48)

CO ($38.51)

 

Preflop: Hero is Button with A:spade:, A:diamond:

UTG raises to $1.50, 2 folds, Hero raises to $5.25, 2 folds, UTG calls $3.75

 

Flop: ($11.25) 6:club:, 4:spade:, 5:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets $7, UTG raises to $15.75, Hero calls $8.75

 

Turn: ($42.75) Q:club: (2 players)

UTG bets $24.50, Hero calls $24.50

 

River: ($91.75) J:heart: (2 players)

UTG bets $109.39 (All-In), Hero calls $109.39

 

Total pot: $310.53 | Rake: $2.50

 

Spoiler!

Hero had A:spade:, A:diamond: (one pair, Aces).

UTG had 8:club:, 8:heart: (one pair, eights).

Outcome: Hero won $308.03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp och ner, ner och upp!

 

GUdsdGY.png

 

 

Bra/dåligt?

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($138.43)

SB ($67.78)

BB ($93.37)

Hero (UTG) ($144.94)

MP ($21.50)

CO ($112.84)

 

Preflop: Hero is UTG with A:spade:, Q:club:

Hero raises to $1.50, 3 folds, SB calls $1.25, 1 fold

 

Flop: ($3.50) 6:heart:, 4:spade:, Q:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets $2, SB calls $2

 

Turn: ($7.50) 8:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $4.75, SB calls $4.75

 

River: ($17) 3:spade: (2 players)

SB bets $8.50, Hero raises to $29

____________________________

Hur gör ni mot dessa småbets? Väldigt vanligt på PS, de har ju typ alltid en svag TP hand, men man får bra pris också!

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($83.91)

Hero (SB) ($94.71)

BB ($66.84)

UTG ($29.47)

MP ($62.71)

CO ($50.98)

 

Preflop: Hero is SB with K:club:, K:spade:

4 folds, Hero raises to $1.50, BB raises to $3.50, Hero raises to $9.50, BB calls $6

 

Flop: ($19) A:diamond:, 3:club:, 5:spade: (2 players)

Hero checks, BB checks

 

Turn: ($19) 6:spade: (2 players)

Hero bets $12, BB calls $12

 

River: ($43) 2:club: (2 players)

Hero checks, BB bets $7.50, Hero ???

 

 

Man börjar tänka som Phil Laak i denna roliga hand

 

Bara att kasta handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en bra start på NL100! :roll: Sprang ganska pissigt, utdragen i de flesta stora potter, samt en misslyckad 100bb bluff. Bör inte bli så här krossad iaf. :-P

 

7EZSoA4.png

 

 

Vad gör ni? Älskar turn, hatar river! Kanske inte ens bör C-bet flop?

PokerStars Zoom No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($100)

SB ($56.36)

Hero (BB) ($125.57)

UTG ($44.07)

MP ($97.25)

CO ($139.76)

 

Preflop: Hero is BB with 7:diamond:, 6:diamond:

2 folds, CO raises to $2.50, 2 folds, Hero raises to $8.50, CO calls $6

 

Flop: ($17.50) A:spade:, 9:heart:, 10:heart: (2 players)

Hero bets $10.50, CO calls $10.50

 

Turn: ($38.50) 8:spade: (2 players)

Hero bets $28, CO calls $28

 

River: ($94.50) Q:spade: (2 players)

Hero ??? ($78.57 bakom)

 

Grisen gal i granens topp! :shock:

Den melodin jag tänkte på när jag skrev. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallu! Tänkte justera mina ranger något nu när man börjat med 6max, känns viktigare nu än vad det var på 5maxen på SvS. Tror det blivit lite för många ofärgade brodways i tidig position och för lite suited connectors så tänkt fixa till det nu. Hittade denna hand chart: http://i.imgur.com/f8XXbSy.png, ser det bra ut? Självklart inte tänkt att följa till punkt och pricka, men något liknande. BB flat mot BTN och SB verkar helt sjukt brett dock, är det inte bättre att spela tightare och 3-betta mer än att defenda så brett?

 

Tror det blir att spela en session nu, inte blivit något de senaste 2 dagarna.

jag hade bara synat pre. Som spelad så c/f jag flop, brädan träffar honom hårt och vi är OOP så det kommer bli jobbigt att fortsätta. På turn måste vi betta och river är c/f, han har för många Jx samt färgcombos som sitter där tror jag.

Ty! :-) Mm är nog lika bra att ge upp på flop, enda kortet jag kan hoppas på är en 8. En hel del som defendar 33+ (vilket jag inte riktigt fattar), så chansade mest vilket inte är direkt bra.

 

Får ta och kolla tillbaka på min NL100 session om jag gjort fler dåliga bets. Intressant hur man ibland tycker saker är helt okej under sessionen, men när man senare kollar tillbaka så blir det ganska tydligt att man tagit fel beslut. Tycker man brukar känna av när man är irriterad, småtiltad, men finns väl en nivå under det också där man gör småfel utan att man märker. Bara att fortsätta spela och bli bättre och säkrare på de besluten med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju 1bb "rabatt" på att se floppen.

Jag tycker det känns som man måste ck/f flopp så mycket, men man kanske träffar flopp tillräckligt många gånger för att det ska vara bättre än att folda. Känns som man bör vara ganska bra på postflop spel också om man sitter och synar K7o OOP. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns som man måste ck/f flopp så mycket, men man kanske träffar flopp tillräckligt många gånger för att det ska vara bättre än att folda. Känns som man bör vara ganska bra på postflop spel också om man sitter och synar K7o OOP. :-P

 

Eftersom att BTNs range ofta är extremt wide kan du x/r mycket oftare än vs någon annan position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallu! Tänkte justera mina ranger något nu när man börjat med 6max, känns viktigare nu än vad det var på 5maxen på SvS. Tror det blivit lite för många ofärgade brodways i tidig position och för lite suited connectors så tänkt fixa till det nu. Hittade denna hand chart: http://i.imgur.com/f8XXbSy.png, ser det bra ut? Självklart inte tänkt att följa till punkt och pricka, men något liknande. BB flat mot BTN och SB verkar helt sjukt brett dock, är det inte bättre att spela tightare och 3-betta mer än att defenda så brett?

 

Tror det blir att spela en session nu, inte blivit något de senaste 2 dagarna.

 

Ty! :-) Mm är nog lika bra att ge upp på flop, enda kortet jag kan hoppas på är en 8. En hel del som defendar 33+ (vilket jag inte riktigt fattar), så chansade mest vilket inte är direkt bra.

 

Får ta och kolla tillbaka på min NL100 session om jag gjort fler dåliga bets. Intressant hur man ibland tycker saker är helt okej under sessionen, men när man senare kollar tillbaka så blir det ganska tydligt att man tagit fel beslut. Tycker man brukar känna av när man är irriterad, småtiltad, men finns väl en nivå under det också där man gör småfel utan att man märker. Bara att fortsätta spela och bli bättre och säkrare på de besluten med.

 

Är de där rangerna från någon bok? Vilken isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...