Gå till innehåll

Hestarion Challenge to glory!11

Recommended Posts

Postad

Tjenare alla grappar och fåtal b-rudar som lurkar här. Meningen är väl att jag skall ge er och mig själv en sjuhelvetespresentation. Såhär lyder mitt framförande:ola:

Spelat poker ett par år. Gick från zero 2 hero på ett par månader(skämt) och landade tillslut som "reg" på 4/2...eller ja en av dem sämsta regsen men jag är inte bitter :) Efter ett tag konstaterade jag att 5bb/100 över ett stort sample kan förbättras och jag accepterade en coaching/stjekdeal. Det gav mig mycket kött på benen och kan stolt visa upp ett bättre resultat.

Ville ta steget och klättra lite i stejk, men känner att jag behöver vända en sista sten innan jag börjar klättra mot 10/5-högre stjekz.

Därför blir det en challenge på 100k händer 5/2.5 på obestämd tid med A game innan jag börjar bygga rullen/klättra högre...förutsatt att det går bra lol <3

Meningen är att jag skall blotta mig själv(läs spel) och verkligen få ut skeletten i garderoben istället för att släta över det med ett rygg på axlarna.

Lär väl snacka en del träning också, spenderar rätt mycket med att lyfta skrot och bygga på kylskåpsformen. Tänkte skriva ner mina stats i träningen och målen i pokern i listan under. Hade tänkt synka målen och se om resultaten speglar sig och man får en grön graf på båda fronterna:)

Gym:

Bänk 130kg 11/16-12

Böj 2x160kg(djupa) 11/16-12

Mark 220kg

Vikt 100kg ca(läs ej fet)

Poker:

Spela 100k hands ()

Förväntningar

Poker: Plussa massa, bli bättre, bra karma osv.

Träning: komma igång med marken, hitta max i böj, bänka mkt osv..

För att citera en role model " Nuuuu kjöööööör viiiiie"

Postad

Japp NL, önskar man kunde annat men det kommer väl med tiden :) inget lir ikv trött efter jobbet kollar bones och dricker öl istället! skall lira homegame imorgon 2/1kr blinds brukar bli potter på 1k endå lol :D

Postad

Jobbat hela helgen och fick precis spela mina första händer sen dagboken. Det gick bra och jag hittade ett par intressanta händer som jag posta i HH forumet. Tänkte passa på och fråga hur man får en annan HUD i reviewer? Jag har en egen till borden men när jag skall kolla igenom dem efteråt är stuck med orginalhuden. (HEM1)

Inget mer spel ikväll tror jag. Skall städa lite, yoLo

Postad

Hehe det där med karma har diskuterats i mina kompiskretsar med. karma är bra att ha när man spelar poker, speciellt omaha.

om man tex har en säck pant hemma och låter någon annan panta den, får han karman då?

Postad

Jag antar att det är tanken som avgör. Om du låter någon annan panta dina burkar som har ett betydande värde för dig ekonomiskt betyder det att du gör en uppoffring från din sida för någon annan mer behövande. Annars kan du ju alltid se en bättre självkänsla som ett +

Om du däremot ger bort burkarna i förakt och tycker att det är pinsamt att panta dem själv, skulle jag nog se det som en minus handling.

När vi snackar välgörenhet. Jag jobbade som kassör i en liten butik i våras när det kom in en sliten man(on the road typ) han bad om att få arbeta/göra något för att få en bit mat/peng. Jag hade inget jobb och han gick då ut illa kvickt och jag trodde det var enda gång jag fick se honom.

När jag hade lunch och skulle handla på Ica träffade jag på snubben och erbjöd honom en 20a för good sport. Han avböjde snällt och bestämt. Där har vi en snubbe med heder.

Blir inte mycket poker nu på förmiddagen spelar ikväll istället!

Postad

Har bara spelat ett par Tusen händer sen start men har sprungit skapligt. Jobbat en hel del med, står i kassan på en affär. Trevligt ställe men man blir ju verkligen motiverad till att göra något konstruktivt som att plugga.

Jag förstår inte hur man orka leva med ett monotont arbete 9-5 hela livet.

Lyckats få in ett bröst/axlar pass igår smällde nästan upp 140 i bänken men det gick inte riktigt. Passet Blev rätt tung

Bänk med röven i bänken ofc.

15x3 50 kg

5x3 80kg

1x2 100kg

Singlar: 120,140(F),130,130kg

4x4+1 120kg

Militärpress stående(kände att herr delta smärtade lite efter bänken så blev lätt)

15x3 50kg

10x2 50kg

Sen lite trappa i någon freemotion-axelpress-vajer maskin.

Alltid gött när man failar på en rep på 5 kg vikt:)

Postad

Vart bortrest ett tag precis börjat med grajnden och träningen. Se till och trycka in lite volym nu när månaden går mot sitt slut. CC GBG 20/20 är planerat till helgen(lördag) Ni får gärna säga hej.(kort hår och ett halsband med en hajtand i) Veckans träning ser ut såhär:

M kronlyft/benmaskiner

T Bänk/bröst/triceps

O Lats/biceps

To Axlar/skuldror

F Knäböj/mage