Gå till innehåll

Mot nl400


Folke123

Recommended Posts

Hej!

 

Har funderat på att starta denna dagboken i ett par mån nu men inte fått tummen ur riktigt. Förrän idag.

Behöver något som ökar på lågan lite och att delge mitt spel och livet kring pokern kanske kan vara ett bra sätt.

Har lirat poker på heltid i tre år nu och kämpat på nl100-nl200$ nlhe 6-max sedan dess utan direkt stora framgångar. Jobbat en del med utveckling men det har egentligen bara resulterat i att jag hängt med, inte mer. Hej rb-grinder. Är inte alls nöjd med det utan vill nu ta ett rejält kliv framåt, springa om mina regsvänner och kunna lira nl400$ innan årets slut. Variansen kommer såklart vara en påverkande faktor men tror det är bra att ha ett högt men realistiskt mål att sträva mot.

 

Kommer jobba med lite förhållningsregler, dels för att jag behöver lite mer struktur i allmänhet och dels för att jag behöver påminna mig själv om vad som är viktigt för en bra prestation.

 

Tanken är att jag ska posta minst en hh efter varje session här. Kommer även posta lite stats och grafer efter varje dag. Vet inte om det är bra eller dåligt men tänkte det kan va kul att följa för nån (tycker sj sånt är kul. :-D )

 

Ska försöka att ta bort all resultatorientering från mina sessioner så ingen titt i HM eller i saldot är ok. Har kommit på mig själv att gå utanför mitt grundspel och byta spelstil beroende på hur jag ligger till. Speciellt på senare tid då jag gått ganska kallt. Skydda vinster om man är plus och ta fler marginella spots (utan direkt tanke) om jag är back. Riktigt fiskigt och något jag verkligen inte vill ha i mitt spel.

 

Mål

- Ha rulle och spelkvalité för att lira nl400$ innan årets slut.

 

Delmål

- Spela 280 timmar resten av året (140 i nov och 140 i dec).

Tillvägagångssätt

- Starta på nl100$ och jobba mig uppåt.

- Lira på dollarsajt och en del SvS

- Anlita coach. (Redan startat med en och upptäckt flera ganska stora läckor värda ett gäng bb:s.

 

Regler

- Uppvärmning (promenad 10 min, meditation 2 min och gå igenom pokerdokument 3 min)

- Spela max 6 bord (4 på svs) samtidigt. Död åt autopilot. Varje beslut ska baseras på tillgänglig information.

- Inte titta resultat under sessionen.

- Efteranalys (ta 30 min och kolla igenom händerna i HM)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du snackar i dollarnivåer?

Vilka nivåer spelar du på SvS?

Vad kör du med för BRM-regler?

 

GLGL! :D

 

Ja, missade det.. dollar som gäller.

På SvS blir det 2,5/5-10/20.

Rullemässigt skulle jag klara att regga 200$ bekvämt men då jag befinner mig i en svacka formmässigt samt börjat jobba med många nya grejer teorimässigt kommer jag börja lugnt för att sätta allt, hitta självförtroende osv.

 

Tack för lyckönskningen! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatorientering är det värsta :S. Jag har aldrig suttit och kollat resultat i HM för brukar diffa en del ibland, så jag har haft stenkoll på mitt saldo i början av varje session respektive i början/Slutet av månaden så jag vet mitt resultat. Har du några vettiga tips på hur man kan utrota denna dåliga vana? ^^

 

Stort lycka till, vi kommer nog att ses en del vid svs borden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...