Gå till innehåll

NLT - Trn, höjningar av UTG med pocket kungar.


MaLiik

Recommended Posts

Spelade en turnering då jag plötsligt helt oväntat får pocket kungar. Det är tre bord kvar (runt 25 spelare) och top 6 får pengar. en bit kvar men ändå inte så långt kvar...

 

Seat 3: Button, runt 20 BB

Seat 4: SB, runt 100 BB

Seat 5: BB, runt 80 BB

Seat 8: UTG, runt 80 BB

Seat 9: UTG+1, runt 120 BB

Seat 1: MP1, runt 120 BB

Seat 2: Hero, runt 50 BB

 

Hero, K:spade: K:heart:

 

Det här ser bra ut, nu skall jag bara försöka ta reda på vad andra har, möjligen sitter button på ett par eller ett ess och synar ner en stor höjning...

 

 

UTG raises [2 BB].

UTG+1 folds.

MP1 folds.

 

Ok, det här ser inte så farligt ut. UTG spelar med par och kort över tio. Jag höjer för att försöka locka med Button på en all-in. Halva hans chipstack borde göra det lite lockande...

 

Hero raises [10 BB].

Button is all-In [20 BB]

 

Han höjde, det här är en spelare som är dålig vilket märks på hans chipstack. Jag ser det endast som en tillfällighet om han har bra kort, dvs AA, KK, QQ eller AK, Endast AA är ett problem för mig så jag tycker det ser bra ut...

 

SB folds.

BB folds.

UTG raises [25 BB].

 

Ok, det här var inte så roligt som det ser ut. UTG höjer igen. Han kan ha något eller så tror han att jag försökte sno blinds. Att han höjer kan vara ett tecken på att han vill skrämma bort mig från potten och gå in ensam mot Button. Lite knepigt, det är ingen superbra spelare, men han har spelat dugligt, så jag vet inte vad jag egentligen skall tro. Om jag tar den här potten kan jag nästan folda mig till pengarna. Jag sätter in allt!

 

Hero is all-In [30 BB]

UTG calls [30 BB].

 

Jag blev synad, lite vad jag hade hoppats på men gjorde jag rätt här? Sitter han på allt annat än AA är jag favorit...

 

Kommentarer???

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl inga konstigheter med den handen, du fick in maximalt med chips då du var förmodad storfavorit. Dock så har jag svårigheter att förstå hur du kan bedöma en spelares skicklighet pga storleken på hans chipstack.

Jag bedömer spelare efter deras spel och inte stacken. Det här var dock en dålig spelare och hade därför en liten stack, han spelade väldigt underliga händer och synade ner med en massa suspekta händer som mellanpar med låg kicker och liknande...

 

Det var mer en kommentar till er som skulle berätta att det är en dålig spelare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Button hade AK eller TT gissar jag på och UTG måste haft AA.

Button hade ett lågt par... Han är inte intressant för han hade möjligen synat med T7s eller liknande skit hand ändå.

 

Gjorde jag rätt eller fel i handen? Borde jag satsat/synat annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det rätt att gå all in?

Det är ju fold/all-in som gäller (du kan ju aldrig folda för dina återstående pengar och om du bara synar kan din motståndare ibland få ducka om floppen kommer exempelvis AK3 och han har QQ) och jag har sett AK/QQ spelas så här aggressivt ofta nog för att foldn inte ska gå att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...