B_simps0n Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Jag tycker precis som alla andra lowstakesspelare att raken är på tok för hög. Den är inte bara på tok för hög utan den är tom löjligt hög. Visst går det fint att gå med på något bolag som erbjuder hög rakeback. Problemet är bara det att även med hög rakeback kan en hobbyspelare vara tvungen att betala 10000-tals kr till spelbolaget varje månad. Detta är för mycket! Pokerbolagen har ju inga egentliga utgifter. Så varför betala så snuskigt mycket till dem? Jag tycker att vi borde börja här på pokerforum och se till så att vi slipper raken. Min ide är initiellt att vi samlar ihop en tillräckligt stor skara spelare och startar upp homegames på stars. Där får man köpa playmoneychips för riktiga pengar. Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en. Jag vet att det finns en massa småproblem, men tanken i sig är inte dum och hade gått att genomföra! Är bara så jävla trött på att betala spelbolagen för ingenting! Citera
hubbahubba Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Jag tycker precis som alla andra lowstakesspelare att raken är på tok för hög. Den är inte bara på tok för hög utan den är tom löjligt hög. Visst går det fint att gå med på något bolag som erbjuder hög rakeback. Problemet är bara det att även med hög rakeback kan en hobbyspelare vara tvungen att betala 10000-tals kr till spelbolaget varje månad. Detta är för mycket! Lowstake, hobby, 10000-tals kr i rake. Jag får inte riktigt ihop dessa tre. Pokerbolagen har ju inga egentliga utgifter. Så varför betala så snuskigt mycket till dem? Avskrivning på hårdvara, utvecklingskostnader, bandbredd, el och support är inga egentliga kostnader med måste lik förbannat betalas. Jag tycker att vi borde börja här på pokerforum och se till så att vi slipper raken. Min ide är initiellt att vi samlar ihop en tillräckligt stor skara spelare och startar upp homegames på stars. Där får man köpa playmoneychips för riktiga pengar. Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en. Jag vet att det finns en massa småproblem, men tanken i sig är inte dum och hade gått att genomföra! Ett problem kan vara Stars. Jag är ingen jurist och har inte satt mig in i det relevanta avtalet men kan tänka mig att "playmoney" innefattar att ditt förslag är ett kontraktsbrott. Är bara så jävla trött på att betala spelbolagen för ingenting! De tillhandahåller spel. De erbjuder motspelare. Klassar du det som "ingenting" är mitt förslag att du lägger patiens, och låter bli att betala rake till dig själv. Citera
Soni Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Du menar alltså att du hade avskaffat raken om du tagit över ett spelbolag? Citera
TotalFarsa Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en. Tycker tredje part ska ha lite för besväret - vad sägs om 2,5-5%? Citera
WannaSeeMyPig Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 bli starspro och få 100% rb ldo Citera
B_simps0n Postad 14 Oktober , 2012 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Du menar alltså att du hade avskaffat raken om du tagit över ett spelbolag? Givetvis hade jag inte avskaffat raken. Jag hade fortsatt precis som förut och tjänat orimligt mycket pengar. Nu när jag inte är i positionen att ta över ett spelbolag utan är den som får lida av raken vill jag givetvis minimera denna. Och även om spelbolagen har utgifter som någon poängterade skulle man kunna jämföra dessa med vilket annat spels utgifter som helst. Låt säga fifa har mycket större utgifter vad det gäller att utveckla och har antagligen lika stora servrar och utgiftr för det. De lyckas ändå hålla nere priset till 700kr/år. Citera
B_simps0n Postad 14 Oktober , 2012 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Tycker tredje part ska ha lite för besväret - vad sägs om 2,5-5%? Bara att få ha pengarna är en stor tillgång. Låt en bank sköta skiten och de kan få riktig hävstång på pengarna. Har för mig att de får låna ut någon stans kring 10 ggr mer än vad de har inlånat. De lär ju inte tjäna supermycket, men hade hela pokerbranschen skötts som en bank så hade den säkert varit en ganska betydande en. Varför finns inte exempelvis pokerstarsbank? Citera
bjoelle Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Välkommen till verkligheten! Citera
hubbahubba Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Tycker tredje part ska ha lite för besväret - vad sägs om 2,5-5%? Det kan bli mycket. Låt oss cappa vid 20 bagis. Citera
Ola Brandborn Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Nu när jag inte är i positionen att ta över ett spelbolag utan är den som får lida av raken vill jag givetvis minimera denna. Varför spelade du inte på de rakefria sajterna då, när dessa fanns? Aha, inga dåliga motståndare att spela emot? Aha, marknadsföring för att dra in fisk kostar pengar... Citera
Chofritz Postad 14 Oktober , 2012 Rapport Postad 14 Oktober , 2012 Varför spelade du inte på de rakefria sajterna då, när dessa fanns? Aha, inga dåliga motståndare att spela emot? Aha, marknadsföring för att dra in fisk kostar pengar... This Citera
matts Postad 15 Oktober , 2012 Rapport Postad 15 Oktober , 2012 Jag är ganska säker att man betalar "rake" på play-money borden också. Citera
B_simps0n Postad 15 Oktober , 2012 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2012 Att det finns "rake" på playmoneyborden är inget större problem. Men som ni andra säger - fisken kommer ju aldrig att simma in i vårt rakefria näste. Citera
Leooo Postad 25 Oktober , 2012 Rapport Postad 25 Oktober , 2012 Jag tycker precis som alla andra lowstakesspelare att raken är på tok för hög. Den är inte bara på tok för hög utan den är tom löjligt hög. Visst går det fint att gå med på något bolag som erbjuder hög rakeback. Problemet är bara det att även med hög rakeback kan en hobbyspelare vara tvungen att betala 10000-tals kr till spelbolaget varje månad. Detta är för mycket! Pokerbolagen har ju inga egentliga utgifter. Så varför betala så snuskigt mycket till dem? Jag tycker att vi borde börja här på pokerforum och se till så att vi slipper raken. Min ide är initiellt att vi samlar ihop en tillräckligt stor skara spelare och startar upp homegames på stars. Där får man köpa playmoneychips för riktiga pengar. Pengarna sätter vi in hos en tredje part. Tredje parten trackar alla spelen och när man vill skickar denne tillbaka pengarna till en. Jag vet att det finns en massa småproblem, men tanken i sig är inte dum och hade gått att genomföra! Är bara så jävla trött på att betala spelbolagen för ingenting! Hahahahahaha Citera
Recommended Posts