Gå till innehåll

J-Tag @ SvS


JedenTag

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Utgång fre & lör, inget lir. Spelade mycket igår och hittade ett plus på ca 800, inga större sjukheter. Kollade nyss min YTD-graf och är just nu uppe på ATH till min stora förvåning. Är kanske inte optimalt för rullen att plocka ut nonstop.

 

Middag ute ikväll, sen filmkväll med en tjej. Blir samma sak imorgon, men ska nog kunna få in 5-6h poker trots det. På tors flyttar jag från studieorten och då blir det volym på riktigt. :-) Ska bli ett slut på alla patetiska uttag från rullen också så jag kan lämna /1 helt och vara comfortable på /2 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h sömn, spelar dåligt och springer inte speciellt bra heller. Suicidebluffar och megaspew mot ABC-regs + synfisk. :lol: Slutar alltid så när jag är trött och spelar. Just nu back ca 700 och kommer ge upp om 10-15 min och sticka iväg.

 

"Lagomt" slaktad som BrrLyckse skulle säga, och han har ju sett en del /1-action i sina dagar mtp att han spelat poker/varit medlem på pf sen 1993 men inte lyckats vinna tillräckligt med pengar för att lämna nivån. (:-() Nästan så att SvS borde ge Brrrrrr en award/avatar för att ha grindat /1 överlägset längst i klientens historia. Men ja Lyckse, "lagomt" slaktad av dina KK/JJ/sets/superhänder på perfekta brädor. Snyggt, wp, använd de 2 inköpen jag donerat till dig för försöka klättra eller ha en vettig plusmånad en gång i ditt liv.

 

Out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck. Finns inget mer tröttsamt än norrlänningar som reagerar exakt som du gör nu på alla typer av konfrontationer, "lugn nu <insert name>" med en seg dryg äckeldialekt. Men ja, inte speciellt oväntat. Outningen är lite borderline dock. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personliga påhopp är helt okej däremot

Sen fyi är jag faktiskt född i Lund, trott eller ej :)

 

Trott eller ej alltså, fantastiskt. Ja, skillnaden är väl att du bryter mot forumets regler. Sen att du gråter över "personliga påhopp" är nog det mest efterblivna jag sett hittils i dagboken. Du har tidigare skrivit något i stil med att jag är bög/fag i dagboken, out of nowhere. Kunde absolut inte bry mig mindre, men att du nu sitter och gråter över att jag trycker ner dig är Arkiv X.

 

Och ja, verkligen märkligt att du inte blir förvånad. Hade snarare varit extremt konstigt om du hade blivit förvånad över mitt inlägg. Du sitter och nittar 24/7 på /1 i vanlig ordning, tar en pott med KK, stoltserar i chatten över att du vann mot "J-Fag", hur ska jag inte kunna bjuda på en replik här då? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påminner om forumreglerna

 

1. Generella forumregler

1.1 - Använd tydliga rubriker.

1.2 - Var on-topic inom grupp och tråd.

1.3 - Posta inte olika typer av frågor i en och samma tråd.

1.4 - Korspostning är strikt förbjudet.

1.5 - Inlägg som bryter mot svensk lagstiftning tolereras inte.

1.6 - Hot, personangrepp, rasism och sexism tolereras inte. Vissa grova övergrepp kan rendera i en omedelbar ban.

1.7 - Signaturer över 3 rader samt innehållande bilder redigeras utan varning.

1.8- Nolltolerans mot outningar. Det är ett totalförbud mot att såväl avslöja som att spekulera i vilka som döljer sig bakom ett forumnick eller svenska spelaralias.

 

Ett brott mot dessa ger automatiskt en avstängning.

Nu var brr snabb på att redigera sitt inlägg så det stannar på en varning denna gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dumt att outa dig, det ber jag om ursäkt för, fick till och med en ban för det så jag ska lära mig veta hut

Men hur som helst att jag gråter ut när jag skriver en oneliner på sex ord, kan jag ju faktiskt inte hålla med, jag är precis som du att jag inte kunde bry mig mindre om dina skriverier det är nästan tvärtom att man kan tycka att det är lite småtrevligt, du är en skön karaktär. :-)

Angående JJ-handen så menar jag ju självklart att jag slaktade den och inget annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma tidigt idag. Blir 2-3h poker nu, försöka ta igen lolbacket på ~1k. Känner mig piggare nu, men om tröttheten smyger sig på kommer jag försöka stänga ner (istället för att börja spela 30/28/17 som typ är standard så fort jag blir trött :-)).

 

Angående JJ-handen så menar jag ju självklart att jag slaktade den och inget annat

 

Då missuppfattade jag dig fullständigt och hela den här diskussionen var totalt meningslös. Sorry. :-) Dock så är det inte helt galet att jag drar den kopplingen efter din senaste och enda post i dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då missuppfattade jag dig fullständigt och hela den här diskussionen var totalt meningslös. Sorry. :-) Dock så är det inte helt galet att jag drar den kopplingen efter din senaste och enda post i dagboken.

 

Nej det är det absolut inte, satt i en taxi och slösurfade på mobilen och tyckte det kunde vara "lustigt" att slänga in en sån kommentar, bara för att jag kunde just då liksom. Hint: Jag hade hällt i mig diverse drycker som var starkare än cider man köper på coop/ica :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt nära att ta en break från pokern just nu. /1 känns depplågt och jag tappar fokus efter 1 sekund. Efter ännu en cashout så är rullen en bra bit från där jag vill vara för att spela /2, så är fast på /1 just nu. Varje session är identisk:

 

Ger mig fan på att jag ska spela stabilt och normalt -> Plussar 3-4 inköp -> Blir sjukt uttråkad och börjar spela ~32/30/18 typ (:-D) -> Donerar till spynits som jörn91, Henrik osv. -> Lessnar fullständigt och lägger ner.

 

Extremt dålig mentality och inställning till spelet just nu även om jag är plus för månaden, och då är det ganska pointless att lira. Blir ganska få uppdateringar framöver skulle jag tro, måste få upp suget igen om jag ska spela lika mycket och fokuserat som innan. This ain't good enough.

 

BBQ, dricka och Sverigematchen ikväll. Pz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för att vara tråkig, Men att vara nittig är det bästa sättet att "slå" microstakes, Få en bra hand ta betalt. Fundera på om det är du som slaskar ist för att gå på angrep mot dem andra regsen!

 

Anledningen till detta är följande, Dest bättre man är på postflopp spel desto fler händer kan man spela preflopp. Desto bättre du är på postflopp spel desto mer kan du ta lightare värde med andra/tredje par osv. Samt att man vet när man bör bluffcatcha och när man bör folda.

Enkelt koncept egentligen, Är du inte isildur1 postflopp SPELA härma inte han. Kommer resultera i stora förluster.

En till sak är att folk på lägre nivåer vet inte vilka texturer dem ska skjuta på och vilka dem ska checksyna/checkfolda, Brukar resultera i två typer av spelare. 1: Reggen som är brutalt överaggro o lätt tiltad då han tycker att folk ska folda mycket mer dessvärre har denna typen inte förstått hur typ 2 funkar.2: Reggen som är överpassiv då han är osäker på vad som är korrekt spel, När folk inte vet vad dem ska göra brukar det resultera i syn med i princip hela deras showdown range. THATS ALL FOLKS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för att vara tråkig, Men att vara nittig är det bästa sättet att "slå" microstakes, Få en bra hand ta betalt. Fundera på om det är du som slaskar ist för att gå på angrep mot dem andra regsen!

 

Anledningen till detta är följande, Dest bättre man är på postflopp spel desto fler händer kan man spela preflopp. Desto bättre du är på postflopp spel desto mer kan du ta lightare värde med andra/tredje par osv. Samt att man vet när man bör bluffcatcha och när man bör folda.

Enkelt koncept egentligen, Är du inte isildur1 postflopp SPELA härma inte han. Kommer resultera i stora förluster.

En till sak är att folk på lägre nivåer vet inte vilka texturer dem ska skjuta på och vilka dem ska checksyna/checkfolda, Brukar resultera i två typer av spelare. 1: Reggen som är brutalt överaggro o lätt tiltad då han tycker att folk ska folda mycket mer dessvärre har denna typen inte förstått hur typ 2 funkar.2: Reggen som är överpassiv då han är osäker på vad som är korrekt spel, När folk inte vet vad dem ska göra brukar det resultera i syn med i princip hela deras showdown range. THATS ALL FOLKS

 

Lol, självklart är det jag som spelar "slaskigt" när jag blir uttråkad. Det är ju det jag säger. Jag har vunnit ett oändligt antal inköp med typ 30bb/100 över 100k+ händer ett flertal gånger på /1, så vet exakt hur nivån fungerar och vad som krävs för att vinna.

 

Så hur tycker du att vi bemöter dessa spelare om man inte är superstark i sitt postflopp spel, Genom att spela starka händer och ta betalt o bluffcatcha med dem, Resulterar i att du tycker att dem e nittiga!

 

Min poäng är att nitsen som spelar 17/12/3 spelar en poker som inte är utvecklande på något sätt, och att de aldrig i sina liv kommer ha en vettig plusmånad eller kunna slå högre nivåer med sin patetiska spelstil. Visst, de drar in 2k-3k per månad i rena fiskpengar på /1 efter 10000000000 timmars grindande, men tycker regardless att det är tragiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja rahm, du har delvis rätt. Men för att kunna spela lösare måste man kunna hantera sitt postflopp spel bättre än sina motståndare! Men den stora anledningen till varför folk inte klättrar är att dem tror att dem e bättre på sina postflopp spel än dem egentligen är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...