Ola Brandborn Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Hej, Har upptäckt att någon skapat en falsk facebookprofil för mig, känns sådär lagom kul. Ni kan väl höra av er om någon som utger sig för att vara mig försöker scamma er eller något? Just for info så skulle jag aldrig komma på tanken att låna pengar av nån osv, så ni är varnade... /Ola Citera
random_user Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Ett hett tips är att byta till nya unika lösenord för alla dina mail, fb/msn och andra viktiga tjänster när något sådant här händer. Citera
Lisa87 Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Ett hett tips är att byta till nya unika lösenord för alla dina mail, fb/msn och andra viktiga tjänster när något sådant här händer. Problemet är inte att han blivit "hackad" utan att någon "stulit" hans identitet Citera
Crappy Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Förbannat trist. Första tanken är såklart att det kanske är någon som försöker sig på ett dåligt skämt? Citera
wheelinho Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Förbannat trist.Första tanken är såklart att det kanske är någon som försöker sig på ett hjärndött skämt? fyp Citera
Opteron Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 En ola brandborn la till mig på skype häromdan. Acceptade men har inte haft nån ytterligare kontakt Citera
random_user Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Problemet är inte att han blivit "hackad" utan att någon "stulit" hans identitet Jag har inte påstått att han blivit hackad så förstår inte riktigt ditt inlägg. Men hur kan du veta att så inte är fallet? Det ena brukar nämligen vara kombinerat med det andra. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 Jag har inte påstått att han blivit hackad så förstår inte riktigt ditt inlägg. Men hur kan du veta att så inte är fallet? Det ena brukar nämligen vara kombinerat med det andra. Du kan kapa någons identitet i sociala medier hur lätt som helst, fråga Per Moberg, Robert Aschberg m fl alias Alex Schulman. Bara att skapa ett konto med namnet. Finns folk som tycker sånt är kul. Citera
Ola Brandborn Postad 22 September , 2012 Författare Rapport Postad 22 September , 2012 En ola brandborn la till mig på skype häromdan. Acceptade men har inte haft nån ytterligare kontakt Tack, använder inte Skype Citera
Chofritz Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 En ola brandborn la till mig på skype häromdan. Acceptade men har inte haft nån ytterligare kontakt Du är sån sjuk scammagnet Citera
hankie123 Postad 22 September , 2012 Rapport Postad 22 September , 2012 (redigerade) . Redigerad 21 Februari , 2016 av hankie123 Citera
Ola Brandborn Postad 25 September , 2012 Författare Rapport Postad 25 September , 2012 Jag har nu lämnat in en polisanmälan. Jag misstänker att några blivit kontaktade av den falske Ola, om ni har blivit drabbade så PMa mig så ska ni få diarienumret till min anmälan, att hänvisa till i er polisanmälan. Citera
Slaskhink Postad 25 September , 2012 Rapport Postad 25 September , 2012 Du kan kapa någons identitet i sociala medier hur lätt som helst, fråga Per Moberg, Robert Aschberg m fl alias Alex Schulman. Bara att skapa ett konto med namnet. Finns folk som tycker sånt är kul. Och Linda Rosing och Hanna widerstedt (eller hur det stavas). någon som minns namnet på den där dokumentären på 3an? Citera
XeroxFin Postad 25 September , 2012 Rapport Postad 25 September , 2012 Och Linda Rosing och Hanna widerstedt (eller hur det stavas). någon som minns namnet på den där dokumentären på 3an? http://www.tv3play.se/play/273680/?autostart=true Citera
Recommended Posts