Gå till innehåll

Team ¯\_(ツ)_/¯ På Malta!


Jinti91

Recommended Posts

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer om nån dag bara!

Vi är så sjukt kluvna och har delade åsikter om de olika lägenheterna vi har kollat på. Lite klurigt att välja när vi är 5 pers med olika prioriteringar.

Vi ska kolla på en lya som ligger bara en gata ifrån våra polare som bor här i St. Julians nu om en liten stund. En lya för €650 i månaden och som ska iaf vara okej. Lär kunna bli den :) Ifall den är semiofräsh så kan man ju säkert piffa upp den rätt bra!

 

Men iaf, när vi har stadgat oss litegrann så kommer pics från paradiset!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara svårt hitta nått vettigt boende för fem pers för €650 om inte priserna sjunkit något enormt de senaste åren.

 

Kolla upp Swieqi. Hyfsat nära till Paceville och St Julians samtidigt som man får mycket mer boende för pengarna där jämfört med St Julians. Nackdelen är ju att det suger att ta sig till nån restaurang när man är bakis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, man är ju så jäkla van med svenska hösten nu, så en dag med regn kändes inte mer än standard :D

 

Haha, stämmer väll rätt bra :D på visningen så åkte vi dit med bil och trodde att det var en bit.

Sen drog vi dit idag by foot bara för att se hur långt det faktiskt var, och blev ju helt klart förvånade! :)

 

Vart bor du? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, man är ju så jäkla van med svenska hösten nu, så en dag med regn kändes inte mer än standard :D

 

Haha, stämmer väll rätt bra :D på visningen så åkte vi dit med bil och trodde att det var en bit.

Sen drog vi dit idag by foot bara för att se hur långt det faktiskt var, och blev ju helt klart förvånade! :)

 

Vart bor du? =)

 

 

Bor typ vid Balluta bay, ungefär gränsen mellan Sliema och St Julians :P

 

Var jag som postade "welcome home" filmen,fast på mitt gamla konto (glömde bort mitt lösen lol)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor typ vid Balluta bay, ungefär gränsen mellan Sliema och St Julians :P

 

Var jag som postade "welcome home" filmen,fast på mitt gamla konto (glömde bort mitt lösen lol)

 

Då bor vi typ grannar då.

Blev inget mansion för frun i huset bitchade med anledningen att vi var 5 grabbar som förmodligen skulle riva hela skiten. Men istället blev det en jääääävligt fräsh 3a på 170 kvm precis där du beskrev :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jääävla gött å äntligen ha en lya!!

Vi bor i en typ helt ny lya 10min mysig beachwalk-gång från st Julians.

Riktigt kul område också, verkar vara väldigt blandade nationaliteter och de flesta i samma ålder som oss. Fullt ös med partajj på penthouset här och folk står på balkongerna å snackar med varann dygnet runt.

Svinbra ljudisolering, så vill man sova så går det utan probs. Det bor några trevliga svenskar 2m från vår dörr, så det lär ju kunna bli kalas med dom någon gång!

 

All and all sjukt nöjd. Vi har inget fast internet tho, men vi far till huvudstaden Valleta idag för att styra det.

 

Ska se om man kanske kan fixa upp lite pix strax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite småpics so far från resan och lyan!

 

 

Resan revs igång med att missa 21-bussen eftersom att den egentligen gick kl 20

wZNg9.jpg

 

 

 

 

Det lutade mellan att antingen döda tid till kl 03.30 till nästa buss eller försöka hitta en annan lösning. Slutade med att en polare 'lånade' en turnébuss från sitt jobb och körde oss till Skavsta. Detta är väll typ kl 3 nånstans och vi väntar på planet.

JjQIK.jpg

 

 

 

 

 

Lite bromancemys på flygplatsen

VaBHB.jpg

 

Tidigt flyg

4tlMZ.jpg

 

 

 

 

Framme!!!!!

lhimB.jpg

 

 

 

Ute på lägenhetsvisningar runt omkring i St Julians

rZgOx.jpg

 

 

 

3ifqx.jpg

 

 

 

 

Efter ca 10 olika visningar så tog valde vi till slut den första lägenheten som vi kollade på. Vi är alla sjukt nöjda med denna!

ecuvx.jpg

 

 

 

iD1KB.jpg

 

 

 

Ej1BY.jpg

 

 

 

ltdOx

 

 

 

SQqXY.jpg

 

 

 

tTuQb.jpg

 

 

 

Iwlpm.jpg

 

 

 

CgfyD.jpg

 

 

 

8dUin.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...