Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lite om mig själv:

Jag är 28 år och har just avslutat en utbildning till webmaster. Har innan dess jobbat som fritidspedagog med barn.

Fritid: Dj en gång i tiden. Skriver filmanus, spelar mycket fotboll. Och allt annat som gör livet värt att leva.

Poker bakgrund: Började spela holdem förra året i oktober, har spelat vanlig poker sen högstadiet men ej seriöst alltså.

Började med att sätta in 50 dollar på multipoker, torskade allt, 50 dollar till torskade allt. 20 dollar in på expekt, gul. O sen vidare upp till runt 500 dollar --gul igen.

Inhandlade senare pokerhandboken. Läste halva, satte in 20 dollar på expekt började spela 2 st sngs 2 dollars, va nu: Jag vann båda 2 i rad.

Ja sen går historien vidare, började spela freerolls på prima samt andra nätverk och placerade mig topp 50 i nästan alla freerolls jag spelade seriöst i.

Började nu spela sngs på prima, med väldigt bra resultat. Itm 75 % på 2 dollars...av ungefär ett hundra spelade. Cashade förtäs ut pengarna efter dem.

Började ifrån noll igen och kämpade på microlimit borden och lärde mig spelet mer och mer. blev efter ett tag förtvivlad med att kämpa på m9icro borden. Gick in med 50 dollar på 1/2 Nl shorthanded, förlorade allt. Fick ett bonus erbjudande från en prima sajt, in med 30 dollar på ett 1/2 sh igen. Denna gången plus 130 dollar. Där började min egentliga br.

Sen började jag spela dagligen flera timmar, bara freerolls för att lära mig spelet, satt uppe hela nätter o spelade freerolls på blandannat bugsy club med bra resultat.

Vidare med Bonus horning: efter en liten br på 130 - började jag smått hora på lite sajter. Och har nu efter lång tids spel plussat runt 2000 dollar. Varav 1 000 tagits ut,

Br: Just nu 967 dollar

Som sagt jag spelar mycket freerools, sngs på olika nätverk. Högsta nivån jag testat 3/6 fixed.

Nivå jag spelar på vanligtvis. 0.5/1 Nl, eller 0.5/ 1 fixed.

Böcker jag läst:

Pokerhandboken/ Dan.G

Internet texas holdem /M.HGlger.

Theory of poker/Sklansky

Small stakes holdem/ Ed miller

Advanced tournament poker./Sklansky

Winning Low limit hold em./Lee Jones.

Samt strö läsning på några till. bland annat supersystem 2,

Filmer: Har laddat ner och sett väldigt många filmer.

Erfarenhet jag samlat på mig: Dagligen snack med bra spelare på internet cafeer. Dagliga besök på olika forum, blandannat detta forum, som är det bästa forumet...enligt mig.

8-)

Mitt mål med pokern är att utvecklas vidare, o kanske en dag ialla fall kunna tjäna lite extra pengar på pokern.

Bästa placeringar i turneringar:

Stan James Contenders freerolls, 11:a 2 gånger- med runt 6000 spelare.

Stan James Vip freerools . 3 :a första gången jag testade. Inget betalt dock.

Och sen några satelit vinster till stora turneringar som gick år ..h-

BR:967 i väntan på nya bonusar, spelar jag ej just nu.

* RP - QoS *

• Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hmmm har du ljugit för oss? ;)

Som tröst till er kan jag säga att jag vunnit runt 4000 dollar senaste veckan på 2 stora turneringar med över 4000 deltagande, men det var ju tur eftersom jag spelar som en kratta.

Skämt o sido så tror jag du behöver bättre mål än

Mitt mål med pokern är att utvecklas vidare, o kanske en dag ialla fall kunna tjäna lite extra pengar på pokern.

Mål som man inte kan mäta är svåra att upp nå. Du har ju rdan tjänat lite extra eftersom du har plockat ut pengar. Sätt upp ett mål mätbart mål som tex att du ska ha bankrulle för att spela en viss nivå eller att du ska spela upp din bankrulle till en viss nivå. De behöver inte vara något tidskrav.

Är imonerande att du lyckats så bra i freerolls. Själv orkar jag inte spela dem eftersom det oftast är en massa all-in hela tiden så att man inte få en chans att spela poker.

Lycka till

Postad

Böcker jag läst:

Pokerhandboken/ Dan.G

Theory of poker/Sklansky

Advanced tournament poker./Sklansky

Samt strö läsning på några till. bland annat supersystem 2,

* RP - QoS *

Eftersom ajg är på jakt efter bra NL-böcker så undrar jag vilka du/andra läsare av denna tråden hållar varmast om hjärtat. böcker jag läst/läser är SS2, Pokerhandboken och Pot & No Limit Hold'em av Ciaffone

hoppas du tycker det är OK att jag frågar detta i din dagbok.

Postad

Jag har vunnit 4000 dollar- dem tog jag ut o köpte ett fett hemma bio paket med en stor plasma tv.. Men jag orkade inte ta upp alla mina vinster här. Jag har faktiskt väldigt bra resultat i freerolls. Dock har många freerolls betalat lite pengar,

Dock som jag berättade har jag just nu 967 dollar i min br. Jag spelar ju dagligen så jag orkade inte ta upp allt och jag snackar inte skit om det, men det e väl den största vinsten jag haft hittils + en klocka jag vann från royal vegas poker- i expert series.

När det kommer till böcker, av dem jag listat upp- tycker jag small stakes - samt internet texas holdem är bra. Men dem handlöar ju mest om Fl o inte Nl.

Postad

Och har nu efter lång tids spel plussat runt 2000 dollar. Varav 1 000 tagits ut,

Då måste du väl rimligtvis plussat betydligt mer än 2k? eller har du satt in större summor som du bränt?

Postad

Jag vann pengarna i 2 stora turneringar, då jag hamnade itm. Tog ut pengarna direkt.

Som jag nämnde så hade jag inte skrivit allt. Men det är oväsenligt just nu,

Som mål: Som jag skrev vill jag tjäna extra på pokern utöver min vardagliga inkomst. Jag har inga mål med att bli nån highstake lirare. Jag skulle vilja spela många turneringar med bra pengar dock.

Däremot är målet att spela 2-4 fixed, möjligen 3-6 o kanske lite Nl -2-4 eller lägre. Jag behöver en rulle för det. Hade jag inte tagit dem 4000 k jag vann hade jag haft en rulle nu för 2-4 fixed.

Update...2.30 min spelande på Lad Brokes cruisemania freeroll. Åker på 114 plats av ca 4668 deltagande.

Ak suited från button, blir synad av en tomte bb, som sänker mig med A5..han träffar 5 an på rivern.

Postad
Ak suited från button, blir synad av en tomte bb, som sänker mig med A5..han träffar 5 an på rivern.

Sånt händer tyvärr. är lite trisst när man åker ut pga det. Du spela iaf rätt och mer än så kan man ju inte göra.

Postad

Konstigt att du inte tog med dina feta tuneringsvinster i "Bästa placering i tunering"

Ärligt talat tror jag inte en sekund på att du har vunnit dom där 4000$.

Postad

Jag har inga problem med 0.5/1 NL, men spelar just nu bara när det dyker upp bonusar på party nätverket. Och då blir det som sagt 2 eller 3 bord fixed 0.5/1.

Ibland 25NL-Samt 50NL.

Krizz: Jag vill inte sitta tjafsa om nån vinst jag vunnit som du inte tror på, tror du inte på det- så e det din uppfattning. Dessutom är det inga större pengar i min mening. Det finns mycket pengar i turnerings spel.

Tyvärr så har jag inte pokertracker, har endast pokeroffice och den har jag inte använt så flitigt. Men jag kommer posta HH:s på denna tråd senare.

Jag tänkte mer att jag skriver en dagbok, där jag postar alla mina åsikter.

Postad
Jag vill inte sitta tjafsa om nån vinst jag vunnit som du inte tror på, tror du inte på det- så e det din uppfattning.

Mitt inlägg om det ver mer menat som ett skämt och inte meningen att starta någon OT diskution. Vill man diskutera det så tycker jag att man kan ta det i en anna tråd. Men det är bara vad jag tycker.

Jag tänkte mer att jag skriver en dagbok, där jag postar alla mina åsikter.

Jag tycker att det hade varit kul och intressant med lite HH. Alltid intressant att se hur andra spelar och försöka kommentera hur de spelar. På så sett kan både du och jag lära oss. :D

Postad
Lite om mig själv:

Fritid: Dj en gång i tiden. Skriver filmanus, spelar mycket fotboll. Och allt annat som gör livet värt att leva.

Poker verkar vara en bra väg för dig...Skriva filmanus låter som ett skitjobb... :D

Sorry...var tvungen...Lycka till med allt!

Postad

nej denna kommer jag inte följa iaf, blir inte speciellt intressant när man inte vet vad man kan tro på i dina inlägg, eftersom du bla. tog med att du vunnit endel freerolls fast inte din $4k..

Att sedan säga att 31000+ kr ($4k) inte är några pengar när du har en rulle på 900 dollar går inte riktigt ihop. Du har inte skrivit med alla dina resultat säger du, fast du väljer att skiva om några freerolls istället för din enda stora vinst, inte speciellt troligt.

Aja ska inte förstöra din pokerdagbok mera nu, men tycker det är ganska respektlöst att ljuga om dina vinster när folk lägger ner tid på att läsa din gästbok..

btw, lycka till! ;)

Postad

Jag tycker det är respektlös att anklaga någon för att ljuga. Anledningen till att jag inte skrev nått- om min 4k vinst, jag ville helt enkelt bara skriva en pokerdagbok med resultat som jag tar upp för att förbättra mitt spel och höra andras synpunkter, jag kan inte skriva in allt som jag vunnit - eftersom jag spelat varje dag nästan i över 9 månader.

Dels så ville jag inte ta upp nån stor vinst och skryta om hur bra jag är, utan helt enkelt skriva min väg mot att bygga en br.

Så jag tycker att det är respektlöst av dig att anklaga mig för att ljuga, dels har jag ingen anledning att ljuga nått då jag anser att 4k inte är nån överdriven vinst, 31 000 kr, är inte överdrivet mycket, jag tror nog många av er drar in mycket mer än det- månadsvis exempelvis.

Tycker dock det är tråkigt att bli anklagad, jag skulle inte ta upp en storvinst här på forumet kan jag dock säga- dessutom skulle jag ej ljuga och överdriva mina vinster, därför jag inte tok upp 4 k vinsterna.

Postad

Tack morberg, o lycka till själv. Följer din dagbok.

Jag kommer hädanefter, redovisa-olika hh:s från dels 0.5/1 fixed och kanske lite Nl i fortsättningen-

Som sagt, jag tycker själv inte jag är särskilt bra, och vill inte ses som nån tomte som skryter om sina vinster. Därför tycker jag det är onödigt att flyga på mig- för nån vinst jag inte tagit upp i dagboken.

Jag tar upp det jag känner för att ta upp- tack till alla som skickat pms, med respons.

Postad

$0.5/$1 Hold'em -

Table Table 25370 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 9

Seat 3: Enzo88 ( $31.75 )

Seat 6: saleumxay ( $39.5 )

Seat 10: CharlesHR ( $28.25 )

Seat 2: rivaldo2112 ( $49.5 )

Seat 9: bcroofer ( $13 )

Seat 8: jrgkpv ( $16.25 )

Seat 5: JohnnyWuk ( $13.5 )

Seat 1: brentcnb ( $13.76 )

Seat 4: ZZhead ( $25 )

bcroofer posts small blind [$0.25].

CharlesHR posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to Enzo88 [ 5h Ah ]

brentcnb folds.

mreel has joined the table.

rivaldo2112 folds.

Enzo88 calls [$0.5].

ZZhead calls [$0.5].

JohnnyWuk folds.

saleumxay raises [$1].

jrgkpv folds.

bcroofer calls [$0.75].

CharlesHR folds.

Enzo88 calls [$0.5].

ZZhead calls [$0.5].

** Dealing Flop ** [ 2h, 9h, Jh ]

>You have options at Table 36447 Table!.

bcroofer bets [$0.5].

Enzo88 calls [$0.5].

ZZhead calls [$0.5].

saleumxay calls [$0.5].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

bcroofer bets [$1].

Enzo88 raises [$2].

ZZhead calls [$2].

saleumxay calls [$2].

bcroofer calls [$1].

** Dealing River ** [ 2c ]

bcroofer bets [$1].

Enzo88 calls [$1].

ZZhead calls [$1].

saleumxay calls [$1].

bcroofer shows [ 7c, Jc ] two pairs, jacks and twos.

Enzo88 shows [ 5h, Ah ] a flush, ace high.

ZZhead doesn't show [ Ad, Qs ] a pair of twos.

saleumxay doesn't show [ Ks, Kh ] two pairs, kings and twos.

Enzo88 wins $17.75 from the main pot with a flush, ace high.

På rivern parar bordet sig och jag callar bara, skulle jag raisat där?

Postad

Jag hade raise på rivern. Sitter någon med kåken så är det bara och betala. Verkar som ett rätt så löst bord efter som det är så många som följer med så jag hade nog försökt mig ppå en raise efter flop. Vissa bord så lägger sig alla på en sådan flop men på många bord så är det personer med K :heart: som jagar en flush eller tror att någon annan jagar en flush.

Postad

Jo, men när jag har så många på rivern mistänkte jag att nån satt på triss. Och när bordet oturligt nog parar sig, callade jag bara. Jag skulle naturligtvis raisat, men callade bara här. Flop callen, var bara för att få med mig lite folk o få betalt- jag kunde ju check raisat floppen där.

Postad

Att limpa A5s från en så tidig position är inte så stabilt IMEM, man ska vara rätt jädra säker på att det inte kommer en höjning efter en om man ger sig in i nåt sånt. Dessutom att sen sitta i risig position med en draghand efter flopp är inte så hett heller...

Nu fick du in draget redan på flopp(knappt 1%) och fick rejält betalt dessutom, men att du fick pröjsa $1 för att se det pajar oddsen rejält!

Låt säga att du hade plockat upp färgdraget istället så är det ~8:1 på att göra det... och man sätter det 35% av gångerna. Alltså måste man dra in potter på runt kanske $30 för att spelet ska gå plus i längden! Om du får se floppen för $0.5 så räcker det med betydligt mindre potter... men ändå tämligen stora, kanske $13-15. Nu har jag bortsett från de gånger man sätter en wheel, nåt tvåpar eller nån annan konstig träff, men jag har inte räknat bort de gånger man blir slagen av kåk heller.

Har själv slutat med Axs utom i potter med _många_ limpare OCH på knappen och BB(om det blivit höjt) eller möjligtvis i cutoff. Axs är grovt överskattad annars, IMM.

Postad

Freflop - FOLD

Händer som A5s spelas endast i sen position. Du sätter dig i detta fallet med en hand som har 15% chans att vinna och dessutom har dålig position.

River

Här (och även tidigare) visar sig nackdelen med att sitta i tidig position. Även om du troligen har bästa handen så är det inte så är det inte säkert att en höjning genererar störst vinst eftersom de bakomvarande kanske lägger sig i stället för att calla. Sitter du däremot på knappen och det går bet-call-call så är det en självklar raise.

Postad

Även om det är dålig positon o syna med a-5 suited. Så är borden oftast så pass lösa- att det lönar sig o syna- på denna nivån. Får man träff, vinner man oftast mycket. Hade det varit ett tajtare bord jag satt vid, var det en självklar fold.

Postad

Jo, men det kan vara bra att fundera på exakt hur många limpare man behöver och hur stora potterna måste vara för att det ska vara +EV...

Jag hoppas att du förstår att det var en matematisk katastrof att du fick en höjning efter dig i den här handen? Usch, det lät drygt... hoppas du inte tar illa upp. :) Men faktum är att Axs-till-nötfärg-spelet är väldigt marginellt och omständigheterna _måste_ vara perfekta för det.

1. Komma in för en limp preflop

2. Många limpare

3. Man får mycket betalt när man sätter nöten

Det bästa sättet att försäkra att alla blir uppfyllda är att sitta i mycket sen position.

• Skapa nytt...