Gå till innehåll

Intresse för kurs i kortmagi / flourishing?


Attan

Recommended Posts

Tjo alla pokerspelare! Trevligt forum, har smygläst en del.

 

Jag har pysslat med kortmagi i ett antal år och höll bl.a. en kurs i kortmanipulation för eleverna på Cirkus Cirkörs gymnasielinje förra året. Det är många jag träffar som undrar hur man lär sig, så jag tänkte att det skulle vara kul att hålla nån liten workshop framöver. Jag undrar därför kort om det finns något intresse för detta, samt var ni då skulle önska att fokuset låg under workshopen?

 

Jonatan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stockholm ja. Jag tänkte nått i stil med 3tim/träff, och att vi ses minst 4ggr med en veckas mellanrum för att nöta in tekniker mellan lektionerna. Vi kan välja att fokusera på trick dvs. slight-of-hand tekniker och rutiner, eller på Flourishing/XCM dvs. kortmanipulation som bara är till för att se cool ut. Lite av båda är nog att föredra.

 

Lite krav jag skulle ha är:

-max 10 personer, helst lite färre.

-Minst 4 träffar utspridda med en veckas mellanrum. Att röja hemligheterna går fort, men att få in tekniken kräver tid och träning. Antingen lär man sig tricken bra, eller inte alls.

-Vi skulle bygga upp det helt från grunden, så har du trollat förut blir det nog snabbt lame.

-Ingen träning mellan lektionerna = inga nya trick, som sagt, jag gör det inte för att det är kul att spoila hemligheterna. Det finns inget som stör mig mer än att se ett bra trick dåligt utfört.

 

 

låter bra?

 

 

Edit. Jag inser att detta troligtvis räknas som reklam, vilket inte är tanken då jag mest vill se om det finns intresse. Finns det någon annan forumdel där vi kan planera det här utan att bryta några regler? Eller är det OK att behålla tråden här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...