Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Går det att utläsa något?

Att poker är streakigt utav helvete?

Min gissning också. Det är sånt som man kan läsa hur många gånger som helst, men inte riktigt begriper förrän man själv råkar ut för det.

Idag gungade det f.ö. uppåt. Var lite för överbeskyddande mot min BB med 72s, men det slutade väl:

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: morberg is UTG with 2s, 7s. morberg posts a blind of $2.

5 folds, Button raises, 1 fold, morberg (poster) calls.

Borde släppt handen här såklart.

Flop: (4.50 SB) 9h, 5s, Ts (3 players)

morberg checks, Button bets, morberg raises, Button calls.

Men får in ett färgdrag. Kul.

Turn: (4.25 BB) 8c (3 players)

morberg bets, Button calls.

Och nu ett öppet stegdrag också.

River: (6.25 BB) 4c (3 players)

morberg bets, Button folds.

Men träffar inget. Då finns bara bluffen kvar, så jag drämmer till med en sån.

Final Pot: 7.25 BB

Totalt efter dagens session:

Resultat: +168 BB (+35,9 BB)

Händer: 12.623 (+254)

Visst skulle du släppt den preflop, men när man nu sätter sig sig i såna situationer så får man göra det bästa av det och det gör du här, snyggt spelat.

• Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Det var en stund sedan senaste uppdateringen. Ta gärna en titt på A8o från SB mot BB om du inte redan har gjort det.

Har spelat loss Party-bonusen nu och kommer att återvända till Eurobet om det inte finns några andra roliga bonusar på Party-nätet att hämta.

Såhär har det gått sedan förra gången jag rapporterade:

Resultat: +162,6 BB (- 5,4 BB)

Händer: 13.292 (+669)

Postad

Ett par dagar med inte särskilt mycket spel sammanfattas som lite ner och sedan lite mer upp. Jag ser fram emot dina kommentarer på handen TT från SB . Annars inte något speciellt som hänt tycker jag.

Resultat: +188,6 BB (+26 BB)

Händer: 13.874 (+582)

Har börjat fundera lite smått på vad jag ska ta mig till när målet för dagboken är uppnått. Jag har lite egna funderingar, men det hade varit intressant att höra om det finns några förslag därute?

Postad

Du får odds på 2:11 här, mot en knapphöjning (en bra spelare höjer nästan any-two mot tre mörkar här) och en syn från bb (en bra spelare lägger mycket få händer pga pottoddsen och trebetar med många för att få bort dig och för att knappen är svag). Att syna med any-two-suited kan aldrig vara ett särskilt kostsamt misstag här, tvärtom är det antagligen ett misstag att folda.

Till och med mot absurt starka handdistributioner för knappen och bb så har du 21% equity.

Postad

Du får odds på 2:11 här, mot en knapphöjning (en bra spelare höjer nästan any-two mot tre mörkar här) och en syn från bb (en bra spelare lägger mycket få händer pga pottoddsen och trebetar med många för att få bort dig och för att knappen är svag). Att syna med any-two-suited kan aldrig vara ett särskilt kostsamt misstag här, tvärtom är det antagligen ett misstag att folda.

Till och med mot absurt starka handdistributioner för knappen och bb så har du 21% equity.

Något smög sig i konverteraren ser jag nu. Naturligtvis postar jag inte BB från UTG (utom vid eventuella felklick). I denna handen sitter jag i BB, ingen har postat utöver SB och jag själv i BB och alla lägger sig fram till knappen som höjer.

Grundfrågan är alltså om jag skulle synat en höjning från knappen med 72s i BB eller inte.

Postad
Grundfrågan är alltså om jag skulle synat en höjning från knappen med 72s i BB eller inte.

Njae, det är nog att ta i lite grann om inte knappen är väldigt lös och också kan tänkas släppa lite händer postflopp.

Postad

Njae, det är nog att ta i lite grann om inte knappen är väldigt lös och också kan tänkas släppa lite händer postflopp.

Det känns bra, då har jag i alla fall lite koll på läget.

En trevlig kvällssession. Jag vet inte vad det är som har hänt, men den senaste månaden (och lite till) har Party 2/4 känts oerhört löst och trevligt. Ungefär sedan jag startade dagboken med andra ord.

Resultat: +225 BB (+36,4 BB)

Händer: 14.251 (+377)

Målet som det formulerades från början av dagboken kan tolkas mer eller mindre löst: antingen ska jag uppvisa en total vinst på 250BB, eller ska jag ha spelat in 250BB från dagbokens start. Jag väljer den lösa tolkningen och dömer härmed att målet är uppfyllt.

Såhär ser grafen ut för mitt totala spel på 2/4:

2-4-14251.png.xs.jpg

Och såhär om vi enbart räknar sedan starten av dagboken:

2-4-dagbok.png.xs.jpg

Jag har med andra ord hamnat i en period med mer tur än normalt sedan jag startade dagboken.

Vad ska jag göra nu? Jag har inte fått några förslag i denna tråden än, men jag kan väl ändå avslöja vad jag funderar på som nästa steg:

FLT 5/10

Även om jag har rulle för 5/10 tänkte jag sätta av ett fast belopp och se hur det går innan jag tar steget fullt ut. Visserligen kanske jag skulle mellanlanda på 3/6 först, men det känns inte som om hoppet i insatser är tillräckligt stort för att det ska vara motiverat.

Synpunkter och kommentarer mottages gärna. Nu loggar jag (snart) av.

Postad

Även om jag har rulle för 5/10 tänkte jag sätta av ett fast belopp och se hur det går innan jag tar steget fullt ut. Visserligen kanske jag skulle mellanlanda på 3/6 först, men det känns inte som om hoppet i insatser är tillräckligt stort för att det ska vara motiverat.

Höh, här skiljer vi oss åt. Jag tycker att det är jätteskönt att det finns ett nivåhopp som inte nödvändigtvis innebär dubbla insatser. Jag önskar att det fanns mer sådana mellannivåer, för förlustsessionerna man tvingas uthärda blir ju trots allt dubbelt så stora. Bävar inför tanken att förlora 100 BB på en dag ($1000 BB på 5/10), vilket har hänt mig på 2/4.

Postad

Oj, verkar ganska vågat att gå direkt på 5/10. Bara 3/6 är ju skapligt mycket tightare än 2/4 så man behöver nog inte vara jättefeg för att i alla fall vilja vänja sig där en smula först.

Postad
Oj, verkar ganska vågat att gå direkt på 5/10. Bara 3/6 är ju skapligt mycket tightare än 2/4 så man behöver nog inte vara jättefeg för att i alla fall vilja vänja sig där en smula först.

Äh, du är ett riktigt fegsnöre. Vad ska du med din rulle till om du inte använder den?

Försöket på 5/10 var som sagt tänkt att vara kontrollerat; det blir inte så att jag hoppar i direkt utan jag doppar tårna lite först.

Postad

Skillnaden på spelet på 2/4 och 3/6 ska vara relativt stort vad jag hört pga att 2/4 saknar 6manna bord på party, så alla tomtar lirar fullring. Skillnaden från 3/6 till 5/10 är inte lika stor?, rätta mig om jag har fel

Spelar själv 2/4, o har gjort i 28000 händer, tänkte lira 100000 innan ja går upp, dock kommmer de nog kännas tungt o lämna alla donatorer där, så kanske blir fast där för resten av livet :lol:

Postad

Äh, du är ett riktigt fegsnöre. Vad ska du med din rulle till om du inte använder den?

Försöket på 5/10 var som sagt tänkt att vara kontrollerat; det blir inte så att jag hoppar i direkt utan jag doppar tårna lite först.

Kör morberg, med du visat här så ska inte 5/10 vara någre större konstigheter, jag växlar mellan 3/6 o 5/10 nu och och jag har ca 3,5K i rulle. Jag har endast lirat 10000 händer på 2/4 och 7000 händer på 3/6 så det är möjligt att jag går för fort fram, men man vill ju testa och nu skulle jag inte kunna tänka mig 2/4 igen..för små potter helt enkelt... :lol: ..man blir lite fartblind faktiskt...jag snittar ungefär 1 BB/H. Lite lågt med tanke på att man kör 2-3 bord men jag får jobba vidare på det.

Enda fördelen jag kan se med att mellanlanda på 3/6 är att man hinner vänja sig lite vid de större potterna, det kan ju bli en liten chock med hyfsat stora potter jämfört med 2/4, men spelmässigt ska du fixa det.. ;)

Postad

Den är så fin att titta på! Ok, jag kanske inte är den som tar de absolut största riskerna men för en fattig student som mig med en internetbankrulle som är betydligt större än vad jag har på banken känns det skönt att aldrig behöva riskera mer än sisådär 10% pga otursperioder.

För övrigt känns det ju rätt osannolikt att du inte skulle klara dig på 5/10, så det är klart att du ska köra på om du inte känner dig ängslig själv. Men jag hade som man lätt inser valt att vänja mig vid att spela utan de riktiga tomtemassorna så billigt som möjligt.

jag växlar mellan 3/6 o 5/10 nu och och jag har ca 3,5K i rulle.

Jag får nervösa ryckningar och blödande magsår bara av att läsa det där ;).

Postad
Ok, jag kanske inte är den som tar de absolut största riskerna men för en fattig student som mig med en internetbankrulle som är betydligt större än vad jag har på banken känns det skönt att aldrig behöva riskera mer än sisådär 10% pga otursperioder.

Tro mig, jag är allt annat än riskbenägen. Men mina pokerpengar ser jag lite som dataspelspoäng. De behövs inte för min inkomst utan är ett mått på hur bra mitt spelande har gått.

Nej, det får bli ett skott på 5/10. Att det är enklare att räkna potodds gör beslutet ännu enklare :)

Tack till alla som lämnat kommentarer i dagboken, det är kul att läsa.

Postad
Nej, det får bli ett skott på 5/10. Att det är enklare att räkna potodds gör beslutet ännu enklare :)

Tror inte det kommer vara några direkta problem spelmässigt (gissningsvis är dock 5-10 rätt mycket aggressivare än 2-4).

Postad
Lycka till på 5/10 och fortsätta reportera här eller i en ny dagbok!

Tack. Om intresse finns är det klart att jag fortsätter med rapporter från mina äventyr på 5/10.

• Skapa nytt...