morberg Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Det finns givetvis massvis bakom de här resonemangen och siffrorna men den här posten har redan blivit alldeles för långa. Hoppas det här hjälper någon. Låt inte mig hindra att du lägger ut texten. Det är mycket intressant och du får gärna utveckla om du har mer att säga i ämnet. Eftersom jag är lat letade jag på Internet istället för att göra jobbet själv och hittade följande tabell som är baserad på simulerad data.
morberg Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Spelarna på Pacific fortsätter att förvåna. Personlig påminnelse: glöm inte att värdebetta TP. Noterbar hand: tomte höjer från UTG+1, jag återhöjer från MP1 med TT, alla (inkl. tomte) lägger sig. Bara i det parallelluniversum som kallas Pacific. Funderar nästan på att gå upp till 3/6 där eftersom det verkar vara en annan verklighet som gäller än på andra pokersajter. Kort session idag, men det har gått bra. Spelade enbart på Eurobet (partyskin) och Pacific. Pacific gick "bara" +$10 och resten kom från EB. Har tänkt på att kanske sluta redovisa kudden eftersom den är hyfsat tilltagen (jag kan mao sova gott), men den finns med i denna uppdatering: Kudde: $805 +$63 Resultat: -30,5 BB +13,1 BB Händer: 9213
morberg Postad 9 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2005 Jag brukar inte slöspela, men ibland känns det motiverat. Ta det för vad det är, en udda hand där spelet inte är sådär himla intressant. Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Preflop: morberg is BB with 2d, 4d. 3 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, Button calls, SB completes, morberg checks. Flop: (6 SB) 4c, 2s, 2h (6 players) SB checks, morberg checks, MP2 checks, MP3 bets, CO raises, Button folds, SB folds, morberg calls, MP2 folds, MP3 calls. Turn: (6 BB) 6s (3 players) morberg checks, MP3 checks, CO bets, morberg calls, MP3 calls. River: (9 BB) 9d (3 players) morberg checks, MP3 checks, CO bets, morberg raises, MP3 folds, CO calls. Final Pot: 13 BB Results in white below: morberg has 2d 4d (full house, twos full of fours). CO has 4h Js (two pair, fours and twos). Outcome: morberg wins 13 BB.
Gyre Postad 9 Juli , 2005 Rapport Postad 9 Juli , 2005 Jag brukar inte slöspela, men ibland känns det motiverat. Ta det för vad det är, en udda hand där spelet inte är sådär himla intressant. Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Preflop: morberg is BB with 2d, 4d. 3 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, Button calls, SB completes, morberg checks. Flop: (6 SB) 4c, 2s, 2h (6 players) SB checks, morberg checks, MP2 checks, MP3 bets, CO raises, Button folds, SB folds, morberg calls, MP2 folds, MP3 calls. Turn: (6 BB) 6s (3 players) morberg checks, MP3 checks, CO bets, morberg calls, MP3 calls. River: (9 BB) 9d (3 players) morberg checks, MP3 checks, CO bets, morberg raises, MP3 folds, CO calls. Final Pot: 13 BB Results in white below: morberg has 2d 4d (full house, twos full of fours). CO has 4h Js (two pair, fours and twos). Outcome: morberg wins 13 BB. Sånna händer man tackar och bockar för att man får se floppen, 13 BB är inte dåligt att dra in på floppad båt på den brädan.
morberg Postad 9 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2005 Har tänkt lite mer på det där med kudden och spel på Pacific. Eftersom mitt mål är att dra in 250BB på Party (trafiken på Absolute är för dålig, det är bara att inse) kommer det inte att ge så mycket att spela på Pacific (mer än då att "bara" tjäna pengar) -- detta givet att kudden är tillräckligt stor (vilket den är). Alltså vore det bättre att fokusera på Party tills jag har uppnått mitt mål och då fundera på fortsättningen. Kudden kommer inte heller att redovisas längre förrän den är under $500 (vilket vi hoppas att den aldrig blir). Så tyvärr TF; så värst mycket pillow-talk blev det inte i denna dagbok . Började med denna nya filosofi idag och spelade tre bord på EB och inget på Pacific. Bytte ut GameTime+ mot PokerAce HUD, vilket var en förbättring. Har också plockat bort autoklassificering av spelare i PT (har endast kvar fisk-klassen, då den funkade ganska bra) PAHUD visar upp hålkorten efter showdown, vilket är ganska trevligt. Resultat: -20,6 BB +9,9 BB Händer: 9495
morberg Postad 9 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2005 HU-spel är något av ett mörker för mig, men det är inte sällan sådana situationer uppkommer -- inte minst från just mörkarna. Ta gärna en kik på hur jag försvarar BB med QTo och lämna era kommentarer.
morberg Postad 10 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2005 Blehk. Fy tusan vilken session. Jag går fortfarande för långt med en del händer, men det har blivit bättre. Vi tar dagens sista hand som exempel på en hand jag nog borde, men inte kunde, släppa: Jag får AQs i hjärter UTG och höjer, en spelare i sen pos synar två kalla och BB synar. Floppen kommer AKx (två spader, en klöver) och BB satsar. Eftersom det är svårt att skydda min hand tänker jag vänta till turn med att höja för att driva ut LP och/eller BB. LP synar. Turn: blank klöver. BB satsar, jag höjer och LP återhöjer. Nu vet jag att jag måste vara slagen, men tror ni inte att jag synar turn och sedan check-synar river. Tvi. Hela sessionen var genomusel, ganska kalla kort (hade VPIP på 13,85% vilket är något under mitt snitt) och inte mycket som träffade (Won$WSF: 32,50%, WtSD 25%, Won$SD 30%). Kudden är fortfarande så pass stor att jag kan sova gott, men mycket mer är det inte. Spelade fyra bord på EB, men funderar på att byta ut ett av dem till Pacific, trots vad jag sa tidigare. Det är bra för självförtroendet att åtminstone kunna gå plus på ett bord även om det är fullt med tomtenissar. Resultat: -42,7 BB (-22,1 BB) Händer: 9690
morberg Postad 10 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2005 För er som undrar om det är lönt att jaga bonusar tänkte jag bjuda på följande lilla graf: Detta är utvecklingen av min totala bankrulle under hela min pokerkarriär. Det lila är bonuspengar och det blå är det jag har lyckats vinna mig till. Hoppet neråt vid den 16 juni är en 2001FP. En enhet på x-axeln är när en bonus har betalats ut, vilket gör att datumen inte är ekvidistanta om nu någon störde sig på det.
thorn Postad 10 Juli , 2005 Rapport Postad 10 Juli , 2005 Intressant graf faktiskt. Jag sitter själv och bonushorar en hel del nu för att bygga en rulle för spel på 2/4. Jag har varit uppe på den nivån innan, och jag är faktiskt lite rädd för att det blir svårt, även om jag är en bättre spelare nu än då så är det faktiskt plötsligt märkbart mycket pengar.
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Jo, det är inte bara pengarna utan även motståndet som är annorlunda högre upp. Sen gäller det att inte tänka på att det är riktiga pengar som står på spel; det blir jobbigt att höja på turn och stoppa in $8 i potten om du hela tiden tänker att du kunde köpt ett Whopper Meal istället. Svinto skrev en bra sak i sin dagbok som egentligen är självklar, men som inte alla verkar ha greppat: det räcker inte med rulle för högre nivåer, man behöver ha skickligheten som krävs också. Jag har trott att jag hade båda för 2/4, men än ser det inte ut som om det senare stämmer.
Sactodian Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Hilger skriver bra i sin bok Internet TH - man måste ha "mental rulle" också. Kan man inte hanter -$500 på en dag så skall man inte spela över -2/4 nivån.
Eddie88 Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Jag tycker du spelar bra, inte så mycket o göra när man träffar ibland. Många försöker ju bluffa åt sig potterna bara genom att vara aggressiva. Jag backade själv igår 30 dollar på 0.5/1 fl på empire efter ca 200 händer. Spelade solid poker, men blev tvungen o syna vissa händer.
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Hilger skriver bra i sin bok Internet TH - man måste ha "mental rulle" också. Kan man inte hanter -$500 på en dag så skall man inte spela över -2/4 nivån. $500 är 125BB på 2/4; en ganska mastig neråtsession för en dag (beror så klart på hur många händer man hinner med under en dag) på fullring. Jag är glad att jag har sluppit den erfarenheten än så länge... Ska nog plocka fram ITH igen och läsa om den. Det var den bok jag började med. Den hade en del matnyttigt -- inte minst handexemplen.
Sactodian Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Ja, är halvvägs igenom ITH, tycker den verkar vara mycket bra. Han menade -500 på nivåer högre än 2/4, på t.ex. 3/6 FL är det mindre sannolikt, men ändå inte omöjligt att backa -500, på 5/10 SH är det troligen inte så ovanligt... (s. 256-257).
Bjorn_ Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Svinto skrev en bra sak i sin dagbok som egentligen är självklar, men som inte alla verkar ha greppat: det räcker inte med rulle för högre nivåer, man behöver ha skickligheten som krävs också. Jag har trott att jag hade båda för 2/4, men än ser det inte ut som om det senare stämmer. Jag VET att du är en förväntad vinnare på 2/4 Morberg, jag bara vet det! /Bjorn
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Jag VET att du är en förväntad vinnare på 2/4 Morberg, jag bara vet det! Tack för förtroendet! Vem är Markus Hellström förresten? Jag har undrat många gånger, men aldrig kommit mig för att fråga.
Gyre Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Svinto skrev en bra sak i sin dagbok som egentligen är självklar, men som inte alla verkar ha greppat: det räcker inte med rulle för högre nivåer, man behöver ha skickligheten som krävs också. Jag har trott att jag hade båda för 2/4, men än ser det inte ut som om det senare stämmer. Jag VET att du är en förväntad vinnare på 2/4 Morberg, jag bara vet det! /Bjorn Enligt de HH's du har postat tycker jag också att du bör vara det. 2/4 FL är ju inte heller världens svåraste nivå att slå heller. Jag tippar på att du är inne i liten av en svacka och att det släpper snart. Förresten, när du spelar 2/4 fullring på party, vad brukar bordets seenflopp% ligga på?
Bjorn_ Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Vem är Markus Hellström förresten? Jag har undrat många gånger, men aldrig kommit mig för att fråga. En jobbarkompis son. Som de flesta 14-åringar kanske inte helt medveten om sina begränsningar? /Bjorn
Kidder Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 För er som undrar om det är lönt att jaga bonusar tänkte jag bjuda på följande lilla graf: Detta är utvecklingen av min totala bankrulle under hela min pokerkarriär. Det lila är bonuspengar och det blå är det jag har lyckats vinna mig till. Hoppet neråt vid den 16 juni är en 2001FP. En enhet på x-axeln är när en bonus har betalats ut, vilket gör att datumen inte är ekvidistanta om nu någon störde sig på det. Denna är ju jävligt snygg och överskådlig, tyvärr är man ingen fena på excel och jag använder Ballers ark, hur fasen ser det ut bakom graferna. Typ vilka kolumner och annat behöver man...
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Förresten, när du spelar 2/4 fullring på party, vad brukar bordets seenflopp% ligga på? Mellan 25 och 35 (ganska säker på att det är VPIP och inte seen flop). Ligger det under 25 brukar jag försöka byta bord om det inte sitter en riktig superfisk vid bordet.
Rackarn Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 för mig ligger det oftast mellan 20 och 30 vpip på partys fullrings 2/4
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 för mig ligger det oftast mellan 20 och 30 vpip på partys fullrings 2/4 Jo, jag hade lite fel för mig. Ändrade mitt inlägg till 25-35. Edit: Hade ännu mer fel än så, försök med 20-30, precis som Rackarn säger... Sjunker bordet ner mot 15 försöker jag leta upp något annat.
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Party Poker (9 handed) converter Ett bord som låg på VPIP strax under 20%, men jag hade hyfsat bra koll på motståndarna. Convertern kajkade ur, så jag fyller i för hand. MP3 är ganska tight/aggro pre-flop och aggressiv post-flop. Verkar hyfsat skicklig mao. Preflop: morberg is MP2 with Td, As. 3 folds, morberg raises, MP3 reraises, 4 folds, morberg calls Flop: Kc, Jh, 7c (2 players) (7,5 SB) morberg checks, MP3 bets, morberg calls Jag gissar på högt PP eller AK-AQ hos MP3 och jag har fyra outs till min gutshot. Tror dock att jag kan få bra betalt om jag träffar och bestämmer mig för att en lös floppsyn, de omedelbara oddsen till trots. Turn: Qc (2 players) (4,75 BB) morberg checks, MP3 bets, morberg raises, MP3 calls. Trevligt, fru Fortuna står i min ringhörna. Träffar min stege, även om färgen kanske sitter hos fi. Men i så fall ska han ha spelat AJs och det tror jag inte att han skulle trebetta PF med. Check-raisar honom för att dra ut maximalt och är glad över att min read visar sig stämma när han fortsätter att betta efter min check. River: 4h (2 players) (8,75 BB) morberg bets, MP3 calls. Och värdebettar river. Final Pot: 10,25BB Hoppas att handen kan belysa värdet av att jaga en gutshot på floppen även om du inte riktigt har odds att jaga. (Fi hade förresten AKo, inget klöver och sade "sigh" i chatten efteråt.)
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 Först så går det lite upp, sen så går det ner, sen går det upp och skakar lite grann. Poker svänger. Jag börjar vänja mig, men det hade varit trevligt med en stabil uppåtgående trend. Räknar med att det ska komma med fler händer. Resultat: -32,6BB (+10,1BB) Händer: 9904
morberg Postad 11 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2005 En del har bett om tips på hur man bäst går tillväga med bonushorandet. Enklast är att börja med att läsa detta inlägg på bonuswhores forum. Det täcker allt utom en del av Prima-sajterna (som åtminstone tidigare var väldigt bra om du hade liten rulle). Forumet på bonuswhores brukar vara det första stället tips om nya bonusar dyker upp. Det går bra att posta i tråden om det är någon som undrar något. Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor. Om du planerar att spela på högre insatsnivåer framöver kan det vara läge att signa upp med rakeback hos någon eller några pokersajter. Mer än så säger jag inte om rakeback då diskussioner går fetbort här på forumet. Fråga mig inte.
Recommended Posts