Gå till innehåll

Vinstdelningsdeal sportsbetting - åsikter?


Recommended Posts

Jag tycker att detta är en mycket intressant frågeställning.

Jag diskuterade ett liknade problem för några år sedan, fast då rörde det sig om aktiespekulation. Då kom vi fram till att den som hade skillsen spelade för sina egna pengar och fick sin vinst från sin del av avkastningen. Övriga finansiärer stod för fasta kostnader i from av kontor, it-stöd osv.

 

Förstår jag rätt i att den med skillsen alltså tog samma procentandel av förlust resp vinst, och att hans "lön" bestod i att de fasta kostnaderna täcktes?

 

Om någon skulle vilja satsa på att du inte klarar 25% ROI, vilket odds erbjuder du då dem?

 

Haha ja du... inte ett helt attraktivt bet eftersom det är riskförstärkande eller "omvänd hedge" om man så vill. Men givet att jag gissar att 25% ROI är medelvärde/median och att jag då alltså träffar under resp över ungefär lika ofta blir ju ett rättvist odds alltså ca 2.00. Med wig antar jag att jag skulle erbjuda ca 1.70.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte det totalt sinnessjukt för vilken sport/bettingsak som helst?

 

Jo, absolut. Hade det inte varit galet bra hade jag heller aldrig ens funderat på en sån här (i mina ögon) avancerad manöver för att utnyttja det till max.

 

Edit: efter lite fler överslagsberäkningar utifrån omsättningshastighet och total avkastning har det nog varit lite lägre, säg ca 13-14% ROI/bet. Fortfarande sjukt bra givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag rätt i att den med skillsen alltså tog samma procentandel av förlust resp vinst, och att hans "lön" bestod i att de fasta kostnaderna täcktes?

Helt riktigt. Det blev inget av det i slutändan men upplägget gör att "spelaren" inte hamnar i läget "Tails I win - heads you lose".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...