Gå till innehåll

Daxxar gör en helomvändning och spelar PLO @ SvS igen.


Daxxar

Recommended Posts

Hej.

 

Har nyligen startat en annan dagbok här på PF men slutade skriva i den när jag gick över till omaha som jag skrev att jag inte skulle göra. :roll:

 

Här har ni introduktionen från den dagboken.

 

Tja!

 

Spelat poker on and off i ca 7 år. Har varit vinnande av och till men om jag ska vara ärlig för er och mig själv är jag förmodligen back sen jag startade. Mesta beror på sjuk dålig disciplin enstaka dagar där man backat rejält (sjuka summor).

 

Har inte spelat poker på 2 månader efter ett test med att försöka lära mig omaha som slutar ganska rejält med back och som dessutom fick mig att tappa lusten för poker. Kom sen på mig själv med att jag egentligen gillar poker och lägger omaha på hyllan för nu. Blir endast texas!

 

Är 25år, jobbar ca 80% i en spelbutik som tillhör ett större ICA. Gör större andelssystem varje onsdag och lördag på V86 och V75 till våra kunder så om ni vill snacka trav gör jag gärna det med men inget jag kommer ta upp så mycket själv, vill fokusera mest på pokern här.

 

Kommer posta grafer, HHs och resultat. Målet är att ganska simpelt till att börja med. Ha bra disciplin ALLA dagar och veta när jag ska sluta spela. Drömmen är att kunna leva på pokern någon gång under min livstid. "When your young its all about get money, get bitches." Ett citat som stämmer ganska bra på mig just nu.

 

Mitt nick förblir hemligt just nu.

 

Degar in 500kr på SvS för att jag vill bygga från botten (eller för att jag är fattig som fan).

 

Wish me luck.

 

 

 

Blev som sagt stake-ad med 5k efter några dagar av en god vän som ni kanske läste i den dagboken, spelade lite hold'em och gick +-0 på 3k händer gick sen över till omaha och har inte kollat bakåt sedan dess plockade ut 35k (mesta från 2/4 och 2.5/5) för att betala tillbaka min vän och för att kunna leva gott efter att ha varit ganska fattig ett tag. Har 3.8k sparat för en omstart från botten igen denna gång 0.25/0.50 PLO på SvS. Ska inte ta ut pengar från rullen nu på ett bra tag utan nu blir det att bygga en bra grund innan jag plockar ut några pengar.

 

Har alltid haft dålig tiltkontroll och det är min största svaghet, att stå emot tiltskottningen som inträffar i snitt en gång per månad för mig där hela rullen kan försvinna. Därför är väl planen att spela med minst 30+ inköp för min nivå. Går upp till 0.5/1 vid 6k i rullen och ner till 0.25/0.50 om jag går ner under 5.5k (25inköp). Kommer sätta en dagspärr på 15 inköp och hoppas på denna kan vara en liten säkerhet mot eventuellt tiltskottande.

 

Har fortfarande samma som mål tidigare. Att långsiktigt kunna leva på pokern och säga upp mig från mitt jobb. Det är som sagt drömmen och jag hoppas att det ska kunna gå inom ett år.

 

Förberedd er på många HHs då jag är långt ifrån fullärd inom omaha. :mrgreen:

Mitt nick förblir hemligt och jag vill inte bli outad av någon som vet vem jag är. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha trodde aldrig jag skulle säga det här men det är lättare för mig att vinna högre upp där spelarna har lite mer tanke bakom spelet, sagt med ironi ofc men det är ändå så det känns just nu.

 

Men det har att göra med att jag sjukt svårt att anpassa mitt spel just nu blandat med runbad och skitspel till följd av frustrationen. Försöker spela stabil ABC-poker men det är sjukt svårt att ställa om sig och sen när man väl träffar så blir man utdragen. De få gånger jag riverbluffar för att "ofta han checkar nöten på turn bakom mig med en sån dragig bräda" och får sen en syn av min pottbluff med nötstegen som han floppat när brädan är ds på turn då blir jag fan lack. :mrgreen:

 

Haha är lite bitter bara. Får kriga på med ABC-pokern så vänder det nog snart är trots allt bara back 1 inköp fast de känns som jag borde vara upp 10 inköp minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu sitt största problem är tilten, är det verkligen så genomtänkt att gå över till omaha då där variansen är ganska sjuk??

 

Övning ger färdighet. Lika bra att lära sig hantera tilten. Läser en rätt bra bok om det just nu. "The poker mindset". Någon som läst den?

 

Gl med nivåklättringen och tiltkontrollen så syns vi snart på borden förhoppningsvis:-)

 

Tackar. Har mött dig en hel del och ser fram emot att kunna möta dig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på spelarna. Är mest fundersam vad vi gör på floppen här mot en sån hög reraise och en till spelare som synar den.

 

IPN (Boss Media) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (UTG): k97.25

CO: k38.82

BTN: k144.38

SB: k93.75

BB: k170.26

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has A:spade: Q:club: 9:spade: 8:club:

 

Hero raises to k1.75, CO calls k1.75, BTN calls k1.75, SB calls k1.50, fold

 

Flop: (k7.50, 4 players) 6:club: 9:club: J:heart:

SB checks, Hero bets k6.00, CO raises to k25.50, BTN calls k25.50, fold, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på spelarna. Är mest fundersam vad vi gör på floppen här mot en sån hög reraise och en till spelare som synar den.

 

IPN (Boss Media) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (UTG): k97.25

CO: k38.82

BTN: k144.38

SB: k93.75

BB: k170.26

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has A:spade: Q:club: 9:spade: 8:club:

 

Hero raises to k1.75, CO calls k1.75, BTN calls k1.75, SB calls k1.50, fold

 

Flop: (k7.50, 4 players) 6:club: 9:club: J:heart:

SB checks, Hero bets k6.00, CO raises to k25.50, BTN calls k25.50, fold, Hero ???

 

Vi har nöt-outs, all in såklart?

 

Edit, såg fel på klöver o spader, o dessutom vet jag nästan inget om omaha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nvm... Opteron ändrade sitt svar. :)

 

Ok. Fold verkar folk gilla. Jag gjorde helt annorlunda, men började känna att jag spelade fel efter att handen var spelad.

 

På turn tänker jag att jag kan få ut lite värde av synarn. Tänker att hans syn gör att inte sitter på nötfärgen men ack så fel.

 

Hela handen blev med andra ord felspelad från början till slut.

 

IPN (Boss Media) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (UTG): k97.25

CO: k38.82

BTN: k144.38

SB: k93.75

BB: k170.26

 

SB posts SB k0.25, BB posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has A:spade: Q:club: 9:spade: 8:club:

 

Hero raises to k1.75, CO calls k1.75, BTN calls k1.75, SB calls k1.50, fold

 

Flop: (k7.50, 4 players) 6:club: 9:club: J:heart:

SB checks, Hero bets k6.00, CO raises to k25.50, BTN calls k25.50, fold, Hero calls k19.50

 

Turn: (k84.00, 3 players) 2:club:

Hero checks, CO bets k11.57 and is all-in, BTN calls k11.57, Hero raises to k35.00, BTN raises to k117.13 and is all-in, Hero calls k35.00 and is all-in

 

River: (k235.57, 3 players) Q:heart:

 

BTN shows A:heart: K:club: 4:spade: 7:club: (Flush, King High)

BTN wins k229.69

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick spela HU igår på 2-4 (ibland satte sig folk) bord mot SvS största fisk. Det skönaste var att han var GAAAALET deep på alla bord. Plussa ca 15inköp mot han och avslutade klockan 6 på morgonen med att förlora en pott på 1600bb. Att han hittat tvåparet där är mest lol, han kunde ha vad som helst då han börjat tilta lite extra mycket de senaste 100 händerna. :lol:

 

IPN (Boss Media) - kr0.50 PL Hi - Omaha - 3 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (BB): k411.02

BTN: k449.11

SB: k99.50

 

SB posts SB k0.25, Hero posts BB k0.50

 

Pre Flop: (k0.75) Hero has K:spade: A:spade: 4:diamond: A:heart:

 

BTN calls k0.50, fold, Hero raises to k1.75, BTN raises to k5.50, Hero raises to k16.75, BTN raises to k50.50, Hero calls k33.75

 

Flop: (k101.25, 2 players) 2:diamond: 6:spade: T:spade:

Hero bets k101.25, BTN raises to k398.61 and is all-in, Hero calls k259.27 and is all-in

 

Turn: (k822.29, 2 players) 6:diamond:

 

River: (k822.29, 2 players) 7:heart:

 

BTN shows 6:heart: 9:spade: T:diamond: A:diamond: (Full House, Sixes full of Tens)

BTN wins k807.29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 26 inköp för 0.50/1 och tänkte ta steget upp nu. Känner att det är dags. Har dock haft sjukt stora problem med att spela mitt A-game när jag spelar 4 bord. Spelar jag 2 bord går det mycket bättre. När jag spelar hold'em kan jag spela 12 bord utan problem men något med omaha gör att jag börjar spela som en gris med mer än 2 bord. Någon som har några tips? Kommer spela 2 bord på 0.5/1 tills jag åtminstone har råd att förlora lite inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...