trexter Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Säg att man spelar ett 6-manna-bord NL och plockar upp någon av ovanstående händer i UTG - UTG+2. Motståndet är det vanliga på $25-$100-nivån. Det förekommer att folk har en viss "utbildning" och disciplin men oftast inte. Vad gör man? Rimligen handlar det om fold eller raise. Ett svagt ess är knappast något man vill spela i en flervägspott. Men även om endast två synar raisen blir det svårt att spela två fi, speciellt om man inte träffat. Visst, man skulle kunna höja mer men då har man lite gjort sina kort till "72o". Antingen plockar man blindsen eller får man syn av en dominerad hand. Min teori är att det är bäst att folda upp till (inte "och med") A9 ungefär. Naturligtvis spelar det roll hur oppositionen är. Med 4 "rocks" och en "calling station" bör man naturligtvis höja med samtliga. Hur spelar ni dessa ess? * RP - QoS * Citera
Beerick Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Jag kastar samtliga. Det känns inte som det finns så mycket värde att hämta med dom händerna. Hade dom dock varit suited hade jag nog limpat utg och limpat/höjt i utg+1 och utg +2. Det beror också på hur aggressiva dom är preflop och om man får betalt när man träffar nått. Citera
parre Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Beror på bordet. Är det passivt och weaktajt höjer jag garanterat och köper på flopp. Är det fullt av callingstations lutar jag åt fold. Är det typ passivt/weaktajt fast med typ en eller två callingstations på mörkarna höjer jag och värdebetar eventuellt toppar. Är det lösaggro galningar så kör jag antingen fold, raise och sedan omslag på re-raise atlernativt limp-reraise, oftast fold...(önskar iaf att jag oftast skulle köra fold...) Beror även på andra faktorer såsom stackdjup osv. Är det 500xBB i ett fyllehomegame så spelar jag den här handen 9ggr/10 bara för att jag har hybris och tror jag kommer spela ut resten av spelarna postflop - antingen förlora en liten pott, vinna en liten pott eller vinna en monsterpott på någon sjuk träff Om händerna är suited är det också ett stort plus, kan få in mer sköna semibluffhänder, färgdrag, backdoordrag etc! Citera
parre Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Men även om endast två synar raisen blir det svårt att spela två fi, speciellt om man inte träffat Det är ju just om man inte träffat som det blir enkelt. Beta 3/4 pott om det checkas till dig eller om du sitter först, folda mot re-raise, check-folda turn om någon synar och du inte klonkar. Det är ju när floppen kommer typ Axx som problemen uppstår - när och mot vem ska du släppa mot och när och mot vem ska du trycka hårt mot? Citera
Recommended Posts