Gå till innehåll

NLT - För tight laydown eller smart?


FlexWheeler

Recommended Posts

Här är en HH där jag gör en rätt tight laydown jag hoppas någon har några synpnkter på den..

 

Jag skrev den i min Flex Wheeler NL-dagbok-tråd osso.. där skrev jag varför jag folda o så... tänkte posta det här osso jag vill helst ha nån kommentar utan mina tankar först.. så postar jag det sen..

 

Stäming: Shiva är bra och jag tror han är rätt tight... jag har iaf inte sett han bluffa..

 

Min dagbok har varit inaktiv ett tag nu men i slutet på sida tre börja jag igen från juli och kommer börja posta fler HHs där.. bara att ingen kommenterar dem längre, men full förståelse från min inaktivitet...

 

Finns som sagt fler juli-HHs där som är aktuella...

 

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 - Table

Players:

Sten_Klar (EUR 348,67 in seat 1)

Eljas_W (EUR 77,50 in seat 2)

Shiva-_- (EUR 1 482,92 in seat 4)

yassii (EUR 154,00 in seat 5)

FlexWheeler (EUR 1 160,96 in seat 6)

 

Dealer: Eljas_W

Small Blind: Shiva-_- (3,00)

Big Blind: yassii (6,00)

 

FlexWheeler was dealt: 9d - 9s

 

FlexWheeler Call (6,00)

Sten_Klar Fold

Eljas_W Fold

Shiva-_- Call (3,00)

yassii Check

 

Flop Qs - Kh - 5s

 

Shiva-_- Check

yassii Check

FlexWheeler Check

 

Turn Qs - Kh - 5s - 9c

 

Shiva-_- Bet (17,00)

yassii Fold

FlexWheeler Raise (50,00) Yeah, nötset, (är 99% att shiva skulle höja med KK QQ....)

Shiva-_- Raise (95,00) Shit pommes frites...

FlexWheeler Call (62,00)

 

River Qs - Kh - 5s - 9c - 6c

 

Shiva-_- Bet (170,00)

FlexWheeler Fold

Shiva-_- Payback (170,00)

 

Shiva-_- didn't show hand

 

Shiva-_- wins: EUR 240,00

Rake: EUR 2,00

 

 

 

 

 

Vilka skulle folda vilka skulle calla?

 

Nivå 3-6 mot bra, solid-spelare...

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag spalra inte själv på så höga nivåer som 3-6 men vad jag kan läsa från HH så tror jag att Shiva sitter på KQ på given!

 

Sen har Shiva dålig position och förösker att slow-playa sitt två par efter floppen. Men ingen betar på floppen så han missar ett bet där. Därför när det kommer ett tillsynes ofarligt kort som en 9 betar Shiva.

 

Då en 6 med kommer på rivern sitter Shiva med två par med K och Q.....

 

Det e vad jag tror utan att veta något om spelarna....så med andra ord skulle du ha synat enligt mig.

 

Men det e jävligt lätt att säga för mig..skulle nog med foldat...har inte nerver för detta spelet ju hehehehe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar Shiva betta drag? En hand som JT skulle kunna vara ett alternativ, men det känns som att han borde testat en semibluff på floppen då. Jag tycker det mestadels lutar åt att han prickat floppen bra och försöker sig på en checkraise som inte lyckas, och förljer sedan med ett pottbet på turn istället. tror inte han sitter på QQ eller KK, men KQ eller 55 skulle kunna vara poteniella händer i så fall. Jag tror att du ofta leder i handen, och skulle minst ha synat rivern, men troligtvis höjt upp den

 

EDIT: verkar som att ngn hann före med liknande tankegångar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar inte heller på den här nivån... Kan försöka tycka något ändå. Du tror inte att han har KK eller QQ, då skulle han höjt preflop. Håller med, så skulle jag också tänka. Då är du bara slagen av JT. Utan att veta någonting om Shiva, så brukar väl de flesta slänga in något bet floppen om man träffar ett hårt drag. Är väl inte speciellt många som kör en check-raise med JT här?

 

Alltså: Du utesluter KK och QQ, är bara slagen av JT, som inte känns speciellt trolig, och FI bettar ungefär 70% av potten på river. Om du höjer han på river, och han är lika tight som du säger så lär du inte få syn av speciellt många händer som du slår. Om han däremot sitter på KK, QQ eller JT, även om dem känns mindre troliga så lär han väl safta på en raise igen... Nu sa du iofs inte ens att höja var ett alternativ, men ändå :)

 

Utan att veta mer så skulle jag nog syna här 10 gånger av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni posta.. Jag kan säga att jag ångra min fold rätt snabbt efter. borde callat... har aldrig foldat liknande tidigare och callat mycket värre tillfällen.. däremot så sa mina instinkter JT totalt... väldigt stark instinkt att han satt på JT...

 

Borde callat eftersom det fanns endel händer jag slogg.. kq 55 k9 osv

Jag tycker det var för tight laydown.. however vissa saker talar emot:

 

 

Jag ser fortfarande jt som den troligaste dock... han skulle inte betta draget på floppen i första pos med lägsta stegedraget och med flushdraw ute... det finns också fler JT-kort i leken 8 än t.ex 5:ornas 3 ... (efterflop) så som erskilld hand är jt-troligast.. den stämde mest in under hans spel.

 

Inte säker, men finns stor chans att han skulle betta kq/55 på flopp för att skydda handen mot steg och färgdraget och inte ge draghänder freeouts och istället låta dem betala eventuellt vinna stort mot lägre två par eller top pair stegdrag osv... det skulle jag gjort iaf..

 

Han spelade som om inte han va rädd för stegen.. (iofs skulle han kunna betta set hårt osv ändå..)

 

Jag tror dock jag hade för mycket respekt för spelaren, tror jag hade callat mot alla andra spelarna.. och borde callat här osso eftersom jag låg inne med endel cash..

 

 

Dem händer jag tror på... (enligt denna gjorde jag rätt fold.. stämmer säkert inte men den kändes såhär när jag folda)

 

1. JT 50%

2. 555 15%

3. KQ 15%

4. K9 10 %

5. flushdraw 10 % kanske en piece av stegedraget kombinerat

6. KK,QQ ~1%

 

bara en snabb uppskattning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte han skulle spela sina låga två par såhär starkt... så dem tar jag itne med mycket i resonomanget... fanns massa drag på floppen och solklart att han skulle betta två låga par starkt på flopp..

 

är det inte bästa två paren finns det så sjukt många kort som kan förstöra på turn så det itne är sant.. speciellt mot två spelare.. enda sätt att få mycket cash i oraisad pott är mot draghänder som inte kommer in... när man har två par tex k5 osv..

 

Om man kollar vad han kan ha finns det många händer men JT och 55 passar efter hans spel, de andra gör det inte riktigt, sen kan jag ha övertolkat min read på killen, det är en annan femma..

 

Min intuition va så sjukt stark att jag folda ett monster här.. , det är skumt när jag gör mycket lösare calls ofta... vet inte hur jag hitta foldknappen :) ofta hittar jag callknappen när jag tänker foldknappen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför synar du ens på turn då?

 

Dem händer jag tror på... (enligt denna gjorde jag rätt fold.. stämmer säkert inte men den kändes såhär när jag folda)

 

1. JT 50%

2. 555 15%

3. KQ 15%

4. K9 10 %

5. flushdraw 10 % kanske en piece av stegedraget kombinerat

6. KK,QQ ~1%

 

du måste satsa 170 för att vinna 580 vilket ger 29% så ofta måste du minst vinna för att det ska vara rätt att syna. enligt dig själv så har du ju 50% vinstchans.. så jag förstår inte problematiken, du säger rakt ut att du spelade fel.

 

ursäkta om jag räknar fel på pottodds jag e usel på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna den inte riktigt så, räkna det jag låg inne för och det jag var tvungen att calla för....men vettefan exakt hur man bör tänka....

och när jag folda kändes det som mer än 50% tror fan fortfarande det kan va det... om vi säger såhär med den readen jag hade var det JT mer än 75%, men jag tror inte på min read tillräkligt såhär i efterhand, nej det var den nog inte...tänkte inte på potentiella semibluffar och så tillräkligt så visst tycker jag att det var fel fold.. jag visade ju lite svaghet genom att bara calla hans reraise osso....

 

men men ill beback...

 

tack för alla kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...