Gå till innehåll

Funderingar kring poker och barn?


hajen

Recommended Posts

Det är väl inte bara jag som har småbarn och älskar poker.

Tror inte det....

 

Fast situationen är jobbig ibland. Man sitter där och ett parti poker eller turnering får läpparna att dreggla. Man väljer att lira en turnering och en bit in i turneringen säg 1 - 2 timmar så vaknar sonen och man tänker , jaha då sket sig detta och man får ila fram och tillbaka mellan datorn och sovrummet.

 

Man kanske inte skall spela alls i den situation man är i och vänta tills barnet växer upp eller tills man får en fri kväll själv vilket inte är så ofta.

 

Hur har ni det?

 

Vet inte om platsen för inlägget var rätt var god flytta i sådant fall.

 

mvh

 

* Det funkar här, men lite RubrikPill :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte bara jag som har småbarn och älskar poker.

Tror inte det....

 

Fast situationen är jobbig ibland. Man sitter där och ett parti poker eller turnering får läpparna att dreggla. Man väljer att lira en turnering och en bit in i turneringen säg 1 - 2 timmar så vaknar sonen och man tänker , jaha då sket sig detta och man får ila fram och tillbaka mellan datorn och sovrummet.

 

Man kanske inte skall spela alls i den situation man är i och vänta tills barnet växer upp eller tills man får en fri kväll själv vilket inte är så ofta.

 

Hur har ni det?

 

Vet inte om platsen för inlägget var rätt var god flytta i sådant fall.

 

mvh

 

* Det funkar här, men lite RubrikPill :) - QoS *

 

Håll ut det blir bättre med sömnen, var själv i samma situation för ett halvår sen, (bra med bärbar burk kan jag säga).

Just nu kommer liret inte igång förrän vid 21 tiden (barnen somnat) o håller på till midnatt ungefär.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en dotter på 3 år som självklart går före allt annat. Hon sover bra på nätterna så från sju på kvällen och framåt brukar det passa bra att spela poker. När jag jobbar natt brukar jag kliva upp lite tidigare och spela nån timme innan hon ska hämtas på dagis. Några turneringar brukar jag sällan hinna med att spela.

 

Och nu på sommaren tar ju den där förbannade golfen så mycket tid oxå så man hinner ju knappt spela nå poker alls 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din situation är ju faktiskt ganska lik de som sitter på en ostabil uppkoppling i att man ibland måste avbryta. Jag har helt lagt ner sngs pga det blev så dyrt när man satt i fyra grytor samtidigt och internet sket sig, cashgames är ju ganska tacksamt i det avseendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMOG-geek som jag är så minns man ju ett par fall då föräldrarna spelade Everquest i timmar (ett fall i USA ett i Korea tror jag), och glömde bort sina spädbarn som dog under dessa timmar (dagar?). Några sådana historier vill vi inte ha!

 

Ett tips är ju att skaffa bärbar dator och trådlöst internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en dotter på 3 år som självklart går före allt annat. Hon sover bra på nätterna så från sju på kvällen och framåt brukar det passa bra att spela poker. När jag jobbar natt brukar jag kliva upp lite tidigare och spela nån timme innan hon ska hämtas på dagis. Några turneringar brukar jag sällan hinna med att spela.

 

Och nu på sommaren tar ju den där förbannade golfen så mycket tid oxå så man hinner ju knappt spela nå poker alls 8-)

 

Gör som jag, lägg ner golfen.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta ansvar och ställa upp för sina barn är det viktigaste uppdraget man kan åta sig här i livet. Själv har jag alltid drömt om att bli pappa och har nu uppnått mitt mål med råge (son, 2 år och dotter, 5 månader). Har varit pappaledig med sonen i 10 månader och ska vara hemma lika länge med dottern.

 

Men eftersom jag också gillar att spela poker så har jag jobbat mycket med att komma på rutiner som passar. Har haft tur med sonen som har sovit 19-7 i sträck sedan han var 6 månader, och förhoppningsvis blir dottern likadan.

 

Lösningen för mig har blivit att först och främst komma överens med min fru om att när jag spelar poker har hon 100% barnansvar och jag har 0%. MTT:s tar ofta alldeles för lång tid för att jag ska kunna göra denna deal så det är cashgames som gäller för mig. Och där spelar jag just nu 04:00-06:00, vardagar på morgonen innan jag åker till jobbet. Har aldrig behövt mycket sömn så det passar bra och dessutom är det ju sjukt mycket "amerikafisk" ute denna tid på dygnet. Och frugan har det rätt lugnt eftersom barnen sover rätt djupt denna tid...

 

Men innan min fru och jag kom fram till vår nuvarande deal råkade jag ibland ut för att behöva aktivera rutan "post and fold" på turneringar när sonen vaknade eller när frugan inte pallade, så jag vet hur det känns. Men eftersom jag alltid sätter barnen främst så tyckte jag att jag fick stå mitt kast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta ansvar och ställa upp för sina barn är det viktigaste uppdraget man kan åta sig här i livet. Själv har jag alltid drömt om att bli pappa och har nu uppnått mitt mål med råge (son, 2 år och dotter, 5 månader). Har varit pappaledig med sonen i 10 månader och ska vara hemma lika länge med dottern.

 

Men eftersom jag också gillar att spela poker så har jag jobbat mycket med att komma på rutiner som passar. Har haft tur med sonen som har sovit 19-7 i sträck sedan han var 6 månader, och förhoppningsvis blir dottern likadan.

 

Lösningen för mig har blivit att först och främst komma överens med min fru om att när jag spelar poker har hon 100% barnansvar och jag har 0%. MTT:s tar ofta alldeles för lång tid för att jag ska kunna göra denna deal så det är cashgames som gäller för mig. Och där spelar jag just nu 04:00-06:00, vardagar på morgonen innan jag åker till jobbet. Har aldrig behövt mycket sömn så det passar bra och dessutom är det ju sjukt mycket "amerikafisk" ute denna tid på dygnet. Och frugan har det rätt lugnt eftersom barnen sover rätt djupt denna tid...

 

Men innan min fru och jag kom fram till vår nuvarande deal råkade jag ibland ut för att behöva aktivera rutan "post and fold" på turneringar när sonen vaknade eller när frugan inte pallade, så jag vet hur det känns. Men eftersom jag alltid sätter barnen främst så tyckte jag att jag fick stå mitt kast.

 

Du verkar ha helt klart för dig, snygg lösning. Bara impad att du orkar stiga upp mitt i natten för att lira...ungefär som en tidningsbärare...hehe fast bättre... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite som hur julafton var förr, har man bara något roligt att se fram emot studsar man upp ur sängen utan problem. :D

 

Det var faktiskt värre att gå upp till jobbet innan jag började med det här fast att jag då sov 2 timmar mer per natt. Då snoozade jag minst 3 gånger, nu går jag upp högst 2 minuter efter att klockan har ringt.

 

Snygg lösning, jomenvisst. Det ger fler fördelar; mitt och frugans förhållande funkar bättre då pokern inte tar "vår" tid heller. På något sätt har jag uppfunnit tid som inte fanns tidigare och det är ju inte fy skam. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte Nusseman som, i en tråd för länge sedan, beskrev en fördel med att ha barn och spela poker... Vill minnas att han beskrev det ungefär såhär (quotar Nusseman ur minnet med risk för faktafel):

 

Satt och spelade poker online. då vaknar lillgrabben och eftersom jag är en inbiten lirare/familjefar så lpockar jag upp pöjken i knäet så han får titta på när pappa spelar. En knivig situation dyker upp och jag frågar lillkisen om jag ska fortsätta spela handen. Han svarar "nej" och jag foldar. Det visar sig vara rätt beslut och jag berömmer grabben för hans kunskaper. Efteråt kommer jag på att hans vokabulär i princip består av orden "mamma", "pappa" och "nej".

 

Så jag antar att man borde skaffa sig en unge :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejja er som har riktigt små knoddar! Det finns ju inget bättre än att sitta vid finalbordet och klonka hålstegar med ett litet, varmt, halvsovande femkilosknyte i famnen. Ha en flaska färdigblandad välling i kylen som ni kan värma i micron om lillen(an) blir hungrig :)

 

När de blir större är det iofs också mysigt, men då vill de mer vara med och lira eller göra nåt så de känner sig vuxna. Sonen som snart fyller fyra brukar vilja kolla på musikvideos med The Darkness och dottern som är drygt två brukar vilja rita med kritor. Det tar kortare tid om man låter dem göra det och sen somna av utmattning, än att tjata på att det är sent och att de ska sova. ;)

 

Kvalitetstid med barnen kl 03.50 rockar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också två små, en på två år och en på fem månader.

Och jag spelar som jobb.

 

Nattetid är nog bäst, tycker jag. Jag har försökt stänga in mig någonstans på dagarna för att spela men för mig funkade det inte så bra. inte minst därför att jag själv blev nyfiken och ville vara med när jag hörde lek och skratt.

 

Jag har funderat lite på hur man ska tackla det när dom blir äldre, säg en fem sex år. ska dom få spela playmoney?, låglimit?, inte alls. Som alla andra barn vill dom nog göra samma som pappa i en period. Men poker? Det låter lite suspekt till och med i mina öron.

 

I övrigt håller jag med eyecappy: att ha barn är EXAKT samma sak som att sitta på en ostabil uppkoppling. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite på hur man ska tackla det när dom blir äldre, säg en fem sex år. ska dom få spela playmoney?, låglimit?, inte alls. Som alla andra barn vill dom nog göra samma som pappa i en period. Men poker? Det låter lite suspekt till och med i mina öron.

 

Jag hade en flickvän en gång som det hade varit rent oansvarigt att låta spela om någon som helst summa pengar, så jag gjorde helt enkelt så att vi spelade om godis istället. Det blev lika roligt det, och så slapp hon ens tänka tanken på pengar. Bör ju kunna appliceras på barn med ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde nussemans exempel igår då det var värmerekord i denna lägenhet.

Hade bra flyt på ett 3/6 FL cashgame bord och så kom sonen springande som en nyvaken zombie och bara skrek.

Tog upp han i famnen och han somnade på min axel , han tittade upp då & då.

3 timmar senare hade jag gjort 1020 $ + och det fick vara nog.

 

Man kände sig väldigt harmoniskt. Så tips är att skaffa inga stressbollar eller liknande skaffa ett barn. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...