Gå till innehåll

Push 88 60BB djup?


ottoPelle

Recommended Posts

Jag spelar en 15Kgtd 54 freez på ongame.

 

Blinds är 80/160 och jag har cirka 9,5K i stacken och fienden täcker mig.

 

Alla lägger till mig på sb som höjer till 400 med 88.

BB säger 1100, jag pushar och han synar med AK.

 

Jag tyckte situationen kändes ganska standrad när jag spelade men tycker i efterhand att 60bb kanske är för djupt att få in det med 88?

 

Kan det vara ett alternativ att 4beta till cirka 2750?

Kan jag syna hans 3bet bara?

 

Tacksam om någon vill dela med sig av sina tankar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar en 15Kgtd 54 freez på ongame.

 

Blinds är 80/160 och jag har cirka 9,5K i stacken och fienden täcker mig.

 

Alla lägger till mig på sb som höjer till 400 med 88.

BB säger 1100, jag pushar och han synar med AK.

 

Jag tyckte situationen kändes ganska standrad när jag spelade men tycker i efterhand att 60bb kanske är för djupt att få in det med 88?

 

Kan det vara ett alternativ att 4beta till cirka 2750?

Kan jag syna hans 3bet bara?

 

Tacksam om någon vill dela med sig av sina tankar!

 

 

Syna 3beten eller folda är enda alternativen i min värld. Men dessa stackdjupen kan jag tänka mig att ta en flopp.

 

Edit: Pratat med mitt facit och verkar som jag får semiskämmas för mitt svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In ska det! Slå 2450 och syna av jam.

 

Spännande, om vi låtsas att vi är fi istället, vilka händer vill vi syna fyrbeten med? AQ? K7s?

 

Eller såhär: möter vi sladdadan lär vi ha en breeeed trebetrange (100 bluffar och AK), men nu är fi okänd bra o vi vill inte bli bortjammade från trevliga händer som KT, vi lär ju dock trebetbluffa massa händer, vilka är dessa och vilka av dessa kommer vi vilja syna den lilla fyrbeten med? Frågorna hopar sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande, om vi låtsas att vi är fi istället, vilka händer vill vi syna fyrbeten med? AQ? K7s?

 

Eller såhär: möter vi sladdadan lär vi ha en breeeed trebetrange (100 bluffar och AK), men nu är fi okänd bra o vi vill inte bli bortjammade från trevliga händer som KT, vi lär ju dock trebetbluffa massa händer, vilka är dessa och vilka av dessa kommer vi vilja syna den lilla fyrbeten med? Frågorna hopar sig!

 

Jag tror att jag väljer att syna öppningen bara istället för att syna 4beten och få gissa massa med hela stacken sen. Tror inte man behöver va varken speciellt balanserad eller krångla till det för mycket på en 54fo på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag väljer att syna öppningen bara istället för att syna 4beten och få gissa massa med hela stacken sen. Tror inte man behöver va varken speciellt balanserad eller krångla till det för mycket på en 54fo på ongame.

 

Men om vi istället sitter på ept London och fi är ett såntdär spanskt pokerstarts-sponsrat vekt proffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om vi istället sitter på ept London och fi är ett såntdär spanskt pokerstarts-sponsrat vekt proffs?

 

haha :) spelar nog samma. Gissar väl att han flattar 4beten som det spanska stars proffs han är, vi får sizea nått litet flopp och jamma turn ( beronde på bräda såklart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl rätt obv? Hade han vunnit handen hade han inte funderat mer på det..

 

Så är det, flippade mot AK som träffade.

Är väl tyvärr så att hade jag vunnit hade jag bara fortsatt tycka att dte va en standardsituation utan att reflektera mer över det.

 

Tack för allas åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...