JollyJ Postad 10 April , 2012 Rapport Postad 10 April , 2012 Hej, Jag funderar på att bosätta mig i Köpenhamn och nu undrar jag hur det är med skatteläget i Danmark. Jag har bott utomlands dem sista åren men hela tiden varit skriven i Sverige. Nu är planen att köpa en lägenhet i Danmark och bo där under sommarhalvåret. Jag undrar om det här innebära att jag blir skyldig att betala skatt i Danmark? Finns det något smidigt sätt att vara säker på att jag inte behöver betala skatt? Jag kommer förmodligen att vara i Danmark mindre än halva året om det gör någon skillnad. Tack på förhand! Jolly Citera
Esactun Postad 10 April , 2012 Rapport Postad 10 April , 2012 Jag skulle vända mig till flashback om jag vore du. Citera
JollyJ Postad 10 April , 2012 Författare Rapport Postad 10 April , 2012 Jag skulle vända mig till flashback om jag vore du. Jag undrar alltså hur det är med att spela poker och bo i Danmark. Rimligtvis finns det någon på PF som har gjort det / gör det nu. Samma sak kan nog inte sägas om flashback. Jag ber om ursäkt om OP var oklar. Jag är alltså ute efter skatteplanering för pokerspelare, inte generella skatteråd. Jolly Citera
Recommended Posts