Steinmeyer Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Lirade 1/2$ NL 6-mannabord på expekt Jag satt på cutoff-positionen, personen före mig, vi kan kalla honom Z, höjde till 8$. Jag bara synade med A K , kanske mitt första fel, det råder det olika meningar om. Jag anser att man i low-limit bör spela draghänder långsammare och "made hands" snabbare än vad som skrivs i böcker som avhandlar högre nivåer. Nåja, det var iaf bara jag och Z som såg floppen. Jag hade ingen direkt koll på hur han var, hade inte gjort mycket väsen av sig, förmodligen tight men jag visste inte hur passiv/aggressiv han var. Jag visste däremot att bordet hade rätt bra koll på att jag var lite av en bully. Vi hade båda kring 250$. Pot: 19$ Flop: 2 10 K Z checkar, jag bettar 15$ han synar. Pot: 49$ Turn: 8 Z checkar igen, nu bettar jag 35$, det raisar han till 70$. Nu lutar det starkt åt att han har slowat nåt stort tack vare den trygga floppen. Pot: 189$ River: 2 Z bettar 52$ och här känns det inte som att jag har nåt val, jag synar... to be continued Pot: 293$ Analys: Det känns som att om jag skulle folda så skulle det vara på turn, han kunde ha haft AA, KT, TT, K8, (ja faktiskt, jag har sett värre), 22 (innan jag såg rivern alltså), eller t.o.m. T8. Det svåra är att det är förhållandevis billigt att syna 35$ på turn när potten är uppe i 154$, men att man inte vet om man kommer att få syna ett saftigt bet på rivern också. Det sistnämnda får man nästan räkna med, eftersom han är ur position kan han inte "köpa en checkad river genom att raisa turn", han skulle ju då ändå behöva avslöja sin svaghet genom att checka före mig. Därför tyder hans raise på riktig styrka och därmed kommer nog riverbetten också. Alltså, jag får räkna med att det kostar minst 100$ totalt för showdown, inte 35$. Samtidigt som jag kände mig slagen så skulle det kännas som en oerhört weaktight fold att lägga sig mot t.ex. KQ när det var så "billigt" hela vägen. Min fråga är: Är det realistiskt att folda AK på turn, allra helst med tanke på spelkvaliteten överlag på 1/2$ -borden. Jag tror nog nästan det är det, i.o.m. sättet han spelade handen på, luktade ju inte bluff precis. Men jag tycker iofs också att man kan lägga KK preflop i lowlimit cashgames, något som de flesta andra inte verkar hålla med om. Tack för genomtänkta svar Mvh Steinmeyer Citera
cab19 Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Citera
Steinmeyer Postad 5 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2005 ok, sorry, har inte varit här på ett tag nu. Fixat Citera
Recommended Posts