Macaronis Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 #Game No : 2312890298 ***** Hand History for Game 2312890298 ***** $600 NL Hold'em - Tuesday, July 05, 08:20:55 EDT 2005 Table Table 48893 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 3: doggie1 ( $984.1 ) Seat 4: elguapo77777 ( $471 ) Seat 5: Let_Bo ( $1116.25 ) Seat 6: Macaronis_ ( $729.4 ) Let_Bo posts small blind [$3]. Macaronis_ posts big blind [$6]. ** Dealing down cards ** Dealt to Macaronis_ [ Ac Jd ] elguapo77777 folds. Let_Bo raises [$22]. Macaronis_ calls [$19]. ** Dealing Flop ** [ Qd, Js, Jh ] Let_Bo bets [$35]. Macaronis_ calls [$35]. ** Dealing Turn ** [ 8s ] paolone69 has joined the table. Let_Bo bets [$70]. Macaronis_ raises [$140]. Let_Bo raises [$230]. Macaronis_ is all-In [$529.4] Let_Bo calls [$369.4]. ** Dealing River ** [ 4h ] Jag är mest nyfiken på hur ni hade spelat handen. AJ är ju en stark hand på tre, väljer att syna preflopp och får ju en mycket intressant flopp. Hade ni höjt innan floppen? Hur hade ni spelat på floppen? Raisat eller bara synat och tryckt turn eller kanske tom river? Tycker jag spelar handen bra, är ganska få händer som slår mig och jag lär få syn av desto fler sämre händer som J med sämre kicker och AQ. Upp till er att gissa fi's hand. Citera
cheunce Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Jag tycker du gör rätt som bara synar pre-flop däremot tycker jag du gör fel på floppen och bara synar. Här måste du trycka in pengarna. Sitter han med AK så måste du sätt press på honom och så att det kostar att dra till stegen. Sitter han med QQ så är det inte så mycket att göra åt men jag hade höjt på floppen. Citera
psatiw Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 MIN FÖRSTA DUBBELPOST PÅ ÖVER 1k INLÄGG! Fy fan för dubbelpostare! (Och nu kan de ta bort den, och det kommer ändå att finnas bevis). Jag tycker inte det är en re-raise hand preflop. Däremot tycker jag du ska spela hårdare på floppen. Finns det nån chans att komma ifrån din hand så är det genom hårt spel (och motspel) på flop och sen se hur han agerar på turn. Jag tror han sitter på QQ, eller kanske 88. Har du riktigt tur kan han sitta på KJ eller AJ. Nån annan hand finns inte. Så med stor sannolikhet är du slagen. Citera
mr.asdf Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 jag sätter honom på QJ enbart för att han är big stack ......kan du inte skriva vad han hade snart? Citera
Macaronis Postad 5 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2005 Han hade 88 och fick mig på turn =( Citera
psatiw Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 I spelet på turn där, när han raisar ens reraise, då vet man ofta (även om man inte vill) att man är slagen. Det finns liksom inget annat. Där tänker jag: "Okej, han lär ju tänka att jag har knekten, och ändå bettar han - och dessutom ett uppenbart värdebet." Det är i såna här situationer (t.e.x med parat bord) som det är extra viktigt att tänka sig in i vad motståndaren tänker om ens egen hand, och då kommer man ofta fram till rätt beslut. Som jag ser det finns det ingen annan hand än en som har din hand slagen som han kan spela på det sätt han gör - finns faktiskt knappt nåt annat än QQ eller 88, som jag ser det - om han inte är väldigt aggressiv och raisar pre-flop med QJ, men då är man ju också slagen, så. Hur hade det blivit om man re-raisat floppen här? 1. Han hade lagt sig, man själv hade vunnit handen. 2. Han hade synat. Bettar han sen ut igen på turn (vilket han troligen gjort), då kan man oftast redan då vara säker på att man är slagen. Alternativt (om man vill syna och gambla) får man ett billigare alternativ, och kan dra till ett A på rivern för att få tag i hela hans stack. Citera
Recommended Posts