Gå till innehåll

Hur använder ni (inte) PokerTracker?


trexter

Recommended Posts

Pokertracker ger en otroligt mycket information om sitt spel, men utan att använda den korrekt lär man inte få ut mycket.

 

De flesta som har PT antar jag tittar på den viktigaste statistiska informationen, går igenom den senaste sessionen samt eventuellt postar frågor om någon knepig hand (HH).

 

Men man skulle ju även kunna tänka sig att föra någon slags "metastatistik" över olika fel man gjort, "lagrade" av Pokertracker. Någon som gör detta eller liknande och får något positivt ut av det.

Ganska mycket arbete men kanske är det värt mödan.

 

Ett ämne som är relaterat till PT är anteckningar på motståndarna. Med PT känns det ganska överflödigt att anteckna vilka hände de spelar osv. Men vilken information om spelarna bör man fortsätta skriva upp "manuellt"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tråden är fylld med problem med installationer och annat tjafs.

Saknar en tråd som endast diskuterar funktionerna och möjligheterna och inte hur man hittar till pokertracker.com...

Eller?

 

Absolut. Detta kan mycket väl vara en tiosidorstråd så det känns onödigt att blanda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder PT för att hålla koll på mitt eget spel. kolla hur mycket jag tjänar/förlorar, leta efter läckor i mitt spel och bara för att det är kul att ha statistik.

 

Jag använder det också tillsammans med gametime+ för att ha mer koll på mina motspelare. Man brukar knappt ha någon read över huvud taget annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...