baloobas Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Hej Jag spelar mest NL$50 fullring(när självförtroendet fått sig en turn går jag ibland ner på NL$25). Igår hadde jag min sämsta session någonsin. Och är i desperat behov av hjälp. Vissa av mina moves är på gränsen till tilt här. Men jag var desperat. Dom flesta gånger jag har överpar eller toppair slutar det med att jag vinner en liten pott eller förlorar en stor. Vet inte vad jag ska säga riktitg, tror mina HH berättar det tydligare. /Balobas Några riktiga reads finns inte här. Spelar oftast tre fullringbord samtidigt och har svårt att komma ihåg så mycket om alla. Har ofta bara kolla på dom riktiga tomtarna. Samt att jag har hjälp av gametime+. Numrerar händerna då det blev lite mycket. (1) ***** Hand History for Game 2308665413 ***** $50 NL Hold'em - Monday, July 04, 14:17:20 EDT 2005 Table Table 36812 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 4: baloobas ( $35.9 ) Seat 5: Broncsx3 ( $86.68 ) Seat 7: ama90sd ( $56.75 ) Seat 10: tree_hugger ( $105.45 ) Seat 3: SwingsFreeze ( $60.8 ) Seat 6: briancas ( $56.05 ) Seat 1: LakeShow209 ( $65 ) Seat 8: doope2 ( $58.5 ) Seat 2: rainman_mon ( $26.4 ) Seat 9: PhilBosco ( $50 ) rainman_mon posts small blind [$0.25]. SwingsFreeze posts big blind [$0.5]. PhilBosco posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to baloobas [ As Ac ] baloobas raises [$2]. Broncsx3 folds. briancas folds. ama90sd folds. doope2 calls [$2]. PhilBosco folds. tree_hugger folds. LakeShow209 calls [$2]. rainman_mon folds. SwingsFreeze folds. ** Dealing Flop ** [ 2h, 2d, 4h ] baloobas bets [$5]. doope2 calls [$5]. LakeShow209 folds. ** Dealing Turn ** [ Th ] baloobas checks. doope2 bets [$6]. baloobas calls [$6]. ** Dealing River ** [ Jc ] baloobas checks. doope2 bets [$15]. baloobas is all-In. doope2 calls [$7.9]. doope2 shows [ Jh, Ah ] a flush, ace high. baloobas doesn't show [ As, Ac ] two pairs, aces and twos. doope2 wins $72.05 from the main pot with a flush, ace high. (2) ***** Pacific Hand History for Game 69833507 ***** $0.25/$0.5 Blinds No Limit Hold'em - *** 06 01 23:04:18 2005 Table Montecristo Tubos (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 10: BradS80 ( $100.25 ) Seat 1: YRMom ( $31.81 ) Seat 2: furley22 ( $52.65 ) Seat 3: Pet777 ( $19.24 ) Seat 4: IanSpeed ( $14.35 ) Seat 5: balobas ( $79.2 ) Seat 6: The0001 ( $119.95 ) Seat 7: badtwan ( $29.37 ) Seat 8: lc43691 ( $29.1 ) Seat 9: Zakera ( $52.9 ) BradS80 posts small blind [$0.25]. YRMom posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to balobas [ As Ac ] furley22 calls [$0.5]. Pet777 folds. IanSpeed folds. balobas raises [$2]. The0001 folds. badtwan folds. lc43691 folds. Zakera folds. BradS80 folds. YRMom calls [$1.5]. furley22 calls [$1.5]. ** Dealing Flop ** [ Js, Ks, 6s ] YRMom checks. furley22 bets [$3]. balobas raises [$6]. YRMom folds. furley22 calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 10h ] furley22 bets [$3]. balobas raises [$6]. furley22 calls [$3]. ** Dealing River ** [ Jd ] furley22 bets [$38.65]. balobas folds. ** Summary ** furley22 collected [$65.9]. (3) Game #584006124: Texas Hold'em No Limit ($0.15/$0.25) - 2005/06/27 - 14:59:01 (ET) Table "Lotus" Seat 3 is the button. Seat 1: latinogol ($25.50 in chips) Seat 2: Villa82 ($24.80 in chips) Seat 3: TourPlaya ($44.03 in chips) Seat 4: balobas ($22.55 in chips) Seat 5: Bajen3 ($35.17 in chips) Seat 6: Primopoke ($19.83 in chips) Seat 7: benljones ($23.25 in chips) Seat 8: P0KER ($36.08 in chips) Seat 9: recklessr ($15 in chips) Seat 10: aleksver ($27.80 in chips) balobas: posts small blind $0.15 Bajen3: posts big blind $0.25 ----- HOLE CARDS ----- dealt to balobas [Ad Ah] Primopoke: folds benljones: folds benljones sits out P0KER: folds recklessr: folds aleksver: calls $0.25 latinogol: folds Villa82: folds TourPlaya: raises to $0.50 balobas: raises to $1 Bajen3: calls $0.75 aleksver: folds TourPlaya: calls $0.50 ----- FLOP ----- [Js 3s 6h] balobas: bets $3 Bajen3: folds TourPlaya: calls $3 ----- TURN ----- [Js 3s 6h][2h] benljones sits back balobas: bets $5 TourPlaya: calls $5 ----- RIVER ----- [Js 3s 6h 2h][Ks] balobas: checks TourPlaya: bets $8.25 balobas: calls $8.25 ----- SHOW DOWN ----- TourPlaya: shows [4s 2s] (A Flush, King high) balobas: mucks hand TourPlaya collected $34 from Main pot (4) ***** Hand History for Game 2231826731 ***** $50 NL Hold'em - Sunday, June 19, 16:54:11 EDT 2005 Table Table 36769 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 1: baloobas ( $44.78 ) Seat 4: arobatic ( $30.39 ) Seat 9: Joshto ( $112.28 ) Seat 6: krbeat ( $69 ) Seat 7: nosoo0p4u ( $67.45 ) Seat 5: DoRight123 ( $8.6 ) Seat 2: UFOLD2MUCH ( $90.65 ) Seat 10: Aukai12 ( $50 ) Seat 3: oMiKcAo ( $44.5 ) Seat 8: boomulls ( $47.75 ) krbeat posts small blind [$0.25]. nosoo0p4u posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to baloobas [ Qs Ks ] boomulls calls [$0.5]. Joshto raises [$2]. Aukai12 folds. baloobas calls [$2]. UFOLD2MUCH folds. oMiKcAo folds. arobatic calls [$2]. DoRight123 folds. krbeat folds. nosoo0p4u folds. boomulls calls [$1.5]. ** Dealing Flop ** [ 9s, 7c, Qd ] boomulls checks. Joshto bets [$5]. baloobas raises [$10]. arobatic folds. boomulls folds. Joshto calls [$5]. ** Dealing Turn ** [ 8c ] Joshto checks. baloobas checks. ** Dealing River ** [ 7d ] Joshto bets [$16]. baloobas calls [$16]. Joshto shows [ Jd, Td ] a straight, eight to queen. baloobas doesn't show [ Qs, Ks ] two pairs, queens and sevens. Joshto wins $57.75 from the main pot with a straight, eight to queen. (5) ***** Pacific Hand History for Game 16313868 ***** $0.25/$0.5 Blinds No Limit Hold'em - *** 06 03 17:33:38 2005 Table Tequila Sunrise (Real Money) Seat 8 is the button Total number of players : 7 Seat 10: ravn75 ( $2.4 ) Seat 1: WDane ( $41.65 ) Seat 2: rickbrit ( $85.25 ) Seat 5: Mongoinc ( $48 ) Seat 6: balobas ( $45.55 ) Seat 8: MrUturn ( $51 ) Seat 9: Chiefs67 ( $29.46 ) Chiefs67 posts small blind [$0.25]. ravn75 posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to balobas [ Qc Ah ] WDane folds. rickbrit calls [$0.5]. Mongoinc folds. balobas raises [$2]. MrUturn folds. Chiefs67 folds. ravn75 raises [$1.9]. rickbrit calls [$1.9]. balobas calls [$0.4]. ** Dealing Flop ** [ 6h, 8s, Qs ] rickbrit bets [$0.5]. balobas raises [$5]. rickbrit raises [$9]. balobas calls [$4.5]. ** Dealing Turn ** [ 10h ] rickbrit checks. balobas bets [$10]. rickbrit calls [$10]. ** Dealing River ** [ Kd ] rickbrit checks. balobas checks. ** Summary ** rickbrit shows [ 8c 6c ]. balobas mucks. ravn75 mucks. rickbrit collected [$7.1]. rickbrit collected [$37.05]. Citera
ampixo Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Du spelar för weak tycker jag. När du re-raisar på flop ska du ALDRIG bara dubbla med nakna ess. Dra på ett pot-bet på hans höjning så är jag lite nöjdare. Citera
Nidson Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Snabba åsikter (med reservation för felläsning osv ): Hand 1: Checkraisa all in på turn, alternativt betta pot direkt. Om du ändå tänkt syna all in är det bättre att bomba på själv eftersom du knappast kommer förbättra din hand på rivern. Hand 2: Kanske lite större preflopraise vore på sin plats. På floppen skulle jag höja ungefär pot och sen syna eventuellt omslag. Att minraisa är sällan rätt. Hand 3: Höj till $2 åtminstone preflop. Flop och turn känns rätt att betta ut, på river hade jag nog fegat ur och checkfoldat eller checksynat i rädsla för färg/tvåpar mm. Hand 4: Höj mer på floppen, i alla fall till $15 istället för $10. När fi checkar turn måste du ju smälla dit ett ordentligt bet, allt annat är riktigt vekt spel. När du spelat som du gör måste du nog syna rivern men du kan mycket väl vara slagen. Hand 5: Fattar inte hur ravn75 kan raisa så lite, men ok, preflopspelet är bra. Efter det tycker jag du spelar ok, turnbettet kanske är i minsta laget bara. Checken på rivern är bra om du inte möter en riktig sopa som kan betala av med Q9. Fast om rickbrit är en tomte borde du i så fall redan ha reraisat floppen. Men minbet och sen reraise som rickbrit gör känns rätt äckligt. Citera
baloobas Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Nidson Tack för att du tog dig tid och kollade igenom mina händer. Tycker det var intressanta åsikter du och Ampixo hade. Speciellt börjar jag se att jag spelar alldeles för vekt. Spelade hårdare förut, men åkte på ett par duktiga smällar mot trips tex. Lovad mig själv idag att skärpa mig och våga betta ordentligt. Här kommer två nya HH. Vore kul att höra vad ni har att säga om dessa. Har även editerat den första posten och lagt in showdowns Citera
baloobas Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 ***** Hand History for Game 2319507257 ***** $50 NL Hold'em - Wednesday, July 06, 15:03:05 EDT 2005 Table Table 36962 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Whiteymcgee ( $72.88 ) Seat 3: ZukeAA ( $12.1 ) Seat 4: KIEFAB ( $208.43 ) Seat 5: PokeyReese32 ( $51.15 ) Seat 6: Kraizx ( $178.94 ) Seat 7: Markymark925 ( $75.48 ) Seat 8: bjarkenf ( $46.9 ) Seat 9: wsfha ( $46.75 ) Seat 10: baloobas ( $50 ) Seat 2: bornguitar ( $50 ) ZukeAA posts small blind [$0.25]. KIEFAB posts big blind [$0.5]. baloobas posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to baloobas [ Qs Ac ] PokeyReese32 calls [$0.5]. Kraizx folds. Markymark925 raises [$2.75]. bjarkenf folds. wsfha folds. baloobas calls [$2.25]. Whiteymcgee folds. ZukeAA folds. KIEFAB calls [$2.25]. Markymark925: lil' kim got a year in jail PokeyReese32 calls [$2.25]. ** Dealing Flop ** [ Th, 6c, Ad ] KIEFAB checks. PokeyReese32 bets [$4]. Markymark925 calls [$4]. baloobas raises [$15]. KIEFAB folds. PokeyReese32 calls [$11]. Markymark925 folds. ** Dealing Turn ** [ Qh ] PokeyReese32 bets [$15]. baloobas is all-In. PokeyReese32 calls [$17.25]. ** Dealing River ** [ 5s ] PokeyReese32 shows [ 6s, 6h ] three of a kind, sixes. baloobas doesn't show [ Qs, Ac ] two pairs, aces and queens. PokeyReese32 wins $106.75 from the main pot with three of a kind, sixes. Citera
baloobas Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 ***** Hand History for Game 2319502091 ***** $50 NL Hold'em - Wednesday, July 06, 15:01:42 EDT 2005 Table Table 37187 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 9 Seat 3: SexySarah128 ( $56.9 ) Seat 4: caixixu ( $50 ) Seat 5: juan1932 ( $244.6 ) Seat 7: housewife1 ( $8.75 ) Seat 8: AAO1964 ( $88.3 ) Seat 10: baloobas ( $50 ) Seat 6: FONK_FACE ( $49 ) Seat 2: sperkdaddy ( $49 ) Seat 9: Oscarac ( $49.5 ) SexySarah128 posts small blind [$0.25]. caixixu posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to baloobas [ Qd Ad ] juan1932 folds. FONK_FACE folds. housewife1 folds. AAO1964 calls [$0.5]. Oscarac folds. baloobas raises [$2]. sperkdaddy folds. SexySarah128 calls [$1.75]. caixixu folds. AAO1964 calls [$1.5]. ** Dealing Flop ** [ Qc, Kh, Js ] SexySarah128 checks. AAO1964 checks. baloobas bets [$5]. SexySarah128 calls [$5]. AAO1964 folds. ** Dealing Turn ** [ Qs ] SexySarah128 checks. henrikk has joined the table. baloobas bets [$10]. SexySarah128 is all-In. baloobas is all-In. ** Dealing River ** [ 8s ] baloobas shows [ Qd, Ad ] three of a kind, queens. SexySarah128 shows [ Ah, Ts ] a straight, ten to ace. SexySarah128 wins $6.9 from side pot #1 with a straight, ten to ace. SexySarah128 wins $99.5 from the main pot with a straight, ten to ace. Citera
baloobas Postad 7 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2005 Bumpar till den här tråden då jag är i desperat behov av hjälp... Citera
Carbon Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Du kanske skall tänka på varför en person synar en stor bet på en flop med ett potentiellt drag. Sen skulle jag säga att en del händer var ren och skär otur, typ 42s handen. Vissa synar ju med det mesta och ibland funkar det, tyvärr. Hur slutade dom två sista händerna? Citera
baloobas Postad 7 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2005 Carbon Har lagt till slutet på dom två sista händerna nu. Håller med om att jag är lite blind ibland. Speciellt med den sista handen när floppen kommer QKJ. AT är en ganska vanlig hand som jag borde vara rädd för. Men pokergudarna har verkligen gått emot mig sista tiden. Har förlorat hälften av det jag vunnit på tre månader under en vecka. Tycker inte att jag spelar så annorlunda nu mot vad jag gjort förut. Det svåra är att vara nog aggresiv för att fi ska få dåliga odds på att syna med drag. Samtidigt som man måste akta sig för att betta pot på både flop och turn när fi sitter på set. Ska prova att spela 6max ett tag. Samt spela endast två bord åt gången. Då kanske jag gör färre misstag. Hoppas snart kunna komma tillbaka med lite positiva HH´s. Modtager fortfarande gärna synpunkter om händerna ovan. Vet att HH´s från NL$50 inte är lika roligt att kolla på som från $NL2000. Men jag försöker bemästra konsten och man måste börja någonstans. /Balobas Citera
Nidson Postad 7 Juli , 2005 Rapport Postad 7 Juli , 2005 Jag tycker att du mest har haft otur om man tittar till dessa händer. Sen är väl frågan vilka händer du postar här och vilka du inte postar. Första AQ-handen är lite knivig, jag skulle nog ha kastat den preflop om jag inte vet med mig att fi som höjer är slaskig. Om du nu tror att fi höjer med allsköns skräp så tycker jag att du spelar handen ok. Andra AQ-handen: utan read hade jag förmodligen foldat då hon raisar dig stort på turn, chansen att hon har färdig kåk (JJ KK eller KQ) eller stege känns överhängande. Du kan ju fundera på vilka händer som du slår du tror att hon skulle kunna trycka på turn med. Innan turn tycker jag att spelet är rätt. Citera
romanista85 Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Här kommer lite tankar om de fem första händerna. Skriver om de andra när jag får lite mer tid över.. Hand 1 Spelat innan turn är det inget fel på, ett potsize bet för att få bort draghänder. Men vi vet hur folk spelar på Pacific… Turn Det här är det avgörs om spelet du för är bra eller inte. Du checkar när det färggivande kortet kommer och då ska du genast ställa dig frågan om vad för sorts hand har FI callat med från floppen. Sitter han/hon på: PP 2X 44 Två färggivande kort (Jag räknar bort händer såsom KK,QQ,JJ för att då skulle det blivit lite mer action preflop…) När du checkar betyder det med andra ord att du tror att du är slagen. Det värsta du kan göra i sådana fall är att syna, för du får ingen information. Skulle hellre vilja se dig att reraisa hans turnbet (om du nu tror att han inte sitter på färgen) och om du får omslag är det bara att folda. Men i detta fall var du shortstacked och därmed är det en omöjlighet. Istället för att syna och hoppas på att ditt AA håller, antingen genom att Fi bluffar eller sitter på t.ex. AT, KT, lågt PP, så är det bättre med en fold. Om du tror du är slagen check/folda (check/calla om bettet är inte för stort), om du inte tror att du är slagen för spelet eller reraisa. Sedan om du tror att han sitter på färgen skulle jag kunna acceptera en call om ett av dina A är i samma färg. River Synen här är återigen ett bevis på att du sitter och hoppas på att din hand är vinnande. Hand 2 Flop En rätt ok flopp för essen då ett av dina hållkort kan ge dig nötfärgen. Återigen får man fråga sig vad för sorts hand sitter Fi på. Sitter han på AK, KJ dvs. tvåpar AJ eller rent av flushen. Din reraise är så liten att du inte får Fi att tveka över sin hands styrka. Såklart, Fi callar 6xbb om han/hon redan har satsat 6xbb. Skulle hellre vilja se en reraise på 12-15xbb dvs. sammanlagt 9-12 dollar. Men då kanske du säger att Fi blir rädd och foldar. Hellre det än att han drar ut mig. Kom ihåg att du sitter på en stark preflop hand men när väl floppen kommer då har du bara ett ynkligt par. Turn Kortet som kommer på Turn kan ge Fi stegen om han/hon sitter på AQ men det är inte troligt att Fi skulle satsa på en sådan flopp med ett hålstegsdrag. Återigen satsar Fi och det skulle få mig lite oroad. Tigger Fi om att bli reraisad, har denna floppat set eller rentav flushen? Om du hade reraisat ordentligt på floppen och denne satsar igen på turn så skulle man kunna börja ana oro. Men eftersom du bara ”flatraisar” (dubblar hans bet) så tror kanske Fi att hans par i kungar är tillräckligt starka. River Du har position på Fi och denne väljer att gå all in och det är ett tecken på en riktig stark hand. Skulle inte förvåna mig om Fi floppa ett set (66) men troligen sitter han på Jx. Med facit i hand kan vi säga att dina reraises var rätt onödiga då de: Inte fick tillräckligt med pengar i potten, Inte gav tillräcklig information om motståndarens handstyrka Inte fick Fi att folda (Ja, ibland uppskattas en fold för att inte bli utdragen) Det var ett mellanting och det är därför jag är rätt säker på att dessa 2xFi reraises var ett sätt ha kvar Fi i handen i hopp om att ett fjärde färggivande kort kommer. Kan säga dig att oftast kommer inte det där fjärde färggivande kortet och när det väl kommer brukar Fi folda. Hand 3 Preflop Vad är det där för reraise? Vet du om att man kan reraisa mer än det dubbla? Flop/Turn Du spelar handen rätt, tråkigt nog stöter du på en av Pacifics bästa spelare ..Förstår ej vad han gör där med 42s.. River Svårt att folda där… Men jag undrar varför du checkar där? Vill du att Fi ska ge sig på en bluff och på så sätt få in mer pengar i potten eller är anar du oro? b]Hand 4[/b] Det här var en riktigt intressant hand, tycker att Fi spelar riktigt bra här. Flop När Fi bettar ut 2/3 delar av pott skulle jag tro att Fi: 1. Har missat flop och försöker sno den, 2. Fi har ett lägre Pp; TT, JJ 3. Har träffat med AQ, (har ej med QJ då man inte raisar preflop i så tidig position) 4. Fi har ett högt pp; AA, KK Som ni ser så tror jag på en massa olika händer och därför vill jag gärna få ett svar. Därför reraisar jag till ca 14-15$ för att testa motståndarens handstyrka. Om Fi har alternativ 1 kommer Fi till 100% folda. Vid alternativ 2 kommer en bra spelare folda men pacificspelarna är inte så himla bra… Men om Fi callar och inte gör ett omslag kan man då räkna bort händer som AA eller KK? Vem vet kanske Fi försöker trappa en och inte vill få en bort ur handen. Din flatreraise ger inte så mycket information, det enda den gör är att stoppa in lite mer pengar i potten. Turn Får man fråga varför du väljer att checka? Tror du att är slagen? Om jag nu hade reraisat till 15 dollar och fått en call skulle jag sätta personen på ett högt PP eller AQ och valt att checka. River Ännu en gång ser vi Fi som är ur position satsa högt, ett tecken på att han/hon har en stark hand och vill ej få en check-check situation där Fi inte får betalt. Fi satsar 16 dollar i en pott som är på drygt 28 dollar. Under tiden har bordet även parats upp. Då ställer vi oss frågan vad för hand kan Fi sitta på om han/hon väljer att satsa en sådan hög summa ur position. Jag skulle antagligen sätta Fi på antingen AA,KK AQ eller (99) och därmed foldat. Varför? Jo, Fi, i detta fall Joshto, raisa preflop ca 4xbb. Det kan vara så att jag foldar den bästa handen men en ibland får man göra helt enkelt göra det. Om Fi istället skulle satsat mellan 5-10$ skulle jag antagligen callat. Med facit hand kan det tyckas vara en enkel fold men när man sitter där med Top pair och rätt bra kicker kan det vara en rätt svår fold. Och att sätta Fi på en hand som JT i det här fallet är riktigt svårt. Mitt tips till dig är att hädanefter spelar du KQs endast om det är du själv som raisar preflop dvs. du har bra position. eller att du limpar med den. Men om du väl synar en preflop raise så var ute efter antingen stegen eller färgen. Om du träffar endast par och inget drag så vet du oftast inte vart du är. Man kan egentligen säga samma sak om AQs, skillnaden är att med AQ vet du att du har det bästa Q paret- TPTK. Hand 5 Du ska vara glad att du inte förlora mer på den här handen, med andra ord spelar du handen bra. Citera
baloobas Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Jag tycker att du mest har haft otur om man tittar till dessa händer. Sen är väl frågan vilka händer du postar här och vilka du inte postar... Tack för dina synpunkter Nidson. Jag postade dessa händer för att jag anser att detta är min största svaghet. Dvs att spela TPTK eler Overpair. då det ofta känns som att jag lika gärna kunde sitta med 72o. Antigen så foldar Fi när man potbettar på floppen eller så callar han. Nästa beslut att ta är ju om man ska betta pot igen på turn. Känns som att det oftast avgörs här. Man betar alltså pot på turn. Dvs att man betar 1 för att vinna 1. Det enda man kan hoppas på är att han är tom och foldar. Callar han så är man allt som oftast slagen. Dvs att man lika gärna kunde sitta på 72o utan att träffa. Jag förstår att det gäller att ta kontroll i en pot där man har TPTK. Och ja Nidson det händer att jag vinner sådana händer. Men oftast pga att Fi foldar. Det jag försöker komma fram till är väl att hitta ett sätt att vinna pengar på dessa händer. Enligt pokertracker så förlorar jag överlägset mest pengar på par. Pluss på alla andra händer (alltså typ tvåpar, set, stege osv) vilket inte är så konstigt. Men just mina par drar ner min vinrate så mycket att det känns helt sjukt. Det är ju också så att man får räkna med swings. Låg inte värst mycket minus på par innan denna veckan. Så kanske har jag haft otur och spelat extra dåligt. Ursäkta mitt svammel. Citera
baloobas Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Här kommer lite tankar om de fem första händerna. Skriver om de andra när jag får lite mer tid över.. Tack för att du tog dig tid och tittade på händerna. Har läst igenom det du skrev några gånger. Tycker det verkar logiskt det du skriver. Ska printa ut det och kolla lite mer. Vore tacksam om du tittade på dom sista händerna med. Även om jag är rätt säker på vad du kommer skriva. Framförallt kommer jag tillbaka till att jag inte läser brädan och tänker på motståndarens HD. Samt att jag har svårt för att respektera raisar. Men det är svårt när man ser fok spela vilken hand som helst i vilket läge som helst (42 ) En sak jag lärt mig är att respektera miniraisar. Dom är äckliga. Spelade förresten 6max igår som jag sa att jag skule göra. Det gick bra. kanske var lite mindre att hålla reda på. Ska prova det ett tag och se om jag kan vända den dåliga trenden. /Balobas Citera
Emilio Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 ***** Hand History for Game 2319507257 *****$50 NL Hold'em - Wednesday, July 06, 15:03:05 EDT 2005 Table Table 36962 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Whiteymcgee ( $72.88 ) Seat 3: ZukeAA ( $12.1 ) Seat 4: KIEFAB ( $208.43 ) Seat 5: PokeyReese32 ( $51.15 ) Seat 6: Kraizx ( $178.94 ) Seat 7: Markymark925 ( $75.48 ) Seat 8: bjarkenf ( $46.9 ) Seat 9: wsfha ( $46.75 ) Seat 10: baloobas ( $50 ) Seat 2: bornguitar ( $50 ) ZukeAA posts small blind [$0.25]. KIEFAB posts big blind [$0.5]. baloobas posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to baloobas [ Qs Ac ] PokeyReese32 calls [$0.5]. Kraizx folds. Markymark925 raises [$2.75]. bjarkenf folds. wsfha folds. baloobas calls [$2.25]. Whiteymcgee folds. ZukeAA folds. KIEFAB calls [$2.25]. Markymark925: lil' kim got a year in jail PokeyReese32 calls [$2.25]. ** Dealing Flop ** [ Th, 6c, Ad ] KIEFAB checks. PokeyReese32 bets [$4]. Markymark925 calls [$4]. baloobas raises [$15]. KIEFAB folds. PokeyReese32 calls [$11]. Markymark925 folds. ** Dealing Turn ** [ Qh ] PokeyReese32 bets [$15]. baloobas is all-In. PokeyReese32 calls [$17.25]. ** Dealing River ** [ 5s ] PokeyReese32 shows [ 6s, 6h ] three of a kind, sixes. baloobas doesn't show [ Qs, Ac ] two pairs, aces and queens. PokeyReese32 wins $106.75 from the main pot with three of a kind, sixes. Bra spelat tycker jag. Finns många på den här nivån som skulle synat dig med AK eller ett annat tvåpar. Citera
doope Postad 9 Juli , 2005 Rapport Postad 9 Juli , 2005 haha... så har man tagit lite stålars från en annan Pf:are då.. Jag som tar hem den första handen du postade.. Ur mitt perspektiv på den handen så gör jag inget större fel än spelar lite löst.. har position på dig o du bettar 5 i en 6,75$ pot du skulle bettat där med alla händer du raisade med så det betyder inte så mycket. Om du är rädd för färgdraget där så dra på släng iväg åtminstone ett potbet, bättre ta ner den där än låta andra spelare dra billigt. Den floppen kan inte ha hjälpt dig om du inte raisa UTG med TT så jag ser fortfarande min färg som en ATM möjlighet. Sen kommer färgen på turn och därifrån är ju handen självspelande och det gick ju precis som jag ville = alla pengarna åkte in i mitten. För mig när en motståndare bettar ut sådär på turn och rivern så brukar det inte duga med ett överpar, undantag finns ju såklart... Hoppas det går bätre i framtiden... Mvh Doope Citera
Mainstream Postad 15 Juli , 2005 Rapport Postad 15 Juli , 2005 Hej Jag spelar mest NL$50 fullring(när självförtroendet fått sig en turn går jag ibland ner på NL$25). Igår hadde jag min sämsta session någonsin. Och är i desperat behov av hjälp. Vissa av mina moves är på gränsen till tilt här. Men jag var desperat. Vad jag gör i detta läget är inte att gå ner i limit, prova att köra ett enda bord istället. Hitta ditt spel igen, skaffa självförtroende genom att göra bra syner med bra läs på folk. När du känner att du har plussat ett tag på ett bord kan du smyga igång ett bord till. Tre bord med dåligt självförtroende då tickar bankrullen iväg fort. Funkar för mig iaf. Lycka till Citera
Recommended Posts