Gå till innehåll

svs 2.5/5 340bb djupa, river beslut!


partygranen

Recommended Posts

FI spelar 35/19 11% 3bet

 

***** Hand History for Game 1725325758 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 08, 01:51:46 ET 2012

Table Diana 23 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Stoffe1985 ( $1686.09 USD )

Seat 2: Hero ( $2030.76 USD )

Seat 3: JE 11 ( $983.65 USD )

Seat 4: PayMyaLLiN ( $1845.97 USD )

Seat 5: Andan ( $996.69 USD )

Stoffe1985 posts big blind [$5.00 USD].

Andan posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Th Td ]

Hero raises [$15.00 USD]

JE 11 folds

PayMyaLLiN raises [$52.50 USD]

Andan folds

Stoffe1985 folds

Hero calls [$37.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Tc, 3s, 8d ]

Hero checks

PayMyaLLiN bets [$84.37 USD]

Hero calls [$84.37 USD]

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Hero checks

PayMyaLLiN bets [$165.00 USD]

Hero calls [$165.00 USD]

** Dealing River ** [ Qh ]

Hero checks

PayMyaLLiN bets [$458.43 USD]

 

FI behöver syna 186bb till om jag pushar river

 

syn eller push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

River är sämsta gatan att stöka på.

Vore dock inte helt ofränt att klicka river om du nu inte vill höja innan, sen får du ju hitta ett äääärkevik om han degar (I teorin, i praktiken syna och slå sönder armstödet på datorstolen)

 

jätte+1 på allt sen sitter man där och skriker fy fan vad efterblivet när man får titta rakt in i AJo för inte fan orkar man vika efter att ha klickat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 35/19 11% 3bet

 

***** Hand History for Game 1725325758 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, March 08, 01:51:46 ET 2012

Table Diana 23 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Stoffe1985 ( $1686.09 USD )

Seat 2: Hero ( $2030.76 USD )

Seat 3: JE 11 ( $983.65 USD )

Seat 4: PayMyaLLiN ( $1845.97 USD )

Seat 5: Andan ( $996.69 USD )

Stoffe1985 posts big blind [$5.00 USD].

Andan posts small blind [$2.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Th Td ]

Hero raises [$15.00 USD]

JE 11 folds

PayMyaLLiN raises [$52.50 USD]

Andan folds

Stoffe1985 folds

Hero calls [$37.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Tc, 3s, 8d ]

Hero checks

PayMyaLLiN bets [$84.37 USD]

Hero calls [$84.37 USD]

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Hero checks

PayMyaLLiN bets [$165.00 USD]

Hero calls [$165.00 USD]

** Dealing River ** [ Qh ]

Hero checks

PayMyaLLiN bets [$458.43 USD]

 

FI behöver syna 186bb till om jag pushar river

 

syn eller push?

 

Med den valda linjen du har gjort vore allt annat än syn fel i min bok. Snarare än att fundera på vad du skulle/borde göra på river så borde du nog fundera på hur du spelar din hand på tidigare gator i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja , som standard skulle jag nog ha slagit om turn reppat diverse combo-drag. På river är jag lite kluven, vill verkligen siza en raise här kanske inte pusha. Tror han får det väldigt svårt att lägga sin 33, 88 , KQ

Han gillade också att gå få 3 barrels hade 65% turn och 70% river bet

 

Blir väldigt ledsen då jag springer in i KK , AJ :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dafuq did i just read:ola: :ola:

 

Dafuq som i what the fuck? :P

 

Ja, floppspelet är hemskt såhär djupt mot den här typen av spelare. Jag mår illa när jag ser det. Så många kort som kan skrämma FI om han tror han leder. Ska vi checksyna ner som Hero och hoppas på värde av hans bluffar eller ska vi psykologiskt förgripa oss på honom och fylla på potten med pengar så länge det inte finns några steg och tvåparskombinationer som FI behöver oroa sig för särskilt mycket. Har svårt se FI betala supermkt med exempelvis QQ eller KK på turnkorten 789TJ eller A.

 

400 BB djupt mot en vpip 35% vill jag ha hans stack, inte hans trippelbarrel och en situation där vi får börja gissa om vi är bra.

 

Edit: Som spelad synar jag och förlorar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dafuq som i what the fuck? :P

 

Ja, floppspelet är hemskt såhär djupt mot den här typen av spelare. Jag mår illa när jag ser det. Så många kort som kan skrämma FI om han tror han leder. Ska vi checksyna ner som Hero och hoppas på värde av hans bluffar eller ska vi psykologiskt förgripa oss på honom och fylla på potten med pengar så länge det inte finns några steg och tvåparskombinationer som FI behöver oroa sig för särskilt mycket. Har svårt se FI betala supermkt med exempelvis QQ eller KK på turnkorten 789TJ eller A.

 

400 BB djupt mot en vpip 35% vill jag ha hans stack, inte hans trippelbarrel och en situation där vi får börja gissa om vi är bra.

 

Edit: Som spelad synar jag och förlorar river.

 

Jag måste säga att ja har svårt att se hur c/c floppen skulle vara hemskt, framförallt mot en 11% 3betrange. C/r känns -EV imo, möjligtvis om man hade lite sjuk dynamik melllan sig osv men knappt då.

 

Det finns väl egentligen inte så sjuuuukt många dåliga turns. Alla överkort är ju egentligen bara bra mtp han har massa luft som han kommer skjuta samt att han antagligen skjuter nästan alla sina värdehänder på typ alla turns som han hade synat en c/r med, alltså goare att hålla hans range så bred som möjligt bla bla bla.

Om man nu verkligen känner att man måste gå c/r för att kunna skeppa river tycker ja turn är bättre isf. Annars tycker ja OP spelade handen bra och om de är syn eller shove river beror helt på FIs tendenser.

 

Mvh

 

Mr. Std

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att ja har svårt att se hur c/c floppen skulle vara hemskt, framförallt mot en 11% 3betrange. C/r känns -EV imo, möjligtvis om man hade lite sjuk dynamik melllan sig osv men knappt då.

 

Det finns väl egentligen inte så sjuuuukt många dåliga turns. Alla överkort är ju egentligen bara bra mtp han har massa luft som han kommer skjuta samt att han antagligen skjuter nästan alla sina värdehänder på typ alla turns som han hade synat en c/r med, alltså goare att hålla hans range så bred som möjligt bla bla bla.

Om man nu verkligen känner att man måste gå c/r för att kunna skeppa river tycker ja turn är bättre isf. Annars tycker ja OP spelade handen bra och om de är syn eller shove river beror helt på FIs tendenser.

 

Mvh

 

Mr. Std

 

haha c/r känns ev- :D:D:D:D king om du pratar om floppen! ^_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...