Pesse Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Hej ! Har en polare som vunnit stort på mitt konto , kan jag ta ut en check i mitt namn som jag sen sätter in på hans bankkonto direkt på banken utan att det sen kan spåras till mig ?. Alltså kan man med en check direkt sätta in på någon annans bankkonto och därmed får han "skattekravet" ?? Eller måste de in på mitt konto först och snurra ?? //Pesse * RP, lite kortare - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Troligen måste de in på ditt konto först, medan banken löser in det i sin tur så brukar pengen ligga låst, i typ en vecka. Mitt råd är att du ber sajten föra över pengarna till hans konot, alternativt tar ut det till Neteller, och för över pengarna till hans Netellerkonto (kostar honom 2%, men det är faktiskt inte ditt problem, du skall undvika att åka på 30% skatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Får jag fråga vilken sajt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pesse Postad 4 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Tjena Ola ! Tack för svaret. Är den finska B2B siten. Han har problem med bank m.m , han har inget neteller heller... Kanske för över till hans konto, så får han fixa det själv. Kan man föra över ett stort belopp om man mailar supporten ?? Rör sig om ca 40K EUR, inte så roligt för mig att få 30 % skatt på... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 om det är baserat i finland så ligger det inom ESS och då blir det ingen skatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Javisst, om du mailar supporetn och förklarar läget och varför det är som det är, så borde det gå (efter kontroll så klart). Jag kan själv föra över €10K i veckan på 24h, så det hade väl fått ta en månad. Sedan är det hans problem att få hem pengarna. Har han INGET bankkonto alls? För du borde kunna regga hans bankkonto i klienten, och göra ett uttag till det bankkontot (gör flera små). Då hamnar pengarna på hans konto, och det är han som får svara till SKM. Men du KAN bli inblandad den vägen, så för över till hans konto är mitt råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 om det är baserat i finland så ligger det inom ESS och då blir det ingen skatt? Finland är full medlem av EU. EES höll man väl på med senast i början av 1990-talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 om det är baserat i finland så ligger det inom ESS och då blir det ingen skatt? Servern ligger på costa rica, det är det som räknas i skattehänseende. Det är SKIT av B2B att inte ligga inom EU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Servern ligger på costa rica, det är det som räknas i skattehänseende. Det är SKIT av B2B att inte ligga inom EU. Vad jag har förstått, så spelar det ingen roll var servern är belägen. Man utgår från var skinet är beläget. Ta exemplet med Prima. Primas server ligger i ett indianreservat i Kanada, men spelar man t.ex. på Expekt så räknas det som att man spelar inom EU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Juli , 2005 Rapport Share Postad 4 Juli , 2005 Tandem, varken du eller jag har rätt. Man utgår varifrån skin:et har sin licens, och i B2B:s fall så är det costa rica. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pesse Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2005 Tjena boys ! Inget problem langre , han torskade 50 K EUR igår... Tragiskt men sant. Sen skylla på mig for att jag inte tog ut... (Skriver pa danskt keybord) //Per Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Juli , 2005 Rapport Share Postad 6 Juli , 2005 Sen skylla på mig for att jag inte tog ut... //Per Låter som en bekantskap man kan vara utan... /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 22 Juli , 2005 Rapport Share Postad 22 Juli , 2005 Tjena boys ! Inget problem langre , han torskade 50 K EUR igår... Tragiskt men sant. Sen skylla på mig for att jag inte tog ut... (Skriver pa danskt keybord) //Per Hur i satan förlorar man 50 K EUR på en dag ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts