Gyre Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Det jag menade helt enkelt att vissa beskrivningar är lite väl lösa. Håller med dig här. Känns som om Miller anser att alla man möter online är helt pantade när det kommer till poker. Detta gör att vissa saker i boken inte går att spela efter på tex party 2-4 / 3-6 för att spelarna där generellt sätt är bättre än vad Miller har utgått ifrån i sin bok. Men SSH är trotts detta utan problem den bästa boken för FL på låga nivåer.
Nesta_ Postad 5 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2005 Hur många bord kör du på samma gång? Jag spelar bara 2 bord..
Nocturnal5 Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Angående KJo så - nja. På 6max så höjer jag med den men slänger mot en raise. Om min motspelare alltid höjer varje pott undantagslöst så kan jag nog höja tillbaka. Det kräver lite fingertoppskänsla för att spela en sån hand framgångsrikt. Jag är ungefär lika benägen att syna en höjning med KJo som med A3o. Man får såklart tycka olika saker, men jag tycker att syna en raise med KJ är läcka - i regel. Du kan nog klämma in fler bord tror jag. Upp till fyra går rätt snabbt och man får ändå mer tid över - beror förstås på om du spelar 6max eller long. Testa att lägga till ett och se hur det går
Nesta_ Postad 5 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2005 BR start: 1000$ Dag 1: + 224$ (4 h) Dag 2: + 216$ (4 h) Totalt: 1440$ Jag tror att jag fortsätter med två bord tills jag skaffat en till skärm, för jag spelar på min bärbara dator och det får inte plats fler bord på den skärmen, utan att det blir ett mindre kaos
Nesta_ Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 Har gått några dagar nu sen jag skrev senast, så jag får väl uppdatera lite. Iförrgår och igår hade jag rätt mkt otur, blev utdragen gång på gång. Så efter att ha varit nere på totalt 1200$ igår, så är jag nu uppe på 1650$ idag. Om man spelar ca 4h/dag, vad anses då vara ett bra snitt att gå plus?
Jackrabbit Slim Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Det brukar väl sägas att en vinnande spelare i längden kan vinna några BB/100 hands så låt oss säga 3BB/100 hands. Får för mig att man hinner med kring 100 händer per timme på ett 6-max bord och du spelar två bord samtidigt vilket ger 100 x 2 x 4 = 800 händer på 4h. Detta skulle ge en genomsnittlig vinst på 8 x 4 x 3 = runt $100
Nesta_ Postad 8 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2005 allright, det låter inte som en omöjlig siffra!! Plussade 320$ idag, så nu ligger rullen på 1750$ totalt! Mitt mål är 500$ i veckan och har ju klarat det första veckan iaf. Nu återstår det att se om jag har haft flyt eller om det fortsätter såhär. Dax o lägga sig nu, godnatt!!
Nesta_ Postad 9 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2005 Idag har det svängt en del.. var uppe på 1800$ totalt, men har haft extremt mkt otur idag, samt att jag tiltade en del.. spelade inte mitt bästa spel hela tiden. Men huvudsaken är att jag vet om det, så att jag kan fokusera ännu mer imorgon. Slutade på 1650$ idag, så jag backade 100$. Godnatt
Recommended Posts