Gå till innehåll

FL - Hur ska man spela mot openlimp från SB?


Bjorn_

Recommended Posts

Antag att vi sitter på BB på ett FLT bord och det foldas fram till SB som limpar in. Hur ska man spela då?

 

Skall man höja alla händer man hadde synat/höjt en höjning med? Eller kanske med ännu fler händer?

 

Självklart så checkar man ju allt uppenbart skräp men kanske borde man även checka vissa bra händer som kamoflage?

 

Å andra sidan vill man ju att han ska få känna att det är rätt stor risk att han blir höjd så att han inte kan resonera som att han får 3-1 pottodds när han limpar.

 

Antar att det är att föredra att han slänger händer som T3s eller 46s (och ger mig ½SB gratis) än att han får se en flopp för ½SB?

 

Tycker detta är en lite lurig situation som jag har vissa svårigheter med.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju väldigt på hur trixig killen är. Jag limpar ju händer som AA och JJ om jag är uppe mot någon som höjer mig när jag openlimpar från SB och är man uppe mot en sån spelare så vill man ju ta det lite lugnt.

 

Är man uppe mot en passiv spelare på en svag HD så är det ju absolut läge att göra potten större med en jäkla massa händer eftersom man kommer safta åt sig betydligt mer än sin rättmätiga del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag är att inte spela alls om bordet är så tajt att lilla mörken tillåts vara först in.

 

Dom bord jag spelar brukar "ser flop" typiskt ligga på mellan 28-35% och där händer detta lite då och då. Knappast så att det är normalfallet men det händer.

 

Och 28-35% på ett tiomannabord tycker i alla fall jag inte är "för thight" utan fullt spelbart. Vinner i alla fall 1-2BB/timme där så det känns ju ok.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att besvara ursprungsfrågan: jag brukar höja med det mesta från BB (från J eller Q hög och uppåt) utom monster som jag brukar passa med.

 

Jag har ändrat mig. Efter dagens spel märkte jag att jag inte alls var så aggro (även om jag höjer först in med J hög från SB). Jag behöver minst K hög för att höja från BB, kanske tom A hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån hyfsat tillförlitlig BB/H-siffra för då du har spelat på lösare bord?

 

Har ärligt talat inte spelat på så mycket lösare bord än så på högre än mikrolimit ($0.25/0.50 och lägre).

 

Sedan är ju inte löshet preflop den enda egenskap man önskar hos fisken. Givet att de gör stora misstag postflop kan bordet gärna få vara aningen thight tycker jag.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...